Il Porto

Havenstraat 32 1211 KM Hilversum Nederland Kaart

Over restaurant Il Porto

De poort naar Italie

Italië zit vol passie. En als deze passie wordt vertaald in pizza, dan weet je dat je goed zit. Pure en eerlijke smaken zijn precies waar het om draait bij Il Porto.
De Italiaanse Paolo heeft de poort naar de culinaire hemel gevonden. Paolo koopt voor zijn specialiteiten elke dag producten vers in en hij informeert u graag over de verschillende specialiteiten, die hij met deze mooie verse producten maakt. Hij is de rots van de zaak: Hij kookt, hij bedient, hij doet waar hij goed in is.

Meer informatie over restaurant Il Porto

• Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk eerlijk eten!
Stokkredietverz .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wij moesten € 43,-- bijbetalen voor het eten. Als je rekent dat het 2 diner gratis is betaal je € 43,-- voor een diner. Veel te duur. Vooraf de ene wat buffel mozzerela en een paar tomaatjes en de ander 3 dunne plakjes italiaans vlees (2 soorten) en heel veel sla. Daarna de ene een karig belegde pizza en de andere een worstje dat dreef in een soort tomaatachtige saus, daar kreeg je verder niets bij. Dat was het. Het toetje was wel lekker maar te weinig voor 2 personen. Je kan er niet pinnen wat ook niet meer van deze tijd is. Reken daar ook nog eens de kosten van de parkeerautomaat bij dan is dit restaurant van onze lijst geschrapt. Eet liever bij Las Tapas iets verder op. Wij zullen er niet meer komen.
Miriam M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk eten met speciale italiaanse gerechten buiten de standaard kaart om. Goede bediening en gezellige ambiance in een kleine maar gezellige setting
Karelhendriksen .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We hebben gebruik gemaakt van de AH aktie, ze hadden daar een apart menu voor .
we betaalde 21.50 ipv 49.50. we vonden het eten geen 49.50 waatrd , het eten was goed maar simpel en het toetje was een aan fluiting, een paar stukjes cake en een paar bitterkoekjes, en 1 bolletje mousse. wel zeer aardige mensen,
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de AH actie. De kok is heel trots op zijn gerechten en komt ze zelf aanprijzen en brengen. Vooral de rode poon vonden we heerlijk. De sfeer is heel gemoedelijk. We komen zeker een keer terug met de kinderen om ons weer even in Italië te wanen.
Rupa .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Il Porte met de AH restaurantactie. Eerdere recensies gelezen. Inderdaad, je kan hier beter gewoon van de kaart bestellen dan ben je goedkoper uit dan met de AH actie. Voelen ons toch ietwat gepiepeld.

Vanleeuwe .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten. De eigenaar kookt uitsluitend met verse producten en dat leidt tot mooie, pure gerechten. De service was uitstekend met veel persoonlijke aandacht. Vonden het restaurant wel prijzig.
Yvon50 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Il Porto is een authentiek Italiaans restaurant met goede en eerlijke gerechten. Je waant je even in Italie. De eigenaar en serveerster zijn erg vriendelijk en komen regelmatig controleren of alles naar wens is. Hier wordt met passie gekookt. Wij hadden het viergangenmenu van de AH actie en konden voor het tussen, hoofd en nagerecht zelf een keuze maken. Allemaal erg lekker voor een goede prijs. Het menu kost nu de helft (je betaald immers twee voor één) en dat is heel goede prijs.
Dickdejong2 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Knus en gezellig. Eenvoudige gerechten doch smaakvol, waar je bij zit, gemaakt. Vriendelijke bediening en de eigenaar leeft voor zijn vak. Zeer gastvrij!
Gooiland .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Il Porto is een klein sfeervol Italiaans restaurantje.
Wij gingen er eten met AH restaurantzegels. De actie is: 2e persoon gratis. Niets van dat alles bij Il Porto. We moesten uit een speciale menukaart kiezen, zogenaamd vier gangen (brood met olijfjes werd als 1e gang geteld), waarbij we een gereduceerde prijs kregen: 21 euro ipv 47 euro. Het voelde niet goed.
Thuisgekomen heb ik alle gerechten die we gegeten hebben bij elkaar opgeteld (aan de hand van de menu's die op deze site staan) en ik kom op een bedrag van ±27 euro pp in plaats van 47!
Deze manier van omgaan met klanten deugt niet. En dan druk ik mij voorzichtig uit.

Het eten was ok. Puur. En de bediening prima: sympathieke 'inval-ober'.
Alleen het 'grand dessert' viel erg tegen.

Tip voor anderen met AH-bonnen: ga hier niet heen of accepteer deze 'korting' niet.

Huygenvandyck .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hadden pizza's, die waren erg goed. Naast de kaart kun je Paolo ook vragen naar de diverse daggerechten, die zagen er ook goed uit. Zorg wel dat je contant geld hebt: pinnen of creditcard is niet mogelijk, en de dichtstbijzijnde pinautomaat zit op 10min lopen.
Azc Z.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Sfeer is heel fijn. Je waant je in Italie. Het eten is eenvoudig Italiaans en hartstikke lekker. Paola komt je altijd even de hand schudden en zijn dochter is de sympathieke ober. Dit restaurant is gewoon een aanwinst voor Hilversum. Echt iets bijzonders.
Lonneke D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wow wat een lekker eten bij Il Porto! Alles vers met eerlijk en pure smaken. Alleen maar de gerechten buiten de kaart gegeten. Service en decor zijn authentiek maar dat mag de pret niet drukken!
Florine W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Heerlijk gegeten weer! Dit keer eens met het ah/iens-menu dus dat beperkte de keuze enigszins, maar was zeker geen straf :-)
Vooraf gegrilde groente en fijne vleeswaren met brood en dat gedeeld, dus onze eigen anti pasti mista gemaakt. Zalig! Daarna zwaardvis en Siciliaanse worstje uit de oven. Zalig! Grand desert toe. Al met al lekker en toch niet overeten. Zondag ben ik er gewoon weer!
Michelle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Al jaren favoriet in Hilversum.
De pizza is de lekkerste van het Gooi en omstreken.
De tagliato di manzo is ook een echte aanrader!
Het gaat echt Italiaans, dus als je vlees, groente, aardappelen (of pasta) verwacht, dan zit je verkeerd.
Maar bestel vooraf vooral de antipasti, je gelooft niet dat een koude sperzieboon zo lekker kan zijn.
Paolo zelf is een fijne gastheer, altijd een praatje, altijd geïnteresseerd in hoe het gaat met zijn (vaste) klant en trots op zijn eten. En dat proef je!
Je gaat niet naar Il Porto om even snel te eten, je gaat om een avondje te genieten van de overheerlijke, vers bereide gerechten met een gezellige karaf wijn.
Een plek waar je uitstekend je ouders, je kinderen of je geliefde mee kan nemen.
Iedereen geniet.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Paolo is een fantastische gastheer. We hebben heel erg lekker gegeten in een familiaire omgeving. De pizza's en de pasta's werden vers bereid.
Sneeuwen133 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Leuk authentiek italiaans restaurantje, gelegen aan de havenstraat te hilversum. Siciliaanse eigenaar die met aandacht voor zijn gasten en gerechten een lekkere eerlijke italiaanse keuken presenteerd. Diverse suggesties buiten de kaart persoonlijk door eigenaar/ kok aan tafel welke hij dan zelf bereidt. Italiaans zoals italiaans moet zijn...

Kleine tip.... Glaswerk wijnen mag wel iets rijker ook voor een huiswijn...

Robert
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Pizza met artisjok en olijven besteld. 1 1/2 later komt de pizza, zonder artisjok, zonder olijven. Want de artisjok is op. Na opmerking over olijven werden er 8 opgegooid met pit er nog steeds in. A) je meld wanneer iemands voedsel niet voldoet aan de ingrediënten die op het menu staat. B) je gooit er geen olijven met pit op!
Sandra_01 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Eergisteren hebben wij met z'n zevenen gegeten bij Il Porto. Wat een heerlijk restaurant! Lekkere funghi als voorgerecht en onder andere de zwaardvis als hoofdgerecht. Ook de pizza's waren erg goed. Il Porto is een van de leukste restaurants in Hilversum; een echte aanrader!
Dariamaria W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Zwaar teleurgesteld van het eten in Il porto. Te veel olie, gegrilde groente als voorgerecht was koud, zwaardvis met aubergine was zonder pasta of aardappel en daardoor veel te weinig, ook was de vis droog (misschien opgewarmd) en zwom in olie, de pasta met Italiaanse ballen waren raar van smaak, maar wel genoeg, de pizza's waren vers bereid, maar de toppings
(o.a. sperziebonen, erwten!) hebben wij al smaakvoller en lekkerder gehad, de toetjes waren het ergst. Je had de keuze uit 1. cappuccino cake (twee dunne plakken) 2. ijs wat op was! 3. toetje van de dag: cappuccino cake (een dun plak), een half soesje met saus en twee amarettini. Niet bijzonder van smaak en porties te klein. Na een opmerking hiervan verzekerde ons de chef dat dit zijn porties zijn en dat hij ook meer zou kunnen eten.
De shell actie is geen succes geweest, want we betaalden veel en kregen weinig en matig eten.