Il Boccalino

Utrechtsestraat 133 1017 VM Amsterdam Nederland Kaart
31-206388244

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant Il Boccalino

Italiaans op een toplocatie

Midden in het bruisende centrum van Amsterdam vind je Il Boccalino. Op loopafstand van Carré, de Stopera en het Rembrandtplein begin je de avond met een heerlijke Italiaanse maaltijd. De kaart is gevarieerd en biedt de lekkerste gerechten uit de Italiaanse keuken aan. Van klassieke pasta's tot malse vleesgerechten, hier is genoeg keus! En vergeet vooral geen ruimte over te laten voor een heerlijk toetje.

Meer informatie over restaurant Il Boccalino

Maandag t/m zondag 16:00 - 23.00 uur

Samia R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Afgelopen maandag ben Ik bij Restaurant Il Boccalino gaan eten, het restaurant ligt op een goede plek en is makkelijk te bereiken. Vanaf het begin van onze aankomst zijn mijn moeder en ik hartelijk ontvangen. We begonnen met een broodplankje waarvan de kruidenboter en de pesto huisgemaakt waren, ( deze kregen we heerlijk van het huis ) verder nam ik een caprese salade die erg lekker was maar een beetje teveel en mijn moeder nam een rundercarpaccio die er erg lekker uit zag. Als hoofdgerecht bestelden we allebei pizza tartufo met verse parmaham en heerlijke rucola als topping erop. Vervolgens namen we als toetje pannacota die lekker en niet te machtig was en de tiramisu was mooi opgemaakt en smaakte goed. Al met al had ik een erg leuke en goede ervaring. De bediening was erg vriendelijk en stelde ons op gemak. Dit is zeker voor herhaling vatbaar
Petriet .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten was zeer matig. Zoute soep en kleffe calzone. De inrichting is wat smoezelig. We vierden een verjaardag maar de sfeer in het restaurant was bepaald niet feestelijk.
Kiek S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het eten was erg lekker. Wij hadden de champignon en tomaten soep vooraf, de truffelpizza als hoofd en als nagerecht de huisgemaakte tiramisu. De service was prima. Heeft de avond niet perse leuker gemaakt maar ook niet slechter. Het mindere was de wc.. mijn zus moest naar de wc en ze kon niet doortrekken, de deur ging stroef op slot en de deurklink viel er bijna af. Daar mag wel iets aan gedaan worden. Verder hebben we een leuke en smakelijke avond gehad!
Sebastiaan G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Leuk, niet al te groot restaurant. Pasta die ik kreeg was alleen niet gaar en er werd weinig aan gedaan om dit te compenseren. Alle andere gerechten vielen wel in de smaak.
bvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Wij hebben hier gegeten met de AH bonnen, voordat we naar het theater gingen. Zeer vriendelijke bediening, heerlijk verse soep en een lekkere pizza voor een mooi prijsje. Voor herhaling vatbaar!
L J.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Ze hadden niet gerekend op drukte daardoor moeten wij erg lang wachten op het eten en het drinken (we moesten zelfs twee keer vragen waar het drinken bleef). Ik kreeg de verkeerde pizza, let op dat je de nummers noemt bij je bestelling. Soep en salade waren erg saai en soep was waterig. Pizza is wel goed. Pannacotta smaakt naar niks, zit geen eens vanille in en wordt gemaakt van melk ipv room.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
We gingen hier eten met de AH restaurantactie. We mochten uit vrijwel de hele kaart kiezen, dus dat was een pluspunt. De inrichting van het restaurant is bijzonder, je waant je in een skidorp. De salade vooraf was vrij saai en niet heel Italiaans. Als hoofdgerecht hadden we pizza's, die waren redelijk. Het toetje was ook wel in orde, maar we stonden er niet van te springen. De bediening is wel OK, maar hij stond in z'n eentje dus hij had het nogal druk. Al met al geen slechte ervaring, maar ik denk niet dat we vaker zouden komen.
René B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We hebben hier gegeten met AH restaurantactie. Je kan kiezen uit vrijwel de hele kaart. Gezellig klein Italiaans restaurant. Vooraf als extra pizzapunten met zeezout genomen. De gerechten, visschotel (heerlijke vis) samen vooraf, en daarna ieder een pizza (lekker vers) en als nagerecht een ijsje. Het eten was erg lekker en prijs/kwaliteit is goed. Leuk klein restaurant en en niet te druk. Je kan op een normaal manier een gesprek voeren. Zeker de moeite waard voor een volgende keer!
ellie1982 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Fijne plek om lekker snel en makkelijk Italiaans te eten. We werden super ontvangen en mijn vriend kreeg snel een nieuwe pizza nadat hij eerst het verkeerde ontving (miscommunicatie). Prima opgelost en onze dochter van 7 kreeg nog een heerlijk chocolade-ijsje cadeau.
Rosemary B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heel vriendelijk personeel. De restaurant was warm en gezellig ingericht. Rijkelijk gevulde glazen wijn. En het eten was heerlijk. Genoeg keuze.
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Via de AH actie hier terechtgekomen. Binnen was het heerlijk warm en we werden hartelijk ontvangen. Er was voldoende te kiezen van de kaart en we vonden de gerechten smakelijk. De inrichting was wat gedateerd. Door de actie hier lekker en niet duur gegeten.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Dankzij de AH actie bij Il Boccalino terechtgekomen. Het lijkt alsof je in een skichalet terecht bent gekomen. Klein maar fijn restaurant met een enorm aardige ober. Goed gegeten en we komen zeker terug.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Goede begeleiding en heerlijk gegeten. Het was een populaire gelegenheid want helemaal vol op een dinsdagavond.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Voorafgaand aan een avondje Carré gegeten bij Il Boccalino. Gezellig knus tentje. Als voorgerecht de gamba's die waren wel smaakvol, maar iets te gaar. Als hoofdgerecht voor mijn vrouw de kalfsoester met mozzarella en champignons en ik had gekozen voor een pizza. De kalfsoester leek meer op een schnitzel, maar de smaak was wel OK. De pizza viel nogal tegen. De bodem was naar mijn smaak te broderig en de tomatensaus die erop zat was wel erg basic. Volgens mij een gepureerd blik tomaten en niet meer dan dat. De bediening was wel vlot en hield goed rekening met het theaterbezoek, maar voor het eten zouden we het niet nog een keer doen
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Geen culinair hoogstandje, maar het is een leuk restaurantje met vriendelijke bediening. Prima voor een hapje eten na de film, zoals wij gedaan hebben.
SonjaJ .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten!! Er hangt een gezellige sfeer in het restaurant en de bediening was uiterst vriendelijk
Zeker de moeite waard om een keer te gaan eten..
Shimrod66 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Prima klein en knus restaurant met lieve bediening. De kaart is vooral pizza en pasta. De pizzaaz waren goed krokant en lekker
lauspaus .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Ik ging met de Ah-actie eten bij Il Boccalino, heel lekker driegangenmenu en goede bediening. De sfeer is wel iets minder en nogal toeristisch.
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Het was wat klein,maar gezellig.We waren met z'n tweeen.Ondanks de grote drukte was het eten snel klaar.Mijn voorgerecht was salade met mozarella was prima met gebruik van de olie en azijn,het hoofdgerecht pasta niks bijzonders,maar de huisgemaakte tiramisu heerlijk. Ondanks de brede keus van gerechten was de berekening van alleen de duurste gerechten (AH restautantactie:één gerecht betalen,één gratis) dubieus.De bediening door een hele dikke goedlachse ober paste bij het geheel.
Tapley .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Gedateerd interieur, meubilair van blank gelakt hout - Oostenrijk in de jaren zestig, alles een beetje vettig, vriendelijke ober, de tomatensoep was redelijk, de pizza was slecht - taaie rand, soppig interieur, smakeloze ham, verlepte rucola- , de spaghetti carbonars was kleverig, maar redelijk ban smaak, het nagerecht bleek niet verkrijgbaar - de kok was vergeten het te maken, koffie was er ook niet - de machine deed het niet. Gelukkig waren de prijzen gematigd, maar het is een sof restaurant . Ik weet waarover ik praat want eten vaak buitenshuis Italiaans. Ik neem het uw organisatie een beetje kwalijk dat dit restaurant mee mag doen met de ah-aktie. Zonde van hetgeld en de tijd.