Il Ristoro Italiano

Kruisstraat 131 5612 CG Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Il Ristoro Italiano

Italiaans tafelen, de hele avond lang

Een echt familierestaurant, waar je de hele avond geniet van alle gangen uit de traditionele Italiaanse keuken. De chef verovert de harten van al zijn gasten met zijn handgemaakte pizza’s, broden en pasta’s. Op welk moment je ook door het raampje van de keukendeur kijkt, je ziet hem altijd vol passie de lekkerste Italiaanse gerechten klaarmaken. De gastvrije bediening helpt je graag met het kiezen van een bijpassende Italiaanse wijn.

Meer informatie over restaurant Il Ristoro Italiano

- Diner vanaf 00:00

6,7
Petry S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vanavond hadden we gekozen om eten te bestellen en ophalen, gekozen voor pizza calzone,hamburger,fungi en lasagne.
Pizza bodems zijn goed maar beleg zoals paprika ui en artisjok veel te grof gesneden dus niet gaar erg jammer de lasagne was veel te zoet en verder weinig smaak .
Jammer hoor kan allemaal veel beter,juist nu ze aangesloten zijn bij delivero ik hoop dat ze hier iets van opsteken.
LynnS .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Werden warm onthaald door de gastheer in het restaurant. De pizza's waren oke, niet erg bijzonder. Decor in het restaurant is wat gedateerd.
Beste Lynn ..sorry maar ..
Je hebt WELL een bijzonder gebaakt pizza gegeten .
De pizza bodem is met 3 verschillende meel ,
Olijfolie water en zout Gemaakt.. Zonder gist suiker ,melk ,eieren ....
Puur en gezond
Hier in Nederland niemand doet het ..
Reinier Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Prima eten voor weinig geld. We hadden een Penne Napolitana en een Pizza Salami. Beide eenvoudig, maar lekker. Bediening was heel vriendelijk.
Vries_J1974 .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Een echt Italiaans restaurant, waar je het echte Italië kan proeven. We zijn al meerdere malen terug geweest om het genot te ervaren qua smaak en sfeer. Pizza, pasta en zelfs de antipasta is heerlijk. Met ons gezin en vrienden gewoon Italiaans tafelen...dus velerlei gerechten op tafel en deze gewoon voor de pak wegpakken. Als nagerecht tiramisu met Ristretto koffie en/of een Mirto of limoncello likeur. Buiten dit alles gewoon altijd gezellig druk. Wij zijn blij met deze Sardijns italiaans restaurant in onze buurt. Helaas dinsdags gesloten alsook tijdens het ferragosto in Augustus waar de echte italianen weer thuiswaarts keren.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vriendelijk personeel. De eigenaresse praat wel heel erg snel met Italiaans accent, maar dat heeft ook wel iets charmants. We zaten zo knus naast elkaar dat we tijdens het eten elkaar regelmatig aanstoten.
Alles duurde ontzettend lang; van het krijgen van de kaart, het eten krijgen (ontzettend lang) en het afruimen van onze tafel. Hierdoor hadden we totaal geen zin meer om te wachten op het hele proces van het nagerecht dus gingen en vertrokken we met trek naar huis. Dat is jammer, want het eten was wel lekker (pasta was een beetje weinig).
Geachte gast ..
Zaterdag 14/ nov op de laatste dag van het glow
Evenement , zijn jullie in ons restaurant komen eten..
Wij bieden names Il Ristoro italiano onze excuses aan voor het incident dat het te lang duur met het krijgen van de menu kaart en het eten .
Wij hopen u snel weer te ontmoeten in ons restaurant .
Met vriendelijke groet
Il Ristoro italiano
Annemieke A.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Knus, Italiaans restaurant. Vooraf hadden we anti pasti, vleeswaren, gegrilde groenten en brood van pizzabodem. Lekker en voldoende. Het hoofdgerecht konden we niet kiezen en dus hebben we ook hiervan van alles wat laten neerzetten. Verschillende soorten gegrild vlees, pasta en garnalen. Allemaal lekker en van goede kwaliteit, had voor ons wat gevarieerder gemogen. Alles dessert, heerlijke huisgemaakte tiramisu, echt een aanrader. Bediening was zeer vriendelijk, hadden iets beter op onze lege glazen mogen letten maar verder prima! Voor herhaling vatbaar!
Bert_S .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wat een voortreffelijk restaurant! Als liefhebber van de Italiaanse keuken kwamen wij min of meer bij toeval terecht bij Il Ristoro Italiano in de Kruisstraat. Zochten wij bij eerdere korte bezoeken aan Eindhoven restaurants in het grote centrum, nu wilden we eens een keer iets anders en dus daar naar toe.
Wat hebben wij heerlijk gegeten! Vooraf een schotel met diverse Italiaanse vleeswaren. Als hoofdgerecht penne quatro formaggi en linguini al salmone. Wat een prima kwaliteit!
En dan als afsluiter heerlijk cassata ijs.
Kortom, wij hebben erg genoten van ons etentje en bovendien schappelijke prijzen.
Ook een alleraardigste bediening en we komen daar een volgende keer zeker terug!
Carin G.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2015
We hebben hier echt super lekker gegeten en top personeel
Alles ziet er netjes uit een echte aanrader
Wij komen zeker een keertje terug
Chantalvk103 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Afgelopen zaterdag hier wezen eten. Ik ging onder andere met mijn moeder, die er al eens eerder was geweest. Zij was al heel erg enthousiast, dus ik verwachtte er al veel van.

Ik woon al een tijdje om de hoek, en ik was al regelmatig nieuwsgierig als ik langs het restaurant kwam. Het valt eigenlijk nauwelijks op en is ook maar heel klein. Maar dat maakt het restaurant wel huiselijk en sfeervol.

Vooraf deelden mijn moeder en ik een pizzabodem belegd met rucola, tomaatjes, fea en knoflook. Ik was blij dat we deze deelden, want het was een flink voorgerecht. Wel heel erg lekker.
Als hoofdgerecht wilde ik perse geen pizza nemen, ondanks dat ze er heel erg lekker uit zagen. Ik nam een pasta, die echt heel erg lekker was. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wat je besteld. Alles zag er zo lekker uit!

Bij het eten hadden we een rode huiswijn die ook erg lekker was. Deze wijn past ook heel goed bij het eten, dus dat was top.

Bij het nagerecht kregen we een limoncello van het huis. Dit is huisgemaakte limoncello, en deze smaakt ook heel erg goed!

Het personeel was ook heel erg vriendelijk en gastvrij.

Niets dan lof dus! Echt een aanrader.
Mia J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten. Alles was goed. Mijn nieuwe favoriet! leuke bediening en erg lekker eten. Huiswijn was goed en voor kwaliteit die je krijgt is de prijs vh eten okay.
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Wij kenden dit kleine Italiaanse restaurant ook nog niet. Je fietst er makkelijk voorbij op de Kruisstraat, tegenwoordig fietsvriendelijk ("auto te gast") dus even opletten.

Het restaurant biedt de voor een Italiaans restaurant onvermijdelijke pizza's. Die gaan wij een volgende keer proberen want voor de eerste kennismaking besloten we te kiezen voor traditionele Italiaanse gerechten. De pasta-gerechten die op de kaart staan zijn eigenlijk als hoofdgerecht bedoeld maar na overleg met de bediening konden er ook kleinere porties geserveerd worden tegen gereduceerd tarief.

De Penne Marinara werden met een smakelijke reuzengarnaal en sappige kleine inktvisjes geserveerd. Erg smakelijk. Als hoofdgerecht gingen we voor een tweetal vleesgerechten uit de Chef's Specials sectie. Allebei aanraders. Een rode Alba wijn ondersteunde het geheel.

De bediening is erg vriendelijk en de chef lachte ons vanachter het ruitje in de keukenklapdeur ook vriendelijk toe bij binnenkomst.

Wij gaan hier dus zeker binnenkort nog eens eten, al was het alleen maar om ook een keer de pizza's te proberen.
Michiel B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Leuk klein italiaans restaurant. Zeer gastvrij. Eten was goed. Goede prijs-kwaliteit-verhouding. Een echte aanrader dus...
Matijs K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Ik ben een regular bij dit fantastische restaurant. Bediening is erg goed, vriendelijk en competent. Eten is met geen andere Italiaan te vergelijken. Giovanni heeft liefde voor zijn vak en dat proef je! Huiswijn is uitstekend, wat veel zegt over een restaurant. Probeer eens iets anders dan pizza, dan krijg je echt iets lekkers op je bord. Aanrader!
Lisa D.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Wij hebben bij Il ristoro Italiano een aantal keer afgehaald en in het restaurant gegeten. De gastvrouw ontvangt ons hartelijk en persoonlijk elke keer weer. De pizza's die we afgehaald hebben zijn van prima kwaliteit, lekker! Toen we hebben gegeten, zijn we voor een insalata en carpaccio gegaan. Deze waren allebei meer dan voldoende qua formaat en heerljk bereid, typisch Italiaans. Als hoofdgerecht de zwaardvis gegeten, perfect bereid, voortreffelijk! Zojuist weer een pizza en spaghetti Siciliana. heerlijk spaghetti perfect bereid, ingrediënten in de juiste proporties, de chef heeft absoluut liefde voor de Italiaanse keuken, dat proef je. Absoluut een aanrader, prijs kwaliteit verhouding is perfect. Bovendien word je als gast in het zonnetje gezet, en krijg je tussendoor wat van het huis.
Erikalbert .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Hier kun je de echte Italiaanse keuken proeven. Italiaanse kok en eigenaar runt deze zaak samen met zijn familie. Eten is zonder poespas, zoals de Italianen het ook eten. Probeer bijvoorbeeld de spaghetti siciliana maar eens. Daarnaast een hele hartelijke bediening. Prijs/kwaliteit is heel goed, vandaar dat we er graag geregeld gaan eten.
Jdh .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Leuk zeer goed restaurant, veel beter sinds nieuwe eigenaar er in zit. Top eten voor zeer goede prijs.
Heel vriendelijke en zeer goede bediening.
Werkelijk aan te bevelen