Il Senso

Sint Janstraat 34 4331 KD Middelburg Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Il Senso

Rijan .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Il Senso ligt een beetje afgelegen. Als je voorbij loopt valt eigenlijk niet op dat dit een Italiaan is. Ook binnen kan men dat niet zien ( en horen: aardige achtergrond muziek, maar niks dat je doet denken aan Bella Italia).
De kaart heeft veel pizza's, ook genoeg keuze voor pasta's. De voorgerechten worden gepresenteerd als "broodjes". Geen pepperonis of olijven te zien. Speciale worst soorten, kazen: ik heb ze niet gezien.
Nu het positieve:
prijs-kwaliteit is zeer goed. Bediening is correct, vriendelijk en oplettend. Er wordt de mogelijkheid geboden om te kiezen tussen kleine of grote porties.
Toiletten zeer schoon ( aanduiding: to the plees to be, vind ik persoonlijk not done.
Loeloe59 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
op hun nieuwe locatie in de lammerensteef fantastisch gegeten met nog 3 kritische vriendinnen. Het was echt erg goed! Prima service, geweldig eten! Het was oprecht super en een aanbeveling! Ook leuk dat je een kleine portie als hoofdgerecht kan nemen. Kleine pasta of pizza... Na een heerlijk voorgerecht.. En dan nog een klein beetje ruimte voor een dessert...
Dit restaurant blijft voor mij een topper!
Lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Met een groot gezelschap gegeten op een bomvolle avond. Verrassende lokatie, op een pleintje dat je moet weten te vinden. Wij zaten helaas binnen, waar het flink warm was, maar het terras is een rustige plek, ook voor lunch.

Goede verhalen gehoord over het zo lekkere Italiaanse eten. Mij viel het eerlijk gezegd tegen. Qua porties (dun plakje zalm gedrapeerd over op een berg salade), maar ook qua 'echt' Italiaans. Om een Pasta Frutti di Mare te serveren met grijze (Hollandse?) garnalen en sardine uit blik is niet wat er in Italië zou worden geserveerd. En dan te bedenken dat je in Zeeland heerlijke ziltige schelpdieren kunt krijgen, die zo'n bordje pasta heerlijk 'sapporoso' kunnen doen smaken (sappig).

Toetje was echt een deceptie. Er stond een ijscoupe op de kaart met aardbeien. Ik vroeg of de aarbeien ook apart geserveerd konden worden. Dat kon, maar het waren klein gesneden stukjes op een plat gebaksbordje, met het zand er nog aan... Gemeld aan de bediening, maar er werd niet echt op gereageerd (behalve dan dat het gemeld zou worden in de keuken). Het had er al anders uitgezien als de aardbeien in een coupe waren geserveerd, uiteraard zonder zand.

Desserts lieten erg lang op zich wachten, terwijl tegen die tijd de meeste gasten al waren vertrokken. Leuke plek voor een pretentieloos hapje.

Uijltje .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Twee weken geleden bij il senso gegeten voor de 2e keer. Elke keer een goede ervaring gehad. Deze keer als voorgerecht de gamba's in knoflook genomen, een lekker voorgerechtje. Als hoofdgerecht de pittige pasta genomen, was ook goed. Geen nagerecht omdat ik de toetjes niet zo bijzonder vindt en tevens niet tegen koffie kan, dus de tiramisu is dan geen goed idee. Jammer want die lust ik wel. Misschien een idee voor het restaurant om cafeinevrije koffie te gebruiken? Nog een idee zou zijn om speltpasta op te nemen in het aanbod, als ik tarweprodukten gebruik krijg ik altijd uitslag. Geen echte ramp, maar het zou wel een goede service en publiekstrekker zijn omdat ik weet dat heel wat meer mensen niet goed tegen tarweprodukten kunnen!
Al met al een goede ervaring, fijne service, leuk restaurant om te zien. Binnenkort gaat het restaurant verhuizen, dus ik ben benieuwd. We gaan binnenkort een keer eten in het nieuwe restaurant.

Als je van italiaans zonder al teveel franjes hou, voor een goed betaalbare prijs ben je bij Il Senso aan het goede adres
Snoes2015 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Was prima eten daar, twee maal spaghetti: Carbonara en Spinazie. Met een smaak die vrij bijzonder genoemd mag worden. Jammer dat er nogal spaarzaam met de ingrediënten werd omgegaan. Weinig vleesjes, weinig room, weinig spinazie, kaas en pit. Te weinig voedzaam. Wat we anders nooit hebben: eenmaal thuis nog trek. Met een voorafje of toetje had dit probleem zich waarschijnlijk niet voorgedaan. Maar ook zonder extra's had het voldoende moeten zijn. Zulke grote eters zijn we namelijk niet. Veel tafels in de relatief kleine ruimte. Lawaaierig, maar wel gezellig.
AMaria .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
In het centrum gezellig restaurant met zeer aardige bediening, kinderstoel stond bijvoorbeeld al klaar. Had van te voren telefonisch gereserveerd, was ook wel nodig want de hele zaak zat vol.
Ze hebben voornamelijk pasta's en pizza's met de mogelijkheid ook een kleine versie te bestellen. Wat ik erg fijn vind want dan kan ik een voor hoofd en nagerecht op. Lekker gamba's vooraf en een pittig pizza als hoofdgerecht. De tiramisu is huisgemaakt.
Prijs kwaliteit is top!

Adriana_R .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
In de eerste instantie was er geen tafeltje vrij voor 2 personen maar de vriendelijke dame verzekerde ons dat het met 10 minuten wel zo was! Wij nog eventjes een rondje buiten gedaan en na 10 minuten stond er een mooi tafeltje aan t raam voor ons klaar.

Eten was lekker en prima: pizza en pasta carbonara.

Wat ik wel jammer vind is dat het geen echte echte Italiaan is. De pannenkoeken staan ook gewoon op de kaart...

Decor: beetje ouderwets. Omdat de zaak redelijk klein is, is het wel gezellig.
Johnvanede .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Afgaande op positieve recensies op een andere site (op Iens vreemd genoeg nog geen reviews) zijn we hier naar toe gegaan tijdens een tripje van 4 dagen naar Middelburg. En wat kunnen we ervan zeggen? De ontvangst was uitermate vriendelijk (al aan de telefoon bij de reservering) en aan alles was te zien dat we hier te maken hebben met ambitieuze jonge ondernemers die hun best doen om het de gasten naar de zin te maken. Het eten was uitstekend te noemen. Ik had gekozen voor de gegratineerde uiensoepen de spaghetti bolognese en mijn partner had de gegratineerde mosselen als voorgerecht en 6 gamba's als hoofdgerecht. Het was in één woord subliem. Alles met zorg en smaakvol bereid. M.n. de vele mosselen in het voorgerecht en de wel zeer vlezige gamba's vielen bijzonder in de smaak.
Op de bediening viel niets aan te merken: vriendelijk en niet nadrukkelijk aanwezig.
En wat de prijzen betreft: die zijn zeer betaalbaar en daardoor een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Een echte aanrader dus!