Over restaurant Il Delicato

Echte Italiaanse gastvrijheid gewoon aan de Rijn. Je geniet er van pure, eerlijke gerechten, gewoon zoals het hoort. Wij introduceren een nieuwe menukaart: 8/28. U kunt als gast zelf uw 3-gangen menu samenstellen uit 8 voorgerechten, 8 pastagerechten, 8 vlees/vis hoofdgerechten en 8 desserts. U betaalt hiervoor €28,-. U kunt bijvoorbeeld kiezen voor een voorgerecht, vlees hoofdgerecht en een dessert of voor een pastagerecht, vis hoofdgerecht en een dessert. Maar u bent natuurlijk ook van harte welkom voor alleen een pastagerecht of hoofdgerecht met of zonder dessert. De prijs die hiervoor wordt gerekend vindt u tevens op de kaart. Elk seizoen wordt onze menukaart vervangen met 4 nieuwe klassiekers en 4 nieuwe seizoensgerechten in iedere gang. Kortom, een waar feest voor de smaakpapillen.

Meer informatie over restaurant Il Delicato

5 minuten lopen van ns station
  • : Gratis parkeren in de buurt na 18.00 uur& Betaald parkeren in de buurt op koopavond

Carien C.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
W.A.M V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Mooie en smaakvolle gerechten. De tijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht duurde te lang.
Verder een vriendelijke en keurige bediening. Wij komen zeker terug.
M. E.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Hebben heerlijk gegeten in een gezellige omgeving
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten met drie gasten uit Italië, uitstekende bediening, fantastisch eten, kortom reden om terug te komen en nog eens te genieten.
Kelly Z.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Na een paar keer misgegrepen te hebben.... ( als we om 5 uur bedenker uit eten te willen en dan belde was het altijd vol) nu een paar weken van te voren gereserveerd. We hebben genoten! Heerlijk eten, zeer vriendelijke bediening. Top dus!
Jeannine G.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Zwaar minpunt: de kat die in het restaurant rondloopt. Onhygiënisch, slecht voor m'n allergie en er was zelfs een gast die nauwelijks kon genieten omdat ze heel erg bang is van katten. Vandaar de "teleurstellend" bij sfeer en inrichting.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Was een lange tijd geleden maar zeer aangenaam verrast! Eten was erg goed, en bediening was meer dan keurig te noemen. Heerlijk aan de Rijn met een warme ambiance. Wijn per glas, voldoende keuze en erg lekker!
Wouter E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Eten en service zeer goed en dat is het belangrijkste in een restaurant. Locatie is mooi gelegen. Interieur kan warmer aangekleed worden.
Aletta V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Het was gezellig, heerlijk gegeten we hadden het verrassings munu
Geweldig! Een tipje volgende keer het vlees iets warmer , dat was lauw,
en dat vonden we jammer. Misschien de borden heet maken ? ????
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met een groep plezierig en lekker gegeten in dit Italiaanse restaurant. We werden geplaatst in het bovengedeelte van het restaurant, achter de bar. Een beetje te krap, maar net goed te doen. Het restaurant is wel wat rumoerig bij een volle bezetting.

Ondanks de grootte van de groep en een vol restaurant konden we a la carte bestellen. De meeste gasten kozen voor het Alphens menu. Een plezierig geprijsd viergangen actiemenu.

De door mij gekozen pompoensoep was pittig maar zeer smakelijk. Daarna gevolgd door een gevulde pasta met pompoen. Een zachte maar heerlijke smaak. Misschien iets pittiger kaas gebruiken in plaats van de standaard parmezaan (pecorino?).

Ik heb geen dessert genomen, maar de overige gasten waren lovend over alle gerechten.

Bediening was vlot genoeg en attent, zeker voor een toch wat grotere groep (14) voor dit restaurant.

Prijs/kwaliteit is echt uitstekend. Voor ruim onder de €50,- per persoon zeer aangenaam gedineerd.

Meerdere keren hier gegeten. Kwaliteit is stabiel en goed. Ook nu weer voor herhaling vatbaar.
Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Het toetje en het voorgerecht vonden we uitmuntend. Bij het hoofdgerecht miste ik wel de groente en we vonden dat er erg veel olie door de pasta zat, vettig. Wat echt opviel was de ontzettende vriendelijke en behulpzame bediening! We komen zeker nog een keer terug.
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Wij hebben super gegeten
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Het eerste Italiaanse restaurant waar ik kom waar de pizza op de kaart ontbrak.
Vooraf dunne plakjes kalfsvlees met tonijnmayonaise. Smaak was prima maar het vlees werd letterlijk en figuurlijk overheerst door de tonijnmayonaise. Prima smaak, romig en machtig, maar iets te royaal.
Als hoofdgerecht plakjes Australische biefstuk. Mooi zacht vlees, lekker pittig. De frietjes waren goed, maar erg dun. Groente ontbrak nagenoeg. Als dessert sinaasappel sorbet ijs. Keurig opgemaakt. Het ijs had wat minder smaak,een beetje waterig.
Ik zat buiten op het terras aan een tafel pal aan het water. Een gezellige plek.
De bediening was netjes, rustig en vriendelijk.
De prijs van het eten was in verhouding. De prijs van de (fris)drank relatief hoog.
Cbron .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Eindelijk eens uitgeprobeerd en zeer geslaagd! Salade met scampi was zalig en als hoofdgerecht Australische biefstuk met spaghetti, verrukkelijk! Ook het schuimtaartje was lekker. Bediening heel keurig en goed tempo. Een heerlijk ontspannen avondje gehad op een mooie locatie.
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Alweer enige tijd geleden dat we binnen waren, deels door het succes van Il Delicato, zijn iedere dag vol geboekt en deels mij eigen schuld, te laat reserveren. Nu dus wel weer gelukt en genoten van het moment van binnenkomst tot laat in de avond.
Restaurant is met recht het beste wat Alphen te bieden heeft, en dat weet inmiddels Alphen en omgeving ook, Creatief Italiaans met gastvrijheid hoog in het vaandel, beter komen ze niet, wij hadden wat te vieren en dat werd zo lief opgepakt door de gastvrouw, waarvoor nogmaals mijn dank.

Probeer de wijn suggesties eens, pakt geheid goed uit.
Paulgeukes .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten en wat een fijn concept. 3 gangen-menu voor 1 vast bedrag. Lekker voorgerecht wat bestond uit allerlei kleinere hapjes. Goed stuk vlees als hoofd en een overheerlijke tiramisu als toetje
Jaap_Treur .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben weer fantastisch genoten en dat voor een heel schappelijke prijs.
Een goede ambiance en een persoonlijke en attente bediening.
3 gangen uit het menu 8/28 p.p. € 28,00:
Antipasti Delicato:
8 Italiaanse voorgerechtjes; vis, vlees en vegetarisch, dagvers gemaakt
Als tussengerecht een kleine pasta-schotel en daarna de uitstekende Tagliata di Parma:
In dunne plakjes gesneden Australische biefstuk met olijfolie, rozemarijn, groene
peperkorrels, rucola en parmezaanse kaas geserveerd met spaghetti
Een zeer goede wijn en verschillende bijzondere biertjes en als uitsmijter de espresso.
Marije D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Gisteren (24-08-2016) heerlijk met mijn man op het terras gezeten bij Il Delicato. Het eten was heerlijk. Niet te veel, niet te weinig. Wij hebben gekozen voor een voor-, hoofd- en nagerecht voor EUR 28,-, wat een meer dan schappelijke prijs is. De prijs van de drankjes is wel wat hoger, maar dat zal ons er niet van weerhouden nog eens terug te komen. De service was prima, erg vriendelijk en prettige frequentie.
Mhm.moons .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Fantastische keuken! Hele goede prijs/kwaliteitsverhouding. Uiterst prettige bediening. Een uniek italiaans restaurant !
Vriesw .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten is heerlijk en in mooie porties. In verhouding met het eten, zijn sommige dranken wel prijzig. Maar de sfeer maakt veel goed.