Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Evelien-e .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Met 8 personen gaan eten, maar voor 7 personen gedekt. Dus nogal krap gezeten (erg krap).. Beetje onhandige bediening, glazen op de tafel, weer eraf, nieuwe erop en weer eraf. Er was gezegd dat we 2u konden eten van half 7 tot half 9,maar we hebben in totaal bijna 1u op het eten moeten wachten. 20 minuten bij aanvang en tussenin nog 30min.dus toen we net het laatste hapje op hadden werd ons verteld dat we het toetje staand op een klein plekje konden nuttigen want de tijd was om. Gezegd niet blij mee te zijn, maar ja kreeg als antwoord helaas. Toetje dus maar ergens anders genuttigd. Eten was verder goed maar dit overschaduwd helaas de avond. Ik kom hier met mijn 7 vrienden zeker niet meer terug!
Lars P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Te lang niet hier geweest. En wat blijven de jongens het goed doen. De kaart staat vol lekkers kleine hapjes waar je samen van kunt genieten. Heerlijke brushettas en heerlijke wijnen. The place to be voor foodlovers op dit moment
Charlotte__1988 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel en goede service. Ook de wijnkaart heeft ons kunnen verrassen. Echt een aanrader!
FamVanZachten .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Met 2 stellen heerlijk gegeten bij Il Bacaro. Aparte lekkere gerechtjes, net iets anders. Het menu snapten we niet direct, maar daar heeft de bediening ons bij geholpen. 'Mogen we u verrassen?'.... 'Tuurlijk'....., maar liever niet met het orgaanvlees dat vervolgens geserveerd werd. Hier zou een vervangend gerechtje voor in de plaats komen, maar dat hebben we niet meer gezien. Het was natuurlijk ook een beetje onze eigen schuld :) Er werd bovendien voldoende geserveerd en het smaakte heerlijk. Jammer dat je op krukken hoog aan een tafel zit: ik zit liever laag. Het was er zo rumoerig dat we elkaar amper konden verstaan. Aan het einde van de avond zakte de aandacht van het personeel af en moesten we ze 2 keer zelf gaan zoeken achter de pilaren bij de bar.
Patrice K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Sfeervol en gezellig druk restaurant in hartje Maastricht. Menukaart met ruime en gevarieerde keuze tussen o.a. Italiaanse hapjes, warme gerechtjes (waarbij je kunt kiezen uit een kleine of grote portie) en pasta's. Dat is maar goed ook, want zo kun je met z'n tweeën toch verschillende gerechten proeven en delen (alles op de kaart ziet er namelijk heerlijk uit!). Dit was de 2e keer dat wij er waren (we komen zelf uit Den Haag) en voor de 2e keer waren wij zeer aangenaam verrast door de duidelijk proefbare versheid van de ingrediënten, de verrassende gerechten (pasta al limone con prosciutto, arancini) en de vriendelijke en attente bediening. Ook de wijntjes zijn prima. Na deze tweede fantastische ervaring is dit zonder twijfel mijn favoriete restaurant in Maastricht en hoop dat ze snel een vestiging in Den Haag openen ;)
Daniel J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Op aanraden van enkele vrienden van mij zijn wij met een groep van 4 man bij Il Bacaro gaan eten. Ik was zeer positief verrast door uitstraling van het restaurant met mooie foto's op de muren. Het eten was ook echt om van te genieten! Kleine maaltijden die snel aan tafel gebracht werden door de vlotte en zeer attente bediening. Wat mij vooral op viel aan het eten was dat het zo lekker gekruid was. Een lekker wijntje erbij maakte de avond compleet.. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annevd87 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Afgelopen zaterdag avond hier overheerlijke Italiaanse hapjes gegeten. Mooi geserveerd, super personeel dat goed op elkaar is ingespeeld en je hoeft niet lang te wachten ondanks de drukte. Echt een aanrader!
Paar dagen erna nog eens op hun terras genoten van een rosé met een hapje erbij. Top zaak!
Donna58 P.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Een perfect avondje uit in Il bacaro. De sfeer is rommelig Italiaans, dat vonden wij erg leuk en authentiek...allhoewel ik in Italie nog nooit een leeg blik met bestek en servetjes op tafel heb aangetroffen. De bediening heeft ons perfect geadviseerd mbt de te bestellen gerechten en wijn; stuk voor stuk heerlijk! De porties hadden misschien wel iets ruimer gemogen.
Maar de sfeer die in het restaurant hangt is werkelijk subliem, wij komen terug!
Riet V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Heerlijk 2 avonden genoten van de hapjes en drankjes op het terras, soort Italiaanse tapas, dus lekkere kleine hapjes vooraf: olijven, mozarella met gegrilde paprika, bruscetta, gambaspiesjes, gegrilde sardienes, gefrituurde calamaris en heerlijke pasta a la vongole en ravioli, super, we waanden ons op een Italiaans terras
Jackdekoning .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
We kijken terug op een uitstekend menu bij il bacaro. Heeft mij en mijn vrouw ontzettend goed gesmaakt. Samen kozen we voor balans wat kleinere en wat grotere gerechten. Keuze aan overvloed en dat mag ook eens gezegd worden.
IlseF .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Eindelijk eens kunnen gaan eten bij Il Bacaro. En het was het wachten waard! Mooie verse ingrediënten en goede bereiding. Tagliata di Manzo is heerlijk, mooie prosciutto's en bruschetta's.
Heerlijke wijntjes in het assortiment. Overall een hele goede ervaring. Wel moet ik erbij zeggen dat er iets niet klopt aan de prijsstelling, kwaliteit is super maar de porties mogen wel wat groter voor die prijzen. Vriendelijke bediening. Hopelijk tot snel.
Spork T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We hebben eergisteren voor de tweede keer bij Il Bacaro gegeten. Kleine gerechten om te delen en een avond vol vertier en gezelligheid gegarandeerd. Het pand ademt een en al sfeer. De bediening doet hier heel erg leuk aan mee. Zoek je als groep een restaurant in Maastricht met heerlijk italiaans eten, dan moet je zeker hierheen. Nino (ober), bedankt voor de heerlijke avond!
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Wij zijn vanavond fan geworden van Il Bacaro. Heerlijk italiaans eten om te delen met de hele tafel. We hebben meerdere rondes besteld waarbij de bediening ons enkele huisspecialiteiten aanraadde. Heel erg gezellige avond gehad dank jullie wel
roger H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Voor de derde keer heerlijk gegeten bij Il Bacaro,eigenlijk elke keer weer volop lofzang.....dat je voor lekker eten ook lekker moet betalen ,dat is niet erg... maar Euro 6,50 bijbetalen voor een vingerhoedje Parmezaanse kaas (diverse Keuken)en Euro 6,50 voor een glaasje Grand Marnier (niet op de kaart)is wel erg aan de prijs!!!Ook werd de bestelde spaghettti met venusschelpen niet geserveerd...vergeten door te geven....Herder let op je schaapjes!!!!
Dylan V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
De drankjes stonden snel op tafel, een extra stoel in de schaduw werd geregeld. Twee salades en een portie gamba's besteld, ook dat werd (zeker gezien de drukte) snel geserveerd. Alles smaakte prima, maar één gamba zag er na openmaken wat raar uit. Direct goede actie door het personeel. Vanwege kleine kinderen konden we niet wachten op vervanging, maar dat werd met een klantvriendelijke aanpassing in de rekening meer dan goed gemaakt. Grote aanrader wat betreft smaak en service, ik zou hier graag terugkomen!
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Bij dit restaurant is aan alles aandacht besteed! De entourage, de menukaart, tot in perfectie is de Italiaanse stijl doorgevoerd. Het menu is uitgebreid, het personeel is zeer gastvrij en vriendelijk. je voelt je meer dan welkom. Wij waren meerdere dagen in Maastricht maar niet op zoek gegaan naar iets anders. we waanden ons in Italië , door de uitgebreide kaart was het mogelijk steeds iets anders te nemen. Alles was ronduit van uitstekende kwaliteit. We aten vitelllo tonnato , carpaccio, spaghetti, filetto di Manzo met tartuffo. Alles was zeer goed op smaak en ook fijn van smaak. een echte aanrader, niet zoeken in Maastricht. Dit is het!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Afgelopen vrijdag avond hebben we hier een terrasarrangement van André Rieu geboekt.
Wat ons meteen opviel was dat we ons zeer welkom voelde in deze zaak.
We hebben ontzettend genoten van het enthousiasme en de gastvrijheid van het personeel.
Er zaten wel 200 mensen op het terras, maar wij ervaarden dat helemaal niet zo.

Van het diner verwachtte wij niet veel met zo een groot aantal, maar het menu was uit de kunst.
Perfecte tonijntartaar als voorgerecht en malse kalfsbiefstukjes als hoofdgerecht op een warm bord!De combinatie van een perfecte bediening, met lekker eten en een fantastische sfeer heeft ons doen besluiten om volgend jaar weer terug te komen.
En dat zegt genoeg!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Heerlijk en eerlijk Italiaans eten zoals het hoort: alle borden en schalen in het midden van de tafel. Dit op een toplocatie met mooi interieur, zeer vriendelijke en kundige bediening en mooie wijnen en toetjes. Vooral de heerlijke hammen en gefrituurde aubergine zijn een aanrader!
Jannemiek K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Na een dagje Maastricht zijn mijn dochter en ik neergestreken op het terras.
Een decor wat er zijn mag en ook nog een zonnetje, uiterst vriendelijke bediening op een vol terras, een Aperol versterkt dit vakantie gevoel, we willen blijven en bestellen het " Il Bacaro menu"; we krijgen tal van hapjes van zowel vlees/ vis er komt een knapperig stokbrood bij, het wordt gevolgd door ravioli met groene asperges en gevolgd door een keur van warme gerechtjes. Met een goed glas rode huiswijn een top ervaring!
danielzwarts .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
Een heerlijke en gezellige avond gehad bij Il Bacaro.

Deze Italiaan, gelegen aan het mooie vrijthof te maastricht, biedt zowel binnen als buiten plekken aan in een strak ingericht restaurant. De bediening was snel en gezellig en was ook behulpzaam met het uitzoeken van de wijnen. We mochten zelfs verschillende wijnen proeven. Een perfecte service dus!
Er is een ruime keuze aan allerlei, niet alledaagse kleine hapjes. In ons geval hebben wij een goede antipasti schotel gekozen en daarna spaghetti vongole.

We hadden ook nog kalfsvlees met een gorgonzola saus en ossenhaas met rucola en Parmezaanse kaas.

De gerechten waren niet goedkoop, maar de kwaliteit en smaak was meer dan uitstekend. De wijnen daarentegen waren zeer schappelijk geprijsd.

Wij komen zeer zeker terug.