Il Bacaro bar e cucina

Vrijthof 16E 6211 LD Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Uitmuntend
9,1
Lars P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Te lang niet hier geweest. En wat blijven de jongens het goed doen. De kaart staat vol lekkers kleine hapjes waar je samen van kunt genieten. Heerlijke brushettas en heerlijke wijnen. The place to be voor foodlovers op dit moment
Charlotte V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en goede service. Ook de wijnkaart heeft ons kunnen verrassen. Echt een aanrader!
Patrice G.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Sfeervol en gezellig druk restaurant in hartje Maastricht. Menukaart met ruime en gevarieerde keuze tussen o.a. Italiaanse hapjes, warme gerechtjes (waarbij je kunt kiezen uit een kleine of grote portie) en pasta's. Dat is maar goed ook, want zo kun je met z'n tweeën toch verschillende gerechten proeven en delen (alles op de kaart ziet er namelijk heerlijk uit!). Dit was de 2e keer dat wij er waren (we komen zelf uit Den Haag) en voor de 2e keer waren wij zeer aangenaam verrast door de duidelijk proefbare versheid van de ingrediënten, de verrassende gerechten (pasta al limone con prosciutto, arancini) en de vriendelijke en attente bediening. Ook de wijntjes zijn prima. Na deze tweede fantastische ervaring is dit zonder twijfel mijn favoriete restaurant in Maastricht en hoop dat ze snel een vestiging in Den Haag openen ;)
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag avond hier overheerlijke Italiaanse hapjes gegeten. Mooi geserveerd, super personeel dat goed op elkaar is ingespeeld en je hoeft niet lang te wachten ondanks de drukte. Echt een aanrader!
Paar dagen erna nog eens op hun terras genoten van een rosé met een hapje erbij. Top zaak!
Caroline P.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Een perfect avondje uit in Il bacaro. De sfeer is rommelig Italiaans, dat vonden wij erg leuk en authentiek...allhoewel ik in Italie nog nooit een leeg blik met bestek en servetjes op tafel heb aangetroffen. De bediening heeft ons perfect geadviseerd mbt de te bestellen gerechten en wijn; stuk voor stuk heerlijk! De porties hadden misschien wel iets ruimer gemogen.
Maar de sfeer die in het restaurant hangt is werkelijk subliem, wij komen terug!
Riet V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk 2 avonden genoten van de hapjes en drankjes op het terras, soort Italiaanse tapas, dus lekkere kleine hapjes vooraf: olijven, mozarella met gegrilde paprika, bruscetta, gambaspiesjes, gegrilde sardienes, gefrituurde calamaris en heerlijke pasta a la vongole en ravioli, super, we waanden ons op een Italiaans terras
IlseF .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Eindelijk eens kunnen gaan eten bij Il Bacaro. En het was het wachten waard! Mooie verse ingrediënten en goede bereiding. Tagliata di Manzo is heerlijk, mooie prosciutto's en bruschetta's.
Heerlijke wijntjes in het assortiment. Overall een hele goede ervaring. Wel moet ik erbij zeggen dat er iets niet klopt aan de prijsstelling, kwaliteit is super maar de porties mogen wel wat groter voor die prijzen. Vriendelijke bediening. Hopelijk tot snel.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wij zijn vanavond fan geworden van Il Bacaro. Heerlijk italiaans eten om te delen met de hele tafel. We hebben meerdere rondes besteld waarbij de bediening ons enkele huisspecialiteiten aanraadde. Heel erg gezellige avond gehad dank jullie wel
Roger H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Voor de derde keer heerlijk gegeten bij Il Bacaro,eigenlijk elke keer weer volop lofzang.....dat je voor lekker eten ook lekker moet betalen ,dat is niet erg... maar Euro 6,50 bijbetalen voor een vingerhoedje Parmezaanse kaas (diverse Keuken)en Euro 6,50 voor een glaasje Grand Marnier (niet op de kaart)is wel erg aan de prijs!!!Ook werd de bestelde spaghettti met venusschelpen niet geserveerd...vergeten door te geven....Herder let op je schaapjes!!!!
Dylan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De drankjes stonden snel op tafel, een extra stoel in de schaduw werd geregeld. Twee salades en een portie gamba's besteld, ook dat werd (zeker gezien de drukte) snel geserveerd. Alles smaakte prima, maar één gamba zag er na openmaken wat raar uit. Direct goede actie door het personeel. Vanwege kleine kinderen konden we niet wachten op vervanging, maar dat werd met een klantvriendelijke aanpassing in de rekening meer dan goed gemaakt. Grote aanrader wat betreft smaak en service, ik zou hier graag terugkomen!
Bea L.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Bij dit restaurant is aan alles aandacht besteed! De entourage, de menukaart, tot in perfectie is de Italiaanse stijl doorgevoerd. Het menu is uitgebreid, het personeel is zeer gastvrij en vriendelijk. je voelt je meer dan welkom. Wij waren meerdere dagen in Maastricht maar niet op zoek gegaan naar iets anders. we waanden ons in Italië , door de uitgebreide kaart was het mogelijk steeds iets anders te nemen. Alles was ronduit van uitstekende kwaliteit. We aten vitelllo tonnato , carpaccio, spaghetti, filetto di Manzo met tartuffo. Alles was zeer goed op smaak en ook fijn van smaak. een echte aanrader, niet zoeken in Maastricht. Dit is het!
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Na een dagje Maastricht zijn mijn dochter en ik neergestreken op het terras.
Een decor wat er zijn mag en ook nog een zonnetje, uiterst vriendelijke bediening op een vol terras, een Aperol versterkt dit vakantie gevoel, we willen blijven en bestellen het " Il Bacaro menu"; we krijgen tal van hapjes van zowel vlees/ vis er komt een knapperig stokbrood bij, het wordt gevolgd door ravioli met groene asperges en gevolgd door een keur van warme gerechtjes. Met een goed glas rode huiswijn een top ervaring!
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Na een dagje winkelen aangeschoven bij Il Bacaro bar e cucina, naar aanleiding van de recensies hier op IENS. Bediening is vriendelijk, gastvrij en verzorgd. We gingen voor het tweegangen verrassingsmenu met gamba's en ossehaas (dat was dus geen verrassing meer haha). Vooraf zouden we een aspergesoepje krijgen. Ik had aangegeven dat mijn lief dat niet lust, maar ik wel. Ook nog gevraagd naar een alternatief, uiteindelijk helemaal niks gekregen.
De gerechtjes waren simpel, maar wel goed. Een heerlijke Ripasso erbij! Jammer dat deze weggehaald werd, terwijl mijn lief zijn glas nog niet leeg had. Het ging zo rap dat we de bediening niet terug konden roepen. Dus dat was wel een beetje een minnetje. Het decor was leuk, volgende keer ga ik meer voorin zitten. Ik denk dat het leuker is om 's avonds wat later aan te schuiven voor een goed glas wijn en wat hapjes dan zo een menu te bestellen.
Kortom: was leuk, was lekker, prijs-kwaliteit: heel goed. Dikke voldoende. Zou nog wel een keer teruggaan.
Philippe F.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Uitstekend gegeten met gezin. Met name de pasta's heerlijk en vers maar ook sardientjes en gambas waar heerlijk. Leuke en spontane bediening Ondanks drukte.
Brian M.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wat is er nou fijner om aan het Vrijthof te zitten terwijl de zon schijnt? Een toplunch! Ik heb deze gevonden bij Il Bacaro. Veel goede verhalen gehoord van vrienden die ooit op de Hotelschool in Maastricht hebben gezeten. Een dagje vanuit Amsterdam naar Maastricht, dan natuurlijk ook maar meteen Il Bacaro opzoeken. Alle terrasjes zaten vol... maar het was mijn lucky day! Er gingen net 4 gasten weg en we konden plaatsnemen. Gekozen voor pan con vitello tonnato. Mijn disgenoten hebben o.a. gekozen voor spaghetti con aglio e olio en lamsrack. De bediening was uiterst gastvrij en in voor een grapje. Vetvlekken op je shirt tijdens het eten van spaghetti? Daar heeft het personeel natuurlijk ervaring mee. Meteen komen ze met een doekje in de hoop de vlekken te verwijderen. Het personeel had alles goed onder controle tijdens het mooie weer. Goed om te zien. De verse munt bij mijn ginger ale werd alleen vergeten, maar ach. Vergeven door de drukte! Bedankt voor de gastvrijheid.
Sisa .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Heerlijk eten! Pure smaken, goede italiaanse gerechten op de kaart en vriendelijk personeel. Met een gelukje konden we zo aanschuiven zonder reservering. Vooral de aardappel-bietensalade vonden we erg lekker en verrassend. Een leuke manier om een weekend Maastricht te starten!
Marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Heel even op vakantie in Italië, maar dan midden op het Vrijthof. Lekkere hapjes, leuk tapasconcept met goed formaat hapjes en heerlijke kwaliteit. Bediening snel, gezellig en attent. Alle ingredienten aanwezig voor een gezellig avondje Italië!
RoZu16 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Afgelopen zondag lekker op het terras bij Il Bacaro. Heerlijk in het zonnetje genieten van een goed glas wijn en gedurende de avond wat kleine hapjes bestellen. Het is een heel fijn terras om te zitten, de hapjes zijn mooi op smaak en goede porties. Bediening is altijd erg vriendelijk. Persoonlijk vind ik het binnen minder gezellig. Een absolute aanrader voor een heerlijk avondje wegzakken op het terras.
caspar0 .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Afgelopen donderdag heerlijk genoten van het Italië gevoel, midden op het vrijthof in Maastricht...
Leuke, passende en smaakvolle gerechtjes aangevuld met een spontaan - maar misschien ietwat onervaren - team in de bediening.
Pasta, gegrilde groentes, vitello tonato, bruschetta's, het zijn simpele gerechtjes maar ze worden heerlijk klaar gemaakt! Echt ongelofelijk wat dat allemaal uit die kleine keuken kan komen.
Een aanrader voor een lekker dagje luieren in de zon, romantisch diner of gewoon een borrel met een hapje!
Mart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
zo,dinsdag voor de eerste keer in het nieuwe 2015 weer eens uitzonderlijk genoten van al dat lekkers dat Il Bacaro te bieden heeft..heerlijke geroosterde eend in frambozen dressing, buikspek op salade, fantastische ravioli gevuld met kreeft,en gegrilde kip met fijne groenten,en natuurlijk na, de overheerlijke tiramisu . Geen toeters en bellen,gewoon een no nonsens zaak,waar je je papieren servetjes en bestek uit een oud blikje pakt. Hou je van poespas en gesteven servetten,moet je hier niet zijn,Hou je echter van voortreffelijk klaar gemaakt eten,doe je zelf een groot plezier en reserveer een tafeltje bij Richard en Johan...