Il Pappagallo

Koningin Julianalaan 24 1421 AH Uithoorn Nederland Kaart

Over het restaurant Il Pappagallo

Het beste uit Italië

Geen consessies in de keuken, pure producten van de allerbeste kwaliteit, alsof je bij een Italiaanse familie thuis aanschuift. Bloem, tomaten, mozzarella; alles is van de allerbeste kwaliteit. Alles is huisgemaakt en dit levert een explosie aan smaak op. Heerlijke verse pasta, perfecte Italiaanse pizza en verleidelijke desserts. Wanneer gaan we weer?

Meer informatie over restaurant Il Pappagallo

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 20: 30

Jouw recensie over het restaurant Il Pappagallo

bram H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
altijd geweldige pizza uit de steenoven heerlijk
Tigra D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
Heerlijk gegeten ! Uitgebreide kaart en erg leuke service.
Vera G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk proeverijtje vooraf en ook hoofd en nagerecht waren prima. Gewoon gezellig klein restaurant.
Lise V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Knusse pizzeria met heerlijke italiaanse gerechten
Colin V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Echt eerlijk Italiaans, simpel en gewoon erg lekker.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ja, ik blijf het zeggen, als je in de buurt woont is het eigenlijk onbegrijpelijk als je hier niet regelmatig even binnen wipt. Wij waren er nu weer met familie en hoe het ook gaat, het is altijd even prettig en ongedwongen. De pizza's zijn van wereldklasse (echte steenoven) en de rest van de kaart is al jarenlang toptoptop.
Wijnen echt met zorg ingekocht staan voor prijzen op de kaart die je echt nergens meer ziet.
Laatst sprak ik iemand (NB uit Uithoorn) die nog nooit bij Pappagallo had gegeten... Nou ja. Heel gauw doen hoor!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Het eten smaakt prima.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Restaurant zit hier al jaren. eerlijk gezegd kwam ik hier zelden. Dat is een foute keuze geweest. Zelfs op een doordeweekse dag is het restaurant goed gevuld. Een heel gezellig restaurant met veel persoonlijke aandacht.
Laila J.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Weer heerlijk gegeten! Dit zijn pas echte Italiaanse pizza's, vers goede ingrediënten en uit de steenoven. Zeker een aanrader! pizza ligt rond de €10 a €12 dus je bent niet de hoofdprijs kwijt, ook de toetjes zijn goddelijk. Zeker een aanrader beter dan dit zijn ze er niet!
Marcella V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Op internet stonden veel enthousiaste recensies. We wonen al 25 jaar in Uithoorn, maar hebben hier nog nooit eerder gegeten. Het eten was helaas enigszins teleurstellend. De pizza was smakeloos (Gorgonzola), dit was te wijten aan de basis tomatensaus zonder smaak en te weinig (of kwalitatief te slechte) gorgonzola. Pluspunt is dat er weinig zout wordt gebruikt (maar gebruik dan wel kruiden). De lasagne was droog en eveneens zonder goede smaak. Wel was het eten goed warm. Toen we de kaart kregen voor een dessert (met ruime keus, dat wel), duurde het zo lang, dat we niet meer toe kwamen aan bestellen. De inrichting is zo oud, dat je het gevoel hebt dat je bent aangeland in de jaren 70/80.

Beste Marcella,

jammer dat niet alles naar wens is geweest betreft het eten en de service. Graag bieden wij u een tweede kans aan in ons restaurant waarbij u ook een lekker dessert kunt nemen. Ja aan de inrichting kunnen wij niet zoveel doen helaas, die zouden wij ook graag anders zien. Het is ons als een doorn in oog en ziel dit x op x te moeten lezen maar helaas ontbreken de financiële middelen om alles eens lekker op te knappen.
Arriverderci
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Heerlijk gegeten, gebruiken alleen maar verse ingrediënten! Prijs prima in verhouding. Inrichting gedateerd maar wel knus. Open keuken.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Eindelijk weer eens bij Il Pappagallo geweest. Dat was lang geleden, te lang eigenlijk. Je hebt hier onnavolgbaar fenomenale pizza's, maar dit maal gingen wij voor wat anders en ook nu kwaliteit en klasse van de buitencategorie in dit prijssegment. De vitello tonnato krijgt net als de insalata Pappagallo een omfietswaardering. Spaghetti Pappagallo er naast en je kunt lekker van drie borden smikkelen. Fles rode Lambrusco er bij voor een prijs die je nergens meer ziet. Niet verder vertellen: € 10.- voor 75cl!
Water is gratis (huldehulde) en als je iets meer alcohol wilt dan de 8% van de Lambrusco: de altijd goede huiswijn is € 4 per glas en diverse originele niet al te bekende Italiaanse wijnen zijn altijd goed en zeer vriendelijk geprijsd.
Rekening houdend met de prijs/kwaliteit verhouding zit je bij Pappagallo in het allerhoogste segment, maar al zou het duurder zijn is het nog steeds heel, heel goed.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Heerlijk gegeten
Ursula R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
De ontvangst was vriendelijk. Ik mocht zelf een tafeltje uitzoeken en we zijn op de verhoging gaan zitten, lekker knus.
We hebben beide een pizza gekozen, beiden iets in de samenstelling aangepast en we vonden beiden de pizza heerlijk. Hij is mooi gebakken, rijkelijk belegd en flink groot.
We hebben ook beiden een toetje genomen en de Tiramisu da Limoncello was echt verrukkuluk.
ook het bosvruchtenijs was erg lekker.
Kortom, een super aanrader!
saskia V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
De pizza en pasta zijn hier erg lekker en goed, helaas vielen mijn gerechten gisteren tegen. De uiensoep was redelijk. De saus bij de kogelbiefstuk liet een vet laagje in de mond achter waar ik iets over zei; hij leek geschift wat de kok als onmogelijk achtte gezien het een roomsaus is. De kok gaf aan dat de saus te ver ingekookt was en dat kwam omdat het erg druk was die avond. Maar als restauranthouder/kok ben je toch berekend op een vol restaurant? De wijn en het toetje waren echter wel heel erg lekker (alleen miste ik de limonchello in de tiramisu zoals op de kaart stond).
Enfin, volgende keer weer vertrouwd een pizza of pasta hier want dat is gewoon erg goed.
Beste Saskia, jammer dat niet alles naar uw zin is geweest. Ik heb u in het restaurant persoonlijk gesproken excuse aangeboden en uitleg gegeven. Een restaurant kok moet inderdaad voorbereid zijn op drukte en stress maar bij ons is dat met de AH aktie helaas niet altijd gelukt daar wij alle gerechten a la minute en vers bereiden . Graag zien wij u nogmaals terug onder normale omstandigheden om het goed te maken. Vriendelijk bedankt Miranda en Giorgio
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Voortreffeljk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar. Prima,charmante en deskundige bediening.
Echte Italiaanse sfeer. Erg leuk
Marjo S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Voor de 2e keer met AH actie gegeten bij Il Papagallo. Het eten was weer heerlijk en de sfeer gemoedelijk. Ons zien ze zeker vaker terug.....
Dank u wel Marjo,

Wij hebben jullie nu al een paar keer mogen verwelkomen. U snapt de sfeer in ons kleine huiskamerrestaurant met veel vaste gasten. Fijn dat u zich hier nu ook thuis voelt! Tot de volgende keer.

Miranda en Giorgio
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Miranda maakt alle gerechten met verse ingrediënten. Dat proef je. Gelukkig weinig zout. Vanavond heerlijk sappige zeebaars uit de oven, met verse salie. Neem de diverse antipasti als voorafje: tip!
Wij komen graag met zijn vieren terug!
blgns30 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Het vlees van kalfsoester gerecht had iets malser gekund.
De volgende keer als we daar gaan eten proberen we de pizza's uit.
Eigenaars zeer gastvrij.