Il Mercato

Meer informatie over restaurant Il Mercato

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ik Vind het geen fijne tent.
Ik vond de pizza qua uiterlijk en smaak erg gewoontjes
En We werden geholpen door een meiske met blonde stekels.
Oh. God wat was die verwaand.
Als we iets vroegen, dan kon het er net van af.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Regelmatig eet ik bij Il Metcato. Het eten is hier heerlijk, personeel vriendelijk en er heerst een gezellige sfeer. Van vlees- en visgerechten tot pizza's en pasta's, Il Mercato heeft voor iedereen er wel wat tussen zitten. Een aanrader!!!
Heidi V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Laatst uit eten geweest bij Il Mercato met een vriendinnetje. Twee jaar geleden kwamen wij hier vaker, voornamelijk voor de lunch. Il Mercato was nog Il Mercato: gezellig, goede bediening, heerlijk eten en gezellig vol. Ruime keuze, geven net dat beetje extra's zoals geen standaard brood vooraf maar een plankje met van alles en nog wat. De moeite waard om eens te gaan eten met collega's of vrienden. Ofwel losse aangelegenheden.
Carl078 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Goed en kwalitatief eten. Neem maar wel de tijd, per gang ongeveer een uur. Zelfs het toetje duurt lang. En om nou te zeggen dat het druk is...
Aoskam .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Samen uit eten n.a.v. moederdag. Werd slechte ervaring, hoop dat dit een incident is. Vooraf 1 maal vegetarisch aangevraagd, maar resultaat was een bak met ALLEEN tomaten. Serveerster (te jong) wist van geen toeten of blazen, kun je haar niet kwalijk nemen, wel degene die haar geïnstrueerd heeft (?). Pasta veel te nat, de helft maar eetbaar. Enorme herrie, iedereen probeerde zich steeds harder verstaanbaar te maken. Prijs van dit alles (we waren met 7 volwassenen en 3 (klein)kinderen, stevig! Jammer!
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Wij komen hier regelmatig eten.
Altijd een prettig ontvangst, goede sfeer.
Het eten heeft ons nooit teleurgesteld, lunch en diner niet.
Presentatie is top, de smaak ook.
Croixmonts .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Mooi weer bij aankomst. Eerst maar een drankje buiten? Nee, het was 'makkelijker' als we maar gelijk aan de gereserveerde tafel gingen zitten. Toilet bezocht, daar klonk religieus getinte muziek, voelde wat misplaatst. Voorgerecht okay, bruchetta en foccacia. Hoofgerecht: Ik koos lasagne aubergine. Een niet al te grote portie met verbrande randen kreeg ik geserveerd. De smaak was redelijk, maar wat saai. De structuur papperig. Erbij wat losse rucola. Ook een schaaltje friet met gesmolten kaas en truffelolie besteld. Daar zat een vreemd verbrand smaakje aan en de truffelolie zat zeker in de mayo? Ik vroeg om kraanwater, maar dat was niet mogelijk. Dan maar een fles mineraalwater. Tijd voor het toetje: Zin in italiaans ijs! Ben een liefhebber.Het ijs proefde niet bijzonder, vanille ging wel, maar pistache was smakeloos en bevatte ijsklontjes. Afrekenen per persoon (we waren met een gezelschap) was 'lastig'. Tja, en daarmee vat ik dit etentje samen: Ik voelde mij als klant 'lastig'! En dat terwijl je uitgaat om een heerlijke verzorgde maaltijd te krijgen en om een bijzondere tijd met elkaar te hebben. Al met al teleurstellend.
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Met twee vriendinnen geluncht bij Il mercato, was gezellig en sfeervol en de Italiaanse wrap was prima je kon kiezen uit 6 verschillende wraps, die je zelf kon combineren, meisje in de bediening was erg vriendelijk, ik kom hier graag voor een lunch of diner of soms alleen voor een kop koffie, het valt me altijd op dat de lunch niet druk bezocht wordt, wat jammer is want de prijzen zijn zeker niet hoger dan in een gewone broodjeszaak en dan vind ik de sfeer hier toch vele malen leuker.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Op zich een aardig restaurant. Personeel is erg servicegericht. Ze zijn zichtbaar, als je komt en als je weggaat wordt de deur opengehouden en zien het snel als je wat nodig hebt. Jammer genoeg moesten we wel zelf om de menukaart vragen. We zijn hier gaan eten omdat we graag pizza wilden eten, dus hebben gekozen voor de pizza en deze was gewoon goed. Ik kan maar een halve pizza eten, maar kon gelukkig de andere helft meenemen, zo heb ik vanavond nog wat. Voor mij was de akoestiek wel een nadeel, je kon iedereen horen praten. Voor iemand met gehoorproblemen toch wat lastig. Maar op een rustig tijdstip wil ik zeker wel weer teruggaan.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vandaag samen met mijn dochter hier voor het eerst geluncht. We werden vriendelijk ontvangen en mochten zelf een tafeltje uit kiezen. Als snel kwamen ze vragen wat we wilden drinken. We bestelden heerlijke verse jus d'orante, met de bij behorende schuimlaag! De lunchkaart werd ook snel gebracht. Omdat de airco aanstond was het vrij koud. Toen we daar een opmerking over maakte werd deze gelijk uitgezet, waardoor het veel aangenamer werd.
We bestelden Piadini, alle vier de soorten (Mozzarella, Salami, Zalm, Prosciutto). Dit werd vrij snel geserveerd en was heerlijk, nog een beetje warm. Er werd ook nog gevraagd of mijn dochter nog wat wilde drinken toen ze zagen dat ze haar jus op had. Ze bestelde groene thee, wat kwam in een Frans kopje, dit was het enige wat vreemd was in een Italiaans restaurant.
Mooie zaak, vriendelijke bediening. De deur werd zelfs netjes open gehouden toen we afgerekend hadden!
EricdeLonghi .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Zeer tevreden: ik houd erg van koken en vind restaurants vaak tegenvallen. Dan denk je: is dit het nou?
Vanaf het moment dat de deur voor je opengaat tot het jas ophangen, vervolgens de vlotte vriendelijke attente bediening: echt een geoliede machine.
Ik vond het eten heerlijk. "Risotto alla Pescatora" smaakexplosie, supersmeuïg. "Sgroppino": heerlijk fris. De rest van ons gezinnetje ook zeer content.
Lennyb .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Afgelopen zondag heerlijk geluncht bij Il Marcato, voor ons een 1e kennismaking na een fietstochtje door de regio. Gekozen voor een Piadini Caprese en Prosciutto (je hebt keuze uit 4 soorten Piadini en je mag er 2 kiezen) en een broodje Vitello Tonnato, beide waren goed belegd en heerlijk op smaak. De huis rosé was erg lekker en omdat wij nogal kaasfans zijn, toch gevraagd of het mogelijk was om een kaasplankje te delen. Dit was echter geen probleem en kregen we een bordje Italiaanse kazen met een mango chutney en truffel honing. Kaas ook goed op temperatuur. Afgesloten met een heerlijke koffie. Wij gaan hier zeker terugkomen!
Pacopap .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Na vele malen lekker te hebben gegeten werd di. av. 22/09 deze indruk fors de grond ingeboord. Om 19:10 u. binnen en besteld. Bier was slecht getapt en moest terug (sorry kon er net af). Om 19:50 u. gevraagd waar voorgerecht bleef (simpele bruschetta - klaar in 5 min.) en het leek of men wakker schrok. Hierna ruim 50 min. moeten wachten op hoofdgerecht (paling en fazant - dagmenu) terwijl gasten die na ons binnenkwamen al aan hun hoofdgerecht konden beginnen. Druk overleg met de keuken resulteerde uiteindelijk in een gerecht met smakeloze paling(mousse), want van enige bite was geen sprake meer, terwijl deze verzoop in de balsamico. Het bestelde bier was wederom neergeslagen bij presentatie (sorry - ligt aan de pomp!) Fazant smaakte (nog) redelijk (uit de oven). Kregen als gratis toetje derhalve een kopje koffie aangeboden. Al met al een kater van jewelste en niet gebruikelijk voor deze lokatie. Bedenk me nog wel 2x voor een eventueel volgend bezoek
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Mooie zaak, zeker met mooi weer een leuke locatie. Eten is goed, maar niet bijzonder. Vriendelijke bediening maar liet wel lang op zich wachten ondanks dat het rustig was in de zaak.
Mobismul .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Vooraf garnalen in knoflooksaus als hoofdgerecht ossenhaas met truffelsaus medium gebakken zoals besteld zeer tevreden en komen zeker terug aanrader je kunt voor acceptabel geld heerlijk eten
De-Bekker .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Restaurant ziet er leuk uit. Nette ontvangst aan deur. Bediening door meisje iets te plichtmatig.
Eten is niet echt speciaal. Wij hadden pizza's en een spaghetti bolognese.
Deeg van pizza is lekker. Saus niets aan. Mijn pizza di mare was niet geweldig. Gerookte zalm???? Tonijn uit blik???? Zelfs de pizza margarita smaakte nergens naar.
Spaghettisaus niet lekker.
Dozen van een bekend merk pasta staan in de keuken. Die kun je bij iedere supermarkt ook kopen. Zou beter verse pasta kunnen gebruiken en pasta en pizzasaus van tomaten maken. Lijkt nu van pakje gezeefde tomaten te komen.
Jammer van die houtoven, daar kunnen hele lekkere dingen uitkomen. Maar hier is het maar matig
FRANCIS V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
sfeervol restaurant en aardige bediening. Goede kaart ik ben een kleine eter en kon uit voorgerechten ook hoofdgerecht kiezen. Goede smaak van de gerechten, ondanks drukte kan je op je gemak blijven zitten.
SmulPapendrecht .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Dit Italiaanse restaurant is zeker in het weekend altijd goed bezet en dat was ook nu het geval. Nadeel daarvan is wel dat het erg rumoerig is. Geluiden uit de keuken dringen erg door in het restaurant en als je er dicht bij zit, zoals in ons geval, is een gesprek soms moeilijk. Bij dit restaurant is het de gewoonte om na binnenkomst niet direct de kaart te geven als of het de bedoeling is dat er eerst moet worden genoten van een aperitief. Uit eindelijk kregen we de kaart dan na 15 minuten en nadat we hadden aangegeven dat we de kaart toch wel wilden zien. Buiten de kaart waren er nog enkele speciale gerechten zoals lamskoteletjes , roodbaarsfilet Twee tafelgenoten kozen voor de Roodbaars, een voor de lam en de vierde koos voor zalmlasagne van de kaart. We namen geen voorgerecht maar kozen wel alvast een Focaccia met gedroogde ham. Na 15 minuten vroegen we of de Focaccia nog kwam en toen deze er uiteindelijk was vonden we dat het weinig met Focaccia te maken had. Het leek meer op een Pizzabodem zonder enig beleg en smaakte daar ook naar. Olijven en de ham waren prima. Hoofdgerechten waren prima mooie vis filets lekker bereid onder aardappelschijfjes op lekkere groenten. De lamskoteletjes bleek een kalfskotelet te zijn. Had de ober verkeerd gezegd en wilde het omruilen. We hebben gekozen het te houden en smaakte goed, mals vlees en fijn gekruid. Zalmlasagne was prima. Als nagerecht wilden we sgroppino maar die was helaas uitverkocht. Wel was er limoncello cheesecake en met gratis koffie om het goed te maken. Bij de koffie ook nog een gratis glaasje limoncello. Kortom leuke zaak, aardige bediening en lekker eten, wel rumoerig bij de keuken. Vraag wel direct naar de kaart want anders zit je te staren naar een glaasje drank terwijl je komt om te eten.
Mathieu V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Leuk en best gezellig interieur en in zomer vgl mij aardig terras. Er is evident veel geinvesteerd in de "opmaak" en dat is goed uitgevallen. De unisex uitdossing van het personeel valt op; wit met zwarte bretels. Pluspunten zijn het zelf pizza bakken voor de kinderen, kleurplaat met kleurpotloden als zoethoudertje en de goede hoeveelheden van het desert(ijs met massa's!). Ontvangst is beleefd en bediening is correct. Ook is er begrip voor minder validen, prima.
Na de ontvangst is er gemiddeld aandacht alhoewel soms wel wordt gevraagd of alles naar wens is. Voelt wel enigszins plichtsmatig.
Het eten was voldoende van kwaliteit ik zeg dit vooral omdat ik graag zelf kook en het gevoel had dat de visgerechten en pasta's door mijzelf ook hadden kunnen worden gemaakt. En van een restaurant verwacht je eigenlijk iets meer.
Het brood bij de kruidenboter vooraf was iets te droog en de hoeveelheid kruidenboter karig. De roseval aardappeltjes waren wat vet niet krokant. De risotto was redelijk. De kabeljouw in prosciutto best lekker. Pizza's voor de kids waren goed. T was allemaal genoeg qua hoeveelheid. Nadeel was dat we bij de deur zaten en men dan niet op het idee komt om de buitendeur even dicht te doen want het trekt enorm ondanks de binnen klapdeuren. Muziek stond in begin soms irritant hard maar werd later beter. Kok die pizza's van kinderen maakte had het wat te vaak gedaan; geen lol erin en geen aandacht voor de kinderen, kon geen lachje af helaas.
Al met al; je kan hier best eten (als je toch in Papendrecht moet zijn), prijs kwaliteitsverhouding ook acceptabel. Je kan een prima avond hebben, best leuke sfeer maar kwalitatief is het eten voldoende, niets meer en zeker geen topcuisine.
Svg66svg .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Op een warme lenteavond toch nog een plekje gevonden op het terras van il Mercato. Nadeel van deze tent vind ik dat je lang op je eten moet wachten. Zo ook deze avond, al kregen wij de pizza's snel omdat ik zei dat we een afspraak hadden. Maar het voorgerechtje kregen we niet, want 'de bon was zoekgeraakt'. Terwijl wij al aan de pizza zaten die lekker was - maar niet om te gillen en zeker niet voor die prijs - wachtten de anderen nog op het eten. Maar tussendoor wel de gehele tijd vragen of je wat wilt drinken. Ze laten je eigenlijk wachten om de drankverkoop op te schroeven. Slechte zaak m.i. en eigenlijk vind ik il Mercato leuk voor een drankje, maar niet voor een etentje. Jammer, want Papendrecht heeft al zo weinig eettenten.