Il Primo

Reguliersdwarsstraat 13HS 1017 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-203319370

Over restaurant Il Primo

Lekker eten en leuk personeel voor een fijne prijs

De echte smaak van de Italiaanse keuken is simpel, vers en heel erg lekker; dat proef je hier in elk gerecht. Naast de heerlijke huisgemaakte pesto, verse olijfbroden en knapperige pizza's, moet je het dessert vooral niet overslaan, want de beste tiramisu en panna cotta eet je hier.

Meer informatie over restaurant Il Primo

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag 12:00 - 23:30

Atef Y.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
De eeten was zo lekker ik heb een pasta met spinazie en trofelsaus.en mij vrouw had een pizza allebij top
Tirmisu heer kan je niet missen
Bedenen was vriendelijk en aandacht.
Daniel M.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Echt heerlijk echt Italiaans gegeten met alleen verse producten. Verder super bediening eindelijk weer eens iemand met een glimlach .tenslotte kwam zelf de eigenaar lang om te vragen of het na wens was. Wij komen zeker terug.
Schoonhoven55 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We vroegen of we het voorgerecht antipasti met zijn 3e mochten delen. Geen enkel probleem. Er werden 3 borden en bestek gebracht. Lekker brood er bij geserveerd. Toen een Tagliatelle met truffel. Ook alles vers en heerlijk. Limoncello van het huis. Wij vinden het een aanrader,
Florence V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Echte Italiaanse bediening, dit vind ik persoonlijk erg prettig voor de sfeer, die overigens prima Engels sproken. Het eten was heerlijk, je kreeg goed waar voor je geld. Heerlijke terrasverwarming en ondanks de regen, voelde het even alsof we op vakantie in Italië waren. We hebben genoten.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vanavond gegeten bij Il Primo. Het personeel spreekt geen Nederlands en zeker geen Italiaans.
We bestelden een pasta gerecht en lasagna en wijn. Na meer dan een uur wachten was de pasta smakeloos; de lasagna was zwart van buiten en nog koud van binnen. Personeel was vriendelijk, maar kraanwater werd niet geleverd.
Een mislukte avond. Toch nog € 44 uitgegeven.

Geen uitleg waarom.
Isabellevanderjagt .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het eten was prima, niet heel bijzonder. Wij kregen echter bij elke gang de gerechten niet tegelijkertijd. Eerst bij het voorgerecht moesten we wachten op de focaccia en daarna bij het hoofdgerecht moesten we nog 5 minuten wachten op een pizza.
Moniqueheijboer .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Een tafel voor 14 personen was 3 weken voor de bewuste datum online gereserveerd. Desondanks moesten 3 stellen die al aan het eten waren het veld ruimen om voor ons plaats te maken.
Bij het bestellen werd ons duidelijk gemaakt dat we gezien de grootte van de groep alleen het 3-gangen menu konden bestellen. "Dat staat op de site". De keuze bestond uit de gemengde antipasti als voorgerecht, pizza of pasta (maar niet die met de garnalen want dat werd te duur) en een nagerecht. Dit alles ad 31,50 per persoon. Als je geen koolhydraten kunt of wilt eten of geen drie gangen, dan heb je dus gewoon botte pech gehad want je betaalt er alsnog voor.
De ober was hier behoorlijk bot over en als de groep niet zo groot was geweest, was ik het liefst meteen vertrokken.
Het werd nog een tandje erger toen de eerste ober (die ons had ontvangen en de tafels voor ons had ontruimd) mij steeds bij het langslopen in de schouders kneep, als om mij gerust te stellen dan wel te kalmeren. Ik heb hem verzocht zijn handen thuis te houden.
Het eten was niet opzienbarend; ik heb er niet zoveel van meegekregen wegens het constante gebakkelei met de bediening. Toen we vertrokken was diezelfde bediening in geen velden of wegen meer te bekennen.
Laatste keer OOIT.
Jory L.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hadden een heerlijke bruscetta mixta! Hele goede service, alleen de pasta had warmer gemogen!. Goede cappucino toe. Al met al een lekker avondje
Louan V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij restaurant Ik Primo. We kwamen van de bioscoop af en het was al later dus alleen een hoofdgerecht genomen. Partner had een heerlijke pasta met rundvlees in truffelsaus, ik had grote garnalen op een bedje van rucola met tomaatjes. De garnalen waren voor een deel al schoongemaakt dus kon ik deze makkelijk eten. Alles was voortreffelijk. Grote fles water erbij, 2 glazen lekkere huiswijn, 2 koffie en nog een drankje van het huis voor net iets over de € 50,--. De bediening was bijzonder aardig en attent, zo goed als in dit restaurant maak je het tegenwoordig maar zelden mee. Een toppertje!! Wij komen terug.
Salinas G.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Super lekker gegeten. Gezellig aangekleed en super vriendelijk personeel. Prijs kwaliteit erg goed. Was een heerlijke avond zo onverwachts. komen zeker terug.
SchoutenaandeMaes .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Met vier personen zeer goed gegeten. Speciaal dieet is ook perfect ingevuld met een gerecht buiten de kaart om. Prijs/kwaliteit goed in balans. Niet te vergelijken met een regulier Italiaans (pizza) restaurant. Mooie vlees en visgerechten. Correcte bediening met een gastvrije Italiaanse touch.
MxTx .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gezellige ambiance en zeer vriendelijke bediening die rekening houdt met dieetwensen. Als voorgerecht hadden we de bruschetta al pomodoro en als hoofdgerecht een heerlijke pizza vegetariana speciale (zonder kaas: vegan) waar dan misschien wat meer groenten op had gemogen. Aanrader als je gewoon lekker Italiaans wilt eten in hartje Amsterdam. Reserveren is trouwens aan te raden want het kan hier snel vol zitten.
Tobias1teun2134 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hadden de recensies op Iens gelezen en de verwachtingen waren redelijk hoog. Het eten was helaas erg gemiddeld en het restaurant nogal ingesteld op toeristen. De gerechten waren bereid met veel olie en dat proefte wat vettig en smaakloos. We hebben nergens op bezuinigd maar met zijn vieren (2 kinderen) voor- hoofd- en nagerecht besteld. Met wijn was de rekening over de € 200. Achteraf vonden we het deze uitgave niet in verhouding staan tot onze beleving. Uiteindelijke misten we de Italiaanse verfijning, raffinement en gezelligheid.
Dolfjan S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
prima bij primo aardige mensen en een leuke ambiance huiswijn was ook ok enallen de piza was iets hard kreeg ik door van de kinderen
Barbara H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Heerlijk gegeten en een fijne sfeer met relaxte achtergrond muziek. De service is uitstekend, qua decor had de blauwe 'art deco' look een andere kleur mogen hebben, wellicht meer authentiek Italiaans. De scroppino's zijn uitmuntend!
Isabelleannemarie .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De bediening was correct en vriendelijk.
Het eten was lekker, het gerecht dat ik bestelde was een schotel van penne, div. kazen en courgette uit de oven [ gegratineerd ], maar..... er bleek geen courgette, behoudens een paar hele kleine stukjes groene schil, in het hele gerecht te vinden. Toen ik bij het afruimen van de tafel tegen de ober hier een opmerking over maakte was het enige commentaar " Oh, sorry ".
Op zijn zachts gezegd, een vreemde ervaring.
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Onlangs heb ik met mijn vriendin gegeten bij Il Primo. Wij kenden het restaurant nog helemaal niet. Derhalve hadden wij niet een bepaald verwachtingspatroon. Wij waren allebei zeer verrast over de gezellige sfeer in het restaurant. Ook al zat het helemaal vol, wij hadden genoeg privacy aan onze tafel. De bediening was ook zeer vriendelijk. Er werd geregeld gevraagd of alles naar wens was en wij voelden ons echt welkom.
Tot slot het eten; Wij hebben erg genoten van de gerechten. Voornamelijk de toetjes (panna cotta en sorbet ijs met limoncello) waren heerlijk.
Zeker een aanrader!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Onverwacht binnengelopen na Spectre gezien te hebben. Een voortreffelijke afsluiting met heerlijk eten en dessert. De bediening was top. Een aanrader...
Vuurvlinder_62 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Onze ervaring was heerlijk en geweldig! Good food, good vibe, very nice people! Wij hebben genoten en zeggen BELLISIMO!! En komen zeker terug!

Groet Ginette Clifford en Patrick
Jvanleeu .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
prima eten en bovenal uitstekende bediening. Manager Alex geeft je het gevoel dat je zijn speciale gast bent. ondanks de drukte (volle tent) neemt hij rustig de tijd voor je.