Il Castello

Geleenstraat 18 6411 HS Heerlen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Il Castello

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Perfect gegeten. Mijn vrouw een overheerlijke Tournedos van de Chef en ik de Lamskroon. Heerlijk lang niet zo goed gebraden gegeten. De spaghetti met knoflook eveneens heerlijk en voldoende. Voor die prijs mag er volgens ons wel een beetje (warme) groeten bij. Aanrader. Wij komen zeker terug en dan zonder auto om ook hun wijnen te proeven
Rob K.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Leuke sfeer, heerlijk eten (ravioli en tortelini), ook de huiswijn was prima!
We kregen helaas wel de indruk dat meerdere mensen oin de bediening (ipv 1 aangewezen persoon) de tafels in de gaten moesten houden, wat soms resulteerde dat we helemaal niet door de bediening werden opgemerkt (omdat ze van elkaar dachten dat de ander dat al had gedaan?). Na het uitdelen van de menukaarten stonden ze al snel aan onze tafel om de bestelling op te nemen, maar omdat we nog niet klaar waren, zouden ze terug komen en dat duurde helaas wel wat lang. Toen de glazen leeg waren, merkten ze niet op dat we droog stonden en toen ze een van 2 drankbestellingen brachten, maar niet de 2e, zeiden we dat we ook nog een wijtje verwachtten. Even laten stonden ze met 2 wijntjes aan tafel. Tenslotte vroegen we bij een wat oudere heer om de rekening, maar die bleef zeker een kwartier achterwege. Pas toen een serveerster toevallig langs onze tafel liep en wij erom vroegen, werd deze opgemaakt. Betaling kon contant, per bankkaart of CC. Dat ging wel weer prima.
We zouden er zeker nog eens terug gaan, maar de bediening leek iets te chaotisch en kan wel wat training gebruiken.
Angelkwarteltje .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Voor het eerst gegeten bij il castello. Wij vinden het een sfeervol restaurant, leuk dat de pizzabakker een show weggeeft tijdens het bereiden van de pizza's.
De bruscchetta was heerlijk, de vitello tonato icm de tonijnmayonaise was heerlijk van smaak alleen had er minder tonijnmayonaise op gemogen.
De pizza zag er heerlijk uit, de smaak was lekker maar er zat een overdaad aan kaas op. De huisgemaakte ravioli met spinazie en ricotta icm de tomaat/basilucumsaus was smaakvol, alleen was de ravioli aan de rand niet gaar.
De verschillende gangen worden naar onze beleving te snel achter elkaar geserveerd. Komt hierdoor gejaagd over.
De tiramisu werd in het restaurant uit de wijnkoelkast gehaald, vonden wij een beetje vreemd. De tiramisu stond hier nl onder plastic folie. Jammer.
Groet, van Keulen.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
We hebben prima gegeten bij Il Castello. Op de gerechten was niks aan te merken: mooi van smaak en goed bereid. Ruime kaart met veel keuze. Prima (rode) huiswijn, leuke attente bediening. Erg leuk is ook het doogbolletje dat de kinderen krijgen om vorm te geven en later te laten afbakken.
Perfect familierestaurant. We komen zeker nog eens terug!
Paola R.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Na gele goede verhalen eindelijk eens gaan eten bij Il castello.
De pizza was lekker maar ook niet meer dan dat!
De bediening mijn complimenten erg vriendelijk maar oog voor lege glazen was er niet!
Na het betalen komen we op eens in de ontdekking dat er een hond in de zaak aanwezig was!
Deze mensen stonden te borrelen midden in de zaak!
Het was geen begeleiden hond!
Dit bepaald voor mij de keuze om er geen 2e x meer terug te komen...Want dit vind ik voor een degelijk restaurant ECHT NIET kunnen!
Jammer!!!!
VeggieMe .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Wederom heerlijk gegeten! Je moet niet snel willen eten of met enorme honger binnenstappen.
Een fijne relaxte avond hebben met heerlijk eten in een goed gezelschap en dit is the place to be.
FamMulders .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Een tegenvaller. We hadden gereserveerd en werden naar een klein tafeltje gedirigeerd. Alles stond erg op elkaar, we konden de gesprekken aan de tafeltjes om ons heen moeiteloos volgen. Er zat een flink hoog tempo in het opnemen van de bestelling en het uitserveren er van. Personeel dat met een italiaanse tongval de gerechten op tafel zet, terwijl ze onderling dialect praten. De italiaanse smaken vielen tegen, zowel van het hoofdgerecht als van het nagerecht. De bordjes van het nagerecht werden door de baas zelf weggehaald. Toen we aangaven nog graag een cappuccino te drinken werd deze heel snel zonder ook maar een woord gebracht. We zagen dat mensen stonden te wachten en dat de baas herhaaldelijk naar ons tafeltje keek. Een gezellig etentje kan hier binnen 1,5 uur afgelopen zijn . De rekening is echter hoog genoeg om elders een hele avond met fatsoen behandeld te worden. Kortom geen aanrader.
Rene A.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Service was echt niet goed. Lang moeten wachten op bestelling van de drank. Eten was redelijk maar aan de kleine kant. Normaal als ik in een restaurant ga eten kom ik er verzadigd uit. Velen zullen de verlichting goed vinden maar ik persoonlijk wil wel graag zien wat ik eet.
Weet echt wel betere restaurants voor een lagere prijs
Jammer want mijn zoons waren hier al eens eerder geweest maar hadden dit nog niet meegemaakt bij jullie. Denk dat jullie wel kunnen verbeteren
Rafdegroot .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Heel gezellig zaakje. Authentieke stijl. Beetje lang wachten, maar gelukkig waren we in goed gezelschap. Het vlees was niet echt mals van structuur. Maar De pizza van mijn kinderen daarentegen was verrukkelijk!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Door de gastheer werden we zeer vriendelijke verwelkomd en wees ons de gewenste tafel. Het valt direct op dat het een zeer gezellig restaurant is dat op zondagavond ook druk te noemen is. De gastvrouw bracht de kaart en gaf ons op een fijne manier informatie omtrent de gerechten en adviseerde ons een wijn voor bij het eten. Vooraf hadden wij de Tonijncarpaccio en eenmaal Vongole in witte wijn. De tonijn was flinterdun gesneden en lag op een bedje van bladsla de smaak was geweldig. Vongole was perfect klaargemaakt. Als hoofdgerecht eenmaal de gegrilde zalm, knapperig doch zeer zacht. De gamba's en de vis waren beiden perfect klaargemaakt, alle gerechten waren voorzien van een huisgemaakte pasta. Zelden dat in een restaurant het eten, de sfeer en het gastheerschap zo perfect op elkaar aansluit. Italië is nog nooit zo dicht bij geweest!
Selene89 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2013
Wij hebben heerlijk gegeten bij Il Castello. Vriendelijke binnenkomst en we konden gelijk aanschuiven. De zaak ziet er sfeervol uit en de tafeltjes zijn ruim genoeg. We kregen snel ons drinken en een bakje olijfjes van het huis, erg gastvrij.

Het mandje brood met kruidenboter was ruim voldoende voor twee man. Helaas was het brood niet warm en de kruidenboter net iets te koud, maar zeker niet minder smaakvol.

Als hoofdgerecht hadden wij lasagne en pizza. De pizza werd middenin de zaak gemaakt, erg leuk. De lasagne kwam uit de keuken boven. De timing was perfect, beide gerechten tegelijk klaar. We hebben genoten van het eten. Smaakvol, goed warm en ruim voldoende. De bediening vroeg regelmatigheden het smaakte, erg vriendelijk. We sloten af met een heerlijke tiramisu.

Af en toe duurde het wel lang voor drinken geserveerd werd, maar het was een drukke avond. De vriendelijkheid waarmee het op tafel werd gezet maakte dit weer goed. Prijs-kwaliteitverhouding is prima.

Al met al hebben we genoten van een leuke avond en geven wij Il Castello in Heerlen een dikke 8.
Marleen J.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Heerlijk gegeten. Goede zelfgemaakte pasta. Tartufo zoals die in Italië ook wordt geserveerd. Hele vriendelijke bediening.
Fiona S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Heerlijke pastas goede huiswijnen en een heerlijke dessert kaart. De chocomousse aanrader voor iedereen! Ik kom erg graag hier bij il castello de bediening is zeer vriendelijk en beleefd. Ze doen zich echt moeite. De romantische sfeer die er hangt is leuk
Maurice S.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2013
Gezellig ding met een typische Italiaanse sfeer. De luidruchtige maitre die roept om brood? Ja, je kunt je er aan storen, maar als je in Italie bent geweest, weet je ook dat dit eigenlijk erbij hoort. Maar goed, naar Nederlandse normen is dit gewoon "not done". Ik bestel de Bistecca Pizzaiola met pasta al olio en moet vragen om de parmezaan die toch echt bij de pasta hoort. Ik krijg als antwoord op mijn vraag " we moeten eventjes kijken of er nog een schaaltje is, want ze zijn allemaal in gebruik". Werkelijk ontzettend waardeloos en gewoon niet netjes indien je de kaas bij een andere klant weg moet gaan halen. Het lijkt me niet onmogelijk om voor iedere tafel één schaaltje te voorzien. De smaken waren goed, al had de pasta iets meer olijfolie kunnen gebruiken. Over de service, tja zoals net beschreven. Er is wel één positieve noot over de bediening te melden en dat is de eigenaar zelf, die ontzettend zijn best doet om door al het gewirwar door toch nog aandacht aan de gasten te geven en ze eventueel van advies te voorzien, netjes. Dit zorgt ervoor dat de service op de valreep nog een zes verdient.
Sandra J.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2012
Lekkere pasta gegeten met slakken en garnalen. Het voorgerecht dwars door de keuken was ook een groot succes.
Ideaal als je niet veel tijd maar je kunt er ook heerlijk uitgebreid tafelen geen enkel probleem. Lekker knusse sfeer.
Leonieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
Het personeel was te luidruchtig aanwezig.. Beetje interessantdoenerij.. Verder zeg je niet als bediening tegen de keuken dat je als gast zijnde niet een pizza sole mio moet nemen bij dit weer.(was rond de 30 graden)Dat moet je als klant toch zelf weten?!
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Afgelopen zondagavond gegeten. Snelle bediening, misschien een beetje te snel met afruimen. Hierdoor een gehaaste indruk gekregen dat we "snel" moeten dooreten.
Drankje van het huis, met olijven. Voldoende broodjes gekregen om de smaak te neutraliseren tussen de gerechten door.
Voorgerecht (carpaccio van tonijn) viel tegen. Smaak was flauw en plaatselijk was de carpaccio nog iets bevroren. Hoofdgerecht was prima. Mooi stuk vlees, met lekkere pasta. Verder een lekkere witte huiswijn.