Il Borsalino

Kade 14 4703 GG Roosendaal Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Il Borsalino

Manuela A.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vanavond gegeten bij Borsalino. Prima ontvangst door de aardige eigenaresse. Gevraagd om wijnkaart maar die was er niet omdat ze pas recent de zaak hadden over genomen. Vreemd. Ze kwam wel aan met drie flesen en advies. dat was dan wel weer goed.
Eten heeft echter weinig met Italie te maken. Als voorgerecht had partner capaccio, weinig aan te verpesten. Ik had de proeverij. Als ik vitello krijg verwacht ik ook de tonnato. Maar het was gewoon droog kalfsvlees. Op een menukaart verwacht ik ook vitello Tonnato in een italiaans restaurant maar die was er niet.Vervolgens zalm met rivierkreeftjes, Nog nooit gezien in Italie. En als fervent italieganger al veel gezien en gegeten! Hoofdgerechten oke, niet speciaal. Medium is medium tot doorbakken. Alleen de goede kwaliteit vlees redde het vlees. Al met al niet voor herhaling vatbaar helaas.
René D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Vandaag hier met 4 personen gegeten. Sinds gisteren staan Paulo en Carola na enkele jaren weer in hun restaurant dus dat wordt weer genieten. als voorgerecht hadden we een proeverij van 5 verschillende gerechten. 2 personen hadden pizza met parmaham en champions en hadden heerlijk gegeten 1 van ons had tri di pasta het zag er mooi opgemaakt uit en je proefde 3 verschillende smaken ik had tagliatelle di vongole heerlijke beetgare pasta met schaaldieren het was weer heerlijk eten zoals jaren geleden

Freek P.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Na hartelijke te zijn verwelkomt en ins eten op tafel stond bleek het ten van mijn vrouw veel te zout. Dit gemeld bij de ober, dan gaat het mis. De baas bemoeit zich ermee zegt dat het komt door het schepje parmezaanse kaas die mijn vrouw erop gedaan had om de smaak wat op te pimpen. De baas uitgelegd dat het daar niet aan lag maar dat de saus gillend zout was. En niet het vlees. Waarop de baas men kok en echtgenoot erg boos werden op ons. Als klant te worden uitgescholden is voor ons wel de limit. We hebben afgerekend en zullen hier niet meer komen. Een restaurant waar wij de ofgelopen 30jaar heerlijk geheten hebben. Een nieuwe baas is niet altijd een vooruitgang
Ga er niet eten zonde van je geld.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Jaren geleden kwamen we zeer regelmatig bij Il Borsalino, maar omdat er maar weinig veranderde daalde de bezoek frequentie tot nul.

Al enige tijd geleden is de zaak overgenomen en zijn we dus maar weer eens binnengestapt. Qua interieur is er weinig veranderd, zelfde indeling, zelfde decor, ander vriendelijk personeel. Op zich een wat achterhaald decor maar wel sfeervol.

En de menukaart? Die is nog bijna gelijk aan die van 5-6 jaar geleden. Goede gerechten maar niets bijzonders. Maar mijn hoop was dus dat de gerechten zelf nog dezelfde kwaliteit hadden of beter waren.

Dat viel dus even tegen, slordige uitvoering, pasta die niet al dente was en bij ieder gerecht bijna hetzelfde garnituur.

Nee Il Borsalino is geschrapt van ons lijstje, jammer van die geringe ambitie.
Mevrouw L.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Het is een kwestie van smaak maar het restaurant is erg ouderwets ingericht, een opknapbeurt zou niet verkeerd zijn. (incl groter maken van de toilet). Het vleesgerecht was goed, de pizza was erg dik en droog, niet wat je bij een Italiaan verwacht. De bediening is jong en onwennig/verlegen.
Zsina .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Laatst hier gegeten met 4 personen en het was geweldig! Het restaurant is na 30 jaar overgenomen en dat merk je!! Het is nu echt een familie zaak met voornamelijk Italiaans personeel. De nieuwe eigenaar mr Franco is een echte gastheer en als je hem z'n gang laat gaan maakt hij een prachtig menu voor je met bijhorende wijnen voor een mooie prijs. Het interieur is wat gedateerd maar ik heb begrepen dat ze dat gaan opfrissen. Lekker eten, fijn huiskamer gevoel, wat een verbetering met voorheen! Wij komen gauw weer
Jola G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Al jaren regelmatig bezoeker van Borsalino, m.n. vanwege de lekkere pizza's en de stereotiepe Italiaanse sfeer. Gisteren voor 't eerst een ECHTE tegenvaller; rommelig, slechte organisatie, bestelling opnemen pas na 15 minuten, minder dan 5 minuten nadat het voorgerecht was afgehaald stond het hoofdgerecht op tafel en hetzelfde met het dessert. Vervolgens werd er een half uur geen aandacht aan ons besteed, terwijl wij ons vertwijfeld afvroegen wat er gaande was. Jammer, we moeten op zoek naar een ander favo Italiaans restaurant
Adrienne H.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Wij hebben hier 18 december met 16 collega's gegeten. We werden in een hoekje geplaatst waar je je amper nog kon bewegen. Als iemand naar de wc ging moest de ander met zijn stoel verplaatsen. De gamba's op de pizza moest je echt zoeken en het nagerecht kregen we pas toen we er om vroegen en de anderen hun koffie allang op hadden. Niet echt goed georganiseerd, jammer.
John V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Op een zondagavond hadden we zin in de Italiaanse keuken en togen naar dit restaurant. We kregen een leuk plaatsje in een soort halfronde nis. Achteraf bleek dat hier wel precies iedereen langs moet zowel personeel als gasten waardoor je wat onrustig zit. Mijn oog viel op het plafond waar zwarte plekken op zaten.De zaak zou wel eens een stevige opfrisbeurt mogen gebruiken. We kozen voor de anti-pasta schotel vooraf. Deze werd in een mum van tijd voor onze neus gezet en was duidelijk ruim van te voren al klaargemaakt en in de koelkast gezet. Alle ingredienten waren daardoor steenkoud en met name voor de parmaham met meloen was dit gewoon niet lekker.Daarna namen we de gevarieerde vischotel en partner de schotel van varkens en runderfilet met ham en gorgonzola saus. We kregen deze schotels geserveerd met droge smakeloze frites en gebakken champignons. Bij deze gerechten had een lekkere salade hierbij beter op zijn plaats geweest maar dit terzijde. De smaak van beide gerechten was redelijk maar we vonden het beide niet bijzonder.Ik miste bijv. een lekkere kreeftensaus bij de visschotel i.p.v. de wat waterige saus op basis van tomaten die er nu bij werd geserveerd. Als wijn kozen we voor een fles rose. Prima wijn maar we moesten een beetje lachen toen we zagen dat deze peproduceerd was in Argentinie. Komop zeg met zoveel keuze in prachtige Italiaanse wijnen ga je in een Italiaans restaurant toch geen Argentijnse wijn schenken ?Na deze ervaringen hadden we geen zin meer in een dessert en we vonden de rekening voor dit alles (92 euro) het eigenlijk niet waard.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Borsalino is een klassiek Italiaans restaurant. Grote porties, zware sauzen en stevige pasta's. Niks mis mee overigens. Alles smaakt uitstekend.

Wijzigingen in de menukaart zijn er de afgelopen jaren nauwelijks geweest. Makkelijk voor de restaurateur maar af en toe wat variatie zou best mogen... al was het maar af en toe een bijzonder menuutje of zo.

De gastvrouw is vriendelijk en attent maar de rest van het personeel heeft en wat afstandelijke houding, en dat dat gemaakte Italiaanse...

De inrichting is warm en sfeervol sfeervol.

Voorzichtig aanbevolen, alleen wordt het echt tijd voor wat vernieuwing.