Il Fornaretto

Duur
Erg lang
Pien V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Op een vrijdag vroeg in de avond een pizza gegeten. Het duurde een uur voordat de pizza er was, aangezien er een probleem met de oven was (de pizza's bleven plakken). Niemand heeft ons geïnformeerd en dat terwijl we met een peuter aan tafel zaten. Dat duurde veel te lang en wij vonden het vervelend te moeten vragen waar ons eten bleef. Tevens zaten we aan een tafel bij de deur die zeker iedere vijf minuten open gaat. Bezorgers lopen in en uit, je zit steeds in de koude tocht. Toen onze pizza kwam, bleek deze erg vet en geen knapperige bodem te hebben. In het midden was er amper pizzadeeg te bekennen en de randen waren op het randje van gaar. Een pizzapunt oppakken is niet mogelijk, het lijkt net alsof de pizza onder de kraan is gehouden hij zakt als een pudding in elkaar. Zo jammer, als je pizza's op de kaart zet zorg dan dat ze goed zijn. Heb je geen kok die dat goed kan, laat ze dan maar achterwege. Je zit er gezellig, het restaurant heeft veel potentie, maar met deze kwaliteit eten komen wij niet meer terug. We hebben nog voor de tafel leeg was geruimd afgerekend en zijn weggegaan.
Miekvandenbergh .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
vanavond bij Fornaretto gegeten. Vriendelijk ontvangen. Wat tegenviel was de salade met ricotta, picanha en aïoli. Dat viel tegen in meerdere opzichten. Ik had gevraagd om van het voorgerecht een maaltijdsalade te maken. Dat kon. Het vlees was lekker mals , maar De salade was erg vlak van smaak. Er zat flink veel mozarella bij. Ook de prijs van deze salade vond ik veel te duur: kostte het voorgerecht 9,50, deze salade was 18,-! Dat was ie zeker niet waard, gezien het vlees en de massa harde stukken ijsbergsla erin. Erg jammer.
Robert F.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben met z'n vieren gekozen voor het menu Condividi waarbij je alles met elkaar deelt. Het wordt aanbevolen als "al het lekkers uit de keuken". Dat viel ons een beetje tegen. Daarbij waren de porties matig van grootte waardoor het maar goed was dat een van ons vieren een zeer kleine eter was. Ook het nagerecht eten van één groot bord is niet prettig. Lastig te scheppen en liever een eigen bordje. Voor € 37,50 per persoon hadden we wel wat meer verwacht. Tenslotte zijn pizza en penne niet zulke dure gerechten. Jammer. De smaak was wel goed.
Los van het eten hebben we ons gestoord aan het steeds op en neer lopen van personeel van buiten naar binnen met grote bakken en ander materiaal. Dit hoort niet in een restaurant. Het is erg storend en daarbij komt er steeds koude naar binnen. Zeker wanneer je dicht bij de deur zit.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Iedere keer weer heerlijk eten, goed rekening houdend met onze dieetwensen, zelfs nog een receptje meegekregen van iets waarvan we zaten te watertanden. Welke kok doet dat???
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Voor de eerste keer daar binnen geweest. Leuk tent, net iets sjiekere Italiaan. Prima pizza, prima vegetarische lasagne. Voor een redelijk prijs krijg je goed te eten. Ook buiten de kaart om leuke gerechten. We hadden de salade caprese, pizza fungi en koffie.
De tafelgenoten had een veg. Lasagne en een hazelnootchoco dessert. Nadelen: de deur en de tocht die daarmee gepaard evenals de rook van de buitenstanders. Ook de wc's ze niet handig.
Marie-clairengtz .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2014
heerlijk gegeten vandaag. lekker buiten gezeten op het mooie terras. bij binnenkomst heel vriendelijk ontvangen. daarna werd ons en tafel toegewezen omdat het best druk was. heerlijk het verassings menu gegeten met allerlei verschillende gerechtjes van de kaart. dit is zeker een goede aanrader. de bediening is ook heel vriendelijk en snel. bij het afreken nog een kijkje in de keuken genomen en een leuk gesprekje gehad met de kok. die legde alles leuk uit van hoe ze hier te werk gaan. kortom wij hebben een top avond gehad!!
Kareltje30 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Tja, wat zal ik zeggen...De pizzas zijn gewoon niet lekker. De bodems zijn te dun en bijna niet te snijden. Er zit weinig smaak aan. Ik vind het niet fijn om een slechte recensie te schrijven, maar ik hoop echt dat ze hiermee iets gaan doen. Ik hoop iedere keer dat ze goede pizzas hebben, maar is helaas niet zo. Of komt het omdat ze op woensdagavond (alle pizzas 10 euro) niet veel aandacht aan hun pizza besteden en er weinig ingrediënten op doen. Jammer gewoon.
En de bediening: we hadden gereserveerd voor twee personen. Het resraurant was nog leeg, maar er was maar 1 plek waar we konden zitten. Dit terwijl na ons mensen binnenkwamen die niet hadden gereserveerd en mooiere plekken kregen. Raar toch. Vooral omdat wij zelf hadden aangegeven ergens anders te willen zitten. En druk werd het niet. Was dus wel mogelijk. Klantvriendelijk? Nee ook niet helaas. Jammer, doe er wat aan en Roosendaal heeft een goeie Italiaans restaurant erbij.
Robmir .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Met 5 kinderen en 5 volwassenen gegeten. Erg vriendelijke bediening; de kinderen mochten van de kok zelf hun eigen pizzaatjes maken in de keuken. We waren er vroeg op een zondag middag (uur of 5). Eten was lekker, wijn prima, sfeer mag wat beter. Wij zaten in het achterste deel wat plezierig is.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Hier een aantal keer doordeweeks gegeten en elke keer het verassingsmenu genomen. De gerechten waren hierbij erg goed en bovendien waren qua portionering meer dan voldoende.
De bediening is niet de snelste, maar de looks maakte veel goed.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
De pizza en pasta voor de kinderen waren OK. Verder was het vreselijk (koud), tochtig, bij de deur. De paprikasoep was gemaakt van tomaten! En de zeewolf omhuld met spek, brrrr... Het toetje hebben we thuis gegeten. Niet meer naar toe!
Ernest W.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Bij binnenkomst stonden we een beetje verloren, een serveerster zag ons wel maar keek tijdens het serveren snel de andere kant op om maar niets te hoeven zeggen. Er kwam niemand naar ons toe, dus zelf maar doorgelopen en iemand aangesproken. De jassen werden helaas niet aangenomen en we zagen ook geen kapstok, dus de jas maar over de stoel gehangen. Eerst een aperitiefje besteld, de bediening wist alleen niet uit het hoofd welke typisch Italiaanse drankjes ze konden aanbevelen, "dat staat vast wel op de kaart, maar ik vraag het wel bij een collega". Bij het eten wilden we een karaf huiswijn, "even een collega vragen of dat kan, ja hoor dat kan", even later kregen we een aangebroken fles wijn op tafel. Ook de pasta van dag moest even nagevraagd worden. Nu genoeg over de bediening, die was in ieder geval niet wat we er van verwacht hadden.
We hebben wel heerlijk gegeten! Vooraf een Bruschetta, die lag alleen op een onmogelijk klein smal plankje en moest je zelf nog op het brood doen, dus de tafel hielden we niet schoon en die werd ook niet meer schoongemaakt. De pastas en entrecote waren echt heerlijk en ook de chocolademousse was smullen. Prijs/kwaliteit was prima, we waren met z'n 2-en 80,- kwijt. Erg jammer van de bediening, dat moet echt beter. Hopelijk doen ze wat met de aangegeven voorbeelden, dan komen we zeker nog eens terug.
Shan X.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Op vrijdag hier gegeten voor de tweede keer. Ook ditmaal was het een beetje lastig om om half negen nog te eten en moest er met de keuken overlegd worden. Half negen op een vrijdag zou toch zonder problemen moeten kunnen. Bij binnenkomst bleven wij wachten maar er is niemand die je naar je tafel brengt, men kijkt en gaat verder met serveren. De bediening let niet goed op en we moesten meermaals vragen iets te mogen bestellen.
Het eten is daarentegen erg goed. Veel verse producten (wat terug te zien is in de rekening), mooie plakjes tonijn op de pizza en bovendien genoeg keuze voor vegetariers.
Likkepotje W.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Hier met 8 mensen van het werk en hun partners doordeweeks gegeten om t einde van boekjaar 2012 te vieren. Prima eten, al zat er wel ca een uur tussen voorgerecht en hoofdgerecht wat te lang was, zeker voor degenen die geen voorgerecht hadden.
Helaas een vreselijke bediening. t begon al bij t reserveren wat blijkbaar problematisch was omdat we om half zeven wilden komen (1 vd tafelgenoten moest tot 18.15 uur werken). Aan de telefoon bleef degene die de reservering opnam tot 3x toe vragen of t niet om 18.00 uur kon. We hebben uiteindelijk niet gereserveerd en zijn er gewoon op de gok heengegaan. Waarom t zo'n probleem was weten we niet, want er waren beneden en boven bij aankomst voldoende tafels leeg.
Jassen werden niet aangenomen, maar hebben we maar over onze stoelen heen gelegd (naderhand vonden we zelf een kapstok).
bediening heeft geen kennis van de menukaart, je moet je uiterste best doen om bv de aandacht te trekken als je nog wat wil drinken (zeven glazen die al een half uur leeg zijn vallen toch op als je bv de borden afhaalt?) en de rekening klopte niet.
Er stond een pizza en sterke drank op op die we helemaal niet hadden gehad, tevens stond er een fles water op terwijl we zeer nadrukkelijk om een halve liter karaf kraanwater hadden gevraagd en ook hadden gekregen! (de pizza en de drank is na een kwartier wachten van de rekening gehaald, het water niet)
Erg jammer van de slechte bediening en de foutieve rekening, want t eten was wel goed.(alleen misschien wat prijzig, zeker het vlees).
Annelies .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
De pizza (Tonno) was prima, waarbij vooral positief opviel dat de tonijn zeer zeker niet uit een blikje kwam maar in mooie dun gesneden plakjes -vers- bovenop de pizza lag.
Ook de groenten van het bijgerecht waren vers en precies beetgaar.
Met het vanille-ijs als dessert werd niet zuinig gedaan: drie mooie bolletjes van uitstekende smaak en kwaliteit: geen waterkristal tegengekomen. Echt heerlijk!
De prijs van de verschillende gerechten is schappelijk, zeker voor wat je krijgt.

De bediening was vriendelijk, attent en behulpzaam. Wij zaten met z'n 2-en aan een tafel gedekt voor vier, dus de twee overgebleven couverts werden meteen afgeruimd: "dat staat gezelliger", aldus onze serveerster (en daar heeft ze gelijk in).
Daarbij was het geen probleem om de champignons van de pizza Quattro Stagione (die mijn tafelgenoot niet bliefde) op de pizza Tonno te leggen (zonder daarvoor dan aanvullend te betalen).

Al met al een positieve ervaring. Dat is: als je tegen drukte kunt tenminste, want het zat afgeladen vol!

Ik zeg: compliment!
Susanvt .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2012
Il fornaretto is een leuk restaurant waar je terecht kan om snel een hapje te eten maar waar je ook prima kunt tafelen.

Het eten is over het algemeen goed. Er is een vaste kaart en op een geschreven bord in het restaurant staan wisselende gerechten.
Het menu voor €35,- is een echte aanrader waarbij je verrast wordt met allerlei lekkere gerechtjes. Je gaat hierna zeker niet met honger van tafel en het menu is voor wat je krijgt erg vriendelijk geprijst.
De lasagne is minder smakelijk. Het is voornamelijk gehakt wat je krijgt. Er zitten te weinig pastabladeren in en te weinig saus.
Gebakken vlees (Saltimbocca, biefstuk) is wisselend in kwaliteit. Soms is het mals en goedgebakken maar het is me een aantal keer overkomen dat het vlees erg droog was of erg raw was terwijl ik om medium gebakken had gevraagd.

Het personeel is erg klantvriendelijk en correct.

Het decor en sanitair is netjes. Het restaurant heeft een gezellige uitstraling.
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
Afgelopen zaterdag hier gegeten, na een tip van een collega. Toen ik later wat recensies las, was ik een beetje bang dat het tegen zou vallen... Nou, niks is minder waar! We hebben uitstekend gegeten!
We hebben het verrassingsmenu gekozen. Hiermee krijg je een groot aantal gerechten van de kaart, in kleine porties.(beetje Taps-achtig). De voorgerechten bestonden uit koude gerechtjes, van Bruschetta tot aan Hollandse garnalen. Hier vond ik met name de garnalen erg lekker!
Daarna kregen we kleine stukjes pizza. Goed klaargemaakt, met name de Pizza Fornaretto was erg smakelijk. De hoofdgerechten waren daarna aan de beurt. Pasta, vis met schelpdieren, risotto met lamsvlees. Kortom: voor elk wat wils. Met name de risotto was erg goed! De pasta was wat te gaar, en miste zijn "bite". Als slot het dessert: allerlei kleine, zoete gerechtjes, van tiramisu tot schocolademousse. ook weer goed gedaan, en dus alles bij elkaar prima gegeten. Met alle gangen bij elkaar waren de proties zo groot, dat ik s-nachts niet op mijn buik kon slapen...
Kortom: erg tevreden, en zeker voor herhaling vatbaar.