Il Delicato

Swaenswijkplaats 29 2405 AV Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Il Delicato

Echte Italiaanse gastvrijheid gewoon aan de Rijn. Je geniet er van pure, eerlijke gerechten, gewoon
zoals het hoort. Wij introduceren een nieuwe menukaart: 3/30. U kunt als gast zelf uw 3-gangen
menu samenstellen uit voorgerechten, pastagerechten, vlees/vis hoofdgerechten en desserts. U
betaalt hiervoor €30,-. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor een voorgerecht, vlees hoofdgerecht en een
dessert of voor een pastagerecht, vis hoofdgerecht en een dessert. Maar u bent natuurlijk ook van
harte welkom voor alleen een pastagerecht of hoofdgerecht met of zonder dessert. De prijs die
hiervoor wordt gerekend vindt u tevens op de kaart. Wilt u eten zoals de Italianen eten?
Dan bieden wij u een 4 gangen menu uit de kaart voor €37,50 p.p. in de volgorde; antipasti / pasta /
vis of vleesgerecht / dolce. Elk seizoen wordt onze menukaart vervangen met nieuwe klassiekers en
nieuwe seizoen gerechten in iedere gang. Kortom, een waar feest voor de smaakpapillen.

Meer informatie over restaurant Il Delicato

5 minuten lopen van ns station
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur& Betaald parkeren in de buurt op koopavond

Uitmuntend
9,5
9,1
Aad G.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Voor de eerste keer in dit restaurant gegeten omdat er veel positieve berichten over zijn. Het is niet tegengevallen. Het eten was smaakvol en mooi opgediend. Het hoofdgerecht werd helaas opgediend op niet-verwarmde borden en we kregen geen servetten. Daar moesten we om vragen. Bovendien werden ze voor het dessert al weggehaald en dat terwijl een van ons een chocolade-ijsje met veel saus had.
Wij vonden de slagroom erg mager, maar deze wordt volgens de serveerster wel zelfgemaakt. Dat kan beter!
Het hoofdgerecht was prima: de kalfsbiefstuk (Saltimbocca di Vitelli) smolt op de tong en ook de Angusbiefstuk met mozzarella was goed. Bijzonder was de kalfsbiefcarpaccio (Vitello donato) met tonijnmayonaise.
De portie frites bij het hoofdgerecht was aan de kleine kant en er zouden wat meer groentesoorten bij mogen. Alleen de rucola vonden wij wat weinig.
Wij zaten op het terras in de schaduw en hebben weinig meegekregen van het interieur/decor. Het leek ons wat kaal en de vele trappetjes is ook niet erg handig.
Maar al met al met een tevreden gevoel naar huis gegaan.
Of we nog eens komen? Dat weten we nog niet!
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2013
Wij hebben gisterenavond hier heerlijk gegeten, leuke informele sfeer.
Een heerlijke rode huiswijn.
Gerechten met een geweldige smaak.
Toetje ( schuimtaart) toppertje.
Wij komen zeker een keertje terug met mooi weer wanneer het terras geopend is.
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2013
Super lekker gegeten. Komen hier zo een keer per jaar maar waren nu verrast door de kwaliteit van de keuken. Uitgebreide keuze en ook halve porties, dat is fijn. Liever een voorafje plus een halve portie dan dat je alleen voor een hoofdgerecht gaat kiezen. Fijn als je een beetje aan je lijn denkt en/of wat ouder bent.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Wij wonen in Alphen aan den Rijn en eten een paar keer per jaar bij Il Delicato. Het is een Italiaans restaurant waar je geen pizza kunt eten. Da's zeker geen straf, want het eten is heel goed! Vooral de verse gevulde pasta's die je vooraf (1/2 portie) of als hoofdgerecht kunt eten zijn geweldig. Onze persoonlijke favoriet is de pasta gevuld met gorgonzola en noten, bestrooid met maanzaad. De vlees- en visgerechten zijn goed verzorgd, desserts prima (torta meringata is top!).

De bediening, aangevoerd door de gastvrouw, is altijd vriendelijk en attent. Il Delicato zit aan de Rijn op een hoek met veel glas. Al met al één van onze favoriete restaurants in Alphen.
Bee .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Goed gegeten bij Il Delicato. Fijne sfeer en vriendelijke bediening. Absoluut een van de betere restaurants in Alphen aan den Rijn. De Anti Pasti zijn een aanrader en supergezellig als je met een groep bent. Enige minpuntje was een te zoute pasta con Vongole. De gevulde pasta's waren echt goed. Ik kom zeker nog een keer terug als ik weer eens in Alphen ga eten.

Hans H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2012
Wij hebben hier heerlijk gegeten met vier personen. De zalm en de tomatensoep vooraf, prima. Als hoofdgerecht de doradefilet en de lasagna, heerlijk. Ook de desserts, de parfait en de sorbet van citroen, erg lekker om mee af te sluiten. De bediening is nog steeds erg vriendelijk en goed. De prijs kwaliteit verhouding is dik in orde. Dit aparte Italiaanse restaurant is zeker een aanrader, ook voor de vegetariers.