Il Palio

Meer informatie over restaurant Il Palio

7,2
Ikhebhiergeenzinin .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Ik ging bij pizzeria Il Palio op het Leidseplein eten met nog 10 andere mensen. We werden verdeeld over twee tafels. We bestelden tegelijk en de mensen die een menu hadden besteld kregen brood met kruidenboter. Het brood was droog en de kruidenboter smaakte alsof je een blok roomboter in je mond had gestopt, niet erg prettig dus, maar we hadden honger, dus we aten het maar op.

De andere tafel kreeg al snel hun pizza. De tafel waar ik aan zat kreeg niets, en we moesten toekijken hoe andere mensen (dus ook de mensen die veel later dan wij binnenkwamen) hun eten kregen en opaten. Dit bevorderde de sfeer al niet echt. Na ongeveer 45 minuten wachten en 10 (ja, we hebben geteld) andere tafels bediend zien worden kregen ook de werknemers van Il Palio door dat ze inmiddels al het halve restaurant bediend en geserveerd hadden, terwijl wij nog steeds niets hadden. Dit hoorden wij vanaf een afstand en we hadden dus geen idee wat er aan de hand was, maar we hoopten dat het snel opgelost zou worden.

15 minuten later kwam er een serveerder naar ons toe en vertelde dat er een probleem was met een bonnetje, en dat de pizza's over 3 minuten klaar zouden zijn. Als compensatie zouden we een drankje van het huis krijgen. Wat ons betrof was het daarmee wel opgelost.

10 minuten later (en geen 3 minuten) kregen we onze pizza's, we hadden veel trek na 60 minuten te hebben gewacht dus begonnen maar met eten. Helaas was mijn pizza van dermate slechte kwaliteit dat ik niet meer dan de helft op kreeg. Het deeg was veel te zout en droog en het voelde alsof ik op een blok zout aan het kauwen was.

Toen we wilden betalen wilde ik wel graag even kwijt dat ik dit geen 5 euro waard vond. De pizza was, kort gezegd, gewoon niet te vreten. De serveerder vond dat ik aan het zeuren was, en gaf als argument dat zij "geen zout toevoegden aan het deeg", dat "de anderen het wel lekker vonden" en ik waarschijnlijk dan ook, want ik had tenslotte wel een halve pizza opgegeten.

De reactie van deze serveerder, die dus ook nog vol stond te liegen (ik ben volwassen, ik weet hoe zout smaakt en je gaat mij niet vertellen dat pizzeria Il Palio zoutloze pizza's serveert) en deed alsof het allemaal mijn schuld was, maakt dat ik hier niet meer terug wil komen. Ja, ik had de helft opgegeten, maar is dat erg gek na meer dan een UUR gewacht te hebben? Natuurlijk probeer ik die zoute smaak dan te negeren, ik wil gewoon eten!

In het kort: Il Palio is een verschrikkelijke pizzeria, het personeel is aardig totdat er een probleem komt, het eten is geen eten te noemen en het personeel is niet bereid om naar je mening te luisteren, iets wat toch wel redelijk belangrijk is voor iets dat zich een restaurant of pizzeria noemt.

De decoraties waren wel mooi.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik kom hier al jaren. Even een snelle hap voor een concert. Er is altijd plek of er wordt plek voor je gemaakt. De service is snel en vriendelijk. Het eten is prima voor de prijs. Ik neem bijna altijd penne putanesca. Dit keer ben ik voor een pizza vegetariana gegaan. Ook prima.
Voor een snelle pizza of pasta, die ook nog goed smaakt, moet je hier zijn!
Lan V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Kom altijd graag een 5 euro pizza bij Il Palio eten! De bediening is vriendelijk, de wijn goedkoop en de pizza's doen niet onder aan elke andere (duurdere) pizzeria in de buurt van het Leidse. Het is geen restaurant om uren te tafelen, maar als je snel een pizzaatje wil doen in de buurt van Leidseplein, dan is Il Palio the place to be!
Daan T.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
De bediening is prima. Na een paar keer wordt je al herkend en wordt er een praatje gemaakt. Je krijgt altijd verse broodjes met kruidenboter vooraf. De pizza's en pasta's zijn allemaal 5 euro. Vooral de pizza salmone is heerlijk!

Leuk adresje om af en toe een hapje te eten voordat je naar film gaat of na het shoppen.
Daan T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Il Palio is een gezellig restaurantje. Wel wat gedateerd. Het is geschikt voor de lunch of als je zomaar een voordelige pizza wilt eten. Voor vijf euro krijg je een prima pizza of een flink bord pasta.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Pizza's gegeten voor 5 euro p/st. Kwaliteit is geen hoogstandje, maar voor 5 euro mag je ook niet de hoofdprijs verwachten. Voor de prijs kun je hier gemiddelde kwaliteit verwachten. Zeker iets voor mensen die erg haast hebben. De pizza staat zo op tafel.
Freek G.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Geen bovenmenselijke hoogstandjes en zorgvuldig geselecteerde ingrediënten. Wel een snelle, eenvoudige pizzeria waar je voor een kleine prijs prima kan eten nabij het Leidseplein.
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Gezellig druk met studenten en toeristen. De pizza's van 5 euro zijn prima (voor die prijs). Drank is wat duurder, maar ze moeten natuurlijk ergens aan verdienen. Binnen is kitscherig. Service is oké.
Nikks D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
Maandag & Dinsdag heerlijk gegeten! Toen duidelijk werd dat mijn moeder jarig was werd er gelijk een groot stuk tiramisu+kaarsje met limoncello shotje aangeboden door de eigenaar, heel pittig!

Pizza's waren gewoon top, al had mijn Calzone wel ietsje meer gevuld mogen zijn, maar voor die 5 euro mag ik eigenlijk niet klagen. :)
Alieke D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Lekkere, dunne pizza's voor een zeer lage prijs van maar €5! Al vaker gegeten, meestal bestel ik pizza, maar ik heb ook een keer penne carbonara besteld. Die was ook erg lekker en superromig!

Service is heel goed, je wordt snel bediend en er wordt gevraagd of het allemaal naar wens is, ook al is het druk.

Het restaurant is lekker cliché Italiaans ingericht.

Verder is het handig een menu te kiezen in plaats van een los voor- en hoofdgerecht, want dan ben je veel duurder uit. Deze staan niet op de menukaart, maar staan op borden die aan de muren hangen.
Joostadam .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Ik heb vaak bij Il Palio gegeten, omdat het dicht bij mijn stamkroeg zit. Het is zeer goedkoop (het eten, niet de drank) en de pizza´s zijn van prima kwaliteit. De pasta´s daarentegen zijn karig en zout. Het is binnen luidruchtig, maar gezellig. Toeristen en studenten.
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2014
Lekker en goed eten. Vriendelijk personeel. Lekker knus thuisgevoel!!! Meestal nemen we de lekkere pizza's voor maar 5 euro....
Marijke J.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Voor deze prijzen ( 5 euro voor alle pizza's) is het gewoon fantastisch eten hier.
Pizza en salade die we aten waren prima. Bediening goed. Inrichting is eenvoudig maar gezellig, beetje rommelig, tafeltjes vrij klein en staan dicht op elkaar.
Wij zijn enthousiast over de ontdekking van deze Italiaan.
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2013
Gisteren bij Il Palio gegeten. Bediening was erg aardig en snel, en we kregen ook nog brood met kruidenboter van het huis. De champignons met mozzarella smaakte erg goed en was ook een vrij machtige voorgerecht. Ik had lasagne als hoofdgerecht besteld en helaas viel die erg tegen: de lasagne werd half koud geserveerd. Ook nog de pizza funghi van een vriendin geproefd, die was oké maar niet bijzonder. Al met al: de bediening was top en de prijzen aan de lage kant (vijf euro voor een pizza of pasta), maar het eten liet wat te wensen over.
Jakob Jan K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Dit restaurant is wat je ervan verwacht: simpel, maar degelijk. Eten was niet fantastisch, gewoon oké, maar de sfeer was prima en de bediening zeer vriendelijk. Voor prijs-kwaliteitverhouding, al helemaal gezien de locatie, een 10!
TjB .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2013
prima simpele pizza's; prima sla, gratis brood erbij, prima huiswijn, vriendelijke Turkse bediendes, eten snel op tafel, lekker buiten gezeten, kortom een toptent, zeker voor die prijs.
Fred-Leonie .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Gisteren hebben we op aanraden van onze dochters gelunched bij Il Palio. Wat een verrassing. Heerlijk eten voor lage prijzen. We hadden pizza Calzone (gevulde dubbelgevouwen pizza, met tomaat, mozzarella, artisjok en diverse andere ingrediënten) besteld.Een bord vol en overgoten met tomaten gehakt saus. En dat voor EUR 5. Het is een leuk restaurantje in de Leidsekruisstraat, parallel aan de Leidsestraat en dicht bij het Leidseplein. De bediening is erg vriendelijk. Wij komen hier zeker terug. Een aanrader.
Q1991 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Ik heb dit gezellige restaurantje pas ontdekt en het is zeker een aanrader! Ook een erg gezellige straatjes vlak achter het Leidseplein, ideaal als je daarna nog ergens iets gaat drinken of naar de bios gaat! Heerlijke verse pizza's bijna net zo lekker als in Italië voor een hele kleine prijs! Inderdaad geen restaurant om de hele avond uitgebreid te tafelen, maar zeker gezellig en vriendelijk personeel! Ook leuk voor een groepje vrienden!
Suzejuice .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Bij Il Palio kwam ik een paar jaar geleden regelmatig, voor een goedkope pizza. De tent zit vol met studenten en toeristen, die voor 5 euro een pizza komen eten. De pizza's zijn standaard, vet en met dikke bodem. Bediening is niet onaardig, maar ook niet erg hartelijk. Prijs-kwaliteitverhouding is kortom helemaal in orde.
Vanbeekedwin .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Prima gegeten en vriendelijke mensen.
het probleem met de meeste mensen is dat ze vaak voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.