IL Maccherone

Meer informatie over restaurant IL Maccherone

7,2
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Afgelopen zondag 17 april, sinds lange tijd weer eens gegegeten bij Il Maccerone, zonde van het geld !!!!
De meisjes in de bediening waren heel aardig,  maar dat was dan ook het enige.  Wij hadden het verrassingsmenu à 34 euro pp, het bestond uit een smakeloze,  vette (veel olie) voorgerecht, pompoen met 3 garnalen. Het tussengerecht van tortelini gevuld met dezelfde pompoen en  ontploffende hete tomaatjes (ik zat onder de smurrie) lag ook op de olie.
Het hoofdgerecht was antrecote op wat sla, op een platte tegel? gepresenteerd, waar geen korreltje zout of peper opzat.  Met wat veel te ver ingekookte balsamico azijn en pasta voorzien van wederom flink wat olie en verder niets !!!
Op onze duidelijk geventileerde teleurstelling wat betreft het eten werd,  behalve door het jonge meisje dat ons bediende, totaal niet gereageerd. De "kok" liet zich niet zien.
De vraag wat het dessert was,  beantwoordde het meisje, na navraag,  dat het een proeverijtje  van desserts was.  Wat ik kreeg waren wat aardbeien met mascarpone en wat slagroom gepropt in een wijnglaasje.
Al met al een waardeloze maaltijd,  waar veel te veel voor betaald moest worden.
Ons zien ze niet meer terug.
Ilskeboz .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Goed restaurant, heerlijk eten, vriendelijke bediening. Interieur niet heel hip, maar dit is zeker ondergeschikt. Al vaker geweest, altijd goed. En als er iets niet helemaal goed was, is dit altijd goed opgelost.
Bob_11 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Het eten is altijd heerlijk! Het is niet duur voor wat je krijgt en waar je uit kan kiezen, verder ook nog leuke specialiteiten buiten de kaart. Er hangt een gezellige sfeer. Ik kom hier zeker graag
Rimoromoko .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Ik vind het eten hier vaak tegenvallen. Voor mijn werk en omdat het een goedkope manier is om af en toe wat te eten ga ik hier naar toe maar zoals gezegd, het valt altijd tegen. Of er zit heel weinig vis in de pasta, of de pasta is veel teveel van hetzelfde (weinig van hetgene erin moet zitten en vooral pasta). Er wordt altijd enthousiast over dit restaurant gedaan maar ik zie het niet. Ik kom hier regelmatig met een schoolklas en dan moet er sowieso €15 voor het brood betaald worden, terwijl dit normaal gesproken gratis is. De pizza's die ze krijgen zijn beduidend kleiner dan normaal en ik vind het getuigen van weinig service als je kinderen €15 laat betalen (inclusief 1 drankje)voor een kleine pizza, of keuze uit twee saaie pasta's. Ik begrijp dat 30 kinderen veel is maar waarom geen ruimere keuze? Wij komen altijd op een doordeweekse dag en dan van 18.00-19.30 uur. Op een normale donderdag is het echt niet druk in dit restaurant. Wat extra maaltijden aanbieden kan geen probleem zijn. Ze mogen blij zijn dat er dan 30 mensen komen die allemaal €15 euro betalen, €15 voor brood neerleggen en vaak ook nog een extra drankje bestellen. Het zou een gat in de markt kunnen zijn, dit soort schooletentjes maar wij gaan voortaan naar een ander restaurant.
Vicky N.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Lekker eten, leuke bediening en leuk om te zien dat de eigenaar er hart voor heeft
Hadden een snelle hap nodig maar wilden toch iets gezelligs.
Kom hier zeker nog eens terug.
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Wij hebben bij Il Maccherone gegeten. We kregen een nog ongedekte tafel aangewezen. De ober die de tafel afdekte, deed dit zonder goede avond te zeggen. Dezelfde ober had op geen enkele manier oog voor zijn werk. Wanneer wij iets vroegen, liep hij gewoon door wat het gevoel geeft volkomen genegeerd te worden. Dit gebeurde tot twee keer toe. Daartegenover stond dat wanneer wij aangaven dat wij geen tweede glas wijn meer wilden, hij toch terug kwam met de vraag of hij onze glazen nogmaals kon bijvullen. Bij het opruimen van een naburige tafel werd letterlijk het tafelkleed eraf getrokken en al slepend achter zich aan liep hij in de richting van de keuken. Zijn voorkomen, kwam bijzonder ongemotiveerd over wat de sfeer in het restaurant negatief heeft beïnvloed.

Het eten viel ook tegen. Ik had niet het gevoel dat ik iets voorgeschoteld kreeg, wat ik zelf thuis niet had kunnen koken. Daarbij kijkende naar het gerecht dan kan de prijs kwaliteitsverhouding als slecht worden omschreven,

Het beeld van het restaurant is slecht, de bediening ondermaats (lees ober) en het eten alles behalve bijzonder. Dit betekent dat Il Maccherone geen aanrader is en ik er nooit meer zal komen.

Enrico
Robert121345 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Vandaag gegeten in het restaurant. Wij komen hier al vel jaren en het eten en de sfeer was altijd goed, op één bezoek na. Vandaag was het gewoon slecht. De spaghetti was flauw en was zeer summier gevuld met vis. Men gaf een schaaltje voor de schelpen, maar er zat geen schelp in de spaghetti? Het hoofdgerecht was een specialiteit van de dag. Was diverse verse vis. De vis lag in een soort soep en was veel te gaar. De inktvis was erg taai en de tonijn was zelfs grijs van kleur. Het was gewoon heel slecht en ook na opmerkingen over het eten verscheen de kok niet. Wij komen hier niet meer terug!! Jammer. Wij denken dat de eigenaar er ook niet was en dat de vervanging gewoon beneden de maat is.
Iensdejong .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Heerlijk gegeten in maccherone. Vriendelijke bediening, gezellig druk, ontspannen sfeer. Vooraf gegozen voor de bruscetta, 4 stukjes brood, 2 met tomaten en 2 met kaas. Als hoofdgerecht de gamba's in knoflook. Door de knoflook smaakte de spaghetti verrukkelijk. Mijn man had gekozen voor het 3-gangen keuze menu. Vooraf inktvis, daarna kalfsrug en nagerecht appelijs en bosvruchten mousse. Al met al een aanrader dit restaurant, vooral de ontspannen sfeer!!
Amanda77 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Heerlijk gegeten.
De tegenvaller was dat we wat aan de vroege kant waren(17.00) en het personeel dus nog moest eten en wij dus even moesten wachten.
De sfeer in het restaurant is erg leuk en romantisch.
Het eten is lekker en niet duur.
Daarnaast was de salade bar een fijne aanvulling die je zelf naar wens kon bedienen.
Al met al is het een prima restaurant waar je voor weinig geld goed kunt eten.

Bverbat1 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Vanavond voortreffelijk gegeten. Het verrassingsmenu is echt een verrassing en aan te bevelen. Complimenten voor de kok. Het voorgerecht van aspergestukken met gamba's op een waterkersbedje was fris en zeer smakelijk, gevolgd door parelhoen op een bedje van spaghetti en verse groenten. De separaat geserveerde gebakken aardappelen waren overbodig en paste niet echt bij het gerecht. Dit menu werd afgesloten met zeer sfeervol opgemaakte gemarineerde verse aardbeien, apart geserveerd met een bolletje ijs en slagroom. Bediening is uiterst vriendelijk. Al meer dan dertig jaar ons restaurant waar we meerder keer per jaar eten. Na een tijdelijk dip bij de overgang naar de nieuwe eigenaar weer zeer goed op weg. Chapeau voor de nieuwe eigenaar om de oude Italiaanse sfeer om te buigen met behoud van de nostalgische waarde die Il Maccherone altijd heeft gehad voor Bergen op Zoom. Het zal ons restaurant blijven,
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
We gingen naar de Maagd, dus op Iens een tentje uitgezocht, waar we konden eten. Bij de eerste blik die ik op de thuis menukaart wierp, dacht ik: Hm, wel heel standaard. Benieuwd of het wat wordt. Bij de reservering wel opgegeven dat we om kwart voor 8 weg wilden. Knus restaurant, leuk oubollig ingericht, maar gezellig en goed gedaan. Wel wat krap, omdat er nogal wat zitplaatsen ingepropt zijn. Wat het ook wel weer gezellig maakt. Alleen heb je soms een mini-aanvarinkje met mensen die te breeduit gaan zitten. Maar ach, dat lost zich ook wel op.
Het eten liet behoorlijk op zich wachten, dus gauw aan de bel getrokken om ze er nog even aan te herinneren dat we al 45 minuten zaten te wachten en we nu ook maar 45 minuten hadden om een voor- en hoofdgerecht naar binnen te werken.
We hebben het wel gehaald, maar toch...
De kikkerbilletjes waren prima. Het vet droop er af - mijn heupen zijn tijdens dit voorgerecht waarschijnlijk 2 maten gegroeid - maar de smaak was heerlijk.
Het hoofdgerecht was in de basis nog lekkerder. Scaloppina alla Romana. In de basis, omdat het vlees, de ham e.d. heerlijk waren. Het enige wat ik jammer vond, was dat er een fikse roomsaus over zat. En dat had het gerecht niet nodig. Ja, misschien als vulling (nee, de porties waren niet héél groot), maar als er een lepeltje saus aan de kant van het bord had gelegen, was het een mooier en kwalitatiever gerecht geweest. Opbouwende kritiek slechts, want de volgende keer dat we in Bergen op Zoom komen, zien ze ons weer.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Gezellig knus restaurant, Vriendelijk personeel en op de tijdelijke kaart stond chocolademouse met espresso ijs en witte chocoladesaus, die was echt super jammer dat deze niet permanent op de kaart staat!!
Sjoerd D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Geen doorsnee Italiaanse pizzeria. Al jaren onze favoriet voor een afhaalpiza op kantoor, maar ook om er lekker en gezellig te eten.

Ik heb meerdere malen hier gegegeten en de laatste twee keren de gerechten die op de muur staan geschreven (afwisselend) geprobeerd. Van een citroenkippetje tot bij mijn laatste bezoek in september een stuk bout van een wild zwijn.

Wijnen zijn niet bijzonder, maar toen we de laatste keer kwamen was er wijnen i.v.m. de promotie van het 800 jarige bestaan van de stad. Prima wijn verder.

Het is er altijd erg druk, wat lastig is om er zo even langs te wippen. Kennelijk vinden meer mensen het een leuke plek!
Herberdine .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Knus en gezellig restaurantje goed eten en leuk opgediend leuke bediening prijs kwaliteit erg goed kortom een aanrader!Gewoon Het Italiaantje van Bergen!