Il Sole

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Erg voordelig
André R.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Na een dag werken in de buurt van Gorinchem hier beland en erg genoten. Leuke eigenaar, goede bediening en erg lekker eten. Absolute aanrader voor liefhebbers van heerlijk Italiaans eten!
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Naar aanleiding van recensies op Iens hier een tafeltje gereserveerd. Lief tentje, echte Italianen. We bestelden als voorgerecht om te delen de Bruschetta Mista en Scampi al Forno. De Scampi bestond uit kleine garnaaltjes wat ik toch wat minder vond. De bruschetta vrij neutraal van smaak. Geen mandje brood wat toch zeker een gewoonte is bij Italianen (wij zijn zeer grote liefhebbers van Italië). De witte droge huiswijn was erg lekker. Als hoofdgerecht Pizza Il Sole, Pizza Capricciosa en Calzone Il Sole. De Calzone Il Sole was prima. De andere twee pizza's waren zeer droog. Als het mijn pizza was geweest had hij retour gegaan maar mijn vriend en zoon gaven het toch een kans. Naar mijn mening en smaak moet de kaas gesmolten zijn/niet gebakken. Ook het beleg vond ik magertjes op de Pizza Il Sole. Rijkelijk belegd met Ruccola, dat wel. Mijn zoontje heeft de helft van de pizza laten staan vanwege de tegenvallende smaak/droogte. De Pizza Capricciosa was ook aan de buitenkant zeer droog, middenstuk was redelijk. De binnenkant opgegeten, buitenkant laten liggen. We hebben dit kenbaar gemaakt aan de jongedame. Zij wist er niet echt op te reageren en vroeg of ze de tafel af kon ruimen. Het was een aardige jongedame maar dient nog wel ingewerkt/opgeleid te worden hoe je professioneel een tafel afruimt. Ook werd er niet goed in de gaten gehouden of we nog van drinken waren voorzien. Moest hier uiteindelijk zelf over wenken. Bij afrekenen had ze onze klacht aan de eigenaar (denk ik) gemeld. Die reageerde toch wel heel vreemd : "dus de pizza's waren droog". Ik ja zeker, die 2 van de heren. "Nou, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Dat heeft nog nooit iemand gezegd", waarop ik reageerde : "Dus.....". En daarmee was voor hem blijkbaar de kous af. Toch vreemd dat hij het nooit eerder heeft gehoord. Ik zag toch echt een recensie waarin iemand meermaals een aangebrande pizza heeft gegeten. Ik heb afgerekend en voor mij dus nooit meer. Het was druk dus dat had een reden kunnen zijn waardoor de pizza's wat te lang in de oven hadden gelegen. Maar wat een arrogante manier van reageren, niet echt gastheer vriendelijk. Wat mij betreft had hij even in de spoelkeuken kunnen kijken wat er op onze borden was achtergebleven en had hij zelf een oordeel kunnen vellen. Jammer, lief tentje maar blijkbaar ben ik meer gewend qua kwaliteit.
R. G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Via iens dit adres ontdekt. Wat een pareltje. Klein, knus restaurantje. Helaas hadden we niet gereserveerd, maar we konden tijdens het wachten op de bestelling om mee te nemen, wel zien hoe e.e.a. hier werkt. De eigenaar is erg klant sensitief, vraagt of alles ok is en organiseert de open keuken heel goed. Thuis gekomen hebben we genoten van de pizza's en spaghetti bolognese. Heel lekker allemaal. Volgende keer reserveren we een tafel.
Hollandsemaatjes .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Onze eerste ervaring bij Il Sole n.a.v. de recencies op Iens. Wat hebben we een fantastische avond buiten op het terras gehad met heerlijk eten, Italiaanse wijn, lieve Italiaanse bediening
en een zeer gastvrije eigenaar met veel humor :-). Wij komen hier zeker snel terug !
DvD .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Super lekkere pizzas, il sole salad ook heerlijk! Voor een goede prijs. En hele aardige mensen! Decor mag ietsje Italiaanser...
Leostaffhorst .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
we kwamen aanrijden speciaal vanuit Hilversum en schrokken een beetje van de ligging, daarna van de beperkte kaart.....
Maar toen begon het geluk :-) Na een voorgerechttip en een top wijntip van de enthousiaste eigenaar kregen we door dat we in een wereldtent zaten.
Het voorgerecht (anti pasta) was zo waanzinnig lekker, dat we die maar 2 maal hebben besteld. Na de heerlijke en betaalbare wijn en het top eten, hebben we buiten met het heerlijke na- gerecht en de heerlijke koffie nog een uur met de eigenaar gesproken over wat te doen in Sicilië (incl. nog wat drankjes na de rekening)
Kortom; een heerlijke avond voor weinig geld. En...... wij blijven komen!!!!!
Marnix B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijke ervaring, mooie wijnen buiten de kaart, enthousiaste eigenaar Antonio en bediening, mooie verse produkten, leuke sfeer. Een aanrader!
Vicv .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Heerlijk gegeten en genoten van de ongedwongen sfeer en in het bijzonder van de zeer gastvrije en innemende gastheer Antonio. Wij raakten al snel in gesprek met Antonio en voelden hier ons direct op ons gemak. Het eten is puur en (h)eerlijk. De zelfgemaakte tiramisu met een perfecte espresso maakte het helemaal af. We komen zeker nog eens terug!
JMPL .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Gisteren heb ik met een oude vriend gegeten bij Il Sole, een gastronomisch pareltje in een rustige woonwijk in Gorinchem, een wijk waar je niet echt een restaurant van goede kwaliteit verwacht. Het restaurant is klein en ademt met zijn combinatie van warme kleuren en strakke inrichting een prettige sfeer uit.
De Pizza Gamberetti en de Spaghetti alla Vongole waren met liefde en op een authentiek Italiaanse manier bereid. Wat een mooie gerechten voor dat geld! Ook de salade Il Sole was erg lekker. De gerechten werden mooi gepresenteerd. Een aangenaam glas rode huiswijn complementeerde het geheel.
Toen ik vertelde dat ik binnenkort naar Sicilie op vakantie ga kreeg ik bovendien een lijstje met geheimtips voor agriturismo's, bezienswaardigheden en gerechten die ik daar volgens Antonio (die zelf van Sicilië komt) uit moet gaan proberen. Antonio is met hart en ziel verbonden met Italie en met zijn keuken en weet dat met enthousiasme op zijn gasten over te brengen.
BelindaJanneke .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met zes vriendinnen nog van de middelbare school (best al een tijdje terug ; - ) maken we ieder jaar een uitstapje naar 'ergens' in Nederland. Gisteren naar Gorinchem. We eindigden onze dag 'zonnig' in Il Sole. Pizza met een krokante bodem die smaakt naar la bella Italia en ook de gnocci was top. Maar nog belangrijker, de gastvrije sfeer. Zelfs een zonnige Limoncello toe van de chef-kok.

Wilma, Evelien, Lia, Marijke, Marjolijn en Linda
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Ondanks de vele restaurantjes die gesloten zijn op maandag is deze goede pizzeria wel geopend. Heerlijke bodems en zeer vriendelijk personeel. Als ik pizza ga halen rijd ik ook als het niet maandag is voortaan naar deze italiaanse zaak!
GerwinDH .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Met afstand de beste pizza's en pasta's in de buurt!
Vriendelijke gastheer die dit voor zijn passie doet.
Staat altijd klaar met een vriendelijke lach.
Wij gaan hier wekelijks eten halen en zullen dat blijven doen als de kwaliteit zo hoog blijft!

Tip: Pizza Carpaccio
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zojuist heerlijk gegeten bij Il Sole.
Een hartelijk ontvangst. Gereserveerde tafel stond klaar voor ons drieën.

Voorgerecht Focaccia ruim genoeg voor ons drietjes.

Hoofdgerechten:
Pizza Salame
Pizza Gamberetti
Pizza Carpaccio

Rode huiswijn is zeer aan te raden.

Koffie en caffè toe.

Een klein restaurant waar de kok nagenoeg aan je tafel aan het kokkerellen is. Je kunt vanuit alle tafels de keuken in kijken.

Prijs/kwaliteit: een dikke 10.

Hier komen we zeker terug!

Schippertje .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Op een woensdagavond samen met collega spontaan binnen gevallen, op weg naar cursus in Friesland. Zaak was helemaal vol, ook nog afhalen enz. Vriendelijke bediening en eigenaar. Het eten smaakte goed, hier wordt met liefde alles goed klaargemaakt. Een aanrader, ligt in een woonwijk, gratis parkeren, doen dus!!
Samanta V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
vriendelijk en gastvrij. helaas was onze pizza tot 2x toe aan gebrand over meerdere keeren dat ik daar eet. we eten er best vaak.
het is een heel mooi restaurant
Beste Samanta,

Onze excuses, we betreuren het ten zeerste dat uw pizza tot 2x toe verbrandt was. we stellen het zeer opprijs als u persoonlijk met de eigenaar in contact gaat. Zodat hij u weer kunt laten genieten van een lekkere pizza. Met vriendelijke groet, il Sole
Elslekkerbek .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Geweldig gastvrij. Heerlijk gegeten alles vers.
Prima adres moet je zeker naar toe als je lekker Italiaans wil eten.
Wij waren met 8 mensen en iedereen was zeer tevreden.
Tonvanmaars M.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Vanavond met 10 personen bij Il Sole gegeten, heerlijk. De pizza, pasta, wijn zalig. Alles vers en zelfgemaakt. Personeel en zeker de eigenaar is vriendelijk, gezellig en zeer gastvrij. Als je in Gorinchem bent , hij zit nietin het centrum dus even zoeken naar de Van Hoornestraat maarhet is zeker de moeite waard. We hebben er op 2 november gegeten.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Leuke, maar vooral knusse Italiaan. We hebben er met zijn vieren heerlijk genoten van onze pizza's. De pizza's waren groot en goed belegd. Wél aangeven als je verse paprika op je pizza wil, anders krijg je zachte paprika. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Een aanrader! Wel reserveren van te voren, want ze zitten snel volgeboekt!
Pastamilan S.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Voor het eerst bij Il Sole gegeten n.a.v. de recencies op Iens. Geen spijt van gehad, wat hebben we heerlijk gegeten ! Het eten was super en ruim voldoende. Bediening en eigenaar zeer vriendelijk en attent. Wij komen hier zeker snel terug !
Streber .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ook via Iens hier terecht gekomen. Vandaag een lasagne en een salade afgehaald. De lasagne was heerlijk, écht Italiaans. Grote portie en niet vet, complimenten! De salade met parmaham was ook erg goed, grote portie, verse producten en lekkere ham. Wij zullen hier zeker weten terugkomen. Qua decor is Il Sole klein, een paar tafeltjes, open keuken en een kassa in het midden. Met lekker weer zijn er ook tafels buiten, dat zag er gezellig uit!