Il Pappagallo

Koningin Julianalaan 24 1421 AH Uithoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Il Pappagallo

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Il Pappagallo

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20: 30

9,1
voyager .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen weekend was ik weer eens bij Il Pappagallo en ik moet zeggen dat het eten erg goed was.
Wat de service betreft, valt het elke keer op dat de medewerkers in de bediening erg vriendelijk zijn. Maar de sfeer wordt erg gedrukt door de zeer hoorbaar, herhaaldelijk ruziënde eigenaren, een echtpaar dat ook wel samen in de open keuken staat te koken, zoals afgelopen weekend... Een van de medewerkers bevestigde dat zij (de eigenaren) altijd ruzie maken. Opmerkelijk dat ik dat in de overige recensies niet terugvind, maar eigenlijk alleen maar lees over de goede sfeer. Het is maar wat je gewend bent en/of leuk vindt. Een dergelijke manier van restaurant bedrijven kan ik in ieder geval geen gastvrijheid noemen!
Beste gasten, dank u wel voor uw recensie. Wij trekken hieruit altijd leerzame punten. jammer dat uw bezoek werd verstoord door onze woordenwisseling in de keuken. In tegendeel wat er vermeld wordt is dit niet gebruikelijk! Mijn man en ik runnen al 20 jaar dit restaurant met veel liefde en passie. Alleen de laatste tijd is er wat spanning door omstandigheden waar we onze gasten niet mee willen vervelen maar helaas wel meespelen. Vaste gasten zijn hier inmiddels wel van op de hoogte. Iedereen is altijd van harte welkom en voelt zich bij ons thuis, als u hier geen begrip voor kan opbrengen, houdt dit dan graag voor u . Deze recensie heeft ons erg aangegrepen. Sorry voor het ongemak. Vriendelijke groet Giorgio en Miranda
Ansvermaas T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Bij Il Pappagallo wordt je altijd heel vriendelijk ontvangen. Als je gereserveerd hebt staat je tafel klaar en worden direct de drankjes opgenomen, een voorafje geserveerd (stokbrood met kruidenboter en en olijfjes). Vervolgens krijg je rustig de tijd om de kaart te bekijken. Er worden alleen Italiaanse gerechten geserveerd waarvan de meeste huisgemaakt zijn en dat proef je. De prijzen zijn zeer vriendelijk. De eigenaresse komt vaak zelf nog even langs voor een praatje. De sfeer in het restaurant en warm en huiselijk. Je voelt je als het ware thuis of bij goede vrienden. Je kunt rustig zo lang blijven zitten als je wilt. Er is veel mogelijk maar niets moet. Er wordt niet aan- of opgedrongen. En de rekening valt reuze mee. Een echte aanrader.
Luuk H.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Fantastische steenovenpizza's. Volgens sommigen aan tafel de lekkerste ooit gegeten. Verrassend divers voorgerecht. Zeer vriendelijke service.
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Voorgerecht was uitstekend maar was erg veel. Daardoor is een pizza erna iets te veel. Is meer een pizzeria en minder een Italiaans restaurant omdat het aantal vlees gerechten met twee erg beperkt is.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
We eten met grote regelmaat bij Il Pappagallo en het is altijd even lekker en gezellig. We zijn het zo gewoon gaan vinden dat ik eigenlijk nooit iets op Iens heb gezegd. Bij deze dan. Het is echt een heel gezellig, heel informeel klein Italiaans eettentje. De kaart is klein maar gevarieerd en we hebben echt nog nooit ook maar de kleinste tegenvaller gehad. Je moet alles wel in verhouding zien natuurlijk. Als een sterrenrestaurant een 9 krijgt heb je anders gegeten dan een uitstekende pizza met een voortreffelijk bereide salade. En dat laatste kan Il Pappagallo als de beste. Vandaag toch echt een 9.
De service is geen hotelschool natuurlijk (borden, bestek en eten worden gewoon lekker ongecompliceerd uitgedeeld), maar op persoonlijke aspecten misschien nog wel beter. Je bent altijd de zeer welkome gast en zo voelt dat ook echt.
De wijnkaart is altijd kwijt of out of date, maar dat hindert helemaal nooit. Je weet 100% zeker dat je een werkelijk prima wijn krijgt voor een prijs die men alleen nog tegenkomt op het Italiaanse platteland.
Het decor, nou ja. Het stoort me allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat het sommige mensen een beetje verbaast. Het is maar een kwestie van even wennen en daarna valt het je niet meer op.
Wij blijven komen.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Wij hebben inmiddels diverse keren bij Il Pappagallo gegeten.
Wie liefhebber is van de authentieke Italiaanse keuken kan hier heerlijk eten.
Een klein, maar prima restaurant zonder de chaos die veel Italiaanse restaurants typeert.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Wat een leuk restaurantje, niet groot maar wel heerlijk eten. Vooraf de tomatensoep, vers en smakelijk. Omdat ik geen grote eter ben was een kleine pizza geen enkel probleem. Pizza's smaakten erg goed. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.
adri K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Ik had een heerlijke caprese als voorgerecht, die ik ooit op Sicilie lekkerder heb gegeten, maar op zich zegt dat genoeg: prima. Mijn tafelgenote vond de carpaccio denken aan die ene die ze in Montereggione had gegeten: prima. Ik had een zeebaars, prachtig opgediend, heerlijk van smaak precies goed: prima. Mijn tafelgenote had een gevulde pasta met peer en gorgonzola, (of een andere blauwige kaas), die teveel peer was, vond ze.
Eigenlijk is het gezien de kaart, en wat ik om heen zag, vooral een tent waar je pizza's eet, maar voor de zeebaars kom ik terug, wel voor de bediening, niet voor het decor.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het was alweer lang geleden dat ik bij Il Papagallo geweest was, maar ik had goede herinneringen aan de pizza's daar. Deze keer ook nog wat andere dingen besteld.

De eigenaars zijn ontzettend lieve mensen wat het lastig maakt om kritisch te zijn. Toch valt er wel het nodige te verbeteren bij deze echte Italiaan. Tegenwoordig worden de pizza's niet meer gemaakt door de eigenaar en dat proef je helaas. Het deeg is nog steeds uitstekend, maar de uitvoering wat minder met een slappe bodem tot gevolg. Daarnaast zijn veel gerechten echt wel redelijk ouderwets te noemen, zo krijg je ze ook in Italië niet vaak meer. Of dat een nadeel is, laat ik aan de lezer. Al het eten is wel ontzettend zout. De rode huiswijn was uitstekend, de witte niet.

Het interieur is hier en daar echt aan een opfrisbeurt toe, ook wat dat betreft lijkt te tijd hier te hebben stilgestaan. De bediening is vriendelijk, maar er wordt niet echt in de gaten gehouden of de klant misschien nog iets wil. Dat is niet alleen onhandig voor de klant, maar ook een gemiste sales opportunity natuurlijk.

Al met al was het helaas geen ervaring op basis waarvan ik dit restaurant nu zou aanraden. Ik ga het ooit nog wel een keer proberen, maar voorlopig even niet meer.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Omdat wij wat te vieren hadden,en dit thuis wilde doen hebben we om de hoek pizza en spaghetti gehaald.
De pizza Il Pappagallo is werkelijk voortreffelijk.
Jacco T.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Met een groep van 20 man een week van te voren gereserveerd en de vrije hand gegeven in het menu. Top geregeld en het eten was gewoon goed, van antipasta tot aan de dolci. Alles kwam vlot op tafel en aanpassingen (vega, zoutloos) werden meteen gedaan. Sfeer is als een Italiaanse huiskamer, juist het rommelige maakt de sfeer.
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Bij een Italiaan met een perfecte selectie pizza's bianca (zonder tomatensaus, maar bijvoorbeeld wel met mozzarella, parmAHam en rucola) verwacht je dat de pastagerechten en dolci ook goed zijn. Helaas is dat niet het geval. De lasagna is droog en meelderig, de saltimbocca taai en bremzout, de nagerechten fantasieloos en gemaakt met slagroom die volgens mij uit een spuitbus komt. Jammer. Ga voor zekerheid hier en kies een pizza.
Emilio666 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Nooit geweten, dat we zo'n lekker restaurant in de buurt hadden. Ondanks dat we alleen snel een pizza'tje kwamen eten, was het kort maar zeker krachtig. Komen zeker snel terug om uitgebreid te tafelen...
jwdefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Komen heel geregeld bij Il Pappagallo. We zijn fan van de heerlijke eerlijke Italiaanse keuken. Lieten ons afgelopen vrijdag weer verrassen onder meer met zalige antipastini, en met scalopina en ook nog wildzwijn met een verrukkelijke chocoladesaus.
De verfkwast is grondig gehanteerd, en het restaurant ziet er weer helemaal fris en fruitig uit.
We mochten ook nog genieten van live muziek en zang, erg gezellig!
Kortom: een heerlijke avond waar we met veel plezier aan terugdenken.
Dinant D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Was goed eten.
Personeel was vriendelijk
gerechten waren goed bereid
uitleg van de gerechten aan tafel
de accommodatie was iets minder (stoelen)
Pemar P.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Na lange tijd weer eens bij il Pappagallo gegeten en dit was echt een verrassing. M.n. de oud-Piemontse anti-pasti waren heerlijk. De sfeer was prima, mede doordat eigenaar Goiorgio een pizza-bakker in dienst had waardoor hijzelf veel relaxter kon werken. En de kwaliteit van de pizza's was nog net zo goed als weleer. Zijn echtgenote is een prima gastvrouw die je zeer vriendelijk bedient en tewoord staat.
JefenSarah .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
We hebben heerlijk gegeten, gezellig met een in het Italiaans meezingende kok achter de houtoven en vriendelijke bediening. Dat er altijd Italiaanse gasten aanwezig zijn zegt wat ons betreft genoeg. Echt een aanrader!
Petersmul .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Wat een heerlijk restaurant is dit toch! De pizza uit de houtoven, ik hoef echt nergens anders meer een pizza, zo lekker is het. Mijn vrouw had aubergines met tomaat, met liefde gemaakt dat kan je proeven. Een aanrader!
Irma69 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
We hebben genoten van een heerlijke lunch bij Il Pappagallo. De Italiaanse voorgerechtjes waren voortreffelijk. De pasta met bospaddestoeltjes en room was ontzettend lekker, en ook de pizza's waren heerlijk. Je proeft echt dat ze in de steenoven gebakken zijn. En natuurlijk smaakte de verse muntthee er prima bij. De bediening van vlot en erg gastvrij. Een heerlijk begin van de zomervakantie, wij waren al helemaal in de stemming na de lunch!
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Het decor is heel typisch voor een pizzaria, wel allemaal een beetje krap en dat is jammer.
Toen we binnen kwamen, vroegen we ons af waarom mensen zo lyrisch waren over dit restaurant, maar toen kwam het eten...

Het voorgerecht (vitello tonato, caprese en carpaccio) was heel lekker en zorgde ervoor dat we het vertrouwen in de keuken direct wonnen. De pizza die we daarna namen was in één woord verrukkelijk.
Ook het dessert was heel lekker.

De bediening was goed en kwam oprecht over, helaas moesten we vooral op het einde een beetje lang wachten, maar dat kon ons niet zoveel meer schelen. We hebben heerlijk gegeten en kunnen iedereen aanraden om dit restaurant een keer te proberen!