Il Giardino

Meer informatie over restaurant Il Giardino

7,1
Marcel O.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het restaurant zat nog niet halfvol op deze zaterdagavond. Zou het door het matige eten komen? De gamba's in knoflook waren erg lekker, pittig. De minestronesoep was prima. Maar de mosselen waren muffig en dreven in een saaie saus met een vel erop. Het brood met tomaat en mozzarella was aangebrand. De pizza napolitana en hawaii waren wel oké, maar de tagliatelle salmone was weer te overdadig: de pasta ging kopje-onder in de saus. De puta nesca ging wel. We hadden de keuze uit één wijn: huiswijn. Die was goed te drinken gelukkig. De entourage is verouderd en lijkt rechtstreeks uit de groothandel te komen (gipsen pilaren met nepmarmer), maar de bediening was buitengewoon correct en vriendelijk. Al met al geen aanrader dus. Tip: less is more, doe zoals de Italianen, dus minder saus, maar wel van betere kwaliteit.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e Kerstdag, na het terugkomen van de kinderen en kleinkinderen van een weekje skiën in Oostenrijk, samen afgesproken bij Il Giardino, aanbevolen door een vriend, om daar gezamenlijk nog gezellig een Italiaantje te pikken, voordat ze door naar huis zouden rijden. Helaas weinig sfeervol die avond, wij waren de enige gasten. De bediening was echter heel erg aardig, ja zelfs begaan met ons. Hulde daarvoor! Na een aperitiefje aan het diner begonnen. De twee kleinzoons ieder een pizza, want als je bij een Italiaan gaat eten eet je pizza was hun stelling, basta! Er werden de twee toppers door de jeugd besteld; een Margarita voor de jongste en een salami voor de oudste, beide rijkelijk belegd en opgegeten tot en met de laatste kruimel. Dus: Tweemaal geslaagd. Dochter en schoondochter gingen beide voor een pasta, ook hier twee klassiekers, de Spaghetti Carbonara en de Rigatoni Paesana.
De dames waren echter minder enthousiast, kortweg ze waren er niet kapot van. Nu dus tweemaal niet geslaagd!
Vader, zoon en schoonzoon kozen voor Petto di pollo, tweemaal con funghi en eenmaal al pepe. Bij die van Vader, een met funghi, was het vlees veel te droog, de saus was overigens bij allen toppie. Toch een gemiste kans, tweemaal plus en eenmaal min was hier het resultaat. De optelsom leert ons: vier plus en drie min, net een zes minnetje voor het eten dus. Persoonlijk raad ik Il Giardino voorlopig niet aan, ik ga er eerst nog een keertje proeven om meer zekerheid te krijgen. Ik denk namelijk dat het beter kan als deze keer.
Fernanda C.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Traditioneel italiaans restaurant, klein maar prima plek. Romantisch sfeer met vriendelijke bediening. De pizza's zijn heerlijk
Geert Z.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Eenvoudig ingericht italiaans restaurantje, met vriendelijke bediening. Vier pasta's op tafel laten zetten, op verzoek al dente gekookt, en lekker samen op gepeuzeld. Stuk voor stuk prima.