Il Pappagallo

Koningin Julianalaan 24 1421 AH Uithoorn Nederland Kaart

Over restaurant Il Pappagallo

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Il Pappagallo

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Betaalpas
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk
Eten8,6/10
Service8,3/10
Decor7,5/10
Yvonne S. Bourgondiër (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met de AH actie hier gegeten. We hadden salade caprese vooraf. Echt heel lekker en grote porties. Daarna heerlijke pizza's gegeten, hoewel ik daar eigenlijk geen liefhebber van ben was deze met zalm super lekker. De bediening was erg vriendelijk. We hadden echt te veel over, mijn zoon mocht deze pizza in een doos mee naar huis nemen. Goede service!!
Zodra ik weer bij mijn zoon op bezoek ben gaan we hier zeker weer eten. Echt een aanrader.
Karin259 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Super lekker gegeten, erg lekkere Italiaanse hapjes vooraf, pizza en toetje. Leuke bediening en zeker een aanrader!! Leuk klein restaurantje in Uithoorn!
Nelvanlaar . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Het eten was heerlijk! Echt Italiaans, de bediening netjes, goed en heel vriendelijk, echt een aanrader!wij gaan er zeker vaker heen ook zonder AH bon!
Jorantenholder . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Il pappagallo is een ontzettend gezellig restaurant. Er is een ruime keuze uit pasta en pizza gerechten, en het smaakt allemaal fantastisch.
Dank je wel Joran en sorry dat we dicht waren op je verjaardag. Nog gefeliciteerd
Pierre1111 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Gezellige pizzeria waar je niet alleen een prima pizza kan eten maar waar je ook een prima 3 gangen menu kan bestellen. Prettige sfeer en veel vaste klanten in het weekend wel beter om te reserveren.
Grazie mille, wij doen er alles aan om de sfeer en de smaak goed tehouden. Wij zien u ook graag terug net zo als vele andere vaste gasten
Ryhason H. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Nu al een keertje of 15 de afgelopen periode hebben wij daar gegeten. Zelf ben ik hobby kok met Franse inslag en ook directeur van een les-restaurant. Dus gewend aan mooie en goede, pure smaken.
Nou dat is ook top bij dit restaurant!
Het beste meel voor de Pizza's! Die super dun met een mooi krokantje worden gebakken!

Ook de pasta's zijn gewoon puur en top! Alle smaken vloeien mooi samen en de nasmaak is super.

Echt grote klasse!

Leuke eigenaars die staan voor hun Job! En een houtoven die geweldig is!
Ik probeer vaak de pizza's na te maken met een handje hulp van de kok maar zo goed als ze daar worden gebakken lukt mij dat helaas niet...

Echt een aanrader! Als u in de biurt bent (of zelfs verder weg woont) probeer het gewoon u zult versteld staan van de mooie en pure sameken en ingredienten!

Echt een aanrader!

Ryhason

Wendy D. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Echt een aanrader in "ons" Uithoorn. We halen regelmatig wat op. De pizza's van Giorgio zijn een aanrader. Vooral die met avocado, zalm en geitenkaas is m'n favoriet. Ook de eigengemaakte gnocchi is verrukkelijk. Als we in het restaurant eten nemen we vaak iets van het weekmenu. Daar staan de heerlijkste gerechten uit de piedmonte op. Qua desserts zijn de scroppino en de merringata aanraders
Voyager . Fijnproever (5 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Afgelopen weekend was ik weer eens bij Il Pappagallo en ik moet zeggen dat het eten erg goed was.
Wat de service betreft, valt het elke keer op dat de medewerkers in de bediening erg vriendelijk zijn. Maar de sfeer wordt erg gedrukt door de zeer hoorbaar, herhaaldelijk ruziënde eigenaren, een echtpaar dat ook wel samen in de open keuken staat te koken, zoals afgelopen weekend... Een van de medewerkers bevestigde dat zij (de eigenaren) altijd ruzie maken. Opmerkelijk dat ik dat in de overige recensies niet terugvind, maar eigenlijk alleen maar lees over de goede sfeer. Het is maar wat je gewend bent en/of leuk vindt. Een dergelijke manier van restaurant bedrijven kan ik in ieder geval geen gastvrijheid noemen!
Beste gasten, dank u wel voor uw recensie. Wij trekken hieruit altijd leerzame punten. jammer dat uw bezoek werd verstoord door onze woordenwisseling in de keuken. In tegendeel wat er vermeld wordt is dit niet gebruikelijk! Mijn man en ik runnen al 20 jaar dit restaurant met veel liefde en passie. Alleen de laatste tijd is er wat spanning door omstandigheden waar we onze gasten niet mee willen vervelen maar helaas wel meespelen. Vaste gasten zijn hier inmiddels wel van op de hoogte. Iedereen is altijd van harte welkom en voelt zich bij ons thuis, als u hier geen begrip voor kan opbrengen, houdt dit dan graag voor u . Deze recensie heeft ons erg aangegrepen. Sorry voor het ongemak. Vriendelijke groet Giorgio en Miranda
Ansvermaas . Fijnproever (5 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Bij Il Pappagallo wordt je altijd heel vriendelijk ontvangen. Als je gereserveerd hebt staat je tafel klaar en worden direct de drankjes opgenomen, een voorafje geserveerd (stokbrood met kruidenboter en en olijfjes). Vervolgens krijg je rustig de tijd om de kaart te bekijken. Er worden alleen Italiaanse gerechten geserveerd waarvan de meeste huisgemaakt zijn en dat proef je. De prijzen zijn zeer vriendelijk. De eigenaresse komt vaak zelf nog even langs voor een praatje. De sfeer in het restaurant en warm en huiselijk. Je voelt je als het ware thuis of bij goede vrienden. Je kunt rustig zo lang blijven zitten als je wilt. Er is veel mogelijk maar niets moet. Er wordt niet aan- of opgedrongen. En de rekening valt reuze mee. Een echte aanrader.
Luuk H. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Fantastische steenovenpizza's. Volgens sommigen aan tafel de lekkerste ooit gegeten. Verrassend divers voorgerecht. Zeer vriendelijke service.
Herman B. Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Voorgerecht was uitstekend maar was erg veel. Daardoor is een pizza erna iets te veel. Is meer een pizzeria en minder een Italiaans restaurant omdat het aantal vlees gerechten met twee erg beperkt is.
Positiv O. Gastronoom (33 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
We eten met grote regelmaat bij Il Pappagallo en het is altijd even lekker en gezellig. We zijn het zo gewoon gaan vinden dat ik eigenlijk nooit iets op Iens heb gezegd. Bij deze dan. Het is echt een heel gezellig, heel informeel klein Italiaans eettentje. De kaart is klein maar gevarieerd en we hebben echt nog nooit ook maar de kleinste tegenvaller gehad. Je moet alles wel in verhouding zien natuurlijk. Als een sterrenrestaurant een 9 krijgt heb je anders gegeten dan een uitstekende pizza met een voortreffelijk bereide salade. En dat laatste kan Il Pappagallo als de beste. Vandaag toch echt een 9.
De service is geen hotelschool natuurlijk (borden, bestek en eten worden gewoon lekker ongecompliceerd uitgedeeld), maar op persoonlijke aspecten misschien nog wel beter. Je bent altijd de zeer welkome gast en zo voelt dat ook echt.
De wijnkaart is altijd kwijt of out of date, maar dat hindert helemaal nooit. Je weet 100% zeker dat je een werkelijk prima wijn krijgt voor een prijs die men alleen nog tegenkomt op het Italiaanse platteland.
Het decor, nou ja. Het stoort me allerminst, maar ik kan mij voorstellen dat het sommige mensen een beetje verbaast. Het is maar een kwestie van even wennen en daarna valt het je niet meer op.
Wij blijven komen.
Bes4 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Wij hebben inmiddels diverse keren bij Il Pappagallo gegeten.
Wie liefhebber is van de authentieke Italiaanse keuken kan hier heerlijk eten.
Een klein, maar prima restaurant zonder de chaos die veel Italiaanse restaurants typeert.
Sonja V. Gastronoom (73 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Wat een leuk restaurantje, niet groot maar wel heerlijk eten. Vooraf de tomatensoep, vers en smakelijk. Omdat ik geen grote eter ben was een kleine pizza geen enkel probleem. Pizza's smaakten erg goed. Vriendelijke bediening. Wij komen zeker terug.
Adri K. Gastronoom (54 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Ik had een heerlijke caprese als voorgerecht, die ik ooit op Sicilie lekkerder heb gegeten, maar op zich zegt dat genoeg: prima. Mijn tafelgenote vond de carpaccio denken aan die ene die ze in Montereggione had gegeten: prima. Ik had een zeebaars, prachtig opgediend, heerlijk van smaak precies goed: prima. Mijn tafelgenote had een gevulde pasta met peer en gorgonzola, (of een andere blauwige kaas), die teveel peer was, vond ze.
Eigenlijk is het gezien de kaart, en wat ik om heen zag, vooral een tent waar je pizza's eet, maar voor de zeebaars kom ik terug, wel voor de bediening, niet voor het decor.
Bart B. 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Het was alweer lang geleden dat ik bij Il Papagallo geweest was, maar ik had goede herinneringen aan de pizza's daar. Deze keer ook nog wat andere dingen besteld.

De eigenaars zijn ontzettend lieve mensen wat het lastig maakt om kritisch te zijn. Toch valt er wel het nodige te verbeteren bij deze echte Italiaan. Tegenwoordig worden de pizza's niet meer gemaakt door de eigenaar en dat proef je helaas. Het deeg is nog steeds uitstekend, maar de uitvoering wat minder met een slappe bodem tot gevolg. Daarnaast zijn veel gerechten echt wel redelijk ouderwets te noemen, zo krijg je ze ook in Italië niet vaak meer. Of dat een nadeel is, laat ik aan de lezer. Al het eten is wel ontzettend zout. De rode huiswijn was uitstekend, de witte niet.

Het interieur is hier en daar echt aan een opfrisbeurt toe, ook wat dat betreft lijkt te tijd hier te hebben stilgestaan. De bediening is vriendelijk, maar er wordt niet echt in de gaten gehouden of de klant misschien nog iets wil. Dat is niet alleen onhandig voor de klant, maar ook een gemiste sales opportunity natuurlijk.

Al met al was het helaas geen ervaring op basis waarvan ik dit restaurant nu zou aanraden. Ik ga het ooit nog wel een keer proberen, maar voorlopig even niet meer.
Pieter B. Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Omdat wij wat te vieren hadden,en dit thuis wilde doen hebben we om de hoek pizza en spaghetti gehaald.
De pizza Il Pappagallo is werkelijk voortreffelijk.
Jacco T. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Met een groep van 20 man een week van te voren gereserveerd en de vrije hand gegeven in het menu. Top geregeld en het eten was gewoon goed, van antipasta tot aan de dolci. Alles kwam vlot op tafel en aanpassingen (vega, zoutloos) werden meteen gedaan. Sfeer is als een Italiaanse huiskamer, juist het rommelige maakt de sfeer.
Caroline S. Gastronoom (34 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Bij een Italiaan met een perfecte selectie pizza's bianca (zonder tomatensaus, maar bijvoorbeeld wel met mozzarella, parmAHam en rucola) verwacht je dat de pastagerechten en dolci ook goed zijn. Helaas is dat niet het geval. De lasagna is droog en meelderig, de saltimbocca taai en bremzout, de nagerechten fantasieloos en gemaakt met slagroom die volgens mij uit een spuitbus komt. Jammer. Ga voor zekerheid hier en kies een pizza.
Emilio666 . Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Nooit geweten, dat we zo'n lekker restaurant in de buurt hadden. Ondanks dat we alleen snel een pizza'tje kwamen eten, was het kort maar zeker krachtig. Komen zeker snel terug om uitgebreid te tafelen...