Over het restaurant Il Delicato

Echte Italiaanse gastvrijheid gewoon aan de Rijn. Je geniet er van pure, eerlijke gerechten, gewoon zoals het hoort. Wij introduceren een nieuwe menukaart: 8/28. U kunt als gast zelf uw 3-gangen menu samenstellen uit 8 voorgerechten, 8 pastagerechten, 8 vlees/vis hoofdgerechten en 8 desserts. U betaalt hiervoor €28,-. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor een voorgerecht, vlees hoofdgerecht en een dessert of voor een pastagerecht, vis hoofdgerecht en een dessert. Maar u bent natuurlijk ook van harte welkom voor alleen een pastagerecht of hoofdgerecht met of zonder dessert. De prijs die hiervoor wordt gerekend vindt u tevens op de kaart. Elk seizoen wordt onze menukaart vervangen met 4 nieuwe klassiekers en 4 nieuwe seizoensgerechten in iedere gang. Kortom, een waar feest voor de smaakpapillen.

Meer informatie over restaurant Il Delicato

5 minuten lopen van ns station
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur& Betaald parkeren in de buurt op koopavond

9,2
H K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Woon al twintig jaar in Alphen, nu voor het eerst hier gegeten.
Heerlijke gerechten, vriendelijke bediening, mooie locatie
Zelfs de vruchtjes op het nagerecht (aardbei, braam en framboos) waren perfect :-)
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerecht bestaande uit 8 verschillende hapjes: perfect. Vleesgerecht van Austr. biefstuk idem. Dessert mango sorbet was wat gewoontjes.
De inrichting van de zaak moet hoognodig veranderd worden. Het is zeer ongezellig, de tafels zijn oud, de stoelen zitten oncomfortabel. Het uitzicht op de rivier is prachtig.
Ineke W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten in een prima ambiance en in goed gezelschap. Nog een heerlijk glaasje limoncello gekregen om de avond feestelijk af te sluiten!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
De verschillende voorgeechtjes waren super. De vleesspecial van de dag ook. Dessert lijkt niet huisgemaakt? De rosé huiswijn is een aanrader! Leuke meiden in de bediening, we zijn goed geholpen/geadviseerd.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Het is een goed restaurant. Waar je heerlijk lunt etrn. Mey een goede service.
Er kan met wat Italiaanse schilderijen en/of atributen aan inrichting wat meer aan sfeer kunnen worden gedaan.
Yvon61 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Goede en leuke bediening. Inrichting is simpel , maar dat hoort ook bij een Italiaanse uitstraling...
Aletta V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Het was heel goed, Toppie Er valt verder niets toe te voegen, de sfeer het eten en de bediening Wij gaan er zeker weer naar toe ????
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Zeer vriendelijk. Zeer goede wijn. Kortom 'af'.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Op een midweekse zomerdag gegeten bij Il Delicato in Alphen a/d Rijn. Het was vrij druk bezet en het terras was open zodat zowel buiten aan het water als binnen gegeten kon worden. De ontvangst was vriendelijk en we werden onmiddelijk voorzien van de menukaart. Het aanbod wijnen bleek niet groot maar er zaten een aantal fijne opties tussen die per glas konden worden besteld. Op aanvraag kregen we tevens een karaf kraanwater (hetgeen wat mij betreft standaard zou moeten zijn maar helaas niet overal vanzelfsprekend is). Ik en mijn tafelgenoot kozen allebei voor het 3-gangenmenu van €28,-, er waren genoeg opties om uit te kiezen maar als vegetariërer was de keuze zonder vlees vrij beperkt. De bietencarpaccio die ik als voorgerecht koos smakelijk en leuk opgemaakt. Als hoofdgerecht besloot ik (vanwege de beperkte vegetarische opties) voor de doradefillet te gaan met risotto, dit gerecht was lekker maar speciaal. Het nagerecht was een smaakvolle torta bianca. Al met al een lekkere maaltijd voor een goede prijs.
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het was weer heerlijk, de accoustiek is altijd even wennen maar het eten en de service zijn uitstekend. Dank!
esther B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Zoals altijd weer heerlijk gegeten bij Il delicato.
Het enige verbeterpuntje wat ik kan verzinnen is meer aioli bij het brood.
Dat vonden we aan de krappe kant.
Leonie D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Heerlijk gegeten op een leuke plek aan het water. Prijs van een drie gangen menu is netjes en de porties zijn goed qua grootte.
John H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heerlijke omgeving, mooie plek aan het water.
Prima bediening.
Ik ga daar zeker vaker eten.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Na een wat langere periode waren we vanavond met vrienden te gast bij ons favoriete restaurant in Alphen. Wederom heerlijk gegeten, fijne service/bediening plus de lekkere huiswijn onderbouwt onze beoordeling. Ter afsluiting een heerlijke ijskoude limoncello met daarbij prima koffie specialiteiten deden ons tevreden huiswaarts gaan. We komen snel weer terug :)
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten. PLeuke menukaart 8/28 met ruime keuze aan gerechten. Tot verrassing koffie en likeur van het huis. Top
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Het was weer geweldig ik was alleen ziek dus erg jammer maar een volgende keer beter !!
jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
De kleine knusse tafels waren naar onze mening iets te vol qua servies en decoratie. We waren met een groepje van 7 mensen. Voor 2 personen zou deze setting wel idealer zijn. Verder is het eten van top kwaliteit en erg lekker. Zeker de prijs kwaliteit verhouding is goed. Zeker een aanrader om vaker te komen
Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Vanavond echt heerlijk gegeten! De locatie was sober maar wel gezellig. Driegangenmenu voor maar 29 euro. Als ze er 40 voor gevraagd hadden dan was dat elke cent waard geweest! Vriendelijke en attente bediening. Echt een aanrader! Hoge kwaliteit voor een lage prijs
Joja K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Eten bij Il Delicato stelt nooit teleur. Altijd goed; altijd lekker
Willeke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Verrassend lekker gegeten.
Bediening was leuk en de huiswijn is aan te raden.
Het dessert Tartofu al mascarpone was hemels.