Il Fiore

Lindengracht 25 1015 KB Amsterdam Nederland Kaart
31-206268227

Over restaurant Il Fiore

Italiaans genieten in de Jordaan

Midden in de Jordaan geniet je van typisch Italiaanse gerechten in dit gezellige restaurant. Het zijn de versheid en de kwaliteit van de ingrediënten die het verschil maken. Probeer vooral de lamsbout, een van de specialiteiten van de chef. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Il Fiore

Dinsdag t/m zondag 17:00 - 0:00

Betty .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Wat een deceptie dit restaurant. Ik snap werkelijk niets van de hoge scores die hier aan Il Fiore worden toegekend. Het eten was ver beneden pijl en had niets te maken met de ware Italiaanse keuken. De bediening was vreselijk onaardig, ongeïnteresseerd en ook niet erg representatief, zeg maar gerust smotsig. En last but not least, de sfeer. Die was om te huilen. Er waren op een donderdag avond maar drie tafels bezet en uit de boxen schalde sky radio inclusief reclamebreaks, alles... De hele situatie was gewoon lachwekkend, tot de rekening kwam en we echt veel te veel moesten neertellen voor zo'n belachelijke avond. Never again..
Wandajanson .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Meerdele malen hier gegeten. Personeel altijd erg spontaan en vriendelijk.
Eten ook erg smakelijk en eerder teveel dan te weinig.
E.F. D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Wij kwamen voor de derde keer bij Il Fiore. Ons diner was prima. De insalata caprese heerlijk evenals de carpaccio, de biefstuk precies goed, de zalm lekker en ook de tiramisu was prima, de rode huiswijn lekker, en er werd koud water zonder vragen op tafel gezet.
Ze waren echter aan het verbouwen en nu was het eetgedeelte in een soort garage gevestigd. Wel netjes gedekte tafels, maar geen kerstversiering, de wanden en deuren zijn duidelijk aan een verfje toe, al met al geen sfeervol restaurant, maar meer een soort kantine. Jammer.
D-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Erg ouderwets en niet goed. Niet wat een italiaans restaurant behoort te zijn. Geen keus bij de wijnen per glas, één wit en één rood. Verhollandste tiramisù, etc. Il Fiore is meer bruin eetcafé dan italiaans restaurant. En dan nog in de stijl en kwaliteit van 20 jaar geleden.
Quima330 .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Voorgerecht: Insalata caprese ,Hoofdgerecht: Cannelloni,Nagerecht: huisgemaakte tiramisu. wijn van het huis erg goed.
Gerechten alles TOP.
Bediening door Sabrina...gewoon uitstekend.
Erwin.zoer .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Il Fiore wordt momenteel verbouwd, vandaar de iets lagere score op dit punt. Het eten was echter uitstekend. We hebben genoten van de carpaccio, biefstuk en tiramisu. Ook de service was dik in orde.
Char-lotteD .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Gezellig eetcafeetje! We bestelden als voorgerecht de runder- en octopuscarpaccio, als hoofdgerecht de lamsschouder en lamskroontje, beide waren perfect bereid. Deze gerechten waren dusdanig groot dat alleen een hoofdgerecht eigenlijk ruim voldoende was geweest. Gelukkig kregen we een doggy-bag mee naar huis, zodat we nog een keer kunnen genieten van de lam! Conclusie: Grote (vlees)eters, sla je slag and enjoy :)!
Lieke86 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Hier gegeten via groupon. Al bij boeken hiervan werd er op gewezen dat er een ander menu geserveerd zou worden. Vooraf allebei carpaccio. Lekker van smaak zonder poespas. Als hoofdgerecht Cannelloni. Smaak was ok, pasta te ver doorgekookt en gerecht was afgemaakt met heel veel kaas. Mijn vriend had biefstuk met paddestoelen en saus welke geserveerd werd met groenten en gebakken aardappelen. Vlees was redelijk van smaak, groenten te ver doorgekookt en aardappel droog van binnen.
Als dessert vanille crème brulle. Plus punten, knapperig suikerlaagje en creme zelf niet te zoet. Mijn vriend had Tiramisu. Het miste een duidelijke koffie en likeur smaak. Ook leek het alsof het gemaakt is van slagroom ipv mascarpone. Al met al redelijk gegeten voor groupon.
Kamphof .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Eten (carpaccio en salade, zalm en kip ) best goed, maar zo goed als de enige gasten. Niet een heel sfeervol restaurant.
Mvanmunster .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Vriendelijke bediening, heerlijke gerechten en een gezellig restaurant om te eten. Een bezoek meer dan waard. Super locatie.
ClubMichelin .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Na een bezoek aan het Van Gogh museum en wat biertjes in een typische Amsterdams Café, zijn we snel naar onze afspraak in dit Italiaans restaurant gegaan, dat midden in de Jordaan ligt. De traditionle in richting gaf al aan dat het waarschijnlijk ook om de traditionele Italiaanse keuken zou gaan. En ja hoor! Kalfs ossobucco, Raviolie met champions en truffel. We hebben er van genoten! Het was een goed idee om te reserveren, want na omstreeks half acht zat de zaak helemaal vol. De bediening is fantastisch en geeft je het gevoel, echt in Italia te zijn.
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Gezellig restaurantje in de Jordaan. Leuke en gastvrije bediening. Vooraf een salade met mozzarella, heerlijk! Als hoofd gerecht een zalm uit de oven met heerlijke krokante aardappelen en groentes. Zalm smaakte goed. En een canneloni met spinazie en ricotta. Lekker maar de kaas mag van mij een meer hartige kaas zijn. Als dessert een heerlijke tiramisu. Wij waren hier al vaker en komen zeker weer terug!
Elzelinde .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
We hadden een groupon diner, misschien moet je daar gewoon niet teveel van verwachten. Bediening was vriendelijk, heeft toetje zelfs ingepakt.
Theo L.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteren, 17 oktober 2015, met 7 kennissen/ vrienden bij Il Fiore gegeten. Ontvangst was bijzonder vriendelijk, 'onze' tafel was in een mum van tijd klaar. Een van 'mijn eters' was een archeoloog die voor zijn werk regelmatig in Italië verblijft. Hij waande zich in een restaurant in een Italië. Geweldig lekker eten (en drinken)! En zo dachten de overige groepsleden er ook over!
Komen ZEKER terug!
Patjeram .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Wij hebben met n Groupon bon gegeten bij Il Fiore en het was heerlijk. Je kon kiezen uit een keuzemenu die speciaal was opgesteld voor Grouponbonnen. Allebei carpacchio vooraf. En daarna de zalm en canneloni.
Zowel het voor- als hoofdgerecht waren goed van smaak. Ik had daarna tiramisu die ook erg lekker was.
De bediening was aardig en goed.
Een aanrader helemaal voor dit geld.
PaulMarja .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Het was weer lekker zoals gewoonlijk.
Carpaccio vooraf, biefstuk als hoofdgerecht met heerlijke barolosaus met paddenstoelen en als dessert een stevige tiramisu.
Jnm.jonker .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
We hebben heerlijk gegeten, mede door de bediening en de locatie is wat verouderd. Maar eten was top!
J.van.doorn .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Alle gerechten waren goed. Met meerdere personen gisteravond gegeten. De tiramishu was zeer goed. De hoofdgerechten waren ook goed
Albert.vermeulen .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
De zalm was echt verrukkelijk. Mijn partner had de biefstuk en die was super mals. Bediening TOP. Echt een aanrader. Gaan er zeker nog eens eten.
Dolph H.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
We hadden een Groupon bon en dan komt er een aparte (veel beperktere) menukaart. Wij kregen vooraf geen (stok)brood met kruidenboter geserveerd, de andere tafels wel. De Carpaccio als voorafje was prima. De kipfilet met paddenstoelen was goed en een wel heel grote portie. De crème Brulée met citroenijs was voortreffelijk. Karafje huiswijn van goede kwaliteit en vriendelijk geprijsd.