Il Pozzo

Oudegracht aan de Werf 136 3511 AX Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Il Pozzo

Lekker Italiaans op een originele Hollandse locatie

Op een hele bijzondere locatie in Utrecht vind je dit authentieke Italiaanse restaurant. Het is het eerste restaurant dat ooit zijn deuren opende in de Utrechtse werfkelders. Dit bleek een grote inspiratie voor andere horecaondernemers. Il Pozzo betekent waterput, hoe toepasselijk! Op het menu staan gezonde, seizoensgebonden salades en vlees- en visgerechten. Uiteraard ontbreken hier ook de pizza’s niet. Sluit af met een authentiek Italiaans nagerecht.

Meer informatie over restaurant Il Pozzo

7,2

Jouw recensie over het restaurant Il Pozzo

Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Mooie locatie aan de gracht in Utrecht. Bij aankomst kregen we de vraag of we bij het water wilden zitten omdat er een stel aan het afrekenen was. Nou dat wilden we graag! :)
Goede service, lekker en goed eten. Grote porties goede pasta!
Tamara S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
De beste spaghetti carbonara! Heerlijke locatie. Bediening gewoon vriendelijk. Alleen de drankjes waren iets duurder dan gewend. Het eten was goed betaalbaar. Aanraders zijn spaghetti carbonara en de lasagne.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
De service was niet bijzonder zelfs een beetje bot. De rekening was 17 euro en die heb ik dan ook zonder fooi draadloos betaald. Thuisgekomen zie ik dat zij gewoon zelf een fooi van 3 euro hebben berekend!
Stelletje oplichters!!
Terras is daarnaast erg volgepropt. Je kunt letterlijk alle gesprekken volgen van jouw beide buren. En andersom dus ook....
Tabitha V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Het was heerlijk weer en het restaurant aan de gracht zag er uitnodigend uit. Heel gezellig.
We zaten heerlijk half schaduw , half zon. Perfect.
We bestelden een broodje en een Vitello tonato. om te delen.
Die Vitello was supervers en echt superlekker.
Daarna bestelden we allebei de Filetto di Manzo al Pepe
ossenhaas met Toscaanse groenten en groene- peperroomsaus
Deze was voor beide perfect gebakken.
Voor mij rood, voor mijn partner medium.
Groenten met een lekker bite, en flink portie frietjes.
De bediening was allervriendelijkst en stonden meteen voor je klaar.
We zijn ook het restaurant ingelopen, en zag er ook heel gezellig uit.
Aanrader!
vanbork .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Deze Turkse (niet Italiaanse) restauranteigenaar heeft niet helemaal begrepen hoe het moet. Zeer onbeleefde naargeestige onprettige meneer.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Flauw en smakeloos eten, maar bovenal veel te vet. Norse en onvriendelijke bediening. Geen aanrader wat mij betreft dus!
Bilaldikici .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Gisteren voor derde keer gegeten bij Italiaans restaurant
İl Pozzo. Tijd voor een oprechte feedback. Wederom een mooie diner in een authentiek grachtenpand. Vooraf antipasti con carne, alles vers en prachtig opgediend. Vervolgens zeebaarsfilet op de huid gegrild. Gewoon heerlijk vers, puur en less is more. Huisgemaakte tiramisu was geweldig.
Ondanks drukke avond was de bediening vlot en correct. We kregen duidelijk uitleg en ze maakten tijd voor gezelligheid.
Ik en mijn tafelgenoot komen graag terug naar sfeervol Italië aan de Oudegracht.
Arrividerci
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Prima restaurant voor studenten die gewend zijn om hun eten op te warmen in de magnetron. Mijn Lasagne was een smakeloze brij die een minuutje te lang op 800 watt rondjes had staan draaien.
wvandervliet .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Ik kom al jaren in dit restaurant, juist omdat ik het reuze naar mijn zin heb! Op een unieke locatie midden in het mooie centrum van Utrecht ben ik dan trots om op het grootste terras aan de oude gracht te mogen zitten in het zonnetje, met mijn witte lambrusco en naar geland het tijdstip mijn favoriete ruim belegde Italiaanse bol, echte pizza zoals deze hoort te zijn of voor 's avonds, de gegrilde zeetong te nuttigen.
Ik breng hier al mijn buitenlandse gasten mee naartoe en keer op keer is het een succes omdat de medewerkers juist allemaal geïnteresseerd een praatje maken.
Tja, het kan rumoerig zijn, maar dat is dan ook omdat het een favoriet restaurant voor velen is en men zelfs beter kan reserveren ipv het risico te lopen dat het vol is en je in de rij moet aansluiten om een tafel toegewezen te krijgen. Bij dit restaurant is de prijs/kwaliteit goed, ik blijf hier gewoon komen!
Simona F.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Ik kom hier regelmatig eten met mijn kinderen heb alleenmaar positieve ervaringen, het is hier prijs kwaliteit en locatie erg goed en het is een kind vriendelijk restaurant.
bas M.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
geen leuke zaak... niet smakelijke en vette pizza, onvriendelijk personeel wat vraagt om fooi?! eenmaal uitgegeten word je weggekeken. er valt zo veel meer van te maken!!
Paula555 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Bijzonder onvriendelijk personeel. Kunnen duidelijk de drukte niet aan. Teveel tafels op een te kleine ruimte. Geen aanrader.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Waardeloze bediening. Klacht over het taaie, droge vlees in pasta werd gewoon genegeerd. Het zouden ossenhaaspuntjes zijn. Was het het echt niet. Zo behandel je geen klanten. We wilden op onze trouwdag gezellig happen. Werd een deceptie. Helaas. Betalen en je laat je klanten met een shitgevoel vertrekken. WAARDELOOS.
Pim I.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Het eten is niet bijzonder, maar voor de prijs die je betaald prima, en een super fijne locatie om in de zomer lekker buiten een pasta te eten.
Thijs B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Dat dit restaurant nog redelijk vol zat is onbegrijpelijk. Waarschijnlijk allemaal mensen zoals ik, die hier nog nooit zijn geweest, en van niets wisten. Locatie is natuurlijk romantisch daar aan de gracht. Maar de bediening is chaotisch. Vijf minuten lang krijg ik geen menu. Drie verschillende mensen komen na verloop van tijd achter elkaar vragen of ik al wat besteld heb. Mijn witte wijn laat lang op zich wachten. Het pastagerecht dat ik heb besteld, 'penne ai quatro formaggi' bestaat normaal uit schuin afgesneden ribbeltjesbuisjes, overgoten met een roomsaus met daarin vier verschillende soorten gesmolten kazen. Maar wat mij nu wordt voorgezet lijkt daar in de verse verte niet op: de vier kazen zijn wel heel erg verstopt. En er zitten champignons en stukjes groente en kip in. Die horen daarin niet thuis. En de pasta is absoluut niet vers. Dit bord komt uit de magnetron.
Het was goed om weer eens met je neus op het feit gedrukt te worden dat zulk soort restaurants nog bestaan en er nog mee wegkomen ook. Arme toeristen die in hun fuik lopen!
jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Bijzonder slecht gegeten. Als je klaagt over het taaie/ droge vlees krijg je de opmerking dat dit altijd zo geserveerd wordt. Jammer want het is een super mooie locatie. Sfeervol en knus maar totaal niet gastvrij
nil X.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Een zekere aanrader! Vriendelijk personeel, mooie authentieke inrichting, goede prijs/ kwaliteit verhouding, goede maaltijden. Wij hebben hier een tonijn maaltijdsalade en pasta gegeten, het personeel is erg vriendelijk, houdt rekening met persoonlijke wensen, en is zeer goed humeurd. De salade zag er goed uit, mooi versierd, de hoeveelheid tonijn had wel iets meer gemogen mogen. Pasta was een groot bord vol. Niet geheel onbelangrijk, het is centraal gelegen, is er lekker druk en je voelt alsof je even in italie bent.
Arash R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Slechtste restaurant in alle opzichten behalve locatie en uitzicht! Personeel is heel onvriendelijk, hun zaak is niet schoon en hun pizza’s zijn smerig!

Om 14:30 op een zaterdag eind oktober een terras gepakt voor lunch. Eerst namen ze de bestelling voor drinken, maar we mochten niet van de lunchkaart bestellen, ondanks dat ze het niet druk hadden en op het menu stond dat lunch nog wel mogelijk was. Dan maar twee pizza en wat drinken. Pizza 1 kwam, maar we moesten nog wachten op drinken en pizza 2. Na 15 minuten, toen de eerste pizza al koud was, kwam pizza twee, maar zonder drinken. 20 minuten en 3 verzoeken later kregen we onze drinken!

Pizza’s waren smerig. Taai, erg zout en zo vet dat het eraf drupte. Ondanks dat het personeel weinig te doen had, werd er niet 1x gevraag hoe wij het eten vonden en of we nog te drinken wilden. De tafels om ons heen hadden vergelijkbare ervaringen en waren ook niet blij. Ober was ook niet blij dat we geen toetje of een kopje koffie wilden bestellen.

We moeten 33,90 afrekenen en gaven 35 euro. Ober pakt het geld, zegt fijne dag en komt niet meer terug met wisselgeld! Asociaal!
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Een weekendje weg, met vrienden, in Utrecht. Daar hoort een lekkere pizza bij. En hoe mooi is het dan om langs de grachten in Utrecht te gaan zitten? Het was nog mooi weer, dus er was veel animo.
Wij werden door een, ietwat norsige, ober naar een tafeltje gebracht. Aan het water. De tafels staan hier wel heel erg scheef. Je hebt steeds het idee dat je in de gracht glijdt. Drankjes vasthouden! Naast ons een tafel vol bierdrinkende en schreeuwende studenten. Toen wij, na lang wachten, eindelijk ons eerste drankje kregen (waarvan de wijn echt zure azijn was) , vroegen om een andere tafel, werd ons toegezegd dit te regelen. We hebben niets meer hierover gehoord en zijn tussen het lawaai blijven zitten.
We hebben meer dan 75 minuten gewacht op het eten. Toen wij dit voor de tweede keer aangaven, keek de ober verbaasd. Hij rende naar binnen en opeens stonden 3 pizza's op tafel. Het pastagerecht voor de vierde gast was hij vergeten. Wat was dat ook alweer? En ja hoor, binnen 2 minuten stond de prak op tafel.
Pizza's waren goed van smaak. Bodem ok. Pastagerecht was opgewarmd en degene die het gegeten heeft, had een slechte nacht!
De nota kwam wel heel snel. Dat lukte wel binnen 1 minuut.
Op zich, de pizza was ok en daar ging het om. De rest is zeker geen aanrader. Zoek vooral even verder
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vandaag gegeten op het terras bij Il Pozzo. Bij aankomst kwam meneer voor ik mijn stoel had aangeschoven al vragen of ik wat te drinken wilde bestellen. Dit gebeurde nog voor mijn vriendin aan tafel was geschoven.

We bestelden 2 Leffe blond biertjes en toch wel enige tijd later kwam de ober aan met 2 WIT biertjes. Toen ik dit vermeldde kreeg ik al een ietwat geirriteerde blik toegeworpen.

De nieuwe drankjes verschenen niet veel later. Echter leek het vanaf dat moment dat wij genegeerd werden en kregen wij geen kans ons eten te bestellen.

Met wat geluk kwam, drie kwartier later, een tafel naast ons zitten die snel werden geholpen. Zodoende konden wij onze bestelling nog even meegeven.

Eten was een grote portie en smaakte prima, maar door deze service zat er toch een naar smaakje aan en ik denk niet dat ik hier nog terug kom.