Il Pacioccone

• Af te huren
6,5
Arminw01 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Dit restaurant doet voorkomen Italiaanse gerechten van sterren-kwaliteit te serveren. Niets is minder waar. Allereerst kregen we een bord waar kaarsvet (?) op zat. Kan gebeuren. Vervolgens als voorgerecht ravioli, die volgens de ober vers bereid wordt. Binnen vijf minuten na bestelling staat de ravioli op tafel, met een vulling die half bevroren is. Vers gemaakt in de fabriek zeker! Het hoofdgerecht, waar ook een astronomisch bedrag voor gevraagd wordt, hebben we vervolgens maar laten schieten. Ik zeg: touristenval. Amsterdam biedt voldoende alternatieven waar wel eerlijke, vers bereide gerechten geserveerd worden.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Met zere hoge verwachtingen naar deze kleine, authentieke Italiaan geweest. Helaas, het eten viel zwaar tegen. Ondanks dat je merkt dat de mensen hier liefde voor het vak hebben is het eten niet hoogstaand. Sterker nog...het was niet lekker. Dit restaurant heeft geen kaart maar werkt met dagverse producten. Wij hadden weinig keus en ik durf ook te zeggen dat we niet op de ''juiste'' dag kwamen. Vooraf een salade caprese (een beetje buffel mozzarella met wat tomaat) 15!!! euro. Daarnaast een potje van gestoofde groente (smaakloos en extreem maar dan ook echt extreem veel olijfolie). Als hoofdgerecht een lasagne met worstjes, het leek niet op lasagne en smaakte wederom niet lekker. De paste bolognese (ze hadden er een chiquere benaming voor) was ook echt totaal niet bijzonder. Tel daarbij op dat de drankjes zeer duur zijn (mijn vriendin nam een cola, in een blikje....4 euro). en je hebt een extreem dure avond zonder lekker gegeten te hebben. De service is echter top, het decor is leuk, de producten zijn vers, maar het eten was dit keer echt smaakloos en vooral duur.
Kristina N.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Hun super heerlijke pizza werd gratis aangeboden om te proeven buiten op de straat dichtbij de drukke Kalverstraat. Dit moet ik zeggen was een van weinige plaatsen met een goede pizza in Amsterdam en hun manier van marketing vond ik uitstekend.
Janneke N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Geweldig knus italiaans restaurantje met heerlijke chocolade toetjes en rode wijn. Bediening is een beetje langzaam maar er is genoeg te zien met prachtige kaarsen die gemaakt zijn van wijnflessen. Als je de echte italiaanse experience wilt en niet zo een stom toeristische trekpleister moet je hier zeker heen gaan.
Lolindir .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Last minute op vrijdagavond met een groep van 12 mensen gereserveerd. Geen probleem! We kozen een 'share all menu': van alles één portie per tafel van vier. Snelle service en uitserveren van gerechten! Al met al ging iedereen met een vol gevoel naar huis voor 30 euro pp incl een fles rode wijn per tafel. Heel vriendelijke Italiaanse bediening
GJ89 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Na een dagje amsterdam dit leuke aangename restaurant tegen gekomen we werden vriendelijk onthaald door een italiaans engels sprekend gastheer. Wat wij leuk vonden was de ongedwongen sfeer niks moet alles mag lekker eten van steak tartaar met echte truffel ( vaak nep rommel) tot heerlijke gebakken eend met balsamico en een gevulde canneloni met ricotta en spinazie alleen zoals nona ze kan maken. achteraf nog een heerlijk glaasje limoncello gehad.
Echt een aanrader in hartje amsterdam als je hier binnen zit dan waan je je in een oude wijnkelder en niet midden in amsterdam tussen de fastfood restaurant.

top top top komen hier zeker weer
Benedetto R.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2014
Er werd ons aangeraden om bij Il Paccioccone te gaan eten, we waren daar een beetje aan de laten kant maar hoe we behandeld zijn spreekt het mij niet aan! Het is een bijzondere zaak waar ik denk dat het cocept best aardig te doen zou kunnen zijn maar met z'n instelling gaat het moeilijk worden! ik zal de details besparen maar gast vriendelijkheid is in deze zaak ver te zoeken. Wij waren met z'n 6 en we zaten apart naast elkaar, maar voor de bestelden kwam er een tafel vrij voor 6 personen, we hadden nog geen drank en geen eten op tafel maar alsnog mochten we het "vergeten" om op een tafel te verhuizen waaar we samen konden zitten!
Jammer dit is een van de gebeurtenissen van de avond er waren nog vele andere die heel vrappant waren. Maar goed een tweede kans wordt moeilijk aangezien amsterdam vol zit met dit soorten concepten.
Groeten Benedetto
PeterVanSprang .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Prima restaurant, goede locatie qua bereikbaarheid te voet en per OV, sfeervol interieur, goede ambiance, heerlijk eten en bovenal TOP service !
Woon zelf in de binnenstad en eet vaak uit waardoor ik heel wat horeca gelegenheden in de Amsterdamse binnenstad heb leren kennen.
Was hier al eerder geweest en door deze goede ervaring nog eens met mijn 2 broers van buiten de stad weer terug gekomen, wat heel terecht bleek !
Begreep al gauw dat op deze specifieke avond door allerlei omstandigheden de kaart noodgedwongen beperkt was en er bij uitzondering slechts 1 persoon in de bediening en 1 persoon in de keuken werkzaam was, arme jongens . . .
Desondanks was dit toch absoluut mijn beste ervaring sinds jaren in de Amsterdamse horeca; uiterst vriendelijke, geduldige en behulpzame ober die ondanks het beperkte menu van die avond door allerlei combinaties te maken en aanbevelingen te doen ons een hele prettige relaxte avond hebben bezorgd met absoluut heerlijk eten.
Enige minpuntje zijn de prijzen, m.i. te hoog voor wat je krijgt.
Ik kom hier echter zeker terug, alleen niet zo vaak als ik zou willen vanwege de kosten...
ANNIKA B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Op een zaterdag rereserveerd voor 7 personen. Bij binnenkomst blijkt de boeking verkeerd genoteerd te zijn en worden we aan 2 tafels gezet, lekker gezellig.
De witte wijn is op, we moeten maar rood drinken zegt de bediening. Het eten komt op verschillende momenten dus we zitten aan 2 tafels en eten ook nog eens allemaal apart.
Het eten is niet om over naar huis te schrijven, alles druipt van de olijfolie. De pasta tartufo staat onder een laag van zo'n 2 cm. De pizza's zijn groot naar karig. De caponate is volledig kapotgekookte drap. Echt Italiaans? Ik dacht het niet.
Remco S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Heel leuk vriendelijk klein restaurantje in hartje Amsterdam. De bediening is allervriendelijkst. Het restaurant zit vol en gezien de continue aanloop populair. Het decor is heel knus en intiem je waant je in een prettig uitgehouwen grotje ergens in de bergen. Het eten sluit aan bij het decor het zijn aparte gerechten, vrijwel allemaal uit de oven. Het eten is goed en lekker maar qua smaak niet heel bijzonder. Het is allemaal heel puur maar wellicht wel een beetje te simpel. De pizza is gewoon goed en lekker ook weer geen spektakel maar goed. Prijs kwaliteit is zeker in orde.
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Heerlijk gegeten bij Il Pacioccone! Personeel was erg vriendelijk, het eten was heerlijk, de sfeer is intiem en je eet er de niet standaard italiaanse gerechten. Spannend en vernieuwend!
J D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Op aanraden hier gaan eten. Leuk, gezellig restaurantje om te zien! Eten was echter niet ok! Bediening vreselijk: arrogante vent, geen drinken gekregen/kunnen bestellen. We waren met 6 personen en er zat een half uur tussen uitserveren van eerste en laatste gerecht. Niet samen kunnen eten. Koffie besteld na aandringen op bediening (tent was leeg). Cappuchino zat geen schuim op, wel een dikke laag cacao zodat het niet 'te zien zou zijn', teruggebracht: 'apparaat was stuk'. Kraanwater kost 4 euro. Eten beneden peil: kaas leek kauwgom, geen smaak aan pizza en carbonara erg zout. Heel erg jammer, persoon die zo enthousiast was na een vorig bezoek was erg teleurgesteld.
ElsK .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Hele gezellige avond gehad in Il Pacioccone. Zowel de kaart als sfeer zijn écht Italiaans. Verstopt in klein steegje, maar het zoeken zeker waard. Gastheer en eigenaar Marco heeft ons heerlijke gerechten en fantastische wijnen laten proeven. Vooraf allerlei soorten vlees en manchego kaas, toen een pasta met aubergine en een hele goede tiramisu toe. Zeker een aanrader!
Maddalena A.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Sinds ik heb “Il Pacioccone” leren kennen kan ik niet meer zonder hem! Er zijn weinig echte Italiaanse restauranten in Amsterdam en die is zeker èèn van hen. Het eten is niet alleen maar lekker maar je kan ook proeven dat de ingrediente gezond en kwaliteitsvol zijn. Het lijkt om echt in Italië te zijn of je daar gaat eten! …en de wijnenassortiment is uitstekend. En “Il Pacioccone” heeft ook een gezellige en relaxte sfeer, waar de wachters kunnen uitleggen wat je heb besteld en de koken komen vaak uit de keuken om de klanten te groeten. Het lokaal is niet te groot en chaotisch en mooi ingericht. Als je in het centrum van Amsterdam bent, zou ik niks beters dan “Il Pacioccone” kunnen adviseren!
Raimond777 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Op de deur staat een handgeschreven boodschap aan de twijfelende bezoeker: "This is no fake Italian restaurant". En dat is waar.

Het restaurant ligt goed verborgen voor toeristen in de Sint Jacobsstraat, maar zal ook door de gemiddelde Amsterdammer niet makkelijk gevonden worden. Italiaanse eigenaren/uitbaters. Italiaans of Engels zijn dan ook de voertalen. Pizza gegeten met een heerlijk voorgerecht (waarvan ik de naam ben vergeten), dit alles vergezeld van een redelijk goede huiswijn. Mijn probleem met de in Nederland gebakken pizza heeft bijna altijd betrekking op de bodem. Die is hier precies zoals die moet zijn: knapperig, maar niet droog, goede dikte. Wat er op ligt mag er ook wezen.

Het restaurant is klein, smal en lang. Meer dan 10 tafels staan er niet. Gasten waren overwegend Italianen. Een goed teken. Zelfverzekerde, vriendelijke bediening. Snel, alert. Inrichting (muur met kaarsjes aan de rechterkant, de bar) mag nog wat aan geschaafd worden. Oogt wat rommelig. Hoge plafond en oude muur links zijn prettiger om naar te kijken en maken veel goed. Muziek mag wat gevarieerder: overwegend Italiaanse covers van Engelstalige alternatieve muziek. Maar ach, wat loop ik te klagen: geen Eros Ramazotti! En dat is dan weer een verademing.

Opvallend? Een toilet met een douche. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen ...

Oh ja, ook de rekening is OK. Al met al een aanrader waarvoor je best je navigatiesysteem mag aanzetten.