Il Carretto

Duur
Erg rustig
We N.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wij wilden even wat eten met z'n tweeen. De prijzen lagen vrij hoog en de portie van de pasta was erg klein. De pizza was slap aan de binnenkant. De service was slecht. We zeiden dat we niet tevreden waren en daarop werd geantwoord dat ze daar nooit wat over hoorden. De dessertkaart werd voor ons neergegooid, zonder te vragen of we een dessert wilden hebben. Hier komen we nooit meer terug. Vroeger wel eens eerder hier geweest, toen was het goed. Nu niet meer.
JN12 .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wij hebben hier met een groep van 11 personen gegeten. Bij binnenkomst duurde het vrij lang voordat wij drinken konden bestellen.

De prijzen op de menu kaart liggen voor alle gerechten vrij hoog. Op de soep vooraf hebben wij niets aan te merken. Het hoofdgerecht daarintegen kon zeker beter.

De pizza's hadden weinig andere smaken dan zout en waren erg karig belegd. Ook bij de pasta ontbrak het aan smaak. De vleesgerechten waren opzich van goede kwaliteit alleen de porties waren erg klein.

Bij de enkele gerechten werd spaghetti en patat geserveerd. Ook deze porties waren erg klein. Personen die ver uit elkaar zaten aan tafel moesten samen met één kleine bordje doen. Toen wij om extra patat en spaghetti vroegen kregen wij dit uiteindelijk met pijn en moeite.

Na het hoofdgerecht waren wij wel klaar met dit restaurant en hebben we het dessert overgeslagen.

De prijs/kwaliteit verhouding is bepaald niet goed. Wij komen hier helaas niet meer terug.
Lhn .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
De bediening was prima, vriendelijk, niet opdringerig, alert.
De bestelde pizza's smaakten goed. De bodem was perfekt.
Het restaurant is sfeervol ingericht.Een zaak om zeker nog terug te komen.
Stephan L.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Een echt Italiaans sfeertje. Goed personeel. Vriendelijk en beleefs. Eten smaakt heerlijk. Pizza's en vlees gerechten worden op heerlijke wijze bereid. En de kruidenboter is heerlijk nog nooit zulke lekkere op!
Je wordt niet weg gekeken. Je kan dus op je eigen tempo dineren!
Marcia N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Echt niet lekker, een pizza af wezen halen omdat er zoveel goede beoordelingen vermeld stonden. Telefonisch besteld en af wezen halen, pizza rook heerlijk maar bij thuiskomst bleek de pizza zoveel kaas te bevatten dat het vet euro droop, de pikante salami die ook op de pizza hoorde te zitten smaakte naar supermarkt salami. Zonde van mijn 12 euro.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vandaag heb ik het vanwege een dieet licht gehouden. Funghi trifolati en salade mista.
Kwaliteit uitstekend als altijd en hartelijke ontvangst. Superrrrr!
JBreedveld .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Wij hebben met 4 personen gegeten in dit restaurant en vonden het super. Van het voorgerecht tot nagerecht alles was heerlijk. Een prima wijn gedronken maar van de tweede fles was nog zoveel over en werd tot onze verbazing ingepakt om mee naar huis te nemen,dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het personeel is echt heel gastvrij ,de zaak is heel gezellig en het eten voortreffelijk.Wij komen hier zeker terug en hebben er graag een autoritje voor over. Bedankt voorde fijne avond wij vonden het geweldig. Fam Breedveld
Jeannette666j .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Zaterdagavond gegeten bij Il Carretto, het interieur is nog uit de jaren 60, sindsdien niets meer aan gedaan. Personeel heeft geen horecaopleiding gehad, begroeten niet, spreken met 1 woord en gooien bon op tafel en lopen weg. Op de bon stond een mandje brood wat wij niet besteld hadden maar wel gerekend werd, de dame van de bediening zei dat dit de regels van de baas waren, en zij durfde dit niet door te geven. De eigenaar gevraagd waarom we voor brood moeten betalen wat we niet besteld hadden, hij zei, "dat doen we al jaren zo, en het was toch lekker"? Hij zei je hoeft het niet te betalen maar we hebben hem niet meer gezien met ons geld. Heel bijzonder, de kalfsoester die ik besteld had waren 3 dunne taaie door gebakken lapjes, het leek wel een hamlap, niet opgegeten, er werd aangeboden om een nieuwe kalfsoester te bereiden maar mijn trek was vertrokken. Geen aanrader dit restaurant.
Siro .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Prima ontvangst, leuke inrichting. Publiek bestaat uit vaste klanten en Ahoy-bezoekers. We hebben verschillende vlees- en visgerechten besteld en alles was erg goed! Wat beperkte keuze in wijn. Na bestelling wordt de wijn geserveerd in een karaf. Fles komt niet op tafel, geen idee welke wijn we nu echt hebben gedronken. Glazen worden tot aan de rand volgeschonken, is niet okay ..
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij Il Carretto aan de Vaerhorst. Al ruim 25 jaar gevestigd in Rotterdam-Zuidwijk. Altijd zeer gezellig, en je waant je er echt in Italië. Een echt familiebedrijf, eigenaar Carmelo met zijn kinderen runnen het bedrijf. Wij eten er al vele jaren zeer regelmatig met familie en vrienden. Altijd goede bediening, geweldig eten. Wat je maar wilt: vlees, vis, de pizza's zijn heerlijk. En de gastvrijheid is er altijd van de familie en verder overig prima personeel. Je kan er gratis parkeren, het is goed te bereiken met bus en tram. Wat wil je nog meer eigenlijk! Aanraders zijn de prima voorgerechten, de carpaccio, het vispotje, konijn....altijd heerlijk. Een zeer gevarieerde menukaart waar altijd wel wat lekkers opstaat. Kortom een aanrader voor een gezellig avondje uit op Rotterdam-Zuid.
Wim W.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Dit is het beste Italiaanse restaurant in Rotterdam en wellicht ook daarbuiten. Binnen waan je je in een mooi authentiek Italiaans dorp. Supersfeer.
Bediening is uiterst correct. Behalve de uitgebreide kaart kun je ook de gerechten zonder problemen laten aanpassen naar keuze op diverse manieren.
Het eten is royaal en de kwaliteit van elk gerecht is uitstekend.
Een absolute aanrader!
Shanna A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
We komen hier als gezin al jaren, of het nu afhalen of in het restaurant zelf eten is. Wij zijn gewoon fan, heerlijke pizza's, en de lasagna is héérlijk. Vriendelijke bediening in dit familie restaurant, en het decor vind ik leuk. Een heerlijk restaurant!
Rotterdam12345 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Leuk Italiaans restaurant, altijd druk, prima eten en aardige bediening. Niet alleen de pizza's zijn goed maar ook de vlees/vis gerechten. Prijs is wat aan de hoge kant.
Daan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Gisteren voor Vrienden Van Amstel gegeten met ze 3en. Snelle en adequate bediening. Eten was meer dan prima. Locatie t.o.v. Ahoy is goed.
FamMulders .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Hier gegeten voordat we naar een concert in Ahoy gingen. Vriendelijke bediening die er rekening mee hield dat we op tijd in Ahoy moesten zijn. Het eten was lekker en zeker voldoende. Geen culinaire hoogstandjes, wat je voor deze prijzen ook niet mag verwachten. Maar smakelijke pizza's en pasta's met zorg bereid.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
hier met een groepje van 8 personen gegeten en dat is zeer goed bevallen zeer zeker herhalings gevaar om daar nog een keer te gaan eten zeer nette zaak eenvoudig en schoon het eten is daar met liefde bereid en dat is te proeven zowel de pizza's die er werden genuttigd als het vlees waren echt goed te noemen de sauzen niet overheersend en vers bereid de pasta echt goed zo hoort het toiletten netjes schoon en fris prijs kwaliteit verhouding is hier helemaal in orde
Mario010 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Echt italiaans familie bedrijf met ouderwetse gastvrijheid .
Eten is puur ,simpel en lekker !
Regelmatig zowel afhaal als gast in restaurant .
Zeer laagdrempelig .
Prijs - qualiteit verhouding is ok
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Ontzettend lekker gegeten. Met een groep van vier personen een leuke avond gehad. De inrichting is een tikkeltje ouderwets, maar dit geeft ook wel weer een leuk sfeertje. Als hoofdgerecht had ik de lasagne: super lekker! De pizza's waren ook erg goed, evenals de tiramisu. Il carretto is zeker een tip voor een ongedwongen avondje lekker eten!
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Zoals alle voorgaande keren weer een prima avond bij Il Carretto, lekker gegeten en lekkere wijn gedronken van de Nero d'Alba druif. Service als altijd voortreffelijk.
Fabien T.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Rond 21:15 netjes gebeld om te vragen of het nog mogelijk was om met vier personen bij Il Carretto te dineren. Dit was geen probleem, aldus de medewerker.

Eenmaal binnen bij Il Carretto; we werden door twee dames geholpen en het leek er duidelijk op dat zij er geen zin in hadden. Zij hadden totaal geen gastgerichte aandacht: erg kortaf en een glimlach was ver te zoeken. Ik ben nog nooit zo behandeld in een restaurant. Het liefst wilde ik weggaan.

Ik ben zelf Italiaanse en ik vind de smaak van de gerechten erg simpel en vernederlands. Een van de voorgerechten die we bestelt hadden was de Cozze alla Napolatana. Volgens mij diepvries en beetje klaargemaakt in tomatensaus en MET KAAS. Kom op vis en kaas, in Italië hadden ze het bord terug gegooid!! Pizza Funghi kwam later dan de andere hoofdgerechten. Dit kan gebeuren maar hoe de pizza was opgedekt; champignons apart gebakken en erop gegooid. Zonder excuus kwam de pizza later.

Mijn kind wilde nog een dessert waarop de oudere dame zonder enkele emotie zei: "de keuken is al gesloten". Dit vind ik écht schandalig en dat is voor mij de druppel die de emmer doet overlopen. Wij hebben netjes gebeld en het was mogelijk om te dineren om half 10 maar als je dan rond 22:10 een dessert voor je kind wilt dan kan dat niet?

Ik raad jullie aan om de volgende keer geen tafel meer aan te nemen als jullie niet een volledige service kunnen bieden. En alsjeblieft neem een cursus gastvrijheid & gastgerichtheid.

Ciao..

Fabiana Mazzini