Il Pozzo

Oudegracht aan de Werf 136 3511 AX Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Il Pozzo

Lekker Italiaans op een originele Hollandse locatie

Op een hele bijzondere locatie in Utrecht vind je dit authentieke Italiaanse restaurant. Het is het eerste restaurant dat ooit zijn deuren opende in de Utrechtse werfkelders. Dit bleek een grote inspiratie voor andere horecaondernemers. Il Pozzo betekent waterput, hoe toepasselijk! Op het menu staan gezonde, seizoensgebonden salades en vlees- en visgerechten. Uiteraard ontbreken hier ook de pizza’s niet. Sluit af met een authentiek Italiaans nagerecht.

Meer informatie over restaurant Il Pozzo

Duur
Lang
ARah .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Slechtste restaurant in alle opzichten behalve locatie en uitzicht! Personeel is heel onvriendelijk, hun zaak is niet schoon en hun pizza’s zijn smerig!

Om 14:30 op een zaterdag eind oktober een terras gepakt voor lunch. Eerst namen ze de bestelling voor drinken, maar we mochten niet van de lunchkaart bestellen, ondanks dat ze het niet druk hadden en op het menu stond dat lunch nog wel mogelijk was. Dan maar twee pizza en wat drinken. Pizza 1 kwam, maar we moesten nog wachten op drinken en pizza 2. Na 15 minuten, toen de eerste pizza al koud was, kwam pizza twee, maar zonder drinken. 20 minuten en 3 verzoeken later kregen we onze drinken!

Pizza’s waren smerig. Taai, erg zout en zo vet dat het eraf drupte. Ondanks dat het personeel weinig te doen had, werd er niet 1x gevraag hoe wij het eten vonden en of we nog te drinken wilden. De tafels om ons heen hadden vergelijkbare ervaringen en waren ook niet blij. Ober was ook niet blij dat we geen toetje of een kopje koffie wilden bestellen.

We moeten 33,90 afrekenen en gaven 35 euro. Ober pakt het geld, zegt fijne dag en komt niet meer terug met wisselgeld! Asociaal!
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Een weekendje weg, met vrienden, in Utrecht. Daar hoort een lekkere pizza bij. En hoe mooi is het dan om langs de grachten in Utrecht te gaan zitten? Het was nog mooi weer, dus er was veel animo.
Wij werden door een, ietwat norsige, ober naar een tafeltje gebracht. Aan het water. De tafels staan hier wel heel erg scheef. Je hebt steeds het idee dat je in de gracht glijdt. Drankjes vasthouden! Naast ons een tafel vol bierdrinkende en schreeuwende studenten. Toen wij, na lang wachten, eindelijk ons eerste drankje kregen (waarvan de wijn echt zure azijn was) , vroegen om een andere tafel, werd ons toegezegd dit te regelen. We hebben niets meer hierover gehoord en zijn tussen het lawaai blijven zitten.
We hebben meer dan 75 minuten gewacht op het eten. Toen wij dit voor de tweede keer aangaven, keek de ober verbaasd. Hij rende naar binnen en opeens stonden 3 pizza's op tafel. Het pastagerecht voor de vierde gast was hij vergeten. Wat was dat ook alweer? En ja hoor, binnen 2 minuten stond de prak op tafel.
Pizza's waren goed van smaak. Bodem ok. Pastagerecht was opgewarmd en degene die het gegeten heeft, had een slechte nacht!
De nota kwam wel heel snel. Dat lukte wel binnen 1 minuut.
Op zich, de pizza was ok en daar ging het om. De rest is zeker geen aanrader. Zoek vooral even verder
Lex K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Vandaag gegeten op het terras bij Il Pozzo. Bij aankomst kwam meneer voor ik mijn stoel had aangeschoven al vragen of ik wat te drinken wilde bestellen. Dit gebeurde nog voor mijn vriendin aan tafel was geschoven.

We bestelden 2 Leffe blond biertjes en toch wel enige tijd later kwam de ober aan met 2 WIT biertjes. Toen ik dit vermeldde kreeg ik al een ietwat geirriteerde blik toegeworpen.

De nieuwe drankjes verschenen niet veel later. Echter leek het vanaf dat moment dat wij genegeerd werden en kregen wij geen kans ons eten te bestellen.

Met wat geluk kwam, drie kwartier later, een tafel naast ons zitten die snel werden geholpen. Zodoende konden wij onze bestelling nog even meegeven.

Eten was een grote portie en smaakte prima, maar door deze service zat er toch een naar smaakje aan en ik denk niet dat ik hier nog terug kom.
Diane R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Zojuist bij Ill Pozzo gegeten. Heel toevallig terecht gekomen, zag er van boven af gezellig uit en zat goed vol. Dit gaf ons een goed gevoel. Tafeltje gekregen en eten bestelt. Ging allemaal best snel en dat was ook te proeven. Aan de lasagna zat een dropsmaak en was volgens mij opgewarmd in de magnetron. Maar met een flinke laag gemaken Parmezaanse kaas zie en proef je daar hopelijk niets van. Ik heb mijn lasagna voor meer dan de helft laten staan. De ober vroeg of het had gesmaakt en mijn antwoord was nee, het was niet lekker. De ober liep schouderophalend weg en kwam terug met de rekening. Hier stond de lasagna uiteraard gewoon op vermeld. Nu ging het daar niet om, maar een excuus oid was fijn geweest. De reactie van de ober was ronduit onbeschoft.
Zulfiye B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eten was lekker , service is goed En de locatie is ook top lekker aan de grachten. Goede pizza's en Penne pasta's!!! Ik had het in Italië gegeten, maar was lekker. Maar Il Pozzo was 10keer lekkerder! Ik heb er van genoten.
Gijsemeisje .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij hebben hier meerdere keren gegeten en het eten is eigenlijk altijd prima geweest. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis, heb ik ook mee gemaakt, maar als dat het geval is wordt dat altijd adequaat opgelost. Bij mijn beoordeling houd ik rekening met de prijs, het is hier niet duur, als ik sommige recensies lees krijg ik het idee dat mensen dachten in Hotel de Indes gegeten te hebben.
Kortom: prijs/kwaliteit verhouding is prima!
Egon F.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Gisteren heb ik met mijn vrouw bij il Pozzo gegeten. Ik bestelde een steak met een variatie van Toscaanse groenten en mijn vrouw zalm met spinazie. Wij werden met name aangetrokken door de Toscaanse groenten en de combi zalm met spinazie.

Tot onze verbazing zaten er geen groenten bij de opgediende gerechten, behalve dan wat kleine sliertjes en een verlept sliertje spinazie als versiering van het bord.

Ofschoon de zalm en de steak goed waren, voelden wij ons erg bedrogen.
230861 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Deze week met een groep van 18 collega's hier gegeten. Ik was hier nog nooit geweest en helaas zal ik hier ook niet meer komen. Het ging op vele fronten fout, bediening erg slordig en veel te familiair !
Gasten aanspreken van hé, pak eens aan dit bord kan gewoon niet. Ik houd van de Italiaanse familie-achtige taferelen maar dit kan niet maar werd meerdere malen zo gedaan . Drankjes opnemen, kaart aangeven en dan vervolgens de eerste gerechten al serveren en de drankjes zijn nog niet gearriveerd ! Soep van mijn collega lauw en smakloos. Vitello zag er niet uit en smaakte ook als zodanig. Mijn ham voorgerecht was vergeten en werd mij nog een soort van kwalijk genomen dat ik waarschijnlijk dit niet goed had gezegd maar men ging het alsnog in orde maken. Mijn meloen die was melig en voor 4 plakken ham € 14.50 vragen is gewoon too much. De overige reacties van de diverse pizza's en Calzone's waren van aardig maar niet bijzonder. Ik begrijp de vele mindere recencies die mij voor zijn gegaan, jammer !

Piet van den Bosch
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vooraf had ik niet op Iens gekeken om een keuze te maken voor het eten aan de Oude Gracht. Er was een tafeltje vrij, dat was al een meevaller. Vrijdagavond en lekker weer zorgde ervoor dat het héél druk was. Niet alleen bij dit restaurant, maar overal.

Bij dit restaurant was het óók binnen druk, en dat had gevolgen voor de keuken. Er was een groep van meer dan 100 mensen, die min of meer allemaal gelijktijdig gingen eten. Er kwam gelijk een vriendelijk ober naar ons toe voor het opnemen van het drinken, het afgeven van de menukaarten én de uitleg omtrent de besteltijden. Die besteltijd voor pizza was ondanks de drukte heel kort. Alleen de pasta's zouden langer werk hebben. Dit gaf ons gelijk al een goed gevoel, dan zullen het geen magnetronmaaltijden zijn die daar uit de keuken komen.

Maar we bestelden pizza's, een met champignons en een met vier soorten kaas. Plus een salade, zonder vlees en vis. Allemaal heel snel gebracht en superlekker. Ook het drinken werd snel gebracht en de salade had inderdaad geen vlees of vis.

De totale rekening bleef onder de twintig euro per persoon, heel schappelijk. De tafels stonden dicht op elkaar, maar ook niet te dicht op elkaar. Dat terras blijft in de winter en bij regen leeg, logisch dat het maximaal benut moet worden bij lekker weer.

Dus ondanks alle slechte ervaringen van anderen, ben ik héél positief over dit restaurant als je op een plekje in het hart van de stad én aan de gracht wilt eten.
Mippie73 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Net zoals de rest van Nederland wilden we afgelopen zaterdag graag buiten op het terras eten, wat uiteraard vol was. We konden binnen op een plekje wachten en bestelden vast een drankje. Na een kwartiertje konden we naar buiten naar een tafel onder een parasol, waar we om gevraagd hadden. Alle vier een pasta besteld, 3 verschillende. Wachttijd redelijk ivm de grote drukte. Onder het personeel was wel wat chaos merkbaar. Slechts 1 personeelslid opgemerkt die geen Nederlands sprak maar Engels, wat overigens voor ons geen probleem was. Eten prima in orde, niet meer en niet minder. Voor de heren in ons gezelschap portie aan de krappe kant. Prijs aan de hoge kant voor wat je krijgt, maar heeft waarschijnlijk ook met de locatie te maken, die vooral op het terras, natuurlijk prachtig is. Kortom, prima om een hapje te eten, maar springt er wat ons betreft, niet uit.
aasser .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Prima pizza, de bodem was goed knapperig! Helaas werd voor één van mijn tafelgenoten de verkeerde pizza gebracht maar dit werd relatief snel rechtgezet. Jammer genoeg ik de tijd dat we er zaten allemaal maar één drankje gehad omdat er na het brengen van de pizza's niemand meer langs kwam om opnieuw iets op te nemen.
Anton T.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Op een zonnige namiddag is het decor, de Oudegracht in Utrecht, nauwelijks te overtreffen. De bediening sprak niet allemaal Nederlands, wat niet voor alle gasten even makkelijk zal zijn. Vlotte service, en de bestelling kwam op tijd door. We hadden twee pizza mista en een spaghetti carbonara. De pizza was wat je van een Italiaanse pizza verwacht: krokante bodem, en rijke smaken. Heb de smaak van de pasta niet kunnen proeven, maar het zag er uit als een echte carbonara.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Na wat mindere recensies toch gegeten bij il pozzo. Het eten was uitermate smakelijk, volgens ons. Vooral de Carpaccio al Pozzo vond ik echt heerlijk! Mijn tafelgenoot bestelde Spaghetti Mare Blu, spaghetti met verschillende soorten zeevruchten ook heerlijk volgens hem. Tot slot het dessert Tiramisu, het leek wel of ik terug was in Italië, echt zo bereid. Bediening erg actief/vlot en vriendelijk naar ons toe... Decor in zijn Italiaans opgemaakt. Complimenten voor de Chef voor een leuke en gezellige avond.
Tim B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wat is dit een ongelofelijk slechte tent zeg!

Eerst even wat algemene kritiekpunten:
- Jonge bediening die geen blad konden lopen, ze zetten het blad bij je op tafel om vervolgens het glas bovenaan vast te pakken (erg onhygiënisch) en zetten het dan voor je neus neer, niet erg netjes!
- Het terras was een rotzooi
- De tafels zaten veel te dicht op elkaar

Bij binnenkomst op het terras werden we niet eens gegroet, toen we aan een tafeltje gingen zitten snelde één van de ober naar ons toe en verzocht ons om ergens anders te gaan zitten. Oké, dachten wij, het zal wel.

Vervolgens hebben we een kwartier lang moeten wachten voordat de ober onze bestelling kwam opnemen, erg lang wat mij betreft..! Een kwartier later kregen we dan eindelijk onze drankjes.. Helaas, beide glazen waren vies. De ober deed het af met een grapje, zijn excuses aanbieden ho maar!

Goed, een half uur later kregen wij ons eten, althans mijn tafelgenoot kreeg zijn eten, ikzelf nog niet. Na nóg een kwartier gewacht te hebben was ik het zat, op dat moment had de ober door dat ik mijn eten nog niet had en hij snelde zich naar één van de bordenlopers om er vervolgens een ossenhaas tussenuit te plukken.

Toen ik op de helft van de ossenhaas was merkte ik dat het stuk vlees medium rare was gebakken, terwijl ik expliciet om een medium had gevraagd. Dit is natuurlijk makkelijk te verklaren, de ober graaide een willekeurige ossenhaas uit de handen van de bordenloper om deze vervolgens bij mij te deponeren. Nadat ik de ober hier op aansprak bracht hij het stuk vlees naar de keuken, een paar minuten later kreeg ik het stukje terug op mijn bord en kon ik eindelijk dooreten, terwijl mijn tafelgenoot al lang en breed klaar was..

Op de vraag waarom er zoveel misging had de ober geen antwoord, 'we hadden het druk' zei hij. Geen excuses, helemaal niets...

Om deze recensie toch nog een klein beetje positief af te sluiten moet ik zeggen dat de ossenhaas niet slecht smaakte. Maar dat kan niet op tegenover de waar-de-loze service.

Hier ga ik in ieder geval nooit meer naartoe!
Tessaaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Voor het eerst naar Il Pozzo. De inrichting bij de gemiddelde Italiaan is nooit om over naar huis te schrijven, maar in dit geval was het wel opvallend en prettig dat er aardig wat ruimte tussen de tafels bestond, waardoor je niet met je stoel tegen de achterbuurman aan zat. De bediening was bijzonder. Er was genoeg ruimte, dus we konden zo aan tafel, maar de rest van de avond bekroop je toch het gevoel dat men je liever kwijt was dan rijk, vreemd gedrag. Het belangrijkste is natuurlijk het eten. Mijn pasta gerecht was heerlijk, daar viel niets op aan te merken. De pizza van mijn partner had echter een slappe/ongebakken/rauwe bodem. Volgende keer weer een ander Italiaans restaurant proberen.
FleurB28 .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
De pizza's zijn hier erg lekker! Net zoals in Italie, is de service mwoah, de aankleding kitsch en het eten goed. De prijzen zijn goed, zeker vergeleken met andere Italiaanse restaurants in Utrecht.
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Ieder jaar gaan wij winkelen met zn vijfen en hier uit eten,super vriendelijk personeel en heerlijke gerechten. De wachttijd. was deze keer helemaal niet aan de orde liep super gesmeerd
Nadine M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Het eten was nog het enige middelmatige van de avond. We wilden lekker even wat zitten maar daar kwam niks van terecht. We voelden ons gepusht om een beslissing te maken voor het eten en communicatie over biertjes verliep zeer moeizaam.
Bij het afrekenen werd gevraagd om een fooi te geven en werd ons op het hart gedrukt hoeveel moeite het voor hem was om gespreid te betalen. Dat dat toch wel een dikke fooi waard was.
Nooit meer il pozzo !
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Voor de musichal the bodyguard even uit eten de keuze was gevallen op italiaans Il Pozzo. Zag er leuk uit aan de buitenkant. Partner is geen grote eter en bestelde een pizza, gevraagd of er een kleinere pizza geserveerd kon worden (nee dus). Ik zelf nam de spagetti carbonara, wat een teleurstelling, pizza had een zachte bodem en de carbonarasaus bestond uit een waterige saus. Huiswijn was oke, de prijzen voor de pizza en pasta zijn rdelijk hoog te noemen zo niet "overprized". Moest in totaal € 53,50 afrekenen.
ProefUtrecht01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Ik kom hier vaak lunchen want ik vind de prijs-kwaliteit van de broodjes heerlijk. De rest van de kaart is echter van enorm lage kwaliteit.

Ook komt het elke keer voor dat er gewoon uitermate slechte service is. Lang wachten, weggekeken worden, niet je eigen tafel uit mogen zoeken want ze willen de plek in de zon vrij houden om mensen te trekken (in de zon op het terras), vragen om fooi, broodjes worden op tafel gesmeten, en als ze geen zin in je hebben laten ze je niet eens binnen. Want dan hebben ze opeens een regel 'tot 3 uur lunch', welke soms verandert naar 'tot 4 uur lunch' of 'lunch mag tot half 6'.

De plek daarintegen is natuurlijk geweldig; aan de oude gracht.