Il Mago

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Per boot te bereiken
EdKteS .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Vriendelijk personeel, mag wel iets meer bezig zijn met de klanten dan met elkaar. Zou wat meer omzet genereren met drankjes ook...
Vooraf gebakken champignons met kruiden, deze waren lekker. Spaghetti Carbonara was wat aan de pittige kant en volgens mij opgewarmd en niet vers bereid. Desondanks was het op zich wel lekker, maar niets bijzonders. Vlees wat mijn vrouw had was wel lekker zacht en mals en haar vooraf was ham met meloen, welke vers waren. Ook de bijgerechten waren vers en lekker. Prijs viel dan op zich wel weer mee, waardoor de prijs kwaliteit verhouding redelijk in evenwicht is. Kom ik hier terug? Vast nog wel eens, maar niet binnenkort.
Deppeflep .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Top in de puntjes verzorgd! Met 5 collega's gegeten. Op een enkel tafeltje na was de zaak vol, een goed voorteken. We hebben genoten van het maandmenu. Gestart met een extraatje van het huis: focaccia met een mij onbekende tapenade, iets met aardappel en kruiden. Verrassend lekker. De pasta vooraf was " ultimo". Als je van een simpel gerecht van pasta, basilicum, pijnboompitten en kaas zulke lekkere smaken naar boven kan toveren, dan ben je wat mij betreft goed bezig. Het hoofdgerecht van drie stukjes vlees met een heerlijke pepersaus ging vergezeld van frietjes, spaghetti en brood. Alles goed op smaak en temperatuur. Het maandmenu dessert bestond uit soesjes gevuld met ijs en chocoladesaus. Niet echt iets voor mij dus ik heb om een stukje kaas gevraagd. Dit was geen probleem, een bordje met mozzarella, parmesan, blauwe kaas en een zachte kaas, brood en roomboter werd met een gul gebaar voor mij neergezet. Het was behoorlijk veel, mijn tafelgenoten hebben er ook nog plezier van gehad. De bediening was prettig en alles zag er schoon en verzorgd uit. Voldoende parkeergelegenheid in de buurt. Prima restaurant met een goede akoestiek, ondanks de drukte was het niet rumoerig.
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Het restaurant is gezellig en de bediening is vriendelijk. De pizza die ik kreeg had aan de onderkant zwart geblakerd deeg. Toen ik de bediening hierop attent maakte kreeg ik gelijk een nieuwe en werden excuses aangeboden. De pizza was onder anderen belegd met tomatensaus, kaas, ansjovis en veel, heel veel zwarte olijven. Ik miste de specifieke smaak van kruiden en knoflook die de Italiaanse keuken tot mijn favoriete keuken maakt. De smaak was vlak en weinig inspirerend. De ansjovis had een vreemde typische smaak die ik niet kon thuisbrengen.
Het sorbetijs daarentegen smaakte zoals het moet smaken, gewoon lekker.
Geachte Heer, een pizza "Siciliana" bij ons bevat de volgende ingredienten: Tomaat, mozzarella, ansjovis, olijven, kappertjes en oregano. Deze pizza is volgens italiaanse receptuur zonder knoflook; maar wellicht worden er elders varianten op geserveerd. Natuurlijk hoort knoflook in de Italiaanse keuken, maar niet op deze pizza. Een eigen toevoeging daarvan is altijd mogelijk
m.v.g. Fabio
Iestougi .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Il Mago is sinds de restyling van Herman den Blijker een stuk hipper, mooier en smaakvoller. Voor de restyling ook al eens geweest, eten was zeker niet slecht maar de gehele ambiance was niet compleet. Nu gelukkig wel! Gerechten goed op smaak, lekkere wijnen bij het eten en vriendelijke bediening. Vond alleen dat de bediening soms wat weinig geduld had, en snel de bestelling op wilde nemen. Dat is niet heel erg, maar gaf een gehaast gevoel. Voor de rest weinig op aan te merken, zeker een aanrader voor een avondje Italiaans eten!
RalluF .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Eerste keer hier gegeten. Restaurant is mooi en sfeervol. Open keuken en sanitair ouderwets. Pizza was erg goed. Verse ingrediënten en goed gevuld. De lasanga viel tegen; gehakt en pasta en weinig smaak. Aardige bediening en lekkere wijn.
Redelijke prijs kwaliteit verhouding.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Gisteren voor het eerst weer gegeten bij Il Mago sinds Herman dit restaurant heeft gerestyled.
De inrichting is smaakvol, muziek precies hard/zacht genoeg. De paarse bank zit lekker, maar niet als je gaat eten. halverwege even geruild van plaats ivm rugklachten. Geen verse jus aanwezig, jammer. Als voorgerecht hadden we een soort tapas. Was erg lekker, gelukkig niet te veel vis. Hoofdgerecht de ossobucco en de ossenhaas met verse paté. De ossobucco was erg vet, de ossenhaas heerlijk, wel zout.
De bediening was vriendelijk, het eten kwam in een goed tempo. Leuk dat de, volgens mij, eigenaar deels Italiaans sprak.
Geen toetje op.
De ossobuco is een specifiek Italiaanse gerecht, tussen de spieren van het schenkel zijn wel laagjes vet, is onmogelijk deze te verwijderen, (het zou in kleine stukje uitelkaar vallen) het woord ook zo in zijn geheel klaargemaakt!
mvg Fabio

Reactie van proever:

Dag Fabio,

Bedankt voor deze toelichting! Weer wat geleerd.

Yomina

anf 2e reactie van restaurant:

De paarse bank is nu op een aangename hoogte gebracht. Zit nu komfortabel, ook om te eten.
m.v.g. Fabio
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Na een tijd niet bij Il Mago geweest te zijn, besloten wij hier weer eens te gaan eten.
Helaas is het een fikse teleurstelling geworden. Hoewel wij vriendelijk ontvangen werden kwam de eigenaar behoorlijk gespannen over bij het opnemen van de bestelling; het ging zeer gehaast.
De bestelde ravioli werd geserveerd terwijl de pizza's nog niet gereed waren. Het was maar goed dat direct geproefd werd van de ravioli want die bleek lauw te zijn. Hierover geklaagd, waarna het bord terug ging naar de keuken. Na wat luide Italiaanse instructies hadden wij goede hoop dat het nu goed zou komen. Helaas lijkt het of het bord ravioli in de magnetron ofzo opgewarmd is ipv een nieuw bord, want toen het samen met 2 van de 3 pizza's werd uitgeserveerd lag er een kleffe hap op het bord, waar de ontbrekende hap was weggeschoven. Na een kleine 10 minuten werd de ontbrekende pizza geserveerd.
De teleurstelling was zo groot dat wij niet meer de moeite hebben genomen dit kenbaar te maken. Il Mago moet zich schamen voor dit optreden.
Geachte heer,
In elk restaurant gaat wel eens iets mis; echter hebben we geprobeerd dit nog enigszins op te lossen. Onze welgemeende excuses voor deze onplezierige ervaring.
Verwijzend naar andere recensies blijkt dat het een eenmalig incident was, wat u helaas trof.
MVG Fabio
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Mijn vrouw had een en ander gelezen over het vernieuwde Il Mago. Nieuwsgierig geworden heb ik een tafel voor twee gereserveerd via de website. De bevestiging per mail volgde spoedig.
Binnengekomen valt de lange gestoffeerde bank op, over de hele lengte van het restaurant. De bank zit comfortabel, maar is weer minder gemakkelijk bij het eten zelf. Daarom waren wij blij dat er een 'gewone' tafel vrij kwam, zodat we konden verkassen. Het eten was niet slecht maar ook niet bijzonder goed. De door mij bestelde doradefilet met een soort tomatensaus is geen aanrader. De saus vond ik niet passen bij de uitgesproken smaak van de dorade. De door mijn vrouw bestelde ravioli bleek niet voorradig. De slagroom bij de panna cotta en amarenen was (volgens de ober) vers geklopt, maar te slap. Al met al zijn onze verwachtingen misschien iets te hoog gespannen geweest.
Geachte heer,
De dorade is op Italiaanse wijze gemaakt; op de menukaart staat ook dat het gerecht met verse tomaat bereid is (aanpassingen zijn bijna altijd mogelijk).
Om de versheid van de ravioloni te garanderen maken wij deze niet in grote getalen; waardoor ze uitverkocht kunnen zijn. MVG Fabio
Stefanie D.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Omdat wij wisten dat Herman den Blijker in dit restaurant is geweest en de boel 'onderhanden' heeft genomen, kijk je heel anders naar een restaurant. Inrichting en sfeer van Il Mago was absoluut netjes te noemen, maar jammer dat het plafond dan weer niet netjes was en geen aandacht is besteed aan de (open)keuken.
Je kon merken dat er erg werd gelet op de 'regels' binnen de horeca. Jammer dat frisdrank in een klein wijnglas wordt geserveerd.
Vooraf hebben we wat stokbrood besteld. Blijkbaar krijg je ook wat brood gratis. Dit werd eerder geserveerd dan het bestelde brood (daar zat kruidenboter bij). Het eerder gebrachte brood werd weer meegenomen, toen het bestelde brood kwam. Dat was een een beetje vreemd, maar goed.
Hoofdgerecht hebben we een pizza Mago Carne (Tomaat, mozzarella, ham, salami, bacon, gehakt, uien en oregano) en een pizza Verdura (Tomaat, mozzarella en ratatouille van verschillende verse gegrilde groenten). Vlak voor we het hoofdgerecht kregen, hoorde we dat de kok net een paar dagen geleden over was gekomen uit Italie. Hij had al wel eens 4 jaar in Amsterdam gewerkt. Dat het een 'echte italiaan' is, was te proeven, lieve hemel. Erg lekker. Klein minpuntje aan de Mago Carne, het gehakt maakt de pizza net een tikje 'goedkoop'.
Al met al, heerlijk gegeten! Wij gaan hier als echte pizza fans zeker nog een keer heen!
Bianca M.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
We komen al jaren met de familie bij dit leuke en sfeervolle restaurant en genieten met volle teugen.

Behulpzame jonge meiden in de bediening en een aardige keukenbrigade die nog maarliefst echt Italiaans zijn evenals de eigenaar wie de gastheer is.

Laatst weer gegeten bij Il Mago en het was zeker weer de moeite waard, heerlijk gesmult van de een nieuwe specialiteit: Zwaardvis.
Ook een echte aanrader voor de pizza's, is altijd zo lekker makkelijk in het weekend!

Weer voor herhaling vatbaar.