Il Faro Sardo

Leuvehaven 73-74 3011 EA Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Il Faro Sardo

Genieten van een heerlijk etentje

Als je op zoek bent naar de beste locatie voor een zorgeloos romantisch diner, dan zit je zeker goed bij Il Faro Sardo.

Il Faro Sardo is gelegen in het sfeervolle centrum van Rotterdam, vlak naast de mooie Erasmusbrug. Hierdoor kan je tijdens het eten ook genieten van een mooi panoramisch zicht op de stad. Wat is er beter dan een romantisch diner uit de Italiaanse keuken? Wanneer je gaat dineren met je partner in dit Italiaanse restaurantje, dan krijg je zeker een romantische ervaring die je nooit meer zal vergeten.

Meer informatie over restaurant Il Faro Sardo

Erg voordelig
Erg rustig
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heerlijk gegeten, het ontbrak aan niets!
Pietabekers .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Het duurde een uur voordat het voorgerecht werd geserveerd. Daarna volgde het hoofdgerecht ook pas na drie kwartier en van een van ons was het lauw. De bediening bood aan om het naar de keuken terug te brengen, maar wij wilden niet langer wachten op een warm gerecht. We waren er klaar mee.
R H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Eten vind ik ruim voldoende: Prima antipastamix, Pasta met mosselen was prima (lekker pittig), Biefstuk met portsaus ook goed. De kaart is klein maar wat mij betreft prima verder.
Prima bediening. Het bijzondere is eigenlijk dat je buiten inderdaad niet verwacht dat het binnen prima vertoeven is, met een bijzonder mooi uitzicht daarbij.
Epegldgroete .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
De buitenkant van het restaurant aan de Leuvehaven is niet erg aantrekkelijk maar de
binnenkomst maakt alles goed. Vriendelijk ontvangst en smakelijk décor met tafels boven en
beneden. Riant uitzicht op de haven met museum vaartuigen en blik op de Erasmusbrug.
Prima Italiaanse gerechten, redelijke prijzen. Hier nog steeds een drie gangen diner voor
25 euro. Een echte aanrader als besluit aan een city trip Rotterdam.
Nikita041103 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten. De carpacio en runderhaas waren heerlijk. En prima service! Mooi uitzicht over de Erasmusbrug en het water.
C R.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Il Faro Sardo heeft een kleine kaart; zoals gehoopt resulteerde dit in een paar goed bereidde authentieke Italiaanse gerechten. De service was zeer goed met een vriendelijke gezellige ober aan onze tafel. De Fregola Sarda Vongole was verrukkelijk. De penne di quattro formagi espinacie was ook goed, alleen had deze een meer romige smaak dan dat ik verschillende kazen proefde. Dit restaurant beschikt over een goede prijs/kwaliteitsverhouding en een mooi uitzicht op de Leuvehaven.
Maud H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Mooi uitzicht en vriendelijk personeel, maar het eten zelf viel mij tegen na de positieve reviews op iens. Veel producten niet vers, met name de scholfilet viel tegen. De tiramisu was droog.
Cora V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wij waren er op zondagavond na een biosbezoek. We kregen een leuke plek toegewezen met uitzicht op de haven. Het viel ons op dat het heel stil was ; een ander gezelschapje en later nog een dame. De menukaart is erg beperkt, maar wat erop staat is heerlijk !
Info631 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Runderhaas was heerlijk. Lekkere wijn uitgekozen buiten de kaart om met name door goed advies van personeel waarvan de bediening vriendelijk en erg goed was. We kregen een mooi romantisch plekje met uitzicht op het water. Kortom heerlijk getafeld
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst, attente bediening, leuk ingericht.
Wij gingen op een regenachtige dinsdagavond en hebben het prima naar ons zin gehad.
Voorgerecht prima verzorgd, antipasta meer dan goed, en het hoofdgerecht was ook al prima.
Klein minpuntje de groente was naar ons oordeel niet vers.
Daarnaast was de wijn echter weer prima.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Ook de garnalen geprobeerd, waar we zeker geen spijt van hadden. Als hoofdgerecht de runderhaas in port/pepersaus. Ook dit is eenaanrader. Het geheel afgerond met de huisgemaakte Tiramisu. We komen zeker nog eens terug.
Ed E.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met 2 vriendinnen hier gegeten nadat we van de week eerst de recensies op Iens hadden doorgelezen.. Wat hier beschreven werd klopte.. Simpele maar duidelijke kaart.. Voorgerecht hadden we allen verschillend zodat we alles konden proeven.. Garnalen in safraansaus ..carpaccio .. En een plaat met koude gerechten.. Hoofdgerecht runderhaas en ik had de traditionele pasta.. Echt heerlijk en grote porties.. Als toetje tiramisu om te delen als afsluiter want we zaten vol .. Ik kom zeker terug.
JK67 K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Dit was voor ons de eerste keer bij Il Faro Sardo en we gaan zeker nog eens terug. Bijvoorbeeld 11 maart naar de Wine and Dine. Mooi uitzicht, zeer vriendelijke bediening en heel lekker eten. Echt een goede Italiaanse keuken.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Erg lekker gegeten. Vooral de garnalen in Saffraansaus zijn heerlijk. Met het brood nog de rest van de saus opgesmikkelt. Prachtig uitzicht, prima bediening.
Yesimk .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We gingen voor het eerst in dit restaurant eten met 4 vrouwen. Wat een mooi ambiance! Onze tijd was beperkt en daar speelde het personeel heel goed op in. Als vooraf bestelde ik een vissoep en die was heerlijk! Vol met zeevruchten, de smaak was een klein beetje pikant maar dat paste prima bij de soep. Mn vriendinnen namen carpacio waarbij ze hun vingers aflikte. Hij was zoals het hoort. Met het hoofdgerecht nam ik kabeljauwwangetjes in witte wijnsaus en die was top, vriendinnen namen pasta met zeevruchten en die was ook geweldig, porties waren niet te klein, precies goed. Als nagerecht wilde 1 vriendin tiramisu maar er werden er 2 gebracht. De fout werd gelijk gecorrigeerd door te zeggen dat die van het huis is. Uiteindelijk gingen we op tijd weg maar onze smaakpupillen hebben een feestje gehad! We komen zeker terug.
Dude-nl .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Al een aantal keer hier wezen eten. Nu ook met collega's vrienden erbij.
Ontvangst, bediening en service was zoals altijd perfect. Niets is teveel en ook met specifieke eet wensen werd rekening gehouden.
Mooie ambiance met een geweldig uitzicht op de haven en Erasmusbrug.
We komen zeker terug!
Ubl .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Wij waren zeer tevreden, eten was erg goed, bediening was heel goed en persoonlijk en de tafels om aan te eten staan zo gerangschikt dat je toch nog een zekere privacy hebt. Zit je aan de Leuvehavenkant, dan ook nog eens een prachtig uitzicht, aanrader dus.
Josee V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Restaurant bezocht op een druilerige dinsdagavond en ook nog vrij vroeg waardoor ik een tijd lang de enige gast was. Ik kreeg daardoor wel alle aandacht en ben op zeer vriendelijke wijze geadviseerd bij de keuze van menu en wijn.

Met het nagerecht liet ik me verrassen en kreeg een huisgemaakte tiramisu die ik graag aanbeveel, die is echt heerlijk. Als afronding werd ik getrakteerd op een klein glaasje limoncello, de lekkerste die ik proefde tot nu toe.

Er zijn plannen om een terras te maken aan de haven en dat lijkt me een heel goed idee! Ik wens de mensen van Il Faro Sardo veel gasten toe.
Lydi K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Warm welkom door vriendelijke italiaanse gastheer. We kregen de mooiste plek. De wijnkaart was vrij uitgebreid. Onder genot van super fris licht fruitig proseccootje koos ik gebakken garnaaltjes in saffraansaus uit vijf voorgerechten. Intussen vers brood in olijfolie dopend met goede olijfjes. Daar had ik geen spijt van. Garnalen precies oke en saus :ik antwoordde de op afstand oplettende gastheer toen ik klaar was dat ik het jammer vond de heerlijke overgebleven saus te moeten laten weghalen en dus bood hij me een lepel aan ????. Precies wat ik wilde. Uitgebalanceerde smaak. Heerlijk. Na even pauzeren d
kwam de mooi geserveerde runderhaas pepersaus vergezeld door gebakken halve krieltjes en mediterrane groente in mooie schaaltjes. Het oogde en smaakte prima maar was iets te zout voor mij omdat ik altijd zonder zout kook. Mij man vond het juist prima. Vlees goed sappig.absoluut lekker. Niet heel bijzonder apart maar echt hoogstaand goed homecooking bij mama mia dat vind ik juist fijn. . Ik eindigde met koffie omdat mijn gezondheid niet meer toeliet. Im kom graag de huisgemaamte tiramisu of specialiteit vandaag nl chocoladetaart proeven. Ik vergeet nog de uitstekende rode droge stevige wijn goed passen d bij de pepersaus bij het haasje. Een dikke 8 het was fijn genietend met alle zintuigen nl op goede stoelen fijn strak en licht interieur en zo over het water kijkend naar de oude schepen en wilhelminabrug met italiaanse rustige achtergrondmuziek.
Klasse.
Augusta R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
We hebben lekker gegeten en gedronken, maar helaas hadden we de pech dat er een grote luidruchtige groep beneden zat en de akoestiek is daar niet goed op toegerust. Wel jammer.
De locatie op zich is prima, mooi uitzicht op het water en de brug. Wellicht dat we nog eens terug komen, want het eten is echt de moeite waard: een goede Italiaanse keuken.