Il Pozzo

Oudegracht aan de Werf 136 3511 AX Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Il Pozzo

Lekker Italiaans op een originele Hollandse locatie

Op een hele bijzondere locatie in Utrecht vind je dit authentieke Italiaanse restaurant. Het is het eerste restaurant dat ooit zijn deuren opende in de Utrechtse werfkelders. Dit bleek een grote inspiratie voor andere horecaondernemers. Il Pozzo betekent waterput, hoe toepasselijk! Op het menu staan gezonde, seizoensgebonden salades en vlees- en visgerechten. Uiteraard ontbreken hier ook de pizza’s niet. Sluit af met een authentiek Italiaans nagerecht.

Meer informatie over restaurant Il Pozzo

7,1

Jouw recensie over het restaurant Il Pozzo

wvandervliet .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Ik kom al jaren in dit restaurant, juist omdat ik het reuze naar mijn zin heb! Op een unieke locatie midden in het mooie centrum van Utrecht ben ik dan trots om op het grootste terras aan de oude gracht te mogen zitten in het zonnetje, met mijn witte lambrusco en naar geland het tijdstip mijn favoriete ruim belegde Italiaanse bol, echte pizza zoals deze hoort te zijn of voor 's avonds, de gegrilde zeetong te nuttigen.
Ik breng hier al mijn buitenlandse gasten mee naartoe en keer op keer is het een succes omdat de medewerkers juist allemaal geïnteresseerd een praatje maken.
Tja, het kan rumoerig zijn, maar dat is dan ook omdat het een favoriet restaurant voor velen is en men zelfs beter kan reserveren ipv het risico te lopen dat het vol is en je in de rij moet aansluiten om een tafel toegewezen te krijgen. Bij dit restaurant is de prijs/kwaliteit goed, ik blijf hier gewoon komen!
Simona F.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ik kom hier regelmatig eten met mijn kinderen heb alleenmaar positieve ervaringen, het is hier prijs kwaliteit en locatie erg goed en het is een kind vriendelijk restaurant.
bas M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
geen leuke zaak... niet smakelijke en vette pizza, onvriendelijk personeel wat vraagt om fooi?! eenmaal uitgegeten word je weggekeken. er valt zo veel meer van te maken!!
Paula555 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Bijzonder onvriendelijk personeel. Kunnen duidelijk de drukte niet aan. Teveel tafels op een te kleine ruimte. Geen aanrader.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Waardeloze bediening. Klacht over het taaie, droge vlees in pasta werd gewoon genegeerd. Het zouden ossenhaaspuntjes zijn. Was het het echt niet. Zo behandel je geen klanten. We wilden op onze trouwdag gezellig happen. Werd een deceptie. Helaas. Betalen en je laat je klanten met een shitgevoel vertrekken. WAARDELOOS.
Pim I.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Het eten is niet bijzonder, maar voor de prijs die je betaald prima, en een super fijne locatie om in de zomer lekker buiten een pasta te eten.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Dat dit restaurant nog redelijk vol zat is onbegrijpelijk. Waarschijnlijk allemaal mensen zoals ik, die hier nog nooit zijn geweest, en van niets wisten. Locatie is natuurlijk romantisch daar aan de gracht. Maar de bediening is chaotisch. Vijf minuten lang krijg ik geen menu. Drie verschillende mensen komen na verloop van tijd achter elkaar vragen of ik al wat besteld heb. Mijn witte wijn laat lang op zich wachten. Het pastagerecht dat ik heb besteld, 'penne ai quatro formaggi' bestaat normaal uit schuin afgesneden ribbeltjesbuisjes, overgoten met een roomsaus met daarin vier verschillende soorten gesmolten kazen. Maar wat mij nu wordt voorgezet lijkt daar in de verse verte niet op: de vier kazen zijn wel heel erg verstopt. En er zitten champignons en stukjes groente en kip in. Die horen daarin niet thuis. En de pasta is absoluut niet vers. Dit bord komt uit de magnetron.
Het was goed om weer eens met je neus op het feit gedrukt te worden dat zulk soort restaurants nog bestaan en er nog mee wegkomen ook. Arme toeristen die in hun fuik lopen!
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Il Pozzo in Utrecht is de typische 'tourist trap' die je altijd hoopt te vermijden maar waarbij je, als je er eenmaal zit, de indrukken vooral op je moet laten inwerken. De locatie is fantastisch; aan het water en dat is ook de enige reden dat mijn charmante gezelschap en ik dit restaurant voor een lunchafspraak hebben uitgekozen. Lekker in de zon. De bediening in Il Pozzo doet zijn uiterste best je niet welkom te laten voelen. Een bestelling voor drankjes wordt na veel moeite wel opgenomen maar niet uitgeserveerd. Een tweede poging is nodig. De Italiaanse broodjes zijn zacht (kom je in Italië nooit tegen) en mijn broodje met gorgonzola is rijkelijk belegd met tomaten, komkommers en sla. Is dat typisch Hollands om broodjes aan te kleden met groenvoer? Echt niet lekker. Over de salade merk ik op dat de op de kaart beloofde 'wilde' spinazie toch wel erg 'tam' oogde. Jammer. Il Pozzo is geen aanbeveling waard helaas.
jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Bijzonder slecht gegeten. Als je klaagt over het taaie/ droge vlees krijg je de opmerking dat dit altijd zo geserveerd wordt. Jammer want het is een super mooie locatie. Sfeervol en knus maar totaal niet gastvrij
nil X.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Een zekere aanrader! Vriendelijk personeel, mooie authentieke inrichting, goede prijs/ kwaliteit verhouding, goede maaltijden. Wij hebben hier een tonijn maaltijdsalade en pasta gegeten, het personeel is erg vriendelijk, houdt rekening met persoonlijke wensen, en is zeer goed humeurd. De salade zag er goed uit, mooi versierd, de hoeveelheid tonijn had wel iets meer gemogen mogen. Pasta was een groot bord vol. Niet geheel onbelangrijk, het is centraal gelegen, is er lekker druk en je voelt alsof je even in italie bent.
Ara R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Slechtste restaurant in alle opzichten behalve locatie en uitzicht! Personeel is heel onvriendelijk, hun zaak is niet schoon en hun pizza’s zijn smerig!

Om 14:30 op een zaterdag eind oktober een terras gepakt voor lunch. Eerst namen ze de bestelling voor drinken, maar we mochten niet van de lunchkaart bestellen, ondanks dat ze het niet druk hadden en op het menu stond dat lunch nog wel mogelijk was. Dan maar twee pizza en wat drinken. Pizza 1 kwam, maar we moesten nog wachten op drinken en pizza 2. Na 15 minuten, toen de eerste pizza al koud was, kwam pizza twee, maar zonder drinken. 20 minuten en 3 verzoeken later kregen we onze drinken!

Pizza’s waren smerig. Taai, erg zout en zo vet dat het eraf drupte. Ondanks dat het personeel weinig te doen had, werd er niet 1x gevraag hoe wij het eten vonden en of we nog te drinken wilden. De tafels om ons heen hadden vergelijkbare ervaringen en waren ook niet blij. Ober was ook niet blij dat we geen toetje of een kopje koffie wilden bestellen.

We moeten 33,90 afrekenen en gaven 35 euro. Ober pakt het geld, zegt fijne dag en komt niet meer terug met wisselgeld! Asociaal!
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Een weekendje weg, met vrienden, in Utrecht. Daar hoort een lekkere pizza bij. En hoe mooi is het dan om langs de grachten in Utrecht te gaan zitten? Het was nog mooi weer, dus er was veel animo.
Wij werden door een, ietwat norsige, ober naar een tafeltje gebracht. Aan het water. De tafels staan hier wel heel erg scheef. Je hebt steeds het idee dat je in de gracht glijdt. Drankjes vasthouden! Naast ons een tafel vol bierdrinkende en schreeuwende studenten. Toen wij, na lang wachten, eindelijk ons eerste drankje kregen (waarvan de wijn echt zure azijn was) , vroegen om een andere tafel, werd ons toegezegd dit te regelen. We hebben niets meer hierover gehoord en zijn tussen het lawaai blijven zitten.
We hebben meer dan 75 minuten gewacht op het eten. Toen wij dit voor de tweede keer aangaven, keek de ober verbaasd. Hij rende naar binnen en opeens stonden 3 pizza's op tafel. Het pastagerecht voor de vierde gast was hij vergeten. Wat was dat ook alweer? En ja hoor, binnen 2 minuten stond de prak op tafel.
Pizza's waren goed van smaak. Bodem ok. Pastagerecht was opgewarmd en degene die het gegeten heeft, had een slechte nacht!
De nota kwam wel heel snel. Dat lukte wel binnen 1 minuut.
Op zich, de pizza was ok en daar ging het om. De rest is zeker geen aanrader. Zoek vooral even verder
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vandaag gegeten op het terras bij Il Pozzo. Bij aankomst kwam meneer voor ik mijn stoel had aangeschoven al vragen of ik wat te drinken wilde bestellen. Dit gebeurde nog voor mijn vriendin aan tafel was geschoven.

We bestelden 2 Leffe blond biertjes en toch wel enige tijd later kwam de ober aan met 2 WIT biertjes. Toen ik dit vermeldde kreeg ik al een ietwat geirriteerde blik toegeworpen.

De nieuwe drankjes verschenen niet veel later. Echter leek het vanaf dat moment dat wij genegeerd werden en kregen wij geen kans ons eten te bestellen.

Met wat geluk kwam, drie kwartier later, een tafel naast ons zitten die snel werden geholpen. Zodoende konden wij onze bestelling nog even meegeven.

Eten was een grote portie en smaakte prima, maar door deze service zat er toch een naar smaakje aan en ik denk niet dat ik hier nog terug kom.
Diane R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Zojuist bij Ill Pozzo gegeten. Heel toevallig terecht gekomen, zag er van boven af gezellig uit en zat goed vol. Dit gaf ons een goed gevoel. Tafeltje gekregen en eten bestelt. Ging allemaal best snel en dat was ook te proeven. Aan de lasagna zat een dropsmaak en was volgens mij opgewarmd in de magnetron. Maar met een flinke laag gemaken Parmezaanse kaas zie en proef je daar hopelijk niets van. Ik heb mijn lasagna voor meer dan de helft laten staan. De ober vroeg of het had gesmaakt en mijn antwoord was nee, het was niet lekker. De ober liep schouderophalend weg en kwam terug met de rekening. Hier stond de lasagna uiteraard gewoon op vermeld. Nu ging het daar niet om, maar een excuus oid was fijn geweest. De reactie van de ober was ronduit onbeschoft.
Zulfiye B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten was lekker , service is goed En de locatie is ook top lekker aan de grachten. Goede pizza's en Penne pasta's!!! Ik had het in Italië gegeten, maar was lekker. Maar Il Pozzo was 10keer lekkerder! Ik heb er van genoten.
Gijsemeisje .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij hebben hier meerdere keren gegeten en het eten is eigenlijk altijd prima geweest. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, heb ik ook mee gemaakt, maar als dat het geval is wordt dat altijd adequaat opgelost. Bij mijn beoordeling houd ik rekening met de prijs, het is hier niet duur, als ik sommige recensies lees krijg ik het idee dat mensen dachten in Hotel de Indes gegeten te hebben.
Kortom: prijs/kwaliteit verhouding is prima!
Egon F.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gisteren heb ik met mijn vrouw bij il Pozzo gegeten. Ik bestelde een steak met een variatie van Toscaanse groenten en mijn vrouw zalm met spinazie. Wij werden met name aangetrokken door de Toscaanse groenten en de combi zalm met spinazie.

Tot onze verbazing zaten er geen groenten bij de opgediende gerechten, behalve dan wat kleine sliertjes en een verlept sliertje spinazie als versiering van het bord.

Ofschoon de zalm en de steak goed waren, voelden wij ons erg bedrogen.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Deze week met een groep van 18 collega's hier gegeten. Ik was hier nog nooit geweest en helaas zal ik hier ook niet meer komen. Het ging op vele fronten fout, bediening erg slordig en veel te familiair !
Gasten aanspreken van hé, pak eens aan dit bord kan gewoon niet. Ik houd van de Italiaanse familie-achtige taferelen maar dit kan niet maar werd meerdere malen zo gedaan . Drankjes opnemen, kaart aangeven en dan vervolgens de eerste gerechten al serveren en de drankjes zijn nog niet gearriveerd ! Soep van mijn collega lauw en smakloos. Vitello zag er niet uit en smaakte ook als zodanig. Mijn ham voorgerecht was vergeten en werd mij nog een soort van kwalijk genomen dat ik waarschijnlijk dit niet goed had gezegd maar men ging het alsnog in orde maken. Mijn meloen die was melig en voor 4 plakken ham € 14.50 vragen is gewoon too much. De overige reacties van de diverse pizza's en Calzone's waren van aardig maar niet bijzonder. Ik begrijp de vele mindere recencies die mij voor zijn gegaan, jammer !

Piet van den Bosch
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vooraf had ik niet op Iens gekeken om een keuze te maken voor het eten aan de Oude Gracht. Er was een tafeltje vrij, dat was al een meevaller. Vrijdagavond en lekker weer zorgde ervoor dat het héél druk was. Niet alleen bij dit restaurant, maar overal.

Bij dit restaurant was het óók binnen druk, en dat had gevolgen voor de keuken. Er was een groep van meer dan 100 mensen, die min of meer allemaal gelijktijdig gingen eten. Er kwam gelijk een vriendelijk ober naar ons toe voor het opnemen van het drinken, het afgeven van de menukaarten én de uitleg omtrent de besteltijden. Die besteltijd voor pizza was ondanks de drukte heel kort. Alleen de pasta's zouden langer werk hebben. Dit gaf ons gelijk al een goed gevoel, dan zullen het geen magnetronmaaltijden zijn die daar uit de keuken komen.

Maar we bestelden pizza's, een met champignons en een met vier soorten kaas. Plus een salade, zonder vlees en vis. Allemaal heel snel gebracht en superlekker. Ook het drinken werd snel gebracht en de salade had inderdaad geen vlees of vis.

De totale rekening bleef onder de twintig euro per persoon, heel schappelijk. De tafels stonden dicht op elkaar, maar ook niet te dicht op elkaar. Dat terras blijft in de winter en bij regen leeg, logisch dat het maximaal benut moet worden bij lekker weer.

Dus ondanks alle slechte ervaringen van anderen, ben ik héél positief over dit restaurant als je op een plekje in het hart van de stad én aan de gracht wilt eten.
Mippie73 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Net zoals de rest van Nederland wilden we afgelopen zaterdag graag buiten op het terras eten, wat uiteraard vol was. We konden binnen op een plekje wachten en bestelden vast een drankje. Na een kwartiertje konden we naar buiten naar een tafel onder een parasol, waar we om gevraagd hadden. Alle vier een pasta besteld, 3 verschillende. Wachttijd redelijk ivm de grote drukte. Onder het personeel was wel wat chaos merkbaar. Slechts 1 personeelslid opgemerkt die geen Nederlands sprak maar Engels, wat overigens voor ons geen probleem was. Eten prima in orde, niet meer en niet minder. Voor de heren in ons gezelschap portie aan de krappe kant. Prijs aan de hoge kant voor wat je krijgt, maar heeft waarschijnlijk ook met de locatie te maken, die vooral op het terras, natuurlijk prachtig is. Kortom, prima om een hapje te eten, maar springt er wat ons betreft, niet uit.