Il Giardino della Mama

Meer informatie over restaurant Il Giardino della Mama

Erg duur
Albert-jan P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Afgelopen vrijdag hier uiteten geweest met mijn vriend. We hadden een zeebaars besteld van en een pizza formaggi. Mijn zeebaars van €30 euro was het geld zeker niet waard, klein stukje vis met daarnaast droge pasta geserveerd om het bord waarschijnlijk op te vullen. Het hoofdingrediënt was naar mijn idee niet zeebaars maar een combinatie tussen schelpdieren, pasta en zeebaars. Aangezien een 'echt' Italiaans restaurant is hadden we zeker verwacht dat de pizza Italiaans waardig was. De opmaak en de smaak van de pizza viel echter tegen, het leek op een diepvries pizza en daar was de smaak ook naar. Jammer dat dit restaurant ons zo tegenviel, daarom voor ons de laatste keer!
Allergieculinair .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Tevoren gebeld of ik terecht kon met mijn koemelk- en soja allergie. Geen enkel probleem.
Zalige al dente spaghetti in knoflook peper saus. Daarbij de volle rode huiswijn.
Tafelgenoot mocht genieten van een heerlijke tiramisu als dessert.
De service is geweldig. Tijd voor een praatje en ook voor grapjes.
De sfeer was heel gezellig.
Dachten ze dat de mensen niet echt trek zouden hebben met dit hete weer de zaak liep heel snel vol.
Pedro1990 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
geweldig sfeervol restaurant. Leuke bediening en heerlijke pizza (fruiti di mare en calzone) De tiramisu als slot was subliem
Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens een weekendje weg hier gegeten op aanraden van vrienden en familie. Heerlijk gegeten met een top wijn er naast!
Alleen was het wel bom vol waardoor de bediening soms wat vergat of wat achter de feiten aan leek te lopen. De rekening was ook wel hoog misschien net niet in verhouding. Al met al een top avond gehad dankzij het gezelschap en het eten!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ons bezoek aan dit restaurant is niet geworden wat we er van hadden gehoopt. De lange rij mensen, meervoudige boekingen en de prijs van de gerechten hadden bij ons een hoge verwachting gecreëerd. Na een niet ongezellige wachtperiode in de gang, werden we naar ons gereserveerde 2 persoons tafeltje geleid, welke pal voor de ingang van de keuken en tegen een drukbezochte trap stond. Aangezien we een late tafel hadden, het restaurant stampvol zat en het buiten rotweer was zijn we maar blijven zitten in de hoop dat het eten veel goed zou maken.
Dat viel ons ook tegen, met name het voorgerecht. We hadden gekozen voor het 3 gangen menu, waarbij het voorgerecht bestond uit een assortiment van antipasta. In de praktijk voornamelijk gefrituurde, goedkope hapjes. Het hoofdgerecht van 2 pasta's was ook niet bijzonder, maar wel vers bereid zoals we live hebben kunnen aanschouwen. Het toetje was OK.
Onze klachten werden niet echt serieus genomen, en met een gratis glaasje limoncello geprobeerd op te lossen. Onze 100+ Euro's besteden we niet meer hier.
Marjo247 D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Wat is dit toch een fijn restaurant! Het is vast niet oor niets dat vrijwel alle tafels 3x bezet zijn en er om 21.30 uur nog een wachtrij staat...
Prima eten voor een goede prijs, lekkere wijn en echte Italiaanse bediening!!
Dennis87 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Als voorgerecht heerlijke vitello tonato en daarna de cotolette d’agnello alla griglia. Bijgaand een goede Italiaanse wijn. Erg leuk ingericht op het OLV.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Omdat de ons aanbevolen Italianen aan het Vrijthof zonder enige mededeling aan het publiek op de deur of op de site, gewoon dicht waren, landden we per ongeluk bij Il Giardino della Mama. Daar hebben we geen spijt van! Een leuk ingerichte zaak aan het Onze Lieve Vrouwenplein. We bestelden het gebruikelijke water en een fles Italiaanse Sauvignon. We kregen brood en aten daar stukjes van met een werkelijk voortreffelijke olijfolie en wat zout. We namen de antipasti misti van het huis. En dat was een goed begin. We werden bijzonder goed bediend door o.m. Ivano Riggio, waarbij het voeren van de conversatie in het Italiaans ongetwijfeld een bijdrage leverde. Deze combinatie van Siciliaans temperament en Maastrichtse gastvrijheid serveerde bij onze heerlijke Sauvignon een speciaal bereide pasta die niet op de kaart stond: linguine met verse asperge en zwarte truffel. Buonissime! Na de grote voorgerechten en de voortreffelijke pasta, was er geen ruimte meer voor een dessert, maar wel voor koffie en een uitstekende limoncello en amaro. Eten bij Il Giardino is niet echt goedkoop, maar zeer zeker de moeite waard. Wanneer wij weer in Maastricht zijn, zien ze ons in ieder geval terug!
Carmelita83 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Wat een teleurstelling. Kom ik speciaal vanuit Groningen om mijn verjaardag in Mestreech te vieren met het oog op dit restaurant. Ik had scaloppina gorgonzola genomen, wat ik vaker neem bij de Italiaan. Nou, ten eerste was ik zo verbaasd over de karige lapjes vlees, en daarnaast had ik geen pasta erbij verwacht :/ Dus dit was opzich al een teleurstelling. Het vlees was smakeloos en de gorgonzola had naar mijn idee wel wat sterker gemogen. Pas na het toevoegen van heel veel peper werd het wat lekkerder. Toen de serveerster de lege borden kwam halen vroeg ze wel of het gesmaakt had, waarop ik antwoordde dat ik best wel teleurgesteld was. Ze ging er niet eens op in -_- Het enige wat ze vroeg was of ik uitgegeten was. Ja, ik zat al vol van de teleurstelling dat ik mn eten niet meer op kreeg... En zonder te vragen legde ze zo het dessertkaart voor onze neus... Dus al met al een kleine domper op mijn verjaardag
Fijnproever1994 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Met 2 personen een weekendje in Maastricht en na een tip van bekenden terecht gekomen bij Il Giardino. De eerste indruk was super, het decor is mooi en origineel en de ontvangst was vriendelijk. Toen we echter aan tafel zaten was de vriendelijkheid van het personeel een stuk minder geworden. We hadden enkele vragen wat betreft de kaart (bijvoorbeeld wat het dagmenu was, of wat voor soort ijs er in de verassingscoupe zat), maar de bediening aan onze tafel was van beiden niet op de hoogte en deed ook geen enkele moeite om er achter te komen. Aangezien we beiden wel van een verassing houden, dan toch maar gekozen voor de tweepersoonsschotel met vier soorten pasta van de chef. De smaak van alle vier de pasta's was voldoende maar niet bijzonder, de hoeveelheid viel echter enorm tegen en er zat ook haast geen vlees in de gerechten waar wel vlees in aanwezig hoorde te zijn.
Misschien is de ervaring afhankelijk van welke dag je komt of welke ober je treft aan je tafel, maar wij vonden dit restaurant toch wel een beetje teleurstellend.
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Zoals altijd heerlijk gegeten. Mooie Italiaanse gerechten en heerlijke verse pizza's. Echt een betaalbare aanrader na een leuk dagje winkelen in Maastricht. Altijd druk en vol.
Ageurten .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wanneer we gaan uiteten kiezen we meestal voor Il Giardino. De reden: we zijn dol op hun pizza Calzone del onno en Capricciosa. Altijd goed belegd/gevuld met verse ingrediënten. Het welkomsdrankje en de olijven van het huis zijn ook altijd erg lekker, ook al hoeven we (ondanks de altijd volle zaak) nooit lang te wachten op ons eten. De bediening is altijd vriendelijk, vrolijk en in voor een praatje. Tot snel!
Edv2101 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
De ossenhaas met parmezaanse kaas en rucola gehad, heerlijk!
Op advies van de bediening genoten van een fles heerlijke witte wijn.
De bediening is snel en aardig. Fijn dat het advies een succes was.
Jammer van de bijgerechten, er leek zand in de spinazie te zitten en de aardappeltjes waren niet volledig gaar.
Koffie met tiramisu na, de koffie was heerlijk. De tiramisu teleurstellend. Heeft te lang gestaan.
NN2 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Gisteren dit restaurant geprobeerd. Het zag er veelbelovend uit, en was druk bezocht. We mochten een tafel voor een uur hebben; niet ideaal, maar haalbaar. De bediening liet evenwel even op zich wachten. Wellicht troffen we het niet, want de dame wist eigenlijk niets over het menu. Er is één huiswijn, maar welke dat is, is niet bekend. Er staat ham met meloen op de kaart, maar het is niet bekend wat voor kleur de meloen heeft. Op de vraag wat er op de pizza quattro stagioni zit (dit staat niet vermeld op de kaart) luidde het antwoord "dat is vier seizoenen". Dat was allemaal dermate weinig belovend, dat we afzagen van het voorgenomen utgebreide diner en ons tot het minimum hebben beperkt, zonder wijn (want we weten niet wat we bestellen), zonder ham met meloen (idem). Kappertjes en olijven kosten € 2 extra; dat had ook wel even kunnen worden gemeld. Het eten was niet slecht, maar ook niet bijzonder. Het lijkt erop dat er wel potentie is, maar meer aandacht voor klant en eten is noodzakelijk!
Louisedehaan .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Net vertrokken bij Il giardino. Wat een aanfluiting! Spaghetti Vongole drijvend in een liter kookvocht van de spaghetti. Geen smaak, geen rood pepertje. Heb al heel veel spaghetti Vongole gegeten maar dit is wel de slechtste ooit. Arrogante bediening. Geen vraag of t gesmaakt had en waarom er nog volle borden stonden. Gewoon de rekening geven en hups op naar de volgende klant. 78 euro aftikken. Jammer.
Helmhout .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
We hadden de naam van dit restaurant al eerder gehoord en op advies bezochten we deze zaak van de heren Riggio. We hebben een werkelijk fantastische lunch gehad. Wat een mooi puur eten. Samen met de hartelijke gastvrijheid van Fabio en de hoge kwaliteit van de fles Soave (uitgeschonken in origineel Italesse kristallen glaswerk) was dit een bijzondere ervaring.
Niet voor niets dat er zoveel echte Italianen die middag zaten te eten...?! TOP.
Handemcflurrieman .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Na een bezoek vorig jaar waarbij we heerlijk en gezellig gegeten hebben heeft het deze keer niet goed uitgepakt.
Na een vriendelijk ontvangst kregen we een leuke tafel (de inrichting is erg leuk) en kozen voor een verrassingsmenu. Het voorgerecht bestond uit allerlei kleine hapjes met koude en warme gerechten. Een nadeel hiervan is dat de warme te koud waren en de koude te warm. De smaak was overigens goed.
Van het hoofdgerecht leek de pasta opgewarmd en er zaten wat harde stukjes in. De saus leek niet helemaal vers bereid.
We hebben hier wat van gezegd, maar er werd niet (afdoende) op gereageerd. Het dessert en de koffie hebben we laten zitten.
Op zich heel jammer, want het is best een leuk restaurant.
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
Voor de verjaardag van mijn echtgenoot kozen we het Italiaanse restaurant Il Giardino della Mama uit. De zaak zat barstensvol op een gewone dinsdagavond.
Na enig aandringen kregen we een tafeltje in het gedeelte waar we altijd graag zitten.
Aperitief van het huis is altijd een goede binnenkomer. Alleen jammer dat ze nooit willen verklappen wat er nu precies inzit.
Daarna voor 2 personen spaghetti frutto di mare gegeten met een prima huiswijn erbij en daarna, als toetje, de beste tiramisu die ik ooit gegeten heb.
We werden bediend door René (Renato), die met een grap en een grol onze avond tot een compleet succes maakte.
Kortom, heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Als we weer in Maastricht zijn gaan we daar absoluut weer eten.
Ciao.
Jaap T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Gisteren hier gegeten. Vooraf de antipasti schotel besteld en deze was erg matig. Paar simpele tomaat/mozz stukjes, beetje artisjok, gamba en wat vlees wat zo uit de verpakking had kunnen komen. Voor 35 euro eigenlijk een schande. Daarna de pizza rucola besteld. In eerdere recensies werd al gezegd dat het voor 17 euro zo ongeveer de beste moet zijn die je ooit gehad hebt. Dat was het dus niet. Droog, bijna geen tomaten saus, niet echt goeie parmezaan. Kortom, weer erg teleurstellend! Ik kom hier niet snel weer terug, ondanks een leuke ambiance.
MarcV13 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Afgesproken met vrienden in Maastricht om een hapje te gaan eten. Op hun aanraden in Il Giardino della Mama gereserveerd. Bij binnenkomst in een gezellig druk restaurant netjes naar ons tafeltje begeleid en in afwachting van de vrienden een aperitief van het huis gekregen. De start was al goed. Eenmaal voltallig konden we snel bestellen bij het vriendelijke en efficiënte personeel: twee pasta met olie en knoflook en twee gegrilde ossenhaasjes met gebakken aardappel en spinazie. Het bleken prima keuzes, waarbij vooral de ossenhaasjes erg goed van smaak en mooi gegrild waren. De choco-mousse, koffiesen likeurtjes waren prima om de maaltijd mee te besluiten. Prima gegeten in een eenvoudige en gezellig drukke ambiance. Informele, vlotte bediening. Wij gaan zeker terugkomen!