IJsselhuis Museumhavencafe

Schielands Hoge Zeedijk 1 2802 Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

Stad en vaart

Het Museumhavencafe zit in het voormalig schipperswachtlokaal bij de Mallegatsluis. Vanaf de terrastuin kun je alle rust uitkijken over stad en vaart. Het monument, in de vorm van een Grieks kruis, vormt een opvallend entree voor de stad Gouda. Natuurlijk kun je er in het weekend een avondje van het boerenland eten, maar zoek je een feest- of trouwlocatie, is deze plek ook lang niet mis!

Meer informatie over restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

9,5

Jouw recensie over het restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een geweldige culinaire ervaring met lekker eten (een uitgebalanceerd wijn- én bierarrangement, in combinatie met hele vriendelijke bediening in een intieme sfeer
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Prima eten. Klein gezellig restaurant. De gekonfijte gans was erg lekker!! We waren er op een "dichtersavond" waar gedichten werden voorgedragen. Dat was wat minder, want hierdoor konden we minder luidruchtig praten... Goede bediening,lekker bier. Prima prijskwaliteit. Intiem.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Het duurde verschrikkelijk lang. In totaal hebben we over ons drie gangen menu dik drie uur gedaan
Donald P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We moesten heeeeel lang wachten op het hoofdgerecht. Besloten daarom geen nagerecht meer te nemen.
Prijs/kwaliteit verhouding kan beter.
We weten dat het een hele kleine keuken is en dat je langer dan gebruikelijk moet wachten maar dit was buiten proportie. Een excuus of een gebaar van het aanbieden van koffie oid zou een beter gevoel achtergelaten hebben.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Helemaal top!!!!
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Vriendelijke en gastvrije ontvangst. Je hebt keuze uit een driegangen menu en een verrassingsmenu. Gekozen voor het driegangen menu waarbij we alledrie een ander hoofdgerecht (vlees, vis, vega) hebben gekozen. Het was allemaal lekker en met zorg en uitleg opgediend. Bijzondere creaties. Ook de bijgekozen wijn- en bier arrangement klopte goed. Aanrader!
goudames .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Ons favourite restaurant maakte het weer waar vandaag: prettige sfeer, attente bediening en vooral erg lekker eten. Op één van de mooiste plekjes van Gouda.
Kitty L.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Goede combinaties van smaken! Echt lekker gegeten!
Casper D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Normaal gesproken zijn we niet zo van het 'bijzondere' eten, we worden al gelukkig van een goede biefstuk. Toen de kaart van dit restaurant ons onder ogen kwam, waren we dan ook best wel verbaasd en vonden we het erg spannend om nieuwe dingen te leren kennen.

Ik was vooral erg benieuwd naar het haring-ijs bij het voorgerecht. Helaas bleek dit voor mij toch iets té bijzonder. Eigen schuld, ik bestelde iets waarvan ik niet wist of ik het lekker zou vinden, dus absoluut geen fout van de kok o.i.d. Toch kwam kok Herman meteen naar onze tafel om te vragen wat er mis was. Nadat ik hem had uitgelegd dat het helemaal mijn eigen schuld was, stond hij er - ondanks mijn protesten - op om toch nog een nieuw voorgerechtje te maken, met komkommerijs dit keer. Dit vond ik echt de beste service ooit!

Verder hebben we echt heerlijk gegeten, ik denk zelfs dat de gans het lekkerste was dat ik ooit heb gegeten. We hadden alles van de kaart, behalve de bieten en alles was tongstrelend lekker.

De bediening was ook top!
Ron N.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Eenmaal binnen word je allerhartelijkst welkom geheten. Je voelt je meteen op je gemak. De kaart heeft veel gerechten die je niet ergens anders kunt vinden. Wij lieten ons verrassen door het verrassingsmenu. Kok Herman laat zich dan helemaal gaan en zelfs het bedienend personeel kon ons niet vertellen wat de verrassing was. We begonnen met een heerlijk brood met humus en kruidenboter. Uit de kunst. Dit behoorde overigens niet bij het verassingemenu.
Om het verrassingsmenu niet prijs te geven ga ik het hier niet opnoemen maar het was echt een hoogstandje.
Een paar dingen waren zo bijzonder dat ze toch genoemd moeten worden zoals het haringijs, de gans en het rabarbernagerecht. Bij elk gerecht werd uitvoerig verteld wat het was en waar het vandaan kwam. Tesamen met een heerlijke wijn hebben wij een geweldige avond gehad. Wat vooral opviel was het enthousiasme van het team en de kennis van zaken van zowel de kok als de goedlachse dames van de bediening. Dit restaurant is een aanwinst voor de regio en tevens een van de beste restaurants in de ruime omgeving.
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Afgelopen weekend hier mijn vijftigste verjaardag gevierd met een groep van 36 mensen. Kok Herman zorgde voor een uitgebreide BBQ, met mooie, duurzame producten, waar iedereen, inclusief de vegetariërs onder ons, erg enthousiast over was. Klaargemaakt met originaliteit, smaak en zorg. Ik kom hier vaker, maar ben altijd verrast door de combinaties die Herman maakt en zijn aandacht voor het gebruik van verschillende texturen. Hij kookt zo veel mogelijk met producten uit de regio, iets wat ik prettig vind.

De locatie is bijzonder, met zicht op de museumhaven, een prettig terras (wat ook goed bruikbaar bleek te zijn als het regent; de verwarmde kussens werden gretig gebruikt...) en een intiem restaurant.

De bediening is geweldig; persoonlijk, ontspannen en erg behulpzaam, met veel informatie over wat er op je bord ligt.

Kortom: Het zou me niet verbazen als ik hier ook mijn 51ste verjaardag kom vieren!
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Zeer bijzondere avond met bijzonder aardige en empatische bediening. Toptalent! Zeer origineel onvergetelijk heerlijk eten om nooit weer te vergeten.

Zeer mooie/romantische/anythingthat-is-good entourage.

I deeply love this place an i will be back!!

Freek Beekman
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Prima verhouding prijs-kwaliteit. Perfecte ligging aan het haventje. Hebben heerlijk buiten gezeten en genoten van de rustgevende omgeving (3,5 uur gedaan over een 3-gangenmenu - lag niet aan de prima bediening of keuken). Kleine menukaart, maar ruime porties en heerlijke wijn- en biersuggesties. Een aanrader!
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wat een geweldige locatie, midden in het oude Gouda in de haven.
Ontzettende leuke, totaal aparte, kaart met niet alledaagse gerechten en drankjes. Bediening meer dan vriendelijk en gastvrij. Gasten zijn allemaal even relaxed. Trendy zaak en absolute aanrader!!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Verrassende kaart, smaakte verrukkelijk. Er wordt met een big smile geserveerd en gekookt. Relaxte sfeer. Een topontdekking. Tot gauw weer.
ineke F.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
zeer originele (wilde gans en geit bv)en heerlijk klaargemaakte gerechten. Keus wat beperkt.Gratis water en brood uitzonderlijk.
Aarnout V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een parel! Originele gerechten, mooie locatie, fantastische service en een goede prijs- kwaliteit verhouding.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wij hebben het erg naar ons zin gehad bij restaurant IJsselhuis. De bediening en kok zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant is gezellig en prettig kleinschalig. De menukaart heeft een vegetarisch, vlees en vis menu. De avond dat wij er waren, waren er scheermesjes als extra voorgerecht. Wij hadden dit nog nooit gegeten en vonden het een bijzondere en lekkere verrassing. De rest van het menu was ook prima. Daarnaast is het bier en de wijn ook erg goed. Dus niks dan lof. We komen hier graag terug.
Barend V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De ontvangst en de bediening waren zeer gastvrij en persoonlijk. De gerechten waren positief onderscheidend en uitermate smakelijk.
Het etablissement is klein, maar biedt daardoor een bepaalde "knusheid".
Het IJsselhuis is beslist een aanrader!
jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heel erg lekker gegeten. Aardige bediening en een hele gezellige plek alsof je in hun huiskamer eet! Zeker nog een keer terug.
Dank voor de mooie woorden!