Over het restaurant Il Bacaro bar e cucina

Genieten in Maastricht

Een stukje Italië aan het Vrijthof. Start met een lekker aperitief en geef je daarna over aan de kunsten van de chef. Het ene na het andere heerlijke gerechtje verschijnt op tafel, wat een genot. De bediening maakt je avond helemaal af!

Meer informatie over restaurant Il Bacaro bar e cucina

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Molno .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Wederom een geweldig heerlijk diner genoten (4pax).
Hiervoor kom je naar een restaurant (juiste prijs vs kwaliteit)
We hebben ons door de gastheer laten verrassen met een invulling naar eigen inzicht, dit is goed bevallen (incl de fles wijn).
De reden voor decor een 7 is dat de stoelen bij de hoge tafels ietwat lastig zitten.
Ambiance is precies goed.
Ton W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Met zijn vieren genoten van de Italiaanse dis van Il bacaro. We hadden een drie gangenmenu deluxe. Alles echt heel lekker. Door de prettige bediening voelden wij ons zeer welkom en werd aan al onze wensen voldaan. De rode huiswijn is overigens ook heel lekker.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Super gezellig en lekker gegeten. Aanrader voor gezelschappen. De gerechten volgen elkaar netjes op en de ambiance is perfect om met je vrienden eens gezellig bij te praten. Dranken goed verzorgd en mooi assortiment wijnen. Lekkere cocktail gehad.
kortom, snel weet terug!
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Het was druk maar er was nog een tafeltje vrij voor ons twee. Heerlijk wijntjrle gedronken en genoten van een luxe twee-gangen menu wat bestond uit een heerlijke schaal antipasti en vervolgens een diversiteit aan kleine warme hapjes. Goede bediening. Ook best betaalbaar. Aanrader!
Marjo N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Altijd wanneer we Maastricht zijn gaan we hier lunchen! We nemen altijd 'n broodje carpaccio en 'n broodje gegrilde kip. Heerlijk!
Helaas laatst op 'n vrijdag hetzelfde besteld toen ik er met m'n dochter was, zij vindt 't broodje gegrilde kip ook zo lekker, was er 'n andere kok! Ipv gegrilde kip kreeg ze gebakken kip met veel stukjes vet. Op mijn broodje carpaccio overheerste de olijfolie!
Jammer
Voortaan zal ik eerst kijken wie er in de keuken staat!
RyanneCU .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Mijn vriend en ik waren 'n dagje in Maastricht, om te winkelen en natuurlijk op het eind van de dag een hapje te eten, wij stuitte op een leuk restaurant op het Vrijthof, een mooi gelegen restaurant dat ook van binnen erg mooi en goed uitzag, dat was ook 1 van de redenen dat mijn vriend en ik dachten hier wel n leuke en lekkere afsluiter te kunnen hebben van onze dag Maastricht, en dat was ook zeker het geval , we hadden beide de Ravioli's gevuld met geitenkaas en rode biet genomen samen met een glas rode huiswijn, heerlijke combinatie, en samen met een vriendelijke en over veel kennis beschikkende medewerkers vonden wij dit zeker een restaurant waar wij nog eens terug zouden willen gaan.
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Gegeten in de leukste stad van Nederland bij deze leuke italiaan. We hebben genoten van de heerlijke antipasti, de verrukkelijke pasta en goede bijpassende rode wijnen. Het is echt een heerlijk zaakje.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Il Bacaro aan het Vrijthof, gezellig Italiaans restaurant met prima terras
Heerlijk gegeten, verschillende gerechten, smaakvol en verschillend.
Bediening enthousiast en attent.
Helaas geen ruimte meer voor een heerlijk dessert
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het eten was heel goed van smaak, maar veel te weinig.
We hadden een dagmenu voor 3 personen, en bij de schaal met voorgerechtjes die op tafel kwam, dachten we dat er nog wat bij kwam.
De pasta bij het hoofdgerecht lag op 1 diep bord, met 3 kleine gehakballetjes een een spiesje. Echt te weinig voor volwassen mannen.
Jammer want het was wel erg lekker, en de service was goed en de wijn was lekker.
Rhaans .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Zelfs op een dinsdagavond is het stampvol in Il Bacaro. Dit verbaasde me evenveel als het feit dat er veel "locals" komen, aangezien het aan het toeristische Vrijthof ligt.
De service komt met een vriendelijkheid die je in de Randstad niet vindt.
Het twee gangen menu van 24,99 dat ik er heb gegeten is absoluut een aanrader. Alle verschillende hapjes (cicchetti) van Italiaanse vleeswaren tot scampi in dit menu zijn heerlijk.
De rode huiswijn is wat zoet, maar gelukkig is de wijnkaart gevarieerd genoeg om hier een oplossing voor te bieden (zoals het een bacaro betaamt).
Het decor is strak met veel zwartwit foto's.
Ik ga er vanwege de drukte op een dinsdag vanuit dat men later in de week zeker moet reserveren.
Il Bacaro is absoluut een aanrader!
Lars P.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Bij binnenkomst werden we in een drukke zaak hartelijk ontvangen.
Er was nog plaats aan de bar maar dat vonden we niet erg.
We hebben erg genoten van de georganiseerde “chaos” maar het meeste van het eten en het drinken.
Van lekkere hammen en kazen tot zeer smakelijke ravioli’s.
Als wijnliefhebber vond ik de wijnkaart zeer uitgebreid en betaalbaar.
Zijn we weer in Maastricht, dan gaan we zeer zeker terug.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wilde hier eigenlijk dineren, maar was voor die avond al helemaal volgeboekt. Gelukkig rond lunchtijd gewoon langsgeweest en wow wat een culinaire ervaring. En betaalbaar. Als ik weer eens weekendje in maastricht ben dan wil ik hier weer eten
GaRo .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Vorige week donderdag gaan eten bij Il Bacaro en het was weer in een woord: top. Wat een gezellig Italiaans restaurant! We waren met vier personen en werden écht in de watten gelegd. De drie verschillende soorten bruschetta's zijn altijd vers en altijd verschillend. Als hoofdgerecht hadden we een groot bord met verschillende lekkernijen genaamd: "Antipasti il Bacaro". Daarnaast nog een heerlijk bordje ravioli met truffel en scampi's. Conclusie: in een woord verrukkelijk.
Monique R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Een prachtig Italiaans restaurant met o.a. heerlijk te delen antipasta. De wijnen zijn voortreffelijk en het is zeer sfeervol ingericht. Jammer dat je vreselijk dicht op elkaar zit achterin de zaak. Probeer een plaatsje aan de bar te bemachtigen, waarbij je dan wel op krukken zit of een tafeltje achterin op de hoek. Reserveren in het weekend is verplicht, waarbij je uit 2 shifts kunt kiezen: 17:30-20:30 of vanaf 20:30 uur. Aangenaam personeel maar vooral heerlijk eten!
Lieske80 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
We werden hartelijk ontvangen. Het restaurant zat eigenlijk vol maar er was nog een plekje aan de bar met zicht op de keuken. Ondanks dat het erg druk was werd er een praatje gemaakt waardoor we ons echt gast voelde. De gerechten bestelde we per gang (shared dining) en smaak was goed, erg lekker en top combinatie met een heerlijk glas rode wijn. Na het eten gezellig blijven zitten vanwege de super sfeer. Voor herhaling vatbaar.
genietende .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat hebben wij ontzettend zitten genieten met z'n tweeën (vriendin en ik) in dit restaurant. Verse producten, goede echte Italiaanse sfeer, een uitgebreide kaart met veel variatie en tot slot zeer vriendelijke bediening. De voorgerechten en de heerlijke bijpassende wijnen vonden wij subliem. En dit allemaal voor een goed prijs kwaliteit verhouding. zeker tot de volgende keer!
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Naast de gezellige ambiance en het lekkere eten hebben de medewerkers ons een fantastische avond bezorgd. Ondanks de drukke avond weten ze de klanten de aandacht te geven die nodig is. En dat is oprechte aandacht! Wij waren met een kinderwagen en ze acteerde in oplossingen...., zoals we dat verwachten van een klantgericht bedrijf. Complimenten aan de medewerkers. Zo zien wij ze graag!
JimFox .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Ik had mijn bedenkingen bij dit restaurant aan het Vrijthof. De toeristen komen toch wel, ik zoek dan liever iets in een zijstraatje. Maar de goede recensies trokken ons over de streep.

Helaas is het ons erg tegengevallen. We kozen voor de combinatie menu's en het was niet verrassend en viel erg tegen. Diverse eenvoudige gerechten op een grote schaal en erg simpel. Nu is dat helemaal niet erg in de Italiaanse keuken, maar het is hier niet het pure van Italië.

Daarnaast een haast overdreven acterende bediening en tafeltjes dicht op elkaar.
Nee, onbegrijpelijk dat de beoordelingen zo hoog zijn.
Harren .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Super lekker zeg, weekendje Maastricht en 2 dagen hier gegeten voor het fantastische eten, ambiance en super bediening!! Chapeau!
Cees H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een uitstekend restaurant en toch op het Vrijthof. Attente en vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten en een mooie formule : kleine gerechten die je ook met twee kunt delen. Je waant je even in Italië. Zeer aanbevolen!