Ikura Sushi Bar

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zaterdag 12:00 - 21:30

Zazi D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vandaag zo een ontzettende trek in sushi. Onderweg naar huis in de trein al besteld. Ja hoor, zul je zien vertraging! Gebeld en de bestelling kunnen verzetten. Ook die tijd ging ik niet redden weer gebeld en ze waren bereid om de sushi naar een andere locatie te brengen. Toch niet handig voor mij, kon ik mijn bestelling tot kwart voor 10 (net voor sluitingstijd verzetten) Werd zelfs gebeld of ik het ging redden! Wat een service!!! Met de vriendelijkste glimlach werd mijn sushi geleverd! En het smaakt heerlijk! Avocado super vers, zalm zoals het hoort, grote stukken sushi en genoeg soja saus! Goede sushi blijft lastig maar Ikura heeft al mijn verwachtingen overtroffen! Bedankt voor jullie hospitality! Dit wordt voortaan mijn nieuwe sushi plek!!! Liefs Zazi
Remco_van_der_meulen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Er is een groot aanbod van goede sushi in Amsterdam. Na een mindere ervaring probeer ik weer een nieuwe. Bij Ikaru heb ik nu 10x besteld en volgende keer weer. Ze nemen meestal wel de tijd voor leveren. Houdt rekening met een uur.

De locatie is minimaal en puur ingericht voor de service. Ik heb hier maar 1 keer gebruikt van gemaakt als culinaire tussenstop.

Er is geen favoriet op het menu maar neem wel altijd de jakatori sticks en losse Ura maki(s). De wasabi, gember en soja sauce zijn goed.
Th4545 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
een echt simpel decor, maar een bijzonder hartelijke bediening met net de juiste lach en toch afstand, je komt voor elkaar of t eten en niet voor hen immers. geweldige verse sushi, de rijst nog lauwwarm, de sake in de zalm met sake sasshimi proefde ik niet echt maar wellicht kwam dat door de sake die ik al dronk , een huissake maar lekker zacht en gewoon goed. een sapporobiertje erbij. neem gewoon veel gerechtjes en delen maar.
natuurlijk het wier voorzien van sesam, soms smaakt reeds dat wat vissig maar niet hier echt lekker fris, knapperig en een beetje rooksmaak vd sesam. bijzonder waren de babyoctopusjes daar zullen niet velen voor gaan maar wel leuk dat het er is. persoonlijk had ik het beslag va tempura voor gamba's iets meer gekruid maar lekker was t. de spici sushi is ook spici zoals t hoort vooral het drupje 'sambalsaus? erop is lekker erbij. Kortom voor een goede lunch en bijzonder goed ook in zijn prijs een aanrade wie van goed eten houdt.
Kroketje .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Ikura is een van mijn twee favoriete sushibars van Amsterdam. Heerlijke, verse vis, ruime keus en een goeie prijs-kwaliteit verhouding. Echt een aanrader. Decor is iets minder, maar voor afhaalsushi echt fenomenaal. Vriendelijke koks en personeel. Erg goed!!!
Eveline M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2014
Besteld: sashimi zalm, avocado nigiri, tempura maki, edamame, maki maguro avocado en tori maki (gebakken kipfilet).
Wat fijn; warme edamame, écht rijpe avocado en verse zachte zalm. De kip in de tori maki was alleen wat glibberig en redelijk smakeloos. Wellicht heeft de yakitori roll maki wat meer smaak.
Bezorging precies zoals eerder 's middags aangegeven, en de prijs- kwaliteitverhouding is prima.
Hoewel een andere bekende (maar ook duurdere) bezorger mijn favoriet blijft, was het een goede ervaring en ik bestel zeker weer.
LAFOOD .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Elke keer weer is het een groot feest om sushi van Ikura te eten. We halen hier minstens 3x in de maand sushi. De sushi's zijn strak gerold, de vis is vers en goed van kwaliteit. De sushi wordt bereid en gerold waar je bij staat. Tempura temaki en de tori maki zijn zeker ons favoriet! De sushi van Ikura blijft een verwenmoment en is echt een aanrader!
A D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Het eten was heerlijk en vers, de bediening heel vriendelijk. Zeker een aanrader. De zaak is schoon en netjes, alleen wat 'kaal' om echt gezellig te zijn.
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Heerlijke sushi gegeten in deze Japanse snackbar. Fris uit blik, brommertje voor de deur maar wel verse, niet te zuinige en mooi gepresenteerde sushi. Aanrader om af te halen of als snelle hap tijdens het shoppen.
Kate S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Besteld: tonijn en zalm sashimi (van elk vier stukken), rainbow maki (4 stuks), spicy maguro maki (2 stukken), tempura maki (2 stukken), California maki (2 stukken). Het was allemaal erg smakelijk, bezorging was snel en de hoeveelheid was veels te veel voor 1 persoon.

Dit kwam grotendeels omdat de sushirollen zo groot waren, dat ik ze in twee happen op kreeg. Dit was heel erg jammer, omdat sushi juist fijn en delicaat moet zijn en groot genoeg om in 1 hap weg te krijgen. Dit geld ook voor de sashimi, die waren erg dikken plakken.

Ik heb liever 8 stukken dunne plakken sashimi in plaats van vier dikke plakken. Dat eet gewoon niet lekker, dikke plakken sashimi.

Dus qua smaak, keep up the good work, maar maak alsjeblieft de sushi iets kleiner. Ik heb liever iets meer, maar kleiner voor dezelfde prijs dan die grote stukken.
Spruitje72 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
De beste Sushi bar van Amsterdam, waarom? Omdat het altijd heerlijk vers is, prachtig verzorgd er uit ziet en heerlijk smaakt. Perfecte prijs verhouding met de kwaliteit die geboden wordt. Kom er een paar keer per week, mijn favo.
Lou C.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Smaakvol, vers bereid, mooie presentatie, prettige bediening. Prima prijs/kwaliteit. Helaas lastig parkeren (kom niet uit de buurt).
Femmex .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Vanavond heerlijk sushi laten bezorgen door dit restaurant. Bezorger was ruim op tijd en de warme gerechten zoals de yakitori spiesjes en de kippendijfilet waren nog goed warm. Ik eet vaak sushi maar ik heb zelden zo'n verse en goede kwaliteit geproefd. Vaak in all you can eat restaurants zijn de gerechten wel oke maar als je deze hebt geproefd is dat toch wel een groot verschil. Zeker voor herhaling vatbaar!
Sandra N.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Al meerdere keren sushi laten bezorgen door dit restaurant. Ze zijn altijd stipt op tijd, niet te vroeg en niet te laat. Gratis bezorgen boven de 15 euro dus daar kom je altijd wel aan. De sushi is van top-kwaliteit, altijd heerlijk vers en smaakvol. Sashimi ook erg lekker en een heel ruime keus. Echt een topper!
Kma340 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2012
De sushi is zeer goed en super vers! De kwaliteit is beter dan bij de all you can eat restaurants. Ikura heeft ook de laagste prijs vergeleken met andere sushi bars! Ik zie jullie gauw!