Il Pecorino Wilhelmina Dok

Vrijdag t/m Zondag 15:00 - 23:00

Duur
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Gistermiddag hier langs geweest. Wegens goede herinneringen aan Wilhemlmina dok. 20 euro voor twee taartjes en twee koffie. Bizar dat ze s middags 7 euro vragen voor een stukje schuimtaart. Ze noemen het merengue maar het is geen zacht eierschuim maar schuim met botercreme (het goedkoopste en langst houdbare gebakje bij de reguliere banketbakker)
Vaes D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Mooie lokatie! Maar...
-lauwe (witte) wijn in kinderglaasjes en te duur voor wat je krijgt
-kleffe ondoorbakken pizza met teveel natte tomatensaus en een brodige rand
-moeilijk aandacht krijgen van personeel, iedere keer iemand anders aan tafel, chaos, afgebroken kurken die aan tafel eruit worden gepulkt, klotsende koffie's, personeel dat zegt dat ze geen orders opnemen en doorlopen, bazen die anderen afsnauwen in openbaar...amateuristisch
-ook naar klanten weinig liefde voor t vak te bespeuren
-alle gerechten te duur voor wat je krijgt. Ook om me heen weinig enthousisate reacties op t eten.

-primi (ravioli) was ok-ig, maar te duur
-koffie was ok, maar als je schuim wilt...reken op 'badschuim'

Al met al geen prettige ervaring, voelt meer als n tourist-trap restaurant.
Ze kunnen vast beter als de kok en het personeel wat meer ruimte en tijd krijgen.

Ik zou een lekkere pizzabakkers zoeken...
Beste Vaes, ik zie je recensie helaas om de een of andere reden pas een maand later en weet dus niet zo goed wat er die dag mis gegaan kan zijn. Want het meeste klinkt niet als zoals het doorgaans bij ons is. Wel kan het zijn dat onze, met veel liefde gebakken, Napolitaanse pizza niet naar je smaak is. Het is inderdaad niet de pizza die meestal in Nederland, maar ook vaak in Italie geserveerd wordt. Het is wel echt de originele pizza uit de houtoven. Ik zie dat het die dag heel warm en druk was. Wellicht verklaart dat de lauwe witte wijn, maar het kan echt niet de bedoeling zijn om deze zo te serveren! Waarvoor excuus. Ivm onze picknicktafels wordt onze huiswijn inderdaad niet in glazen op een pootje geserveerd, maar dat doet niets aan de kwaliteit af. Ik sta ook vierkant achter de prijs € 3,75 voor deze kwaliteit en op deze plek. Erg vervelend dat je al met al geen goede ervaring bij ons had. Ik laat je graag zien met hoeveel liefde wij ons werk doen, neem daarvoor contact met mij op via mick@ilpecorino.nl.
Lisette K.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Op een zonnige zondagmiddag met ons bootje hier aangemeerd. Heerlijk vertoefd op het ruime terras aan het water. Broodjes waren goed maar was vooral erg gecharmeerd van mijn salade met bietjes en buffelricotta, geweldig! zacht van smaak en alles goed in balans. Bediening was hier en daar een beetje rommelig maar wel zeer vriendelijk. We komen hier zeker nog een keer terug op de 'avondkaart' uit te gaan proberen!
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij komen al jaren bij Il Pecorino en eten er altijd heerlijk. Vanavond had ik de linguini Vongole en man man man, die was goed! Pasta lekker al dente en niet zoals bij zoveel italiaanse restaurants te gaar gekookt (naar nederlandse behoefte, shame on us!), en gerecht heel smaakvol. Bediening is altijd goed, niets is teveel en de kids (we hebben twee kleine kinderen) zijn more than welcome. Pizza's zijn heerlijk en er is volop keus, niet alleen de standaard smaken. Wat ons betreft een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Ik weet heus wel dat er 'niets' gaat boven de mooie en met liefde gebakken pizza op het terras van een ristorante in Poggiardo, Puglia. Fles Negroamaro erbij, vriendelijke en attente bediening, op straat voldoende vermaak voor als de conversatie even zou stokken en een prijsje waarvoor je in eigen land niet aan hoeft te komen.
Maar zo beroerd als bij Il Pecorino hoeft het in Nederland nu ook weer niet. Dat het eten een zes(je) heeft gekregen, ligt niet aan de pizza. Een liefdeloze schijf deeg met een ongare bodem (te kort of te koud gebakken?) en matig belegd. Dat kan echt heel wat beter. Voor- en nagerecht zijn in orde en zouden een zeven rechtvaardigen. Geen hoogvliegers, maar oké.
De service schiet echter enorm tekort: elke keer een andere ober aan tafel, waarvan geen een je het gevoel geeft dat je welkom bent in dit restaurant. Ook de kennis van zaken schiet bij een van hen drastisch tekort. Als je in een Italiaans restaurant niet weet dat pomodori tomaten zijn, heb je nog een behoorlijke weg te gaan... Degene die halverwege de maaltijd met een verkeerd drankje aankomt, gaat daar weer mee weg en laat zich de rest van de avond niet meer zien.
De tafelgenoot die aan het slot van de maaltijd een glas Frangelico bestelt, krijgt een glas rood vocht dat weliswaar alcohol bevat, maar verder in niets op deze goudgele likeur lijkt. Verkeerde fles gepakt, het was een soort arancello, de sinaasappelige variant van limoncello.
Qua gastvrijheid schiet Il Pecorino nog wel het meest tekort en je wilt tenslotte als bezoeker een beetje verwend worden.
Tami R.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Normaal schrijf ik niks over restaurants, maar ik heb gisteren hier gegeten en mijn gezelschap en ik hadden beide de pasta met schelpjes. Het was smaakloos, maar ik heb het opgegeten want stierf van de honger, en ik heb gemeld bij de bediening dat ik teleurgesteld was. Ze kwam terug van de keuken met 'ja zo maken wij het en ik heb dit gerecht vanavond aan meerdere mensen geserveerd zonder klachten'. Goed. Als andere mensen niet klagen zal het wel lekker zijn, schijnt het argument te zijn, maar ik denk dat andere mensen niks zeggen en gewoon nooit meer terug komen. Ik overigens ook niet...
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
We hebben een heerlijke avond gehad, gezellig en zeer vriendelijk personeel en heerlijk gegeten. Een plekje om snel weer terug te keren.
Ko F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Het was afgelopen dinsdag prachtig weer. We besloten daarom iets te eten op het Il Pecorino terras aan het water van het IJ. Dat hadden we beter niet kunnen doen!
Onze bestelling werd nog redelijk snel opgenomen. Daarna ging echter alles fout, wat er maar fout kon gaan. Het begon met de bestelde drankjes. Die kwamen niet. We hebben daarom na ca. een half uur wachten achtereenvolgens 4 mensen uit de bediening gevraagd waar onze drankjes bleven. De antwoorden varieerden van de belofte het snel te regelen tot een wanhopig omhoog kijken in de hoop hulp van boven te krijgen.
De drankjes kwamen echter ook toen niet. Mijn vrouw en onze kleindochter hadden inmiddels al de helft van hun pizza op. Ten einde raad ben ik naar binnen gegaan om te vragen of we eindelijk onze drankjes konden krijgen. Ik kon dat doen, omdatik nog geen eten had. De melanzane die ik had besteld, moest opnieuw de oven in omdat hij hooguit lauw te noemen was. Toen de drankjes en mijn nu wel warme melanzane dan eindelijk kwamen, bleken de glaasjes rosé lauwe wijn te bevatten. We hebben toen maar snel betaald en besloten nooit meer bij Il Pecorino terug te komen. Zeer slechte bediening, lang wachten, lauw eten en lauwe wijn zijn onacceptabel ook als het wat drukker is!
Markdutch .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Fantastische plek, maar helaas erg slecht eten. Naast dat er misverstand ontstond over aan wie we nou moesten vragen of er plek was (ze zei kijk even zelf beneden, maar beneden zei weer iemand: "Zei ze dat? Ik zal even kijken" vervolgens werden we naar boven geplaatst en vervolgens werden we beneden geplaatst en hadden we uiteindelijk een plek. De pizza was middelmatig maar niet echt overheerlijk zoals je tegenwoordig op vele plekken in Amsterdam veel betere en heerlijke verse goede pizza's kan eten. De pizza was slap (kan natuurlijk een smaak kwestie zijn) en de keuze van ingrediënten is enorm beperkt (geen verse pepers om maar een voorbeeld van een essentieel ingredient te noemen). Maar wat maakte het eten echt belachelijk slecht: We bestelden het gerecht: ziti alla genovese napoletana. De penne was lauw en ook nogal weeig. Vervolgens vroegen we of we wel het juiste gerecht hadden, immers er stond op de kaart dat er tomaten en basilicum in zat maar we kregen een gerecht met een grijs-achtige saus. Ze zeiden dat het echt het juiste gerecht was. Na het proeven vroegen we of er wel echt tomaat en basilicum in zaten. We kregen te horen dat het er echt in zat. Bij het volgende drankje zeiden we opnieuw dat we niet geloofden dat het er in zat. Ze zei dat het echt zo was dat anders de kok nog wel even kon langskomen. Wij geloofden het gewoon niet. We zeiden bij een vierde keer nogmaals dat we het niet geloofden. Uiteindelijk bij het afrekenen vertelde ze dat we inderdaad gelijk hadden, de kok had met het wortel en ui gemaakt ipv met tomaat en basilicum. Naast dat het gerecht behoorlijk smakeloos en weeig was, is er wat ons betreft een wereld van verschil of je iets met ui en wortel klaarmaakt of met tomaat en basilicum. We hoefden overigens het gerecht niet te betalen. Maar al met al is het natuurlijk belachelijk dat we de hele avond beweren een verkeerd gerecht te hebben en dat ze de hele tijd blijven volhouden dat wij het niet juist hebben, nog afgezien van het feit dat het gerecht echt niet lekker was.
Wiljan L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vanwege het mooi uitzicht over het IJ besloten we een plaatsje op het terras te nemen. Dankzij de windschermen hebben we daar tot sluit kunnen zitten. Het royale voorgerecht (antipasti voor 2 personen) bestond uit vleeswaren en kazen van bijzonder goede kwaliteit. De pizza's waren zeer rijkelijk belegd, misschien zelfs iets te. De pizza met Italiaanse worst en gegrilde groente lag zo vol dat de pizza niet meer per punt te eten was en je de smaak van het deeg niet meer proeft. Dat is toch een beetje zonde bij een echte en goed gebakken houtovenpizza. Ondanks dat het al bijna sluitingstijd was konden we nog een nagerecht bestellen. Erg leuk dat de bediening spontaan probeerde uit te leggen hoe het gemaakt wordt. De cheesecake was goed op smaak en net luchtig genoeg (dat gaat nog weleens mis in restaurants), hetzelfde geldt voor de tiramisu, die erg machtig was, maar door net dat beetje luchtigheid een goed nagerecht is voor een grote eter. De bediening was wat chaotisch, maar dat kwam waarschijnlijk omdat we buiten zaten (en het was eigenlijk geen terrasweer), we hebben ons er niet aan gestoord. Wel moet worden opgemerkt dat Il Pecorino tegenwoordig pittig geprijsd is. Je krijgt daar royale porties voor terug, maar dat mag wel iets minder. Wie drie gangen eet, krijgt eigenlijk teveel en met wat minder toppings komt het vers gedraaide deeg iets beter tot z'n recht.
Marreke P.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Leuke lunch bij voorheen Wilhelmina dok. Wat een plek
Heerlijk boten kijken
De lunchkaart is erg bescheiden en weinig origineel. De boerensalade matig
Maar .. Het toetje. Citron givre. Wat een heerlijk grote Citroen met zalig Citroen ijs. Daarvoor kom ik meteen terug. Mmm
MarioV .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Ondanks alle drukte in de stad en in Noord bleek het bij dit eethuis rustig toen ik er kwam lunchen. Het ligt even buiten de route - 200 meter vanaf de pont naar het IJplein - en dat is misschien wel de reden van een geringe aanloop. Mooie plek, maar de aanblik van het lokaal oogt gedateerd. Zo ook het interieur. Dat vraagt om een make-over. Wel hele mooie, op de horeca afgestemde, Italiaanse zwart/wit foto's aan de muur. De Verdicchio uit La Marche smaakte goed bij de salade. Dat was een redelijke insalata di caponata Siciliana con ricotta bufala, een salade met aubergines, ui (die heb ik gemist), kappertjes en olijven in zoetzuur en buffelkaas daaroverheen. De aubergine was te lang gestoomd en zat tegen het papperige aan. De buffelkaas was daarentegen goed. We sloten ons bezoek af met een redelijke espresso. Het viel op dat er twee versies bestonden van de menukaart: één met oude prijzen en één met 20% hogere prijzen. Slordig! Er valt in deze zaak het nodige te verbeteren. Misschien moet daarmee worden gewacht tot eind 2017, als Noord op de metro is aangesloten en na Zuid, Oost en West wat meer in de lift zit.
Beste Mario,
dank voor je review over onze lunch. We richten ons van oudsher vooral op het diner. Dat deden we voordat we 11/2 jaar geleden tijdelijk naar het Wilhelmina Dok kwamen en zullen we vanaf november in een prachtige nieuwe zaak op het dan gerenoveerde van der Pekplein (ook in Noord) in mindere mate ook weer doen. Kom dan vooral nog eens langs en verbaas je over lift waarin Noord zich bevindt!

Reactie van proever:

Caro ristoratore!
U maakt mij nieuwsgierig :-) Ik had al gezien hoe de Van de Pekstraat was opgeknapt en kom graag dit najaar eens uw kant op!
Cordiali saluti,
Mario
Anna P.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Gisteren zijn wij wezen eten bij il Pecorino. Het is een knus klein restaurant met een open keuken. We hadden vooraf de gefrituurde gamba's , inktvisringen en ansjovisjes. Deze waren erg droog en totaal smakeloos. De begripvolle bediening kon ons helaas geen sausje geven waar we om vroegen. Volgens haar was dit de typisch italiaanse bereiding. Smakeloos en droog. En daar betaal je dan 18 euro voor.
We hadden beide een pizza. Mijn vriend eentje met pittige salami en ik eentje met gekruide worst. De pizza met Salami was echt heel erg nat. De salami dreef er letterlijk af. Mijn pizza was wel oke, maar ik heb zeker beter gegeten.
Ivm het smakeloze voorgerecht kregen we van de bediening gratis thee en koffie, wat zeer attent was.

Ik ga hier niet meer heen. Ik las iets over de beste pizza van Amsterdam, maar dit is zwaar overrated.
Beste Anna,
dank je voor je review. Jammer dat het niet was wat je waar je op gehoopt had. Wij serveren echt Zuid-Italiaans eten. Dat betekent inderdaad dat onze gefrituurde vis op smaak gebracht wordt met alleen citroensap en zout (iets anders hebben we ook gewoon niet in huis!). Dankzij de goede ingrediënten zijn wij er van overtuigd dat dit echt een heel lekker product oplevert. Helaas gaat er ook wel eens wat mis: naar aanleiding van opmerkingen over te veel zout, had één van de koks de hoeveelheid zout drastisch aangepast. Dat kon je prima compenseren aan tafel, maar is niet de bedoeling. Dat is hier niet goed gegaan, excuus daarvoor.

En onze pizza, die zit heel dicht tegen de Napolitaanse. En die is wel wat anders dan je waarschijnlijk gewend bent. En het kan zijn dat je dat niet waardeert. Dat spijt me!
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
fantastische avond gehad met vrienden om de verjaardag van Rafael te vieren. we namen vooraf de antipasta om lekker met elkaar te delen, hoofdgerecht koos iedereen zelf, de vis stoof en varkensrollade waren erg populair en iedereen was erg tevreden.
dessert kozen we voor scroppino. we kregen een mooie tafel met leuk uitzicht over de stad.
Miss86 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Het restaurant is mooi gelegen aan het water en gezellig ingericht. Wij waren met een groep van 9 personen. We begonnen met een voorgerecht van gefrituurde gamba's, inktvisringen en een andere vissoort. Dit gerecht was overgoten met zout en zeer droog. De gamba's moesten we overigens nog pellen. Ik had een pizza met champignons en zwarte truffelsaus. Deze was niet lekker. De andere pizza's bevatte te veel zout, de smaken waren te overheersend. Zo ook bij mijn pizza die ook slap was van de vele truffelsaus en slecht verdeling. Als toetje had ik een limoentaart. Deze was niet vers, moet er zeker meer dan een dag hebben gelegen, deze was droog. Ik was erg teleurgesteld in dit restaurant na alle positieve berichten, hier heb ik helaas niets van gemerkt op het gebied van eten.
Douwe K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Hier voor de tweede keer gegeten. En terugkomen in een restaurant doe je alleen als het vorige bezoek héél goed is bevallen. Dinsdag jl hier weer heerlijk gegeten. Tafelgenoten, voor het eerst in dit restaurant, waren ook zeer tevreden. De melanzane is een superaanrader. Dit geldt ook voor de toetjes tiramisu en het chocoladebommetje. Ruim twee uur later waren we -met wijn - pp 37 euro kwijt. Niet aarzelen, goede keus als je lekker, op een fantastische locatie (je tafeltje staat bijna in het IJ) wil eten.
Simone-Iens .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
De pizza's zijn vaak te zout en geregeld is de korst ook aangebrand. De service is vaak gehaast. Prima voor een snelle hap, maar niet goed te dineren.
Beste Simone, bedankt voor je bezoeken en je review. Jammer dat je onze pizza te zout vindt. Merkwaardig, we voegen geen zout toe (anders dan in de pure ingrediënten zit). En inderdaad kun je gebrande plekken op de pizza vinden. Dat is inherent aan het in de hete houtoven bakken zoals in Napels (de bakermat van de pizza) gebruikelijk. Maar als het tè is naar je mening kun je er altijd wat van zeggen en zullen we met alle plezier een nieuwe voor je bakken!
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vriendelijke en attente bediening (kindvriendelijk ook), vlot geholpen.
Avond liep op rolletjes en het eten was prima. Pizza's (van de dag, Milanese, bambino) en het visstoofpotje genomen. Allemaal prima, goeie kwaliteit ingrediënten. Onze dochter van 7 vond de kinderpizza iets te brood-achtig (zat inderdaad wel erg veel deeg bij de rand), maar ja, dan had ze maar een grote-mensen-pizza moeten nemen.
Blijft een top-locatie dat Wilhelmina Dok. Prachtig uitzicht over het IJ, knus van binnen.
Klein minpuntje was de lucht bij de (verder nette) toiletten die je bij binnenkomst overvalt, maar gelukkig ruik je daar in het restaurant niets van.
Lourens B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten ter ere van de verjaardag van mijn vrouw. Heel attent een glas Hugo als aperitief gekregen. Eigenlijk worden we bij Il Pecorino nooit te teleur gesteld. Goede keuken en attente bediening.
Mick je hebt een top team rondlopen!
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Wat een prachtige locatie! Je stapt in een mooi huiselijk decor, tegenover ligt een luxe cruiseschip te wachten, vrachtschepen varen voorbij..De bediening was heel vriendelijk en snel. Heerlijke pizza gegeten uit de steenoven. Gelukkig is de sfeer rustig zodat je lekker met elkaar kan praten aan tafel. Ik verheug me op het terras in de zomer