Il Boccalino

Speciale deals

-30% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Il Boccalino

Zoek je iets simpels, zoals een goede pizza en een lekkere, soepele Chianti? Dan zit je bij Il Boccalino goed! Dit Italiaanse restaurant op de Utrechtsestraat in Amsterdam heeft het goed voor elkaar. Hier ga je heen als je al die chique (sterren)restaurants zat bent, als je geen zin hebt om gemaakt vriendelijk te glimlachen om de grapjes van de kelners en chefs. Nee, Il Boccalino is een en al ontspanning en genieten.

Zin om ouderwets lekker Italiaans te eten, ruime porties zonder pretentie en voor een vriendelijke prijs? Neem dan plaats aan de robuuste, houten tafels en laat je overdonderen door de lekkere Italiaanse gerechten van Il Boccalino in Amsterdam!

Ga je een avondje naar Carré? Il Boccalino biedt een super snelle service voor theatergangers. Bekijk hieronder alvast de weg naar Carré en eet smakelijk bij IL Boccalino!

Meer informatie over restaurant Il Boccalino

Maandag t/m zondag 16:00 - 23.00 uur

7,2

Jouw recensie over het restaurant Il Boccalino

Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Het eten was goed. De bediening was slecht.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Wij waren met onze dochter, zoon, schoondochter en 8 weken oude kleinzoon uit eten. We hadden aangegeven dat we met een kinderwagen kwamen en daar hadden ze rekening mee gehouden. We hebben als voorgerecht diverse gerechten besteld en die gedeeld. Was erg lekker. Als hoofdgerecht hadden er 4 mensen een pizza, waarvan 3 calzones. Die waren goed gevuld en schoondochter had gevraagd om wat wisseling van ingredienten en dat was allemaal geen probleem! Een had er de zalmfilet met salade en frietjes en ook dat was een heerlijk gerecht. De tiramisu was ook erg lekker. Il Boccalino is ook na jaren nog een heerlijk restaurant waar je lekker kunt eten. Het interieur is een beetje gedateerd maar we komen niet voor een hip interieur maar voor goed eten en een gastvrije bediening en dat was allemaal prima in orde!
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Eten was okay, service was beter. Ene gerecht smaakte verser dan het andere. De champignonsoep was erg goed. De sfeer is iets ouderwets. Waardoor het voor sommige bezoekers denk ik een drempel is om binnen te komen.
Paula K.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Het broodje waarmee we begonnen voorspelde iets prachtigs, jammer genoeg waren de gangen erna teleurstellend. De eigenaar deed enorm zijn best en dat maakte het allemaal wat beter. De porties zijn enorm, dus als je gewoon zin hebt in een grote pizza die de stevige trek stilt? Dan is dit the place to be.
Yvonne O.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Eten heeft een goede prijs/ kwaliteisverhouding. Bediening spreekt alleen engels, dat is toch raar .
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Wel een beetje weinig ruimte maar verder prima
jessica T.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
heerlijk gegeten en heel gezellige gastheer en gastvrouw, ondanks de drukte. Een aanrader!
De tafel van Truus V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Hele vriendelijke ober, alleen jammer dat hij geen Nederlands sprak maar alleen Engels. In een restaurant in Nederland wil ik graag mijn eigen taal kunnen spreken!!!
M. V.
Jammer dat de ober geen Nederlands sprak!
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Prijs kwaliteit zeer gunstig. Veel 2 persoons tafels, dus bij een groter gezelschap reserveren.
Annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Beste pizza die ik ooit heb gegeten! heerlijk dunne bodem, goed belegd. Gezellig restaurantje waar je zo weer naar toe gaat.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Met vriendinnen gegeten bij il Boccalino via de AH restaurantactie.We konden een menu kiezen dat bestond uit soep of salade, vervolgens pasta of pizza en het dessert van de kaart.
Het voorgerecht was goed de zuppa ai funghi heerlijk. de Pizza werd ervaren als basic en de canneloni was aan de droge kant. De tiramisu daarentegen was weer heerlijk. Al met al een gezellige avond gehad. De bediening was prima. Aan het einde van de avond kregen we een glaasje Limoncello van het huis. Erg aardig.
Lindsey C.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Gezellig, maar werd pas na het beslissen van de hele menu verteld dat de meeste antipasti doen niet mee met de actie, alleen soep en salades, ook niet alle hoofdgerechten maar pasta en pizza wel. Dus opnieuw moesten keizen.
M V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Il Boccalino is een uitstekend klein restaurant, net buiten het centrum van Amsterdam. De bediening is heel attent en je voelt je welkom. De huisgemaakte Siciliaanse gerechten zijn geweldig, kies vooral deze uit het menu!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
We hebben gisteren prima bi Il Boccalino gegeten. De bediening is zeer vriendelijk. Het was een geslaagde avond. Ondanks de AH-actie hadden we een grote keuze aan gerechten.
g.vandertoorn V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Klein, gezellig 'knijpje' met verrukkelijke Tiramisu als slot. Rustige muziek doet lekker eten. De enige bediende heeft het zeer druk maar houdt alles bij.
Samia R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Afgelopen maandag ben Ik bij Restaurant Il Boccalino gaan eten, het restaurant ligt op een goede plek en is makkelijk te bereiken. Vanaf het begin van onze aankomst zijn mijn moeder en ik hartelijk ontvangen. We begonnen met een broodplankje waarvan de kruidenboter en de pesto huisgemaakt waren, ( deze kregen we heerlijk van het huis ) verder nam ik een caprese salade die erg lekker was maar een beetje teveel en mijn moeder nam een rundercarpaccio die er erg lekker uit zag. Als hoofdgerecht bestelden we allebei pizza tartufo met verse parmaham en heerlijke rucola als topping erop. Vervolgens namen we als toetje pannacota die lekker en niet te machtig was en de tiramisu was mooi opgemaakt en smaakte goed. Al met al had ik een erg leuke en goede ervaring. De bediening was erg vriendelijk en stelde ons op gemak. Dit is zeker voor herhaling vatbaar
Petriet R.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Het eten was zeer matig. Zoute soep en kleffe calzone. De inrichting is wat smoezelig. We vierden een verjaardag maar de sfeer in het restaurant was bepaald niet feestelijk.
Kiek S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Het eten was erg lekker. Wij hadden de champignon en tomaten soep vooraf, de truffelpizza als hoofd en als nagerecht de huisgemaakte tiramisu. De service was prima. Heeft de avond niet perse leuker gemaakt maar ook niet slechter. Het mindere was de wc.. mijn zus moest naar de wc en ze kon niet doortrekken, de deur ging stroef op slot en de deurklink viel er bijna af. Daar mag wel iets aan gedaan worden. Verder hebben we een leuke en smakelijke avond gehad!
Sebastiaan G.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Leuk, niet al te groot restaurant. Pasta die ik kreeg was alleen niet gaar en er werd weinig aan gedaan om dit te compenseren. Alle andere gerechten vielen wel in de smaak.
bvdvelde .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Wij hebben hier gegeten met de AH bonnen, voordat we naar het theater gingen. Zeer vriendelijke bediening, heerlijk verse soep en een lekkere pizza voor een mooi prijsje. Voor herhaling vatbaar!