Il Colosseo

Schoutenstraat 12 1811 HD Alkmaar Nederland Kaart
31-725202223

Over het restaurant Il Colosseo

Een lief wit terras nodigt je uit in deze vernieuwde trattoria, lunchroom en restaurant. De laars van Italië siert de natuurstenen muur en dan weet je dat je hier heerlijk Italiaans gaat eten of meenemen. Kleine hapjes en handzame porties uit de Siciliaanse keuken die op bestelling ook af te halen zijn. Il Colosseo staat voor hoogwaardige gerechten met ravioli, pasta of een goed stuk vlees of vis.

Meer informatie over restaurant Il Colosseo

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
9,3
Melchior B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Gezellige sfeer, heel vriendelijk, heerlijk eten!!
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Afgelopen donderdagavond hier gegeten met een dierbare vriend. Het was weer heel erg lekker en met zorg bereid, alles super vers en huisgemaakt en dat proef je. Door dat er deze keer geen 'groepen' aanwezig waren, kon de vriendelijke bediening de aandacht ook veel beter verdelen over de gasten. Wij hebben zowel van elkaar als van het eten genoten. Wij komen zeker weer.
fclaura .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Super vriendelijke gastvrouw.

+ toiletten ruim, schoon, luxe zeep en aparte handdoekjes = hygiënisch
Bux B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Erg leuk gehad daar met een uitstekende gastvrouw. Ik zal zeker het Il Colosseo Restaurant bij andere mensen aanraden !
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Gastvrije bediening, kleinschalig en daardoor prettig restaurant voor een gesprek, heerlijke gerechten. Gaan zeker terug komen, en raden het aan.
Truus K.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Heerlijk gegeten, fantastische smaak sensatie. Goede kaart ;genoeg om uit te kiezen. Leuk en knus, waardoor uitermate gezellig. fijne bediening
De tafel van Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Heerlijk gegeten en erg gezellig
Anita T.
Prettige ontvangst. Je voelt je hier meteen thuis. Het eten is niet perse standaard Italiaans. Een pizza staat hier niet op de kaart. De pasta's waren smakelijk en de porties precies goed. De huisgemaakte tiramisu smaakte geweldig.
Op verzoek zette de gastheer zelfs de TV aan achter de bar, zodat we na het eten aan de bar voetbal konden kijken
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Eenvoudige kaart, maar erg goed! Niet je 'standaard' Italiaan. Alles met bijzonder veel zorg en smaak klaargemaakt. Top!
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Een heerlijk rustig restaurant ,met vriendelijke bediening ,en het eten ..ja Top ! Aan te bevelen is b.v de Antipasto Il Colosseo il shef ,maar alle gerechten zijn goed ,het is moeilijk kiezen van deze kaart ,Een aanrader .
van Dijk J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een heel leuk, klein restaurant met het betere Italiaanse eten. Vriendelijke bediening en een prettige, rustige sfeer. We komen zeker terug!
Mary V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Vriendelijke bediening!
Edwin L.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Prima gegeten, wel redelijk lang moeten wachtten op het hoofdgerecht.
Sil V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Geweldige kwaliteit van het eten en erg vriendelijke bediening. Wij hebben zelf aangegeven hoeveel tijd wij tussen de gerechten wilden hebben en daar werd goed naar geluisterd. Zeker een aanrader voor goed Italiaans eten!
Benjamin K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Een klein fijn restaurant. Ontspannen en vriendelijke sfeer.

De carpaccio was voortreffelijk. De Tournedos met balsamico-siroop, rucola en parmezaanse kaas zag er prachtig uit en smaakte heerlijk. De tiramisu was heel lekker en de amuse (zalm) was een aangename verrassing.

De bediening is vriendelijk, netjes en blijft op de achtergrond wat erg prettig is. De inrichting is functioneel en ruim voldoende. Het eten is hier de echte ster!!!
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Nieuwsgierig gemaakt door de goede recensies, hier gisteren met een goede vriend terecht gekomen. De reservering was terecht, volle bak op deze donderdagavond. De ontvangst was vriendelijk maar, door de drukte, licht chaotisch. Toch liep e.e.a. verder gladjes. Heerlijk brood met olijfjes en een amuse van krab vooraf. Omdat wij geen grote eters zijn hebben wij gekozen voor een gezamenlijk voorgerecht. De proeverij van de chef was een voltreffer, wat een keuzes en smaken. Verder was de verse pasta van mijn tafelgenoot klasse en dat vond ik ook van mijn gamba's, heerlijk. Een geslaagde avond dus. Zeker voor herhaling vatbaar.
Lizanneverwey V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk gegeten en prettige ambiance.. een aanrader!
Gylliam H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
We hoefte gelukkig niet lang te wachten bij binnekomst, kregen een leuk voorafje en schattige drankjes. Hoofdgerecht was ook lekker. Daarna nog een prima toetje gehad. Al met al een goeie avond geweest
gossiepossie .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Wij hebben ons laten verrassen en kregen allebei een verschillend voor- en hoofdgerecht. Daardoor konden wij bij elkaar proeven en genieten van deze Italiaanse gerechten. De carpaccio kreeg van ons een 10.
De ontvangst is zeer gastvrij.
RIan K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk gegeten, zeker een aanrader. Vriendelijke bediening.
Festina L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Per ongeluk vonden wij dit pareltje in Alkmaar.
Pasta con Amore vers en hartverwarmend.
Hier wordt het eten met liefde berreid door Salvatore en Shiobhan, en dat proef je.
Heerlijke wijnen van noord tot zuid Italie.