Il Giardino Gelato

Groenmarkt 141 3311 BD Dordrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Il Giardino Gelato

GFlier .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Wij zijn in juni getrouwd en hebben Il Giardino gevraagd of zij bij het Stadhuis van Dordrecht ijs konden serveren. Dit was mogelijk, en het was echt een geweldig succes!

Il Giardino was mooi op tijd aanwezig, zodat na de ceremonie er gelijk ijs kon worden uitgedeeld, wat ter plekke geschept werd.

Verder smaakte het ijs heerlijk, wat we overigens van te voren uitgezocht hebben en mochten proeven. Kortom, als je van ijs houdt is Il Giardino echt aan te raden. Het viel ons op hoe flexibel en enthousiast het personeel was.

Wij gaan hier vaker komen ;-)
Anke66 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Leuke ijssalon met mooie binnentuin, waar men ambachtelijk Italiaans serveert. Zowel hoorntjes als bakjes ijs én coupe's. Ook hebben ze diverse koffiesoorten met home-made gebak.
Vanaf 1 juni serveert men er na reservering een "High Ice". Dit is een geheel nieuw concept in Nederland.
De "High Ice" bestaat uit diverse broodrolletjes o.a. zalm en kip, 2 potten thee (mint en Earl Grey), diverse zoete gerechten o.a. ijsbonbons, mini ijscoupes, broodje ijs, tiramisu enz.
Wij zij al gaan proeven en het smaakte superlekker.
Jelle O.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
De winter duurde lang, maar vanaf zaterdag 28 februari 2015 weer open met een nieuwe enthousiaste bedrijfsleider.
Het weer werkte nog niet mee, maar het ijs was verrukkelijk. Ik proefde pistache en hazelnoot: beiden heerlijk romig.
De jonge bedrijfsleider vertelde enthousiast over zijn plannen voor de komende periode.
Hij wil o.a. de prachtige binnentuin vergroten, zodat nog meer mensen daar straks terecht kunnen. Dordtenaren weten deze prachtplek wel bevinden, maar toeristen niet. Daarom gaat hij hier de komende tijd meer bekendheid aan geven.
KeesKerkhof .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Zondag, 1 maart een heerlijk - glutenvrij - ijsje gegeten bij Il Giardino.
Zeer goede bediening - er werd goed rekening gehouden met mijn glutenallergie en ook hadden ze een - apart verpakt - glutenvrij hoorntje.
Het ijs ( mokka en cherry mania) was verrukkelijk.
Zeker een aanrader
FrankVerdegaal .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Afgelopen weekeind getracht een ijscoupe te eten. Bediening liet lang op zich wachten, er stonden ook maar twee personeelsleden. Het was niet druk maar personeel kon het kennelijk niet bolwerken. Uiteindelijk na bijna 15 minuten wachten maar een ijsbekertje gekocht. Ik vond bolletjes wat aan de kleine kant. Ik had vanille en straciatela en mijn vrouw aardbeien en chocolade. Vanille vond ik vlak qua smaak en bij de straciatela miste ik de romigheid die bij dit ijsje hoort. Aardbeienijs was ok, chocolade erg hard. Ik was daar overdag en vond de zaak erg donker aandoen terwijl je van een ijssalon licht en frisheid verwacht. Niet geweldig.
Petrina M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Op net bord buiten worden we gewezen op de tuin. Als wij deze met ons ijsje willen betreden wordt ons echter de weg versperd. De man zegt dat we niet de tuin in kunnen omdat het heeft geregend (?).
Het ijs smaakt goed maar jammer dat het ijs met een natte schep wordt opgeschept waardoor bevroren waterdruppels met elke schep in het ijs belanden. Maargoed, dat gebeurt bij de meeste italiaanse ijssalons. Dooszonde vind ik dat!
Een bijzondere ijssoort proefde ik hier: citroen met basilicum, erg lekker.
David S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
Sinds april heet de zaak "Il Giardino Gelato". Volgens de website van Talamini zijn ze op zoek naar een andere lokatie.
Het interieur, personeel en ijs wat ze serveren is onveranderd.
Het ijs is gewoon ronduit goed, maar de bollen zijn gedurende de jaren (helaas) wel een stuk kleiner geworden.
Het zeer hoge niveau van ijs wordt helaas gecompenseerd met een stevige dosis klantonvriendelijkheid. Zodra je ijsje is betaald, kun je maar beter zsm maken dat je wegkomt...
Afgelopen vrijdag was vrouwlief met de kinderen bij Il Giardino en moest zoonlief helaas net een schone luier. Zij hem netjes in het toilet verschoond. Kreeg ze van het personeel de mededeling dat ze de vieze luier moest meenemen. Ze wilden niet dat de zaak mogelijk naar poep zou gaan stinken. Dit hebben we werkelijk nog nooit ergens meegemaakt.
Vanwege het zeer mooie weer, waagden we gisteren nog een poging... Nu bleken de kleine bakjes op te zijn en ipv 2 bolletjes te scheppen in een iets groter bakje, was het personeel zo krenterig dat ze klanten simpelweg de mededeling gaven dat ze of voor een hoorntje moesten kiezen of maar 3 bolletjes moesten kopen... Nee, 2 bolletjes in een 'groot' bakje kon absoluut niet. Waarom zo ongelooflijk moeilijk doen tegen je klanten?
Ik heb er meerdere mensen over horen mopperen.
Het zal het personeel waarschijnlijk allemaal niet meer zo schelen. De zaak staat immers te koop (excl. overname personeel).