Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Uitmuntend
9,1
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Heel even op vakantie in Italië, maar dan midden op het Vrijthof. Lekkere hapjes, leuk tapasconcept met goed formaat hapjes en heerlijke kwaliteit. Bediening snel, gezellig en attent. Alle ingredienten aanwezig voor een gezellig avondje Italië!
caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Afgelopen donderdag heerlijk genoten van het Italië gevoel, midden op het vrijthof in Maastricht...
Leuke, passende en smaakvolle gerechtjes aangevuld met een spontaan - maar misschien ietwat onervaren - team in de bediening.
Pasta, gegrilde groentes, vitello tonato, bruschetta's, het zijn simpele gerechtjes maar ze worden heerlijk klaar gemaakt! Echt ongelofelijk wat dat allemaal uit die kleine keuken kan komen.
Een aanrader voor een lekker dagje luieren in de zon, romantisch diner of gewoon een borrel met een hapje!
Mart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
zo,dinsdag voor de eerste keer in het nieuwe 2015 weer eens uitzonderlijk genoten van al dat lekkers dat Il Bacaro te bieden heeft..heerlijke geroosterde eend in frambozen dressing, buikspek op salade, fantastische ravioli gevuld met kreeft,en gegrilde kip met fijne groenten,en natuurlijk na, de overheerlijke tiramisu . Geen toeters en bellen,gewoon een no nonsens zaak,waar je je papieren servetjes en bestek uit een oud blikje pakt. Hou je van poespas en gesteven servetten,moet je hier niet zijn,Hou je echter van voortreffelijk klaar gemaakt eten,doe je zelf een groot plezier en reserveer een tafeltje bij Richard en Johan...
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Heerlijk gegeten maar wel een beetje standaard. In de recensies lees ik precies wat ik ook gegeten heb, dus niets nieuws van de chef?
Goed, heerlijk, maar om nou te zeggen de meest spectaculaire klassieke italiaan?
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Een drukke gezellige boel hier. We waren met 4 personen en hadden het menu genomen met 2 gerechten. Als eerste kregen we antipasti, met lekkere Italiaanse vleeswaren, tapenades, olijven, artisjokken, tonijn en nog van alles, smaakte heerlijk en zag er ook goed uit. Als hoofd een schotel met ook weer allerlei lekkernijen zoals scampi's, ossenhaas, gegrilde groenten, lams-spiesjes. Bediening was top, hier gaan we snel terugkomen
Bovee A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Como uno vero ristoranto Italiano. Semplice e delicioso.
goede,vriendelijke service,goede ambiance, en het eten....my Italian should say enough!
JorisvdBraak .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Op zaterdagavond zonder reservering om 18.30 binnenvallen, niet zomaar afwimpelen in alle drukte maar kijken of er toch nog iets mogelijk is...alleen nog een plekje aan de bar. Gastheer neemt alle tijd om ons welkom te heten en vraagt waar we zin in hebben. Laat wat wijn proeven, en doet een voorstel met gerechtjes die je normaal niet als eerste zou nemen. Blijkt een heerlijke avond, gezellig aan de bar met uiterst vriendelijke bediening, leuke sfeer en prima eten. Aanrader!
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Tweede bezoek in korte tijd met evenveel plezier gegeten en gezellige avond gehad. De zaak was vol (je kunt blijkbaar gewoon reserveren) dus we kregen een (klein) plekje o barkrukken aan een pilaar....en dat was eigenlijk helemaal gezellig! Lekker Italiaans, zorgzame bediening ondanks alle drukte, prima eten en lekkere wijn. Prijs/kwaliteit uitstekend. Chapeau mannen!
Bouke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Met 2 stellen menu del giorno lusso gegeten. Menu bestaat uit twee gangen: de eerste een combinatie van koude vlees-, vis- en (gegrilde) groentegerechten; de tweede van warme. De variatie tussen koud en warm was erg goed, vooral de kwaliteit van het gebodene was voortreffelijk. De rode huiswijn, een primitivo uit Puglia paste perfect bij de gerechten. We hadden vier menu's besteld en die waren erg ruim; achteraf gezien hadden we met vier volwassenen ruim voldoende gehad aan drie menu's.
De koffie en espresso na was ook zoals het hoort.
De bediening was attent, pro actief en persoonlijk zonder opdringerigheid: super!
Prijs en kwaliteit van het gebodene waren goed met elkaar in overeenstemming.
Il Bacaro is voor mij een absolute aanrader.
alex7 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Van de week hier mijn verjaardag gevierd en ik heb echt een topavond gehad! Kaart bestaat vnl. uit kleine gerechtjes. Wij hebben van alles geprobeerd (kip, lamsspiesjes, gehaktballetjes, gambaspiesjes, spaghetti, aioli, ravioli, kaasplateau, tiramisu etc.) Alles was even goed op smaak en redelijk geprijsd. Een heerlijke begeleidende Valpolicella € 32,50 maakte het geheel compleet.Enige kritiekpuntje was teveel spek door de carbonara en een te zoete ravioli). Er was veel interactie met de bediening ondanks dat erg druk was en helemaal vol zat. Zeer vriendelijke en passievolle eigenaar. Top aan te bevelen!
Cavia B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Door alle positieve reacties op iens.nl gingen wij hier op zaterdagavond eten. Wij waren zeer teleurgesteld.
Het eten was niet bijzonder: een soort tapas, maar met te weinig smaak. Soms echter ineens veel te zout. Gemarineerd lamsvlees bleek gemarineerd in olijfolie en peper; bij de kaas werd simpelweg een bakje honing gegeven; de gehaktballetjes hadden geen smaak. De wijn was goed, maar aan de prijs.
Qua sfeer: slecht. De tafeltjes staan zo dicht bij elkaar dat je op elkaars bord kijkt. De muziek stond veel te hard, we hadden moeite elkaar te verstaan (konden wel beredeneren waarom die zo hard stond: zo verstond je tenminste je buren niet...).
De bediening: ook onder de maat. Er werd ons bijvoorbeeld toen we aankwamen niet uitgelegd dat het ging om tapas, en hoeveel we daarvan moesten bestellen. Ook kwam men veel te weinig langs de tafels. Het eten werd bijna op tafel gegooid, zonder nadere uitleg.
We verbazen ons dat de reacties hieronder zo positief zijn. Wij zijn zo snel mogelijk uit dit restaurant vertrokken.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Een geweldig restaurant aan het Vrijthof. Prettige ontvangst, ondanks de grote drukte wordt voor ons nog een goed plekje gevonden. We hebben niet gereserveerd, maar dat is wel raadzaam. Aangename, losse en vrolijke bediening. Goede uitleg bij de gerechten, juist tempo bij het opdienen. Het menu van het huis is pure verwennerij. Een grote variatie aan voorgerechten op een ruim bord, voor elk wat wils. De warme gerechten worden ook zo gepresenteerd. De ingrediënten zijn goed en vers. De vegetarische gerechten zijn eveneens met liefde bereid. De rode huiswijn is een verrassing: een van de beste ooit. Eten aan het Vrijthof kan dus een feest zijn.
Mariam K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Gisteren hier gegeten met mijn vriend bij een bezoekje aan Maastricht. Veel positieve verhalen gelezen en die kunnen wij alleen maar beamen. Toen we binnen kwamen zat de zaak stampvol en klonk een gezellig geroezemoes, een goed teken! Na enige twijfel besloten we toch het kleine tafeltje bij de deur te nemen (was het enige vrije plekje nog). Thank god we did!!!
De gastheer nam uitgebreid de tijd om ons uit te leggen hoe het er in dit Italiaanse paradijs aan toe ging. Heerlijke goddelijk royale porties Italiaans eten zoals alleen di mama het liefkozend voor je neer kan zetten. De buffelmozarella van de salade caprese smelt in je mond en de olijfolie en verse basilicum maakt het hemels af. De carpaccio was voortreffelijk en wij waren dan ook zeer blij met het grote bord. Grote bruchetta's met een ware explosie van smaak met uitsluitend verse ingrediënten! Lamsrolletjes en ravioli van de dag (met geitenkaas en rode uiencompote) maakten het helemaal af. Ook de witte wijn van verschillende druiven soorten was een extreem aangename verrassing; een complexe wijn met diepgang en een heerlijke afdronk.
Tot slot; het toetje! Het was zo lekker ik nam er zelfs 2!! De crema al limone (vooral) en de tiramisu waren goddelijk en aan mijn disgenoot te horen (eerder zijn zwijgen) was ook de chocolademousse heerlijk!
In deze zaak proef je de liefde terug in het eten, de sfeer en de bediening! Hier wordt duidelijk met passie en vanuit het hart gewerkt en gekookt!
Wij zijn fan en komen zeker terug!!! Bedankt voor een fantastische avond!
Frids F.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
Prachtige locatie in Maastricht. Zeer prettigen bediening en een behulpzame eigenaar.
wel hebben daar een lekkere lunch gedaan en alle smaken kwamen voorbij.
Prettige wijnen
Gewoon een aaanrader . Wij komen terug voor een diner en bellen van te voren want dit restaurant zit vaak vol en om teleurstellingen te voorkomen even bellen.
Een aanrader in Maastricht!
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
We hadden hoge verwachtingen n.a.v. het cijfer op Iens. Helaas. De garnalen waren tot pap gekookt, de inktvis ringen waren rubber, en de tiramisu was waarschijnlijk al dagen geleden in het potje gedaan. De wijnen waren wel heerlijk en de service was ook echt goed. Misschien een toevallige misser?
Bram S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Heeel lekker genieten .twee gangen menu gepakt lekker genieten van alles wat. Heerlijke huiswijn erbij en zeer vriendelijke bediening.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Wat een heerlijke avond! Eenvoudige gerechten die zeer smaakvol zijn. je kunt klassiek voor-hoofd bestellen maar je kunt er ook voor kiezen om de hele avond steeds kleine losse gerechtjes te bestellen. Eerlijk eten. Aanrader!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
afgelopen zaterdag een lunch genomen in dit restaurant.
Lunch was zondermeer goed te noemen alleen het nagerecht is zondermeer
beneden de maat gezien de prijs/kwaliteitverhouding. Daarom kom ik niet verder
dan een 7 voor het totaalbeeld. Het ziet wel leuk uit de zgn kleine inmaakpotjes
maar vooral de tiramisu en de citroen sorbet had geen kwaliteit en was te wekerig.
Geen 5 punten waard. . Begrijp de hogere recensies niet helemaal.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Il Bacaro in Maastricht is de perfecte plek om te genieten van heerlijk eten en een perfecte ambiance. De kaart is gevarieerd en uitgebreid genoeg en biedt de mogelijkheid tot het nemen van veel verschillende gerechten. Het concept 'delen en samen genieten' komt goed tot zijn recht. Fantastisch eten, echt Italiaanse samen en geuren en originele gerechten en mooie presentatie.
De service valt echter te verbeteren. Vriendelijk personeel maar niet alle tafeltjes werden even snel bediend en er was niet evenveel oog voor iedere gast. Als dit verbeterd wordt zal de algehele beleving sterk verbeteren.
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Met hoge verwachting naar dit restaurant voor een uitgebreide lunch. We kozen voor een luxe (!) 3-gangenmenu op een middag tussen kerst en oud&nieuw. We arriveerden om 13:15 uur en het was nog heel rustig. Al snel kregen we de 1e gang. Een heerlijke schaal antipasta. Daarna liep de tent vol en konden de 2 mensen in de bediening het bijna niet bolwerken. En dat hebben we geweten. Toen we na 3 kwartier de 2e gang nog niet hadden bleek dat ze deze vergeten (!) waren in de keuken. Na opnieuw een kwartier te hebben gewacht kwam dan eindelijk een klein bordje huisgemaakte ravioli (lekker!). Na weer een half uur kwam de derde gang. Weer een schaal met verschillende gerechten. Hier konden we weinig Italiaans aan ontdekken: 2 spiesjes lamsvlees (uitgedroogd), 2 balletjes gehakt in wat tomatensaus, spiesjes van gamba's en wat groente. Nee, dit leek in de verste verte niet op wat we verwacht hadden, gezien alle geweldige recensies.
Bij het afrekenen om 15:30 uur werd duidelijk dat de prijs die we moesten betalen in geen verhouding stond tot wat we hadden gegeten.
Jammer, we zullen bij ons volgende bezoek aan Maastricht dit restaurant zeker niet meer kiezen.