Il Pappagallo

Koningin Julianalaan 24 1421 AH Uithoorn Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Soep (wisseld weekmenu)
      Soep (wisseld weekmenu)
  • Hoofdgerechten
    • Koud (wisseld weekmenu)
      Warm (wisseld weekmenu)
      wisselend weekendmenu
      wisselend weekendmenu

Over het restaurant Il Pappagallo

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Il Pappagallo

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20: 30

9,2
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Voorgerecht was uitstekend maar was erg veel. Daardoor is een pizza erna iets te veel. Is meer een pizzeria en minder een Italiaans restaurant omdat het aantal vlees gerechten met twee erg beperkt is.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
We eten met grote regelmaat bij Il Pappagallo en het is altijd even lekker en gezellig. We zijn het zo gewoon gaan vinden dat ik eigenlijk nooit iets op Iens heb gezegd. Bij deze dan. Het is echt een heel gezellig, heel informeel klein Italiaans eettentje. De kaart is klein maar gevarieerd en we hebben echt nog nooit ook maar de kleinste tegenvaller gehad. Je moet alles wel in verhouding zien natuurlijk. Als een sterrenrestaurant een 9 krijgt heb je anders gegeten dan een uitstekende pizza met een voortreffelijk bereide salade. En dat laatste kan Il Pappagallo als de beste. Vandaag toch echt een 9.
De service is geen hotelschool natuurlijk (borden, bestek en eten worden gewoon lekker ongecompliceerd uitgedeeld), maar op persoonlijke aspecten misschien nog wel beter. Je bent altijd de zeer welkome gast en zo voelt dat ook echt.
De wijnkaart is altijd kwijt of out of date, maar dat hindert helemaal nooit. Je weet 100% zeker dat je een werkelijk prima wijn krijgt voor een prijs die men alleen nog tegenkomt op het Italiaanse platteland.
Het decor, nou ja. Het stoort me allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat het sommige mensen een beetje verbaast. Het is maar een kwestie van even wennen en daarna valt het je niet meer op.
Wij blijven komen.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Wij hebben inmiddels diverse keren bij Il Pappagallo gegeten.
Wie liefhebber is van de authentieke Italiaanse keuken kan hier heerlijk eten.
Een klein, maar prima restaurant zonder de chaos die veel Italiaanse restaurants typeert.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Wat een leuk restaurantje, niet groot maar wel heerlijk eten. Vooraf de tomatensoep, vers en smakelijk. Omdat ik geen grote eter ben was een kleine pizza geen enkel probleem. Pizza's smaakten erg goed. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Ik had een heerlijke caprese als voorgerecht, die ik ooit op Sicilie lekkerder heb gegeten, maar op zich zegt dat genoeg: prima. Mijn tafelgenote vond de carpaccio denken aan die ene die ze in Montereggione had gegeten: prima. Ik had een zeebaars, prachtig opgediend, heerlijk van smaak precies goed: prima. Mijn tafelgenote had een gevulde pasta met peer en gorgonzola, (of een andere blauwige kaas), die teveel peer was, vond ze.
Eigenlijk is het gezien de kaart, en wat ik om heen zag, vooral een tent waar je pizza's eet, maar voor de zeebaars kom ik terug, wel voor de bediening, niet voor het decor.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het was alweer lang geleden dat ik bij Il Papagallo geweest was, maar ik had goede herinneringen aan de pizza's daar. Deze keer ook nog wat andere dingen besteld.

De eigenaars zijn ontzettend lieve mensen wat het lastig maakt om kritisch te zijn. Toch valt er wel het nodige te verbeteren bij deze echte Italiaan. Tegenwoordig worden de pizza's niet meer gemaakt door de eigenaar en dat proef je helaas. Het deeg is nog steeds uitstekend, maar de uitvoering wat minder met een slappe bodem tot gevolg. Daarnaast zijn veel gerechten echt wel redelijk ouderwets te noemen, zo krijg je ze ook in Italië niet vaak meer. Of dat een nadeel is, laat ik aan de lezer. Al het eten is wel ontzettend zout. De rode huiswijn was uitstekend, de witte niet.

Het interieur is hier en daar echt aan een opfrisbeurt toe, ook wat dat betreft lijkt te tijd hier te hebben stilgestaan. De bediening is vriendelijk, maar er wordt niet echt in de gaten gehouden of de klant misschien nog iets wil. Dat is niet alleen onhandig voor de klant, maar ook een gemiste sales opportunity natuurlijk.

Al met al was het helaas geen ervaring op basis waarvan ik dit restaurant nu zou aanraden. Ik ga het ooit nog wel een keer proberen, maar voorlopig even niet meer.
Jacco T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Met een groep van 20 man een week van te voren gereserveerd en de vrije hand gegeven in het menu. Top geregeld en het eten was gewoon goed, van antipasta tot aan de dolci. Alles kwam vlot op tafel en aanpassingen (vega, zoutloos) werden meteen gedaan. Sfeer is als een Italiaanse huiskamer, juist het rommelige maakt de sfeer.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Bij een Italiaan met een perfecte selectie pizza's bianca (zonder tomatensaus, maar bijvoorbeeld wel met mozzarella, parmAHam en rucola) verwacht je dat de pastagerechten en dolci ook goed zijn. Helaas is dat niet het geval. De lasagna is droog en meelderig, de saltimbocca taai en bremzout, de nagerechten fantasieloos en gemaakt met slagroom die volgens mij uit een spuitbus komt. Jammer. Ga voor zekerheid hier en kies een pizza.
Jwdefijnproever S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Komen heel geregeld bij Il Pappagallo. We zijn fan van de heerlijke eerlijke Italiaanse keuken. Lieten ons afgelopen vrijdag weer verrassen onder meer met zalige antipastini, en met scalopina en ook nog wildzwijn met een verrukkelijke chocoladesaus.
De verfkwast is grondig gehanteerd, en het restaurant ziet er weer helemaal fris en fruitig uit.
We mochten ook nog genieten van live muziek en zang, erg gezellig!
Kortom: een heerlijke avond waar we met veel plezier aan terugdenken.
Pemar P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Na lange tijd weer eens bij il Pappagallo gegeten en dit was echt een verrassing. M.n. de oud-Piemontse anti-pasti waren heerlijk. De sfeer was prima, mede doordat eigenaar Goiorgio een pizza-bakker in dienst had waardoor hijzelf veel relaxter kon werken. En de kwaliteit van de pizza's was nog net zo goed als weleer. Zijn echtgenote is een prima gastvrouw die je zeer vriendelijk bedient en tewoord staat.
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Het decor is heel typisch voor een pizzaria, wel allemaal een beetje krap en dat is jammer.
Toen we binnen kwamen, vroegen we ons af waarom mensen zo lyrisch waren over dit restaurant, maar toen kwam het eten...

Het voorgerecht (vitello tonato, caprese en carpaccio) was heel lekker en zorgde ervoor dat we het vertrouwen in de keuken direct wonnen. De pizza die we daarna namen was in één woord verrukkelijk.
Ook het dessert was heel lekker.

De bediening was goed en kwam oprecht over, helaas moesten we vooral op het einde een beetje lang wachten, maar dat kon ons niet zoveel meer schelen. We hebben heerlijk gegeten en kunnen iedereen aanraden om dit restaurant een keer te proberen!
Marisa S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Voor de derde keer hier een piza gegeten. Hij was gewoonweg heerlijk. Knapperig, groot en goed belegd. Vers! Glaasje droge witte wijn erbij. Prima. Mijn man had een kwart over gehouden en kreeg die mee naar huis. Die hebben we de volgende middag opgewarmd in de oven en lekker opgegeten. Was nog steeds lekker knapperig.
Het was die avond redelijk vol maar de bediening was snel genoeg.
Ook werden er pizza's afgehaald.

Het interieur is smakeloos. Overal hangen plastic papagaaien, er staan plastic boedha beeldjes en er hangen plaatjes aan de muur. Het ergst zijn de lampen. Op de lampekappen staan foto's van de mensen zelf afgebeeld.
De tafels en stoelen zijn van hout en de servetten van papier.
De wijnglazen hebben een veel te korte steel.
Het geheel maakt een rommelige indruk en soms zit je buurman haaks tegen je stoel aan.
Ook kan er wel een likje verf tegenaan.
Maar dat maakt allemaal niet uit, je komt hier niet voor het uitzicht maar voor de voortreffelijke pizaa's!!
davids .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Lekker eten in een niet zo heel gezellig restaurant. De service was ok maar weet nog steeds niet of de aardigheid wel echt was.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Giorgio Bechis bakt de beste(!) pizza's die ik in Nederland heb gegeten! Wat kan die man geweldige pizza's bakken!
Italiaanse collega komt trouwens speciaal uit Hilversum met zijn Italiaanse vrienden hier pizza's eten en met recht!
De rest van de kaart is wel aardig, maar die pizza's...
Het omrijden waard zelfs, vereer ze met een bezoek en ervaar deze pizza! Topper!
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2012
Een restaurant waar je écht komt voor het heerlijke eten. De pizza's zijn heerlijk dun en voorzien van verse producten. Echt Italiaans, dus het is soms wat rommelig en bij drukte moet je iets langer op je eten wachten, maar de charme van de eigenaars maakt dat vaak meer dan goed.