IL Siciliano

Voorstraat 30 3201 BB Spijkenisse Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant IL Siciliano

Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik had de carpaggio als voorgerecht. Daar zat sla bij die erg
Bitter was. Dat was jamner. Het hoofdgerecht was heerlijk en de service was super
Wilkovr .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afgelopen zondag hier met mijn vrouw wezen eten - want goed aangeschreven op Iens. Wat een ramp. helemaal volgeladen met tafeltjes - duidelijk erop uit om de omzet te maximaliseren. Mijn vrouw tegen de verwarming - ik tegen de rug van mijn achterbuurman. Het voorgerecht (gamba's) was ok - maar vroegen ons af waarom geen extra bordje voor de resten. Spaghetti was goed. Mijn biefstuk was eigenlijk rood/niet gebakken. Werd overigens ook niet vooraf gevraagd wat de voorkeur is. Wel goed dat de biefstuk van de rekening werd gehaald - maar daar kwamen we natuurlijk niet voor. De bediening was overigens wel heel aardig en attent.
Joshi76 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We zijn al vaker geweest bij dit restaurant en afgelopen vrijdag wederom. Ditmaal hadden we de tagliatelle con carne etc, een flesje rode huiswijn en als dessert de chocoladetaart en de huisgemaakte tiramisu. Het was echt hemels! Mocht je voor je rust willen eten dan moet je hier niet zijn. Dit is echt eten op zijn mediterraans, heerlijke kakofonie aan geluid!
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Je gaat naar Il Siciliano voor de pizza's. Iedere keer nemen we een andere, en iedere keer zijn ze fantastisch. Super personeel: vriendelijk, snel en gezellig. Wij rijden om om bij Il Siciliano te eten
Charissa T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Na een koude middag op de voetbal de zondag afgesloten bij Il Siciliano. Personeel erg vriendelijk. Tijdens het bekijken van het menu kregen we een heerlijke bruscetta van het huis. Alle vier zijn we voor een pizza gegaan. Pizza's waren groot en lekker, luchtig deeg, mooie topping. Uitstraling van de zaak niet erg bijzonder, strakke inrichting. Een zaak waar ik uitsluitend heen zou gaan voor een makkelijke en snelle hap en niet om uitgebreid te gaan dineren.
Swiekee .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Met Valentijnsdag besloten ik en mijn vriend te gaan eten bij Il Siciliano. Ik had hier al wel eens eerder gegeten en toen vond ik het nog wel gaan. Gezien de drukte en omdat ik nogal laat reserveerde, kwam ik uit bij Il Siciliano.
We kwamen rond 6 uur aan en vanzelfsprekend bood ze ons een drankje aan. Langzaamaan druppelde er steeds meer mensen binnen, en werden we pas rond half 7 geholpen.
We besloten voor de gamba's als voorgerecht te gaan, wat vervolgens al vrij snel kwam. 7 uur werden de borden afgenomen, en toen moesten we wachten op het hoofdgerecht.
Ik snap dat het op zo'n dag als deze druk is, maar een uur wachten op ons eten vind ik echt schandalig!!
De pizza die ik had besteld, bleek ik toch niet zo lekker te vinden, ik had beter een andere keuze kunnen maken.
Mijn vriend had de zwaardvis van de grill besteld (specialiteit van de chefkok), maar vond dit maar karig. Het smaakte niet bijzonder en vond dit ook niet genoeg.
Drie keer hier gegeten, maar dit was voor mij toch echt de laatste keer.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Warm welkom geheten. Heerlijke amuse gehad daarna de antipasti voor 2 personen heerlijke verse soorten worst, mozzarella, zongedroogde tomaten, stukken plat brood met kruiden en meloen. Als hoofdgerecht hadden we pizza alleen kregen we hem niet op dus rest mee naar huis genomen. Als dessert hadden we huisgemaakte tiramisu en ook die was erg lekker!
Janette M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vanavond met z'n vieren voor het eerst hier gegeten. Het was razend druk maar de bediening was super! Vriendelijk, vrolijk en oprecht bezig met het naar de zin maken van hun gasten. Het eten was heerlijk, ik had als voorgerecht de kalfscarpacio met tonijnmayonaise en als hoofdgerecht tonijn met heerlijk gegrilde groenten. Het toetje was chocoladetaart die er prachtig uitzag en heerlijk smaakte. Kortom, een bezoekje meer dan waard.
Corncrake .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Naar aanleiding van de iensrecensies gegeten bij Il Siciliano in Spijkenisse.
Om 18.30 was het maar goed dat we hadden gereserveerd, want het was druk. Verse zelfgebakken broodjes, een karaf water met ijs en een heerlijke bruschetta daar begon de avond mee. Erg gastvrij. De wijn uit Sicilie was opperbest. En het eten was erg smaakvol, maar de Tortellini had iets meer en dente gemogen. De pizza was super. Zelden zo lekker gegeten.
Omdat het vol zat, was het erg rumoerig. Mooi, daar houden wij van, lachen, discussies, uitroepen, zo hoort het in een Italiaans eethuis! Tenslotte een pluim voor de bediening. Zeer goed.
José B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Met 12 personen gegeten.
Gezellige ontvangst, jassen werden aangenomen.
Als vooraf hebben we allerlei anti-pasti op tafel laten zetten. Met heerlijk versgebakken speciaal brood. Er was voor elk wat wils, iedereen genoot hiervan.
Het hoofdgerecht heeft iedereen zelf uitgekozen.
Alleen jammer dat niet iedereen gelijk eten had.
Mijn eigen nagerecht vond ik wat tegenvallen.
Maar mijn gasten waren dik tevreden.
Nog een kopje sterke maar lekkere koffie toe en zat het er bijna op. Als laatste kregen we een glaasje......? van het huis. Ik lust geen alcohol, maar de geste werd door iedereen gewaardeerd.
In dit restaurant wordt door een echte Italiaanse familie gekookt. Dat merk je. Was top. Wij komen zeker terug.

AsKock .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Vanwege een bezoek aan het dichtbij gelegen stadstheater in Spijkenisse hebben we besloten om hier te eten. Als amuse kregen wij een bruschette (die prima op smaak was) en een mandje brood geserveerd. Als voorgerecht kozen we voor een ‘Antipasto il Siciliano voor twee personen’. De kaart wekte de indruk dat deze zou worden samengesteld uit verschillende voorgerechten van de kaart. Helaas bleek dit niet zo te zijn. De schotel bevatte met name vleeswaren zoals worstsoorten en gerookte ham. Mijn man koos voor een pizza die goed smaakte en ik voor de ‘drie soorten pasta’. Ook goed van smaak alleen jammer dat over een van de pastasoorten een tomatensaus was geserveerd. Temeer omdat ik vooraf gevraagd had waaruit de pastaschotel was samengesteld. Als nagerecht een panacotta en koffie. Bediening was uitermate vriendelijk.
Lenie56 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Gemoedelijke bediening met een hapje en drankje van het huis. Heerlijke inktvis vooraf en een top pizza als hoofdgerecht. Een van mijn favoriete zaken.
Willem A. B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Wij hebben hier sinds de opening al diverse malen gegeten en iedere keer is het weer uitstekend, wij hebben inmiddels bij heel wat Italiaanse restaurants gegeten maar Il Siciliano springt er met kop en schouders bovenuit. Gerechten uitermate smaakvol, bediening heel erg vriendelijk, vandaag was mijn vriendin jarig (50 jaar) en zij werd toegezongen door het personeel en bij vertrek aangenaam verrast met een bosje bloemen van de zaak.

Kortom
Huis03 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Gisteren gekozen voor antipasto Il Siciliano, pizza pesto met San Daniele ham, ravioli met krab en garnalen en zwaardvis... alles was even verrukkelijk! Tel daarbij op de altijd vriendelijke dames van de bediening, de aardige eigenaar, het glaasje limoncello van het huis en je begrijpt: deze Italiaan is top!!
Joshi76 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vanavond onverwacht hier terecht gekomen, wilden eerst naar een ander restaurant echter dat was vol en wij hadden niet gereserveerd. Ik ben blij dat het andere restaurant vol was want wij hebben echt HEERLIJK gegeten!! Echt Italiaans, gemaakt door echte Italianen met een passie en liefde voor heerlijk italiaans eten. Het is lekker druk en een kakofonie aan geluid maar dat is juist gezellig! Dat is echt Mediterraan, eten, gezelligheid , hard praten....als je daar niet tegen kan dan moet je hier niet gaan eten. Wij komen veel in Portugal bij onze familie en daar gaat het net zo, dus eten hier voelde een beetje alsof we bij familie waren! Wij komen zeker terug!
Rien71 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Afgelopen week bij dit leuke restaurant geweest, de sfeer is levendig. De eigenaar (Italiaans) is een gezellige gastheer. Het eten was boven verwachting heerlijke antipasti en een lekker stukje vlees (kalfsoester) komen snel weer.
Niels G.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Bij Il Siciliano heb je het idee dat je bent beland in een klein "achteraf" zaakje in Palermo. Het decor is niet direct uitnodigend maar het eten smaakt des te beter. De gerechten smaakte heerlijk en de wijn was zalig. Kreeg direct het Siciliaanse gevoel. Klein puntje van kritiek: de bediening mag iets alerter zijn.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Gisteren dit nieuwe italiaanse restaurant geprobeerd. Het eten was erg lekker. Vooraf gekozen voor de traditionals carpaccio en vitello tonnato. Als hoofd pizza en pasta. Alles erg lekker en authentiek italiaans. De bediening was vriendelijk maar zou het wel iets beter kunnen organiseren gezien de drukte. De tafeltjes staan erg dicht op elkaar wat het uitserveren bemoeilijkt. Vergeten drankjes werden echter keurig opgelost met gemeende excuses. Al met al een leuk adres erbij in Spijkenisse.
Sphyrnidus .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
We hebben hier een aantal keren gegeten. Aanvankelijk waren de pizza's prima, maar vorige week was het een slappe bodem en de vis op de frutti di mare leek recht uit de diepvries te komen. Voor ons is het voorlopig klaar. De bediening is wel steeds goed. De eigenaar maakte deze laatste keer een uitgebluste indruk.
Conny D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Voor het eerst gegeten bij dit restaurant. Leuke en gezellige bediening. Kregen als amuse een heerlijke bruschetta. Vooraf de antipasta Siciliano genomen voor twee personen en een portie sardines. Heerlijke rauwe ham, worst en ander lekkers. Vooral het pizza achtige warme brood met zeezout was erg lekker. Daarna een spaghetti carbonara en de andere tafelgenoten de lasagne. De huiswijn was prima (en met ruime hand geschonken). Bij de koffie kregen we nog een limoncello met room van het huis. De rekening was een aangename verrassing. Er is inderdaad niet veel ruimtes tussen de tafels, maar dat stoorde ons niet. Kortom een plezierig adres in Spijkenisse en zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.