Il Campanile

Zondag vanaf 16:00

• Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Johanna E.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Dit restaurant hadden we gekozen vanwege de Bib Gourmand. Gezellig restaurant met fijne stoelen. Vooraf een heerlijk pompoensoepje als amuse en brood. Twee van ons kozen het dagmenu; een brioche met tonijnsalade, zeebaarsfilet en een coulis van bosvruchten met mascarpone en sorbetijs. Voor- en hoofdgerecht waren heerlijk, het dessert had wat verfijnder gekund. Zelf had ik de rundercarpaccio en de quattro stagioni pizza. Allebei erg lekker alleen de bodem van de pizza had iets harder gemogen. De bediening was erg vriendelijk. We komen hier graag nog eens terug!
Tibaldi .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een zeer prettige zaak, uitstekende bediening, goede stoelen, eerlijke lekkere keuken, alles is gewoon goed zoals het ook moet! Dit is een prima zaak voor een echt gezellige avond met een uitstekende prijs/product verhouding. Alleen de glaasjes wijn mochten wel iets voller.......
Ceciel N.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ik kom hier al jaren. Het eten is er heerlijk. Er wordt gewerkt met verse producten. Fijne en nette bediening. Prijzen voor de pizza en pasta is normaal.
P V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Dit is een restaurant om een avond uit te zijn ! Alleraardigste bediening, alles lekker relaxed. Het eten is erg lekker en de porties zijn royaal. Zicht op de pizzabakker en die staat er met hart en ziel de lekkerste pizza's te bakken. Het is een grote zaak, waar veel gasten terecht kunnen. Bij de koffie komt nog een schaaltje met chocola , heel verzorgd.
Wilco M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Beste Italiaan waar ik tot op heden geweest ben. Goede sfeer en bediening. Antipasti plate vooraf was heerlijk, net als de zeetong
Luther .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Wij hadden iets te vieren en daarom op Iens gekeken. Dit restaurant gekozen vanwege de recensies . De ontvangst was vriendelijk, bij de open haard gezeten met een drankje en een amuse.
Wij hadden gekozen voor het Chef Menu (een verrassingsmenu) met een wijnarrangement (16 euro is wel erg veel voor 3 glazen redelijke wijn). Het voorgerecht was tonijn met citroenmayonaise een garnituur met inktvis. Helaas had de tonijn totaal geen smaak en toen wij dat gezegd hebben werd er vreemd op gereageerd in de vorm van "onze tonijn is altijd goed". Geen enkel excuus.
Het tussengerecht, pasta met paddenstoelen en kaas en het hoofdgerecht ossenhaas en lamsrack was prima, we hebben er van genoten. Wij kwamen om 19.45 uur en om 21.15 uur was het restaurant leeg en werd er vrij luidruchtig opgeruimd dus zijn wij maar weggegaan zonder koffie. Wel werd ons nog een limoncello aangeboden.
Het viel dus een beetje tegen ondanks de goede kwaliteit van tussen en hoofdgerecht.
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Lekker gegeten.
Voor het eten kwam er een amuse: een soort oliebol met Italiaanse saus erop. Een zeer leuke en lekkere verrassing. Vooraf een carpaccio. Deze was groot en lekker. Fijn gekruid.
Als hoofdgerecht een ossenhaas met aardappeltjes uit de oven. Zeer fijn. De porties zijn groot.
Erg fijn gegeten en leuke gezellige omgeving.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ik heb hier gegeten samen met een kind van 7 jaar. We kwamen onverwachts, nat van de regen en pas laat op de avond aan. Normaal moet je hier reserveren, zeker op vrijdag. Maar de jongeman sprak vloeiend Italiaans en wond daarmee - en met zijn blonde krullen - de dame die de zaak regelde om de vinger. We kregen een plekje. Mijn tafelgenoot was er snel uit: hij wilde brood met olie en een pizza Margherita. En een Fristy. Daarop ontstond een plagende en vermakelijke discussie met de genoemde dame, want die vond dat laatste "niet Italiaans genoeg". Ze overtuigde het joch uiteindelijk en hij ging tot mijn genoegen aan het bronwater en de limonata. Vervolgens mocht hij als beloning even in de keuken kijken. Zelf nam ik Pinot Grigio DOC. Lekker. Mijn tafelgenootje bestelde alles voor mij in het Italiaans en werd daarbij door het personeel zeer serieus genomen, met een vette knipoog naar mij. Als opening een pesce spada, zwaardvis. Die was gewoon echt lekker. Met sinaasappeldressing. Vervolgens Saute di pesce, een keur aan vis en schelp- & schaaldieren. Napolitaans, ook gewoon af. IJs met vruchten na, waar ook al niets op aan te merken viel. De caffe doppio was zoals hij hoort: heet en zeer sterk. Voor Markelo is Il Campanile een aanwinst. Met uiterst (kind)vriendelijk en gastvrij personeel. Ik kom terug, met vrienden! En met datzelfde joch. Mag hij weer de zaak regelen en de dame bekoren...
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Aardig ontvangen met brood een een amuse
Voorgerecht antipasta misto, heerlijk, maar wel veel.
Zodoende moesten wij iets van het heerlijke hoofdgerecht ossenhaas laten staan
En was er geen ruimte voor een dessert.
Heerlijk gegeten.
Decor een beetje oubollig, bediening attent.
Flip_Chelsea .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Heb hier heerlijk gegeten. Kwalitatief was het echt ontzettend goed, van begin tot eind. Vooraf kregen we een mandje met heerlijk vers en bruin brood en ook het hoofdgerecht en nagerecht waren heerlijk. Ik had een pasta besteld met groenten en de kok had allemaal heerlijke, verse seizoensgroentes toegevoegd. Met name de asperges waren ontzettend lekker. Ook de tiramisu was heerlijk en de wijn was ook prima. Aan de buitenkant van het pand verwacht je helemaal niet dat je zo'n goed restaurant binnenstapt maar kwalitatief was dit echt heel goed. Ik kom hier zeker terug!
Oet_Grunnen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Sympathieke zaak. Ik viel als een blok voor de rode huiswijn, die gul geschonken wordt: uit de hak van Italië, de negro amaro, zondoorstoofd fruit met een klein bittertje in de afdronk, mmm. Deze werd vergezeld door huisgebakken brood en een smakelijke apetizer. Toen ik mijn pizza met verschillende soorten vis afrekende werd er € 3 op de rekening in mindering gebracht, omdat ik verzocht had geen mosselen op de pizza te serveren. Dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Pauline T.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Van te voren gebeld om te reserveren, met name ook omdat ik allergieën heb.
Tijdens binnenkomst wisten ze nog precies hoe of wat. We werden uitstekend geholpen. Alles werd voor mij uitgezocht. Des te. Meer vertrouwen had ik.
Ik heb uiteindelijk HEERLIJK gegeten.
Stokbrood met ( speciaal voor mij) gemaakte kruidenboter
Carpaccio als voorgerecht > heerlijk! Wel veel !
Daarna een heerlijke pizza aangepast op mijn dieet.
Wat een super avond.
De rest heeft ook heerlijk gegeten een dagmenu met goed prijs - kwaliteit niveau.
Een gezellige avond met heerlijk eten en super hulp bij allergieën! Een absolute aanrader!

Ondank dat ik het zelf altijd vervelend vind met het dieet was het personeel uiterst vriendelijk en behulpzaam en dat is voor mij nog meer een pluspunt dan het eten, maar beide was super!
Gerben L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Gelukkig hadden we gebeld om te reserveren. Het was vol op vrijdagavond. Alle gezelligheid in Markelo leek zich geconcentreerd te hebben in Il Campagnile. Ontvangst was zeer vriendelijk. We mochten met een drankje bij de open haard zitten of meteen aan tafel. We kozen voor het laatste. We kregen een amuse: puree knolselderij, gebakken courgette en pancetta. Heerlijk. Vers brood met knoflooksausje. We kozen voor het 3-gangen dagmenu van 29,50. Voorgerecht was salade caprese, buffelmozzarella, tomaatjes en basilicum. Perfect van smaak. En vlot op tafel. Op dat moment was een derde tot de helft van het restaurant gevuld. De bediening was zelfverzekerd, vlot, vriendelijk en attent. Toen volgde de varkenshaasfilet (supermals) met garnituur (aardappelpuree met geroosterde mozzarella, winterwortelpuree en Italiaanse bladgroente met witte boontjes en knoflook. Kreeg er salade bij en er werd gevraagd of t voldoende was en anders konden we er aardappeltjes bij krijgen. Was voor ons niet nodig. Nagerecht was pistache-ijs met walnoten en caramel. Zag er prachtig uit. Stoelen zaten heerlijk. Leren fauteuils die je onder de tafel kunt schuiven. Ook stevigere mensen passen erin. De populatie in het restaurant varieerde van stellen met kinderen die aan de pizza zaten tot senioren. Sfeer was zeer prettig. Het restaurant heeft een fijne indeling. Wij zaten achterin en het personeel loopt in een lus, dus geen heen én weer rennende obers die langs je tafel zoeven. Alles is onder controleen dik voormekaar. Wij zijn geen überfijnprovers maar kunnen goed en matig prima onderscheiden. Dit was duidelijk goed.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Bij binnenkomst vriendelijk ontvangen, waarna we naar onze tafel werden gebracht. Deze was dicht bij de open haard waardoor de temperatuur in het restaurant aan de hoge kant was. Zelfs het personeel liep met rode konen.

De kwaliteit van het eten was goed. Vooraf kregen we brood met een sausje en een heerlijke amuse van het huis! In het menu van de dag was zowel in het voor- als hoofdgerecht behoorlijk mozzarella verwerkt; een beetje teveel van het goede. Prijs-kwaliteitverhouding was prima.

Voor vertrek nog even naar het toilet. Er stond 'Ladies' en 'Gents' op de deuren, en dat bij een Italiaan van faam. Jammer. Echter, de toiletten waren, zelfs op het eind van de avond, brandschoon!
M K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Op doorreis bezochten wij weer eens dit restaurant. We werden bij de open haard hartelijk verwelkomd met heerlijk knapperige bruschetta met o.a. Aioli en tonijnmousse. Daarna nog een lekkere amuse op basis van spaghetti. Het werd al snel tijd om aan tafel te gaan waar we o.a. Pappardelle funghi en pesce spada als hoofgerecht hadden genomen. Wat een heerlijke smaken. Maar ook: wat een grote porties! We zagen ons genoodzaakt de hulp in te roepen van een een doggy bag! De bediening is accuraat, vriendelijk, en deskundig. Kortom de avond was weer heel geslaagd!
Jennifer K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Zaterdag heerlijk gegeten bij il campanile in Markelo na een dagje winkelen in Enschede. Ik was hier al eerder geweest en was toen erg te spreken over het eten en de bediening. Bij binnenkomst mochten we eerst genieten bij de open haard en hier kregen wij heerlijke bruschetta met smeersels en vervolgens een amuse van het huis. Toen het voorgerecht geserveerd werd, werden wij naar onze tafel begeleid en hier konden wij genieten van onze carpaccio. Vervolgens kwam ons hoofdgerecht de Pappardelle funghi brede lintpasta met paddenstoelen, mozzarella en walnoten. Dit restaurant is zeker een aanrader! Helaas woon ik niet in de buurt anders zou ik zeker vaker langs komen.
PetraWij .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Bij de telefonische reservering op dezelfde dag werd gevraagd of we binnen of buiten wilden eten. Buiten, graag! Maar toen we aankwamen was de lucht zo dreigend dat we toch liever binnen wilden eten. Geen enkel probleem. Omdat een menu ons altijd teveel is kozen we voor een hoofdgerecht: ieder een andere pastaschotel. We wilden er elk wel een salata mista bij. De bedienende mevrouw zei: de porties zijn vrij groot, zal ik er eerst 1 brengen en als u een tweede wilt, dan kan u die alsnog bestellen. Briljant! Het was inderdaad een grote schotel, dus we lieten het bij eentje. Beide pastagerechten waren heerlijk: tagliatelle nere met schaaldieren en oortjespasta met pesto, sperziebonen en aardappeltjes. Voor ons onbekende gerechten en absoluut aan te raden! Het nagerecht ( mascarpone met een coulis van bosvruchten en een beetje chocola) was heerlijk. De bediening was aardig en attent. De Volkskrantrecensent had volkomen gelijk!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Heerlijk buitengegeten in Mediterane sfeer. Eten is echt italiaan. Heerlijke calamari gehad (supervers) en als hoofd een mooi bereidt stukje rund (zo sappig). Mooie wijnen per glas (ripasso is goed van smaak).
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Inmiddels komen wij hier alweer enkele jaren en we zijn hier nog nooit teleurgesteld (Mieke2004!!) telkens weer verrassend en vernieuwend. Een echt familiebedrijf waar vader, moeder, zoon, dochter en hun medewerkers hun uiterste best doen om het je naar de zin te maken. Perfecte keuken, hier wordt ECHT gekookt en dat proef je. Een uitgebreide keus aan wijnen met een goede prijs/kwaliteit verhouding, een restaurant voor echte liefhebbers van de betere(!) Italiaanse keuken voor zowel een goedgevulde pizza uit de houtoven, diverse pasta's en perfecte hoofdgerechten. Sinds kort is het interieur ook vernieuwd, prachtige houten vloer en nieuwe stoelen, kortom een echte aanrader, wel op tijd reserveren want wij zijn niet de enige die dit restaurant zo hoog waarderen...
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Ik moet zeggen, ik kom hier gelukkig regelmatig eten en iedere keer weer met veel plezier. Je weet dat het iedere keer weer voortreffelijk is. Eerst lekker bij de open haard een rood portje. De avond eindigt hier ook weer, maar dan met een ijskoude Limoncello. We nemen vooraf de antipasto. Dit is altijd een verrassing. Een grote schaal verschijnt midden op de tafel met natuurlijk lekkere buffelmozzerella, huisgemaakte ingelegde groenten, een erg lekkere bitterbal met risotto, truffelsalami en noem maar op. We zitten al bijna vol, maar een vriendelijke dame van de bediening stelt zelf al voor om het hoofdgerecht even uit te stellen :-) Precies op het moment 'dat we weer kunnen' komt het hoofdgerecht. We hebben de wijnsuggesties gevolgd bij de gerechten en dat was een goede keuze. Ik had een saute di pesce en die was heerlijk. Verschillende soorten vis (allemaal perfect gegaard) in een heerlijke saus. De garnituur, een ratatouille (en niet papperig) en een aardappelmozzerellataartje pasten hier goed bij. De dames hadden vlees en daar zakte het mes doorheen als door boter. Nu eerst maar eens uitbuiken voor we het dessert bestelden. Nou, ja, ik was de enige die er nog ruimte voor had. De dames bestelden koffie en ik op aanraden van de gastvrouw een huisgemaakte citroentiramisu met sorbetijs en frambozen. Dit smaakte heerlijk fris na toch wel een flinke maaltijd. De dames wilde het wel even proeven, maar lieten gelukkig nog wel iets voor me over. Zoals gezegd eindigde de avond weer gezellig bij de open haard, met een voldaan en tevreden gevoel. Alweer voor herhaling vatbaar!