Il Pappagallo

Koningin Julianalaan 24 1421 AH Uithoorn Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Soep (wisseld weekmenu)
      Soep (wisseld weekmenu)
  • Hoofdgerechten
    • Koud (wisseld weekmenu)
      Warm (wisseld weekmenu)
      wisselend weekendmenu
      wisselend weekendmenu

Over het restaurant Il Pappagallo

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Il Pappagallo

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20: 30

9,2
blgns30 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het vlees van kalfsoester gerecht had iets malser gekund.
De volgende keer als we daar gaan eten proberen we de pizza's uit.
Eigenaars zeer gastvrij.
Marjo S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Vanavond gegeten met de Albert Heijn actie, en daar hebben wij geen enkele seconde spijt van. Wat hebben wij heerlijk gegeten. De vriendelijke bediening maakt het helemaal af. Wij gaan zeker nog een keer terug.
Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Als van ouds gezellig gegeten met de familie. Giorgio vrolijk zingend achter zijn oven Miranda druk met koken om het haar gasten naar de zin te maken. Een grote schaal kleine hapjes. Lekkere pasta en een boterzachte biefstuk. Een dessert met vuurwerk om de avond compleet te maken. Koffie van het huis. Ook de bediening was weer perfect! Leuk nieuw meisje. Tot de volgende verjaardag
Simone H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Na bijna twee uur op het hoofdgrecht te hebben gewacht (het voorgerecht kwam redelijk op tijd). Wachtte ons de volgende teleurstelling. De biefstuk was grijs aan de buitenkant en te rood aan de binnenkant. Groenten - heel fijn gesneden spercie -en snijbonen - kwamen uit blik en waren doorgekookt. De kalfssucadelapjes veel te zout, smakeloos en taai., daarnaast een puree van ??? wee van smaak. De lasagne droog en leek opgewarmd. Zeebaars waterig en weinig smaak. De bak met sla was inderdaad een bak met sla waarin een verdwaald stuk tomaat. De amuses daarentegen (pasteibakje met champignonragout) waren smakelijk alsmede de proeverij van Italiaanse gerechtjes. Wellicht had e.e.a. met de drukte te maken, maar daar hoeft de gast geen "slachtoffer" van te zijn. Op het dessert hebben we niet meer gewacht. Jammer.
Beste mevrouw Hakhoff,

Wij als Pappagallo staff kunnen u goed herinneren. Jammer dat het u als AH gasten niet naar de zin is geweest. Wij hebben er ondanks de grote drukte alles aan gedaan om het naar uw zin te maken. De tafel naast u heeft zich vooral gestoord aan de rumoerige kinderen. De wachttijd was inderdaad langer dan gebruikelijk maar geen 2 uur. De hoofdgerechten die bij u niet in de smaak zijn gevallen , zijn bij andere gasten wel gewaardeerd. de keuze om geen nagerecht te nemen was geheel aan u. Jammer van uw negatieve ervaring. Mischien toch nog tot ziens zonder AH.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met de AH actie hier gegeten. We hadden salade caprese vooraf. Echt heel lekker en grote porties. Daarna heerlijke pizza's gegeten, hoewel ik daar eigenlijk geen liefhebber van ben was deze met zalm super lekker. De bediening was erg vriendelijk. We hadden echt te veel over, mijn zoon mocht deze pizza in een doos mee naar huis nemen. Goede service!!
Zodra ik weer bij mijn zoon op bezoek ben gaan we hier zeker weer eten. Echt een aanrader.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Super lekker gegeten, erg lekkere Italiaanse hapjes vooraf, pizza en toetje. Leuke bediening en zeker een aanrader!! Leuk klein restaurantje in Uithoorn!
nelvanlaar .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heerlijk! Echt Italiaans, de bediening netjes, goed en heel vriendelijk, echt een aanrader!wij gaan er zeker vaker heen ook zonder AH bon!
jorantenholder .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Il pappagallo is een ontzettend gezellig restaurant. Er is een ruime keuze uit pasta en pizza gerechten, en het smaakt allemaal fantastisch.
Dank je wel Joran en sorry dat we dicht waren op je verjaardag. Nog gefeliciteerd
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gezellige pizzeria waar je niet alleen een prima pizza kan eten maar waar je ook een prima 3 gangen menu kan bestellen. Prettige sfeer en veel vaste klanten in het weekend wel beter om te reserveren.
Grazie mille, wij doen er alles aan om de sfeer en de smaak goed tehouden. Wij zien u ook graag terug net zo als vele andere vaste gasten
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Nu al een keertje of 15 de afgelopen periode hebben wij daar gegeten. Zelf ben ik hobby kok met Franse inslag en ook directeur van een les-restaurant. Dus gewend aan mooie en goede, pure smaken.
Nou dat is ook top bij dit restaurant!
Het beste meel voor de Pizza's! Die super dun met een mooi krokantje worden gebakken!

Ook de pasta's zijn gewoon puur en top! Alle smaken vloeien mooi samen en de nasmaak is super.

Echt grote klasse!

Leuke eigenaars die staan voor hun Job! En een houtoven die geweldig is!
Ik probeer vaak de pizza's na te maken met een handje hulp van de kok maar zo goed als ze daar worden gebakken lukt mij dat helaas niet...

Echt een aanrader! Als u in de biurt bent (of zelfs verder weg woont) probeer het gewoon u zult versteld staan van de mooie en pure sameken en ingredienten!

Echt een aanrader!

Ryhason

Wendy D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Echt een aanrader in "ons" Uithoorn. We halen regelmatig wat op. De pizza's van Giorgio zijn een aanrader. Vooral die met avocado, zalm en geitenkaas is m'n favoriet. Ook de eigengemaakte gnocchi is verrukkelijk. Als we in het restaurant eten nemen we vaak iets van het weekmenu. Daar staan de heerlijkste gerechten uit de piedmonte op. Qua desserts zijn de scroppino en de merringata aanraders
Ansvermaas T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Bij Il Pappagallo wordt je altijd heel vriendelijk ontvangen. Als je gereserveerd hebt staat je tafel klaar en worden direct de drankjes opgenomen, een voorafje geserveerd (stokbrood met kruidenboter en en olijfjes). Vervolgens krijg je rustig de tijd om de kaart te bekijken. Er worden alleen Italiaanse gerechten geserveerd waarvan de meeste huisgemaakt zijn en dat proef je. De prijzen zijn zeer vriendelijk. De eigenaresse komt vaak zelf nog even langs voor een praatje. De sfeer in het restaurant en warm en huiselijk. Je voelt je als het ware thuis of bij goede vrienden. Je kunt rustig zo lang blijven zitten als je wilt. Er is veel mogelijk maar niets moet. Er wordt niet aan- of opgedrongen. En de rekening valt reuze mee. Een echte aanrader.
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Fantastische steenovenpizza's. Volgens sommigen aan tafel de lekkerste ooit gegeten. Verrassend divers voorgerecht. Zeer vriendelijke service.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Voorgerecht was uitstekend maar was erg veel. Daardoor is een pizza erna iets te veel. Is meer een pizzeria en minder een Italiaans restaurant omdat het aantal vlees gerechten met twee erg beperkt is.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
We eten met grote regelmaat bij Il Pappagallo en het is altijd even lekker en gezellig. We zijn het zo gewoon gaan vinden dat ik eigenlijk nooit iets op Iens heb gezegd. Bij deze dan. Het is echt een heel gezellig, heel informeel klein Italiaans eettentje. De kaart is klein maar gevarieerd en we hebben echt nog nooit ook maar de kleinste tegenvaller gehad. Je moet alles wel in verhouding zien natuurlijk. Als een sterrenrestaurant een 9 krijgt heb je anders gegeten dan een uitstekende pizza met een voortreffelijk bereide salade. En dat laatste kan Il Pappagallo als de beste. Vandaag toch echt een 9.
De service is geen hotelschool natuurlijk (borden, bestek en eten worden gewoon lekker ongecompliceerd uitgedeeld), maar op persoonlijke aspecten misschien nog wel beter. Je bent altijd de zeer welkome gast en zo voelt dat ook echt.
De wijnkaart is altijd kwijt of out of date, maar dat hindert helemaal nooit. Je weet 100% zeker dat je een werkelijk prima wijn krijgt voor een prijs die men alleen nog tegenkomt op het Italiaanse platteland.
Het decor, nou ja. Het stoort me allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat het sommige mensen een beetje verbaast. Het is maar een kwestie van even wennen en daarna valt het je niet meer op.
Wij blijven komen.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Wij hebben inmiddels diverse keren bij Il Pappagallo gegeten.
Wie liefhebber is van de authentieke Italiaanse keuken kan hier heerlijk eten.
Een klein, maar prima restaurant zonder de chaos die veel Italiaanse restaurants typeert.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Wat een leuk restaurantje, niet groot maar wel heerlijk eten. Vooraf de tomatensoep, vers en smakelijk. Omdat ik geen grote eter ben was een kleine pizza geen enkel probleem. Pizza's smaakten erg goed. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Ik had een heerlijke caprese als voorgerecht, die ik ooit op Sicilie lekkerder heb gegeten, maar op zich zegt dat genoeg: prima. Mijn tafelgenote vond de carpaccio denken aan die ene die ze in Montereggione had gegeten: prima. Ik had een zeebaars, prachtig opgediend, heerlijk van smaak precies goed: prima. Mijn tafelgenote had een gevulde pasta met peer en gorgonzola, (of een andere blauwige kaas), die teveel peer was, vond ze.
Eigenlijk is het gezien de kaart, en wat ik om heen zag, vooral een tent waar je pizza's eet, maar voor de zeebaars kom ik terug, wel voor de bediening, niet voor het decor.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het was alweer lang geleden dat ik bij Il Papagallo geweest was, maar ik had goede herinneringen aan de pizza's daar. Deze keer ook nog wat andere dingen besteld.

De eigenaars zijn ontzettend lieve mensen wat het lastig maakt om kritisch te zijn. Toch valt er wel het nodige te verbeteren bij deze echte Italiaan. Tegenwoordig worden de pizza's niet meer gemaakt door de eigenaar en dat proef je helaas. Het deeg is nog steeds uitstekend, maar de uitvoering wat minder met een slappe bodem tot gevolg. Daarnaast zijn veel gerechten echt wel redelijk ouderwets te noemen, zo krijg je ze ook in Italië niet vaak meer. Of dat een nadeel is, laat ik aan de lezer. Al het eten is wel ontzettend zout. De rode huiswijn was uitstekend, de witte niet.

Het interieur is hier en daar echt aan een opfrisbeurt toe, ook wat dat betreft lijkt te tijd hier te hebben stilgestaan. De bediening is vriendelijk, maar er wordt niet echt in de gaten gehouden of de klant misschien nog iets wil. Dat is niet alleen onhandig voor de klant, maar ook een gemiste sales opportunity natuurlijk.

Al met al was het helaas geen ervaring op basis waarvan ik dit restaurant nu zou aanraden. Ik ga het ooit nog wel een keer proberen, maar voorlopig even niet meer.
Jacco T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Met een groep van 20 man een week van te voren gereserveerd en de vrije hand gegeven in het menu. Top geregeld en het eten was gewoon goed, van antipasta tot aan de dolci. Alles kwam vlot op tafel en aanpassingen (vega, zoutloos) werden meteen gedaan. Sfeer is als een Italiaanse huiskamer, juist het rommelige maakt de sfeer.