Il Sogno - the Italian Conceptstore

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
- Ontbijt 08:30 - 12:00

Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijke pizza, lekker broodje caprese en ook hele lekkere koffie van Bocca. Aardig personeel. Ik herken mij niet in de pizza die doordrenkt is met olijfolie. Ik vind juist het tegenovergestelde.
Annemarijn V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik ben inmiddels al 4 keer opnieuw begonnen aan deze recensie omdat ik door wilde eten van deze ongelofelijk lekkere pizza, ontzettend snel gekomen, vriendelijke service!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Prima dunne pizza's. Sommige iets te dik belegd waardoor ze slap werden. Maar over het algemeen prima. Bediening is ook wel kundig en redelijk snel. Gewoon prima zaak voor een pizzatje.
Noor M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Ik heb net pizza besteld via foodora, en helaas is de pizza totaal niet lekker. Het is veel te vet waardoor alle ingrediënten eraf gegleden zijn. Ook is de bodem doordrenkt met vet. Ik ging uit van de goede recensies maar blijkbaar is het niet altijd lekker.
Hoi Noor,

Wat vervelend om te horen.
Wij streven er altijd naar om een hoge kwaliteit te leveren.

Blijkbaar was deze bestelling niet de standaard die wij nastreven.
Wij nodigen je bij deze dan ook uit om op onze kosten met z'n tweeën bij ons te komen eten.

Graag ontvangen we een mail met je naam naar amsterdam@ilsogno.eu

Cari Saluti,
Il Sogno, The Italian Conceptstore
David-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
De lekkerste pizza in mijn leven heb ik deze avond gegeten bij Il Sogno. Zijstraat van Nieuwmarkt, dus perfect centraal. Straatje zelf is niet veel, maar dus ook erg rustig. Zulke lekkere pizza's die ze daar maken; dikke aanrader. Koks heel vriendelijk; hielpen me zelfs met mijn band oppompen voor de deur. Klein zaakje. Klein minpuntje is dat je er geen biertje of wijntje bij je pizza kan nemen (er wordt geen alcohol geschonken). Maar dat neem je graag voor lief als je de pizza's geproefd hebt! Gaat daarheen!
Anand K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Dit is een mix tussen een winkel, traiteur en pizzeria.
Ze hebben weinig keus maar wat ze maken is van goede kwaliteit.
Dit zaakje zit op steenworp afstand van de Nieuwmarkt, je loopt er zo langs zonder het idee te hebben dat je hier prima pizza en andere Italiaanse hapjes kan halen. Bediening is efficiënt en vlot. Toch moet je lang wachten op je bestelling en je kan geen pre-order via de telefoon ofzo doen.
Zaak is ruim van opzet. Maar niet heel spannend.
Wij aten 2 uitstekende pizza 's met een flinterdunne bodem. Verse ingeredienten. We komen hier zeker terug.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Flinterdunne bodems, verse ingredienten en perfect gebakken. Zo ervaren wij steeds deze heerlijke en betaalbare pizza's bij Il Sogno.
Niet veel keuze, maar dat maakt het makkelijk. Aardige bediening en pizzabakkers, relaxe sfeer en naast de gasten druppelen er wat buurtbewoners binnen die een pizza komen ophalen.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
We hadden mazzel, er was plek om te eten! Fantastisch leuke plek in een verder saaie straat in Amsterdam. Eten tussen de koopwaar in een soort winkel (Conceptstore)...hoe leuk is dat? We hebben daar een uurtje gezeten en er werden minstens 20 mensen weggestuurd omdat er geen plek meer was. Dit dankzij de vriendelijke mensen van Gemeente Amsterdam die hebben bepaald dat er geen tafeltjes en stoeltjes op de brede stoep mogen staan en dat Il Sogno ook maar een paar tafeltje binnen mag hebben. In mijn ogen puur het pesten van kleine ondernemers.. Maar goed, we kwamen voor het eten... Super lekkere pizza's gegeten. Alles klopt: de versheid van de producten, de heerlijk dunne bodem en super vriendelijke bediening. Ook de heerlijk koffie en onvermijdelijke Tiramisu waren heerlijk en eerlijk... Kortom, als je een keertje niet heel uitgebreid wil gaan eten en betalen voor 10 man bediening dan kan ik je Il Sogno zeker aanbevelen.. gewoon een lekkere pizza...!
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Heerlijke pizza's en aardige bediening, helaas weinig plekken om te eten en ze serveren geen wijn/bier. De tiramisu is echt een aanrader!
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Voor een goede pizza in de buurt is het voor mij geen moeilijke keuze. Il Sogno maakt pizza's zoals ze moeten zijn. De keuzen in de leuk uitziende conceptstore is niet heel groot maar dat vind ik wel prettig. Heerlijk genoten van mijn flinterdunne krokante pizza met parmaham en rucola.

Daarna een lekker ijsje na (helaas dit keer geen pistache)...top!
Erwin G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Echt 1 van de beste pizza's in Amsterdam.
Heel lekker en echt super Italiaans.
Zo hoort het!
Ik geef de service minder, omdat je zelf je bestellingen moet doen bij de bar en er dus eigenlijk geen echte bediening is.
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
We hebben vandaag voor de vierde keer hier gegeten, de pizzas zijn werkelijk heerlijk, de bediening heel heel erg vriendelijk. Jamer dat een doorgeschoten gemeenteambtenaar niet begrijpt dat je een klein terrasje voor de deur moet tolereren, en natuurlijk moet een wijntje gedronken kunnen worden. Nu mag aan maximaal 4 piepkleine tafeltjes wordengeserveerd. Waar een wereldstad weer eens laat zien nogal bekrmpen te zijn
Arnecroese .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Een heerlijke Marguarita en 4 formaggi besteld.
Zeer vriendelijke bediening; bij de Marguarita Buffel-mozarella en bij de 4 formaggi ParmaHam.
Helaas mogen ze momenteel geen wijn schenken, maar met een SanPellegrino uit de koeling was het prima.
Beetje simpele ambiance, maar oooh zo lekker.
Thomfort .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
De lasagne is echt helemaal niet lekker, is vooral lasagnebladen met hier en daar een verdwaalde tomaat en het ergste: niet op smaak gebracht. Flauw dus.
De tiramisu is wel echt lekker, maar was wel een héle kleine portie. Ik zou voor de tiramisu wel terugkomen, als ze iets royaler opscheppen.
Rakesh A.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Goede pizza met een dunne knapperige korst. Daarnaast gebruik van prima toppings. Zit in een winkeltje waar je ook Italiaanse waar kunt kopen. Wij verlieten de zaak zelfs met een pak koekjes die ik brutti e buoni koekjes die ik nergens anders ben tegen gekomen. Kan zijn dat je lang moet wachten, want gaan hier flink wat pizza's doorheen.
Francisca H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Hele lekkere pizza's! Knapperige pizzabodem. Concept is leuk.
Aan service moet nog gewerkt worden. Er loopt ook een kat rond, een beetje onhygiënisch..
Patty H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
De allerlekkerste pizza ever die mijn 60e verjaardag onvergetelijk heeft gemaakt. Flinterdunne bodem, heerlijke ham, super Pecorino, kortom genieten! Enthousiaste koks, jammer dat we zelf niet uit Amsterdam komen.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Hier gegeten met 4 collega's op Vrijdagavond en gebruik gemaakt van een Groupon. Het was vrij druk, er werd heel netjes een tafel vrijgemaakt, maar we moesten lang wachten, zelf de bestelling doorgeven en de wijn werd vergeten. Gelukkig waren de Pizza's (Il Sogno / 4 formaggi / Parma) werkelijk geweldig. De bodem was de luchtigste en knapperigste die ik ooit op had en de pizza's waren ook heerlijk belegd.
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
In een woord GEWELDIG! De beste steenoven pizza's die ik ooit heb gegeten (en ik heb er veel geprobeerd). De kwaliteit is zeer constant. Ik kom hier ongeveer een keer per maand en het eten is altijd voortreffelijk. De bediening is ontzettend klantvriendelijk en attent. De huisgemaakte Tiramisu is ook voortreffelijk. Ik kan werkelijk geen enkel verbeterpunt bedenken. Hier kunnen vele horeca ondernemers nog wat van leren.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
De lekkerste pizza's in Nederland! Ook voor de tiramisu komen wij graag nog eens terug. Wij zaten boven, met uitzicht op de pizzabakker, tassen, horloges, espressopotjes, Italiaanse keukenschorten (de echte), boeken, wijn en koudgeperste olijfolie. Niet alleen heerlijk eten, maar ook een bijzondere plek om te zitten. Bacione Sam, Jildou, Klaas en Ingrid