Over het restaurant Il Delicato

Echte Italiaanse gastvrijheid gewoon aan de Rijn. Je geniet er van pure, eerlijke gerechten, gewoon zoals het hoort. Wij introduceren een nieuwe menukaart: 8/28. U kunt als gast zelf uw 3-gangen menu samenstellen uit 8 voorgerechten, 8 pastagerechten, 8 vlees/vis hoofdgerechten en 8 desserts. U betaalt hiervoor €28,-. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor een voorgerecht, vlees hoofdgerecht en een dessert of voor een pastagerecht, vis hoofdgerecht en een dessert. Maar u bent natuurlijk ook van harte welkom voor alleen een pastagerecht of hoofdgerecht met of zonder dessert. De prijs die hiervoor wordt gerekend vindt u tevens op de kaart. Elk seizoen wordt onze menukaart vervangen met 4 nieuwe klassiekers en 4 nieuwe seizoensgerechten in iedere gang. Kortom, een waar feest voor de smaakpapillen.

Meer informatie over restaurant Il Delicato

5 minuten lopen van ns station
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur& Betaald parkeren in de buurt op koopavond

Marjorie M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Het eten is heerlijk, goede smaken, de porties (hoofdgerecht) zijn te klein.
Toja P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wederom heerlijk gegeten. Dit restaurant heeft beste kwaliteit / prijs verhouding. Fantastische Italiaanse smaken. Voor het eerst ameretto ijs gekozen. Wat een fantastische gerecht niet meer van de kaart halen. De peer met gorgonzola pasta is geweldig en ook de kalfsschenkel was heerlijk. Top eten, Top sfeer, bedankt weer
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Na een poos niet meer gegeten te hebben bij dit restaurant was het weer nodig tijd voor een bezoek en daar hebben wij zeker geen spijt van gehad. Het was als vanouds fantastisch lekker wat wij allemaal voorgeschoteld kregen. De carpaccio was echt heerlijk en mijn hoofdgerecht, de eend, was ook heel goed. Mijn nagerecht de Baileys gelato was geweldig. De bediening is prima en zeer vriendelijk. Het nieuwe concept van 3 gangen voor 28 en 4 gangen voor 35 euro is ook erg voordelig zeker in relatie tot de hoge kwaliteit van de gerechten. Wij komen zeker terug.
janrorive .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Geweldig restaurant. Leuke gerechten, goede wijnen en een prettige informele bediening. Absolute aanrader. Nadeel; veel te populair geworden in de afgelopen jaren.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Zoals altijd fantastisch gegeten bij Il Delicato! Ook onze vrienden die er voor het eerst kwamen vonden het prima.
Vriendelijk personeel! Kortom een aanrader.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Voortreffelijk gegeten in een plezierige ambiance met een prima service. De formule van 3 gangen voor 28 euro werkt uitstekend, met een grote keuze uit veel mooie gerechten.
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Uitstekende kwaliteit, porties precies op maat en correcte bediening
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ontzettend goed eten en fijne bediening!
Karstie .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Lekker gegeten. Goede huiswijn. Australische biefstuk lekker maar aan de zoute kant.
We komen hier al jaren en het interieur (ook het toilet) is echt aan vernieuwing toe. Iets meer licht aan de waterkant ook gewenst. De menukaart lezen is zo een uitdaging. Kortom, een van de betere restaurants in Alphen maar echt toe aan modernisering.
Carien C.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Alweer heerlijk gegeten, ruime keuze uit allerlei bijzondere gerechten, prima huiswijn, heel vriendelijk en vrolijk personeel, we komen hier zeker terug!
W.A.M V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Mooie en smaakvolle gerechten. De tijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht duurde te lang.
Verder een vriendelijke en keurige bediening. Wij komen zeker terug.
M. E.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten in een gezellige omgeving
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met drie gasten uit Italië, uitstekende bediening, fantastisch eten, kortom reden om terug te komen en nog eens te genieten.
Kelly Z.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Na een paar keer misgegrepen te hebben.... ( als we om 5 uur bedenker uit eten te willen en dan belde was het altijd vol) nu een paar weken van te voren gereserveerd. We hebben genoten! Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Top dus!
Jeannine G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Zwaar minpunt: de kat die in het restaurant rondloopt. Onhygiënisch, slecht voor m'n allergie en er was zelfs een gast die nauwelijks kon genieten omdat ze heel erg bang is van katten. Vandaar de "teleurstellend" bij sfeer en inrichting.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Was een lange tijd geleden maar zeer aangenaam verrast! Eten was erg goed, en bediening was meer dan keurig te noemen. Heerlijk aan de Rijn met een warme ambiance. Wijn per glas, voldoende keuze en erg lekker!
Wouter E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Eten en service zeer goed en dat is het belangrijkste in een restaurant. Locatie is mooi gelegen. Interieur kan warmer aangekleed worden.
Aletta V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het was gezellig, heerlijk gegeten we hadden het verrassings munu
Geweldig! Een tipje volgende keer het vlees iets warmer , dat was lauw,
en dat vonden we jammer. Misschien de borden heet maken ? ????
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met een groep plezierig en lekker gegeten in dit Italiaanse restaurant. We werden geplaatst in het bovengedeelte van het restaurant, achter de bar. Een beetje te krap, maar net goed te doen. Het restaurant is wel wat rumoerig bij een volle bezetting.

Ondanks de grootte van de groep en een vol restaurant konden we a la carte bestellen. De meeste gasten kozen voor het Alphens menu. Een plezierig geprijsd viergangen actiemenu.

De door mij gekozen pompoensoep was pittig maar zeer smakelijk. Daarna gevolgd door een gevulde pasta met pompoen. Een zachte maar heerlijke smaak. Misschien iets pittiger kaas gebruiken in plaats van de standaard parmezaan (pecorino?).

Ik heb geen dessert genomen, maar de overige gasten waren lovend over alle gerechten.

Bediening was vlot genoeg en attent, zeker voor een toch wat grotere groep (14) voor dit restaurant.

Prijs/kwaliteit is echt uitstekend. Voor ruim onder de €50,- per persoon zeer aangenaam gedineerd.

Meerdere keren hier gegeten. Kwaliteit is stabiel en goed. Ook nu weer voor herhaling vatbaar.
astrid S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Het toetje en het voorgerecht vonden we uitmuntend. Bij het hoofdgerecht miste ik wel de groente en we vonden dat er erg veel olie door de pasta zat, vettig. Wat echt opviel was de ontzettende vriendelijke en behulpzame bediening! We komen zeker nog een keer terug.