Il Colosseo

Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Gylliam H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hoefte gelukkig niet lang te wachten bij binnekomst, kregen een leuk voorafje en schattige drankjes. Hoofdgerecht was ook lekker. Daarna nog een prima toetje gehad. Al met al een goeie avond geweest
Gossiepossie .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wij hebben ons laten verrassen en kregen allebei een verschillend voor- en hoofdgerecht. Daardoor konden wij bij elkaar proeven en genieten van deze Italiaanse gerechten. De carpaccio kreeg van ons een 10.
De ontvangst is zeer gastvrij.
RIan K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten, zeker een aanrader. Vriendelijke bediening.
Festina L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Per ongeluk vonden wij dit pareltje in Alkmaar.
Pasta con Amore vers en hartverwarmend.
Hier wordt het eten met liefde berreid door Salvatore en Shiobhan, en dat proef je.
Heerlijke wijnen van noord tot zuid Italie.
Brigitta V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wij eten hier regelmatig en iedere keer is het een feestje qua sfeer en eten
We hebben al verschillende lekkere gerechten mogen proeven van de chef
Het fijne is dat de chef altijd rekening houdt met je voorkeuren en/of allergieën
De proeverij van de chef is echt een aanrader
Ook de ravioli van het seizoen is een verrassing op je bord
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ieder jaar gaan we het weekeinde voor Kerstmis naar Alkmaar en traditie is om op vrijdag bij Il Colosseo te eten. Nog nooit zijn we teleurgesteld. Italiaans eten zoals Italiaans moet zijn, een bevlogen kok en een perfecte gastvrouw maken het tot een feestje om er te eten. Heerlijke smaken, verse ingredienten. De prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, een echt Italiaans restaurant, waar vind je die nog. De meeste zijn verworden tot goedkope pizzatenten, waar nog nooit eenItaliaan in de keuken heeft gestaan..
Daisy H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Een restaurant waar je je altijd welkom voelt door de vriendelijke bediening. Er wordt met liefde gekookt en dat proef je. Alle pasta's zijn heerlijk. Prijs-kwaliteit-verhouding is super. Een aanrader!
HEERHUGOWAAR54 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Mijn beklag heb ik niet geuit omdat wij getrakteerd werden op een lunch op 14 maart 2015. Het uitserveren van koffie en thee (drie potjes, thee glazen met dekseltje voor de theezakjes) vond pas plaats nadat de soep op tafel werd gezet. Niet achter de gasten om (bij twee kon dat zeker) het werd aan de zijkant er "ingeschoven". De soep was net aan warm genoeg. Mijn broodje met roerei en (een beetje) spek was net warm genoeg. Geen van ons viertal heeft "dure gerechten" uitgezocht en toch was de rekening (inclusief 6 gazen wijn) bijna €80,00 in een weinig inspirerende omgeving.
MWA .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Zo jammer, want de kaart ziet er altijd zo veelbelovend uit. Italiaans eten is zo puur, maar daar is helaas hier niets van terug te vinden. Verse pasta is een goed idee, maar de rest is vergeten. Echt slecht gegeten, jammer! (Ga ook niet in de buurt van de niet sluitende deur zitten, het tocht enorm en is koud)
Eric .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heerlijk gegeten Heel vriendelijk personeel met aandacht voor de gasten. Echt voor iedereen die van Italiaans eten houdt een aanrader!
Gerdien J.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Helemaal super! Prima prijs, lekker eten, keurige bediening zoals het hoort, mooi interieur en heeeeel belangrijk, mooi, ruime, nette en schone wc s, visite kaartje van een restaurant! Het testaurant zit wel wat verstopt, dat is jammer. De luifel doet denken dat t niet heel netjes is van binnen, maar wat een pareltje zit er achter de deur. Recent ook opgeknapt geloof ik, nu rustig en netjes van binnen en toch sfeervol. Hard werkende jonge mensen die allemaal italiaans spreken. De zaak is van de siciliaanse kok en zijn vrouw, mensen die het snappen. Heerlijk hoe de pasta voor je neus op een blok kaas wordt gehusseld, mmmm leuk tentje!
MKrom .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Leuk restaurant. Echt Italiaans. Uiteraard ook de opbouw van de menu's (geen pizza's). Lekkere gerechten op de kaart en dag-aanbiedingen op een bord. Prima salades. Verse pasta gerechten. Pasta met verse tonijn, Spaanse peper en knoflookolie smaakt net zoals ik het onlangs op Sicilië ook at. Relaxte sfeer.
Anna-Suzanna .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2014
Wat een verwennerij was het om bij Il Colloseo te eten. Het begon al bij de bediening, een jonge vrouw die weet hoe ze het haar gasten naar 't zin kan maken. En dan het eten...het voorgerecht, proeverij van de diverse voorgerechten werd bij elk gerechtje NOG lekkerder. Stuk voor stuk waren het kleine verwennerijen voor de smaakpupillen. Hoofdgerecht: pasta met paddestoel en truffel was perfect van smaak en de capuccino en espresso waren van Italiaanse kwaliteit. In tijden heb ik niet ZO lekker Italiaans gegeten! Chapeau!
De 7 voor het decor komt door de tekening van een gezicht met drie benen, levensgroot op de muur tegenover mij, verder is het interieur simpel, maar dat weerhoudt mij zeker niet om terug te komen!
Arina V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Ik begrijp niet waarom er zulke lirische recensies staan geschreven. Dit was de reden dat ik hier een keer wilde eten. De bediening vond ik ongeinteresseerd, maakte totaal geen contact. Ik bestelde 2 voorgerechten dit waren twee enorme salades, de een met een paar stukjes geitenkaas, de ander met een paar stukjes tonijn. Hoofdgerecht van mijn partner was uitstekend. Cappuccino met berg cacao was afknapper.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2013
Met kop en schouders steekt dit restaurant boven alles uit. Smaakt altijd perfect. Alles vers. Echt een aanrader. Herhalingsrisico 100%.
Tine56 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
Leuk restaurantje in de binnenstad van Alkmaar. Altijd fijn om hier te zijn. Heerlijke broodjes, maar pribeer ook eens de lasagne of canneloni. Liefdevol bereid en de bediening is hartelijk. Ons favoriete adresje in Alkmaar!
A M.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Heerlijk gegeten in dit niet doorsnee Italiaanse restaurant. Geen pizza, wel heerlijke antipasti en pasta's. Vriendelijk personeel, leuke sfeer. Een aanrader.
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Heerlijk restaurant! Je wordt altijd warm en vriendelijk onthaalt door de Siciliaanse kok en gastvrouw. Mijn favoriet is altijd de antipaste Il Colloseo, een echte aanrader! En als hoofd is de lam heel goed. Het decor was eerst een beetje stoffig, maar dat hebben ze recent onder handen genomen. Goed voor een romantisch diner, of huur de heel zaak af (passen circa 30/40 couverts) als je iets te vieren hebt.