Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Cees H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een uitstekend restaurant en toch op het Vrijthof. Attente en vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten en een mooie formule : kleine gerechten die je ook met twee kunt delen. Je waant je even in Italië. Zeer aanbevolen!
Marco P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Italiaanse stijl en kwaliteit in Maastricht! Ik wens een compliment aan het adres van de bediening te maken die zich ondanks de drukte meer dan staande wisten te houden zonder de sfeer te laten lijden. De Affettati Misti was werkelijk uit de kunst, een echte aanrader!
Hedwig F.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Super gegeten bij Il Bacaro, niet de eerste keer dat we hier komen. Maar elke keer weer is het er weer lekker. Bediening is super en je wordt echt in de watten gelegd. Veel lekkere kleine gerechtjes mogen proeven, met bijpassende wijnen, super! Wij komen hier weer terug.
Marc T.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Wat hebben wij genoten in dit restaurant. Verse producten, smaakvolle gerechten, een uitgebreide wijnkaart en vriendelijke bediening. De kikkererwtensalade en de stokviscrème vonden wij het lekkerste. En dit allemaal voor een betaalbare prijs. Voor herhaling vatbaar!
harissa62 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Echt een fantastische zaak. Het eten varieert van lekker tot G-E-W-E-L-D-I-G, de bediening is ongelooflijk vriendelijk, goed en attent, op een volkomen natuurlijke, niet opdringerige manier. En dan zijn er nog de leuke formule van kleine hapjes, het heel aangename decor, de heerlijke wijn. En de prijzen zijn….super schappelijk! Voor ons de beste prijs-kwaliteitverhouding die we ooit in Nederland tegenkwamen.
Shirley H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Heerlijk restaurant aan het Vrijthof. Niet die standaard keuken die je veel ziet aan het Vrijthof maar heerlijke hapjes italiaans eten die je samen kunt delen. Ruime keuze en alles erg lekker. De kip was onze favoriet (3x besteld) Heel ongedwongen en vlot concept. Complimenten voor de inrichting en ook de leuke bediening
Carina86 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Wat ben ik blij dat ik deze hippe, gezellige tent heb ontdekt! Heerlijk gegeten en goede service! De vitello tonnato was perfect op smaak en de chocolademousse verrukkelijk! Ik kom hier zeker terug!
Sandraaaa .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zijn hier met een grote groep gaan eten en het eten was echt waardeloos :( zeer teleurgesteld, kregen tapas maar was niet lekker. Bonen, pasta zonder saus, rode bieten salade, wil je lekkere tapas? Ga hier dan niet heen!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Gisteren gekozen voor il Bacaro vanwege de goede recensies en de hoge cijfers. We waren van de lichting van 20.30 een van de eersten en dus hadden we keuze waar we wilden zitten. Maar goed ook want veel plekken zijn krap bemeten en staan zeer dicht op elkaar. De gevarieerde antipasto als eerste gekozen en die was heerlijk. Daarna was het echter over. De salade van kip was veel te zuur en de kip was minimaal. En dat voor een prijs van 12,50 hetgeen niet in verhouding was met de antipasto. De inktvisringen waren slap en bleek, het sausje was wel erg lekker. Tenslotte nog de lamspiesjes en groenten uit de oven gehad. Beide gerechten echter te peperig waardoor je alleen nog maar de peper proefde. Met onze opmerking hierover werd niets gedaan. Al met al voor ons een teleurstelling en we gaan hier ook niet weer eten.
nicovdd .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Heerlijk gegeten in deze gezellige zaak aan de rand van het Vrijthof. Keuze uit verschillende kleine hapjes voor een goede prijs. Enorm vriendelijke bediening.
Hugan A.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Leuke formule. Heerlijk gegeten en lekkere wijntjes. Met een top dessert, citroencreme met meringue. Leuke bediening snel en attent.
ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Tweede keer in dit restaurant. Over het eten kan ik kort zijn. Dat is geweldig, evenals het personeel. De sfeer is supergezellig. Toch een minpuntje. Met zn 2n zit je achterin het restaurant aan een klein tafeltje. Eter 1 zit prima op de bank met het gezicht naar het restaurant. Eter 2 zit er tegenover met het zicht op de tafelgenoot :) en de muur. De tafeltjes staan zodanig dicht op elkaar dat contact met de buren niet te vermijden is ( dit kun je prettig vinden of niet). Toiletbezoek betekent dat je je tussen de tafeltjes door moet wringen. Kiezen of je je achter of je voorkant langs de tafel van de buren wilt schuiven. Ik koos voor mn achterkant. Een heel beschaafde overigens. Zit je in de hoek, zoals wij vorig jaar, dan zit je haaks op elkaar. Dat zit veel prettiger. 1 tafeltje ertussenuit zou dit op kunnen lossen. Voor ons is dit een reden om de volgende keer een ander restaurant te kiezen. Wel jammer want ik heb nergens in Maastricht zo lekker gegeten.
Noma231 .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Weer heerlijk gegeten vanavond en dus nog een tweede recensie waardig. Team il bacaro blijf vooral dit hoge niveau voortzetten, de heerlijke cichetti serveren en hou vooral die leuke sfeer bij jullie. Een avond bij jullie is een echte avond uit!
Kyra K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wat was het genieten bij Il Bacaro! Genoten van de lekkerste verschillende soorten tapas, met als favoriet de gamba's van de grill. Ook de smaak van de aioli bij het stokbrood is heerlijk. Niet alleen het eten is super, maar de sfeer en de bediening ook. Je waant je in dit restaurant echt even in Italië.
Roland T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Heerlijk tijdens onze citytrip in Maastricht hier gegeten! Bijzonder concept dat waar we in Amsterdam zelfs een puntje aan mogen zuigen..kleine en grotere gerechten voor te delen en dat alles in een heerlijk italiaans sausje gegoten. De zaak ademt venitië en het personeel draagt dat heel leuk uit.
Diesert .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Dit is wereldklasse! Goed concept van kleinere gerechten van hoge kwaliteit. Zeer acceptabele prijzen ook; hele avond met z'n drieën voor 115,- Bediening is zeer attent en vriendelijk. Sardientjes en pasta met mosselen zijn favoriet. Jammer dat de 'When we dance' wijn was uitverkocht. In dit restaurant voel je je nog echt speciaal als gast, iets wat steeds meer verdwijnt, vooral in Nederland. Wij komen zeker terug!
AnneMarie1000 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Afgelopen weekend bij deze zaak de prosciutto di parma gegeten. Werkelijk overheerlijk! Daarbij was de bediening vriendelijk, heerst er een super ambiance en merkte je dat op elk detail gelet wordt. Hier komen we zeker snel weer terug! :D
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Vanavond voor de eerste keer bij Il
Bacaro gegeten.
Bediening goed, voldoende aandacht, lekkere wijnen.
Voldoende keuze in gerechten, goede balans in keuze tussen vis, vlees, pasta en vega gerechten.
Mooie zaak, erg sfeervol en gezellig, goede akoestiek, voor mij vanwege slecht gehoor erg belangrijk.
Eten, ja daar ligt de pijn.
We waren met een 6-koppig gezelschap, veel verschillende gerechten besteld.
Kwaliteit erg verschillend, van super lekker tot zeer matig en slecht op smaal.
Voorbeeld, champignons erg slecht, plastic kaas als gratin, geen smaaksensatie, gewoon slecht.
Daarnaast zeebaars gehad en die was super lekker.
Bruchetta heerlijk, stokviscreme was de teleurstelling, was namelijk geen stokvis.
Al met al leuke avond maar kwaliteit van eten moet beter, niet van slecht naar matig naar goed.
Voor de rest, mooie gezellige zaak.
CIndy M.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Overheerlijk eten, attente bediening. Toetjes vind ik niet zo bijzonder (in verhouding tot de rest). Maar dat is geen probleem want de rest is echt zo heerlijk dat het moeilijk kiezen is.
Op drukke dagen 2 zittingen (18.30 en 20.30) waarbij ik de eerste zitting aan de krappe kant vind, beter vanaf 18 uur.
MarloesMaaikeOtto .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteravond gegeten met mijn zus en onze vader. Kwamen er via Iens.nl. Hebben er super lekker gegeten!!!! Verassingsmenu gekozen en het was masterlijk! Goede gastheer!! Hebben genoten van al het lekkers en toetje! Komen sowieso terug als we weer een weekendje naar Maastricht gaan. Echt een aanrader om er te gaan eten.