Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Manon V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Na een dagje winkelen aangeschoven bij Il Bacaro bar e cucina, naar aanleiding van de recensies hier op IENS. Bediening is vriendelijk, gastvrij en verzorgd. We gingen voor het tweegangen verrassingsmenu met gamba's en ossehaas (dat was dus geen verrassing meer haha). Vooraf zouden we een aspergesoepje krijgen. Ik had aangegeven dat mijn lief dat niet lust, maar ik wel. Ook nog gevraagd naar een alternatief, uiteindelijk helemaal niks gekregen.
De gerechtjes waren simpel, maar wel goed. Een heerlijke Ripasso erbij! Jammer dat deze weggehaald werd, terwijl mijn lief zijn glas nog niet leeg had. Het ging zo rap dat we de bediening niet terug konden roepen. Dus dat was wel een beetje een minnetje. Het decor was leuk, volgende keer ga ik meer voorin zitten. Ik denk dat het leuker is om 's avonds wat later aan te schuiven voor een goed glas wijn en wat hapjes dan zo een menu te bestellen.
Kortom: was leuk, was lekker, prijs-kwaliteit: heel goed. Dikke voldoende. Zou nog wel een keer teruggaan.
Philippe F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Uitstekend gegeten met gezin. Met name de pasta's heerlijk en vers maar ook sardientjes en gambas waar heerlijk. Leuke en spontane bediening Ondanks drukte.
Fabiano_ .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Heerlijk gegeten! Bediening was ook heel goed en vriendelijk. Je krijgt ala gast genoeg aandacht. Uitermate gezellige sfeer en mooi ingericht restaurant. Gewoonweg een gezellige avond met heerlijk italiaans eten. Wij gaan hier nog vaak komen :)
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wat is er nou fijner om aan het Vrijthof te zitten terwijl de zon schijnt? Een toplunch! Ik heb deze gevonden bij Il Bacaro. Veel goede verhalen gehoord van vrienden die ooit op de Hotelschool in Maastricht hebben gezeten. Een dagje vanuit Amsterdam naar Maastricht, dan natuurlijk ook maar meteen Il Bacaro opzoeken. Alle terrasjes zaten vol... maar het was mijn lucky day! Er gingen net 4 gasten weg en we konden plaatsnemen. Gekozen voor pan con vitello tonnato. Mijn disgenoten hebben o.a. gekozen voor spaghetti con aglio e olio en lamsrack. De bediening was uiterst gastvrij en in voor een grapje. Vetvlekken op je shirt tijdens het eten van spaghetti? Daar heeft het personeel natuurlijk ervaring mee. Meteen komen ze met een doekje in de hoop de vlekken te verwijderen. Het personeel had alles goed onder controle tijdens het mooie weer. Goed om te zien. De verse munt bij mijn ginger ale werd alleen vergeten, maar ach. Vergeven door de drukte! Bedankt voor de gastvrijheid.
Sisa .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Heerlijk eten! Pure smaken, goede italiaanse gerechten op de kaart en vriendelijk personeel. Met een gelukje konden we zo aanschuiven zonder reservering. Vooral de aardappel-bietensalade vonden we erg lekker en verrassend. Een leuke manier om een weekend Maastricht te starten!
Ca Na T.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ik schrijf dit als een tevreden concullega. Met mijn Italiaanse roots voelt het een beetje als thuis komen bij Il Bacaro. Vooral de visgerechten hebben ervoor gezorgd dat ik en mijn familie al ruim een jaar vaste gast zijn. Zo als de heren een restaurant runnen, vind ik prachtig en zo doe ik het zelf ook: met het hart. Verder is het ook de ideale plek om gewoon een wijntje te drinken na een lange dag werken.
khivafurst .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Afgelopen zondagmiddag lekker met mijn moeder en zus bij Il Bacaro op het terras genoten van wat lekkere wijntjes en de overheerlijke cicchetti! Ik hou ervan om zoveel mogelijk verschillende gerechten te proeven als ik ergens ga eten, en hier is dat mogelijk! Bediening erg vriendelijk en gastvrij decor erg leuk heel italiaans.. aanrader dus!
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Heel even op vakantie in Italië, maar dan midden op het Vrijthof. Lekkere hapjes, leuk tapasconcept met goed formaat hapjes en heerlijke kwaliteit. Bediening snel, gezellig en attent. Alle ingredienten aanwezig voor een gezellig avondje Italië!
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Afgelopen zondag lekker op het terras bij Il Bacaro. Heerlijk in het zonnetje genieten van een goed glas wijn en gedurende de avond wat kleine hapjes bestellen. Het is een heel fijn terras om te zitten, de hapjes zijn mooi op smaak en goede porties. Bediening is altijd erg vriendelijk. Persoonlijk vind ik het binnen minder gezellig. Een absolute aanrader voor een heerlijk avondje wegzakken op het terras.
caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Afgelopen donderdag heerlijk genoten van het Italië gevoel, midden op het vrijthof in Maastricht...
Leuke, passende en smaakvolle gerechtjes aangevuld met een spontaan - maar misschien ietwat onervaren - team in de bediening.
Pasta, gegrilde groentes, vitello tonato, bruschetta's, het zijn simpele gerechtjes maar ze worden heerlijk klaar gemaakt! Echt ongelofelijk wat dat allemaal uit die kleine keuken kan komen.
Een aanrader voor een lekker dagje luieren in de zon, romantisch diner of gewoon een borrel met een hapje!
Mart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
zo,dinsdag voor de eerste keer in het nieuwe 2015 weer eens uitzonderlijk genoten van al dat lekkers dat Il Bacaro te bieden heeft..heerlijke geroosterde eend in frambozen dressing, buikspek op salade, fantastische ravioli gevuld met kreeft,en gegrilde kip met fijne groenten,en natuurlijk na, de overheerlijke tiramisu . Geen toeters en bellen,gewoon een no nonsens zaak,waar je je papieren servetjes en bestek uit een oud blikje pakt. Hou je van poespas en gesteven servetten,moet je hier niet zijn,Hou je echter van voortreffelijk klaar gemaakt eten,doe je zelf een groot plezier en reserveer een tafeltje bij Richard en Johan...
theo-eitjes .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Echt een beleving om bij Il Bacara te gast te zijn. Het is er een kakofonie van mensen, geluid en eten. Super gezellig. Vertrouw op het menu dat het restaurant biedt, je hebt van alles wat en proeft dingen die je normaal niet van kaart zou kiezen. En dat bevalt heel goed! Voor de prijs hoef je het niet laten, voor iets meer dan 50 euro hadden we met twee een geweldige avond. Bediening was zeer attent. Hier komen we zeker nog eens terug!

Yvonne en Theo Eitjes
anneopbroek .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Kenden de zaak al langer maar vanavond eindelijk eerste keer bij il bacaro geweest. We vonden het geweldig! Allereerst heerlijke brushettas gegeten met de groep en de eerste glaasjes aperol. Daarna het menu del jorno lusso met lekkere scampi's en ossenhaas met pasta. Erg mals en lekker gekruid. Ook qua portie meer dan genoeg. De bediening was de hele avond dicht in de buurt erg attent en vlot. Vinden het leuk om een babbeltje te maken. De sfeer is heel gezellig echt een Italiaanse bar met muziek en vol leven. Wij komen zeker terug!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Heerlijk gegeten maar wel een beetje standaard. In de recensies lees ik precies wat ik ook gegeten heb, dus niets nieuws van de chef?
Goed, heerlijk, maar om nou te zeggen de meest spectaculaire klassieke italiaan?
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Een drukke gezellige boel hier. We waren met 4 personen en hadden het menu genomen met 2 gerechten. Als eerste kregen we antipasti, met lekkere Italiaanse vleeswaren, tapenades, olijven, artisjokken, tonijn en nog van alles, smaakte heerlijk en zag er ook goed uit. Als hoofd een schotel met ook weer allerlei lekkernijen zoals scampi's, ossenhaas, gegrilde groenten, lams-spiesjes. Bediening was top, hier gaan we snel terugkomen
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Como uno vero ristoranto Italiano. Semplice e delicioso.
goede,vriendelijke service,goede ambiance, en het eten....my Italian should say enough!
JorisvdBraak .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Op zaterdagavond zonder reservering om 18.30 binnenvallen, niet zomaar afwimpelen in alle drukte maar kijken of er toch nog iets mogelijk is...alleen nog een plekje aan de bar. Gastheer neemt alle tijd om ons welkom te heten en vraagt waar we zin in hebben. Laat wat wijn proeven, en doet een voorstel met gerechtjes die je normaal niet als eerste zou nemen. Blijkt een heerlijke avond, gezellig aan de bar met uiterst vriendelijke bediening, leuke sfeer en prima eten. Aanrader!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Tweede bezoek in korte tijd met evenveel plezier gegeten en gezellige avond gehad. De zaak was vol (je kunt blijkbaar gewoon reserveren) dus we kregen een (klein) plekje o barkrukken aan een pilaar....en dat was eigenlijk helemaal gezellig! Lekker Italiaans, zorgzame bediening ondanks alle drukte, prima eten en lekkere wijn. Prijs/kwaliteit uitstekend. Chapeau mannen!
Bouke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Met 2 stellen menu del giorno lusso gegeten. Menu bestaat uit twee gangen: de eerste een combinatie van koude vlees-, vis- en (gegrilde) groentegerechten; de tweede van warme. De variatie tussen koud en warm was erg goed, vooral de kwaliteit van het gebodene was voortreffelijk. De rode huiswijn, een primitivo uit Puglia paste perfect bij de gerechten. We hadden vier menu's besteld en die waren erg ruim; achteraf gezien hadden we met vier volwassenen ruim voldoende gehad aan drie menu's.
De koffie en espresso na was ook zoals het hoort.
De bediening was attent, pro actief en persoonlijk zonder opdringerigheid: super!
Prijs en kwaliteit van het gebodene waren goed met elkaar in overeenstemming.
Il Bacaro is voor mij een absolute aanrader.
Rico V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Heerlijk genoten bij Il bacaro. De bediening was erg vriendelijk en het eten super. veel kleine gerechtjes gegeten. Zo krijg je echt de kans om veel te kunnen proeven, is ons erg bevallen! Verder heerlijke wijnen en een leuke sfeer die er hangt, straalt echt gezelligheid uit. Wij komen terug!