IJsselhuis Museumhavencafe

Schielands Hoge Zeedijk 1 2802 Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

Stad en vaart

Het Museumhavencafe zit in het voormalig schipperswachtlokaal bij de Mallegatsluis. Vanaf de terrastuin kun je alle rust uitkijken over stad en vaart. Het monument, in de vorm van een Grieks kruis, vormt een opvallend entree voor de stad Gouda. Natuurlijk kun je er in het weekend een avondje van het boerenland eten, maar zoek je een feest- of trouwlocatie, is deze plek ook lang niet mis!

Meer informatie over restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag 17:00 - 22:00
- Diner vanaf 18:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00
- Diner vanaf 18:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
9,3
9,1
Ilse B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Afgelopen weekend hier mijn vijftigste verjaardag gevierd met een groep van 36 mensen. Kok Herman zorgde voor een uitgebreide BBQ, met mooie, duurzame producten, waar iedereen, inclusief de vegetariërs onder ons, erg enthousiast over was. Klaargemaakt met originaliteit, smaak en zorg. Ik kom hier vaker, maar ben altijd verrast door de combinaties die Herman maakt en zijn aandacht voor het gebruik van verschillende texturen. Hij kookt zo veel mogelijk met producten uit de regio, iets wat ik prettig vind.

De locatie is bijzonder, met zicht op de museumhaven, een prettig terras (wat ook goed bruikbaar bleek te zijn als het regent; de verwarmde kussens werden gretig gebruikt...) en een intiem restaurant.

De bediening is geweldig; persoonlijk, ontspannen en erg behulpzaam, met veel informatie over wat er op je bord ligt.

Kortom: Het zou me niet verbazen als ik hier ook mijn 51ste verjaardag kom vieren!
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Zeer bijzondere avond met bijzonder aardige en empatische bediening. Toptalent! Zeer origineel onvergetelijk heerlijk eten om nooit weer te vergeten.

Zeer mooie/romantische/anythingthat-is-good entourage.

I deeply love this place an i will be back!!

Freek Beekman
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Prima verhouding prijs-kwaliteit. Perfecte ligging aan het haventje. Hebben heerlijk buiten gezeten en genoten van de rustgevende omgeving (3,5 uur gedaan over een 3-gangenmenu - lag niet aan de prima bediening of keuken). Kleine menukaart, maar ruime porties en heerlijke wijn- en biersuggesties. Een aanrader!
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wat een geweldige locatie, midden in het oude Gouda in de haven.
Ontzettende leuke, totaal aparte, kaart met niet alledaagse gerechten en drankjes. Bediening meer dan vriendelijk en gastvrij. Gasten zijn allemaal even relaxed. Trendy zaak en absolute aanrader!!
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Verrassende kaart, smaakte verrukkelijk. Er wordt met een big smile geserveerd en gekookt. Relaxte sfeer. Een topontdekking. Tot gauw weer.
ineke F.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
zeer originele (wilde gans en geit bv)en heerlijk klaargemaakte gerechten. Keus wat beperkt.Gratis water en brood uitzonderlijk.
Aarnout V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Een parel! Originele gerechten, mooie locatie, fantastische service en een goede prijs- kwaliteit verhouding.
Loes V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wij hebben het erg naar ons zin gehad bij restaurant IJsselhuis. De bediening en kok zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant is gezellig en prettig kleinschalig. De menukaart heeft een vegetarisch, vlees en vis menu. De avond dat wij er waren, waren er scheermesjes als extra voorgerecht. Wij hadden dit nog nooit gegeten en vonden het een bijzondere en lekkere verrassing. De rest van het menu was ook prima. Daarnaast is het bier en de wijn ook erg goed. Dus niks dan lof. We komen hier graag terug.
Barend V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
De ontvangst en de bediening waren zeer gastvrij en persoonlijk. De gerechten waren positief onderscheidend en uitermate smakelijk.
Het etablissement is klein, maar biedt daardoor een bepaalde "knusheid".
Het IJsselhuis is beslist een aanrader!
jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heel erg lekker gegeten. Aardige bediening en een hele gezellige plek alsof je in hun huiskamer eet! Zeker nog een keer terug.
Dank voor de mooie woorden!
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
De kracht van deze plek zit hem volgens mij echter niet in het bovengenoemde. De van deze zaak zit hem in de exceptionele service. Het duo dat deze zaak runt, bestaande uit vader maître en zoon chef kok, verschijnen schouder aan schouder aan schouder om met ongekende passie en grote kennis van zaken te vertellen over wat er op je bord ligt of in je glas zit. Zoiets heb ik – op deze manier en in deze mate - nog niet eerder meegemaakt. Ik heb het als bijzonder fijn en op momenten als aandoenlijk ervaren.
Verhalen over – tamelijk obscuur – zelf gehaald Belgisch bier komen er met een knipoog en een glimlach uit, schilderachtige plaatjes vullen je hoofd.

Goede restaurants zijn er een Gouda meer, evenwel heb ik mij als gast welhaast nimmer zo gewaardeerd gevoeld als hier. Men is geïnteresseerd, authentiek en joviaal.
Als je een bijzondere ervaring wilt, in klein gezelschap, is er geen betere plek dan hier. Ik kan dan ook niets anders doen dan dit restaurant een oprechte en warme aanbeveling geven.
Wow, wat een mooie recensie! Het is voor ons een eer om dit te kunnen doen, het plekje is zo gaaf dat we veel willen geven. We kunnen hier een beetje anders zijn dan in standaard horeca toko's, fijn dat jullie dat waarderen! Dat Belgische bier is zeker de moeite waard, de lambikbrouwerijen zijn voor ons een inspiratiebron. Deze brouwers zijn stuk voor stuk gepassioneerd en gek om een authentiek en bijzonder lekkere drank te maken.
Bettekind S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Aandacht voor de gasten, voor het voedsel, de kwaliteit en de duurzaamheid, dat tekent restaurant IJsselhuis!
Dit alles door mensen die plezier uitstralen en met enthousiasme en passie hun werk doen; van bediening tot kok, die ook nog even zelf langskomt om een en ander toe te lichten. Een aanwinst voor Gouda!
Ook zo prettig; de beschikbare ruimte is beperkt en desondanks niet volgestouwd met tafels om nog meer gasten te bedienen.
Wat een mooie woorden. Lekker, tof en duurzaamheid gaan wat ons betreft hand in hand. Feestje maken!
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Leuke avond met groepje collega's met acht personen. Originele kaart met actuele gerechten en lokale producten. Prima ook voor vegetariërs of gewoon liefhebbers van groenten. Persoonlijke bediening, informeel, leuk!
Redelijke wijn gedronken, mogelijkheden zijn voldoende, niet alles geprobeerd. Best veel keuze uit speciaal bier van vooral 'eigen' bodem.
Dag Maarten,
Hartelijk dank voor de mooie recensie. Hier doen we het voor op deze mooie plek, lekker eten en verrassende dranken op een unieke stek. Tot een volgende keer!
Groet,
Herman
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Verassende combi's in de menu's, met zorg bereid. Produkten uit de omgeving. Leuke plek! Max 20 personen die er kunnen eten.
martijn K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben met z'n zessen een hele leuke avond gehad, met fantastisch lekker eten in een knusse omgeving. Bediening sloot helemaal aan bij onze wensen. Ik kan het iedereen aanraden. Top!
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Hadden een heel gezellige avond. Goede uitleg, kok aan tafel en snelle persoonlijke bediening in sfeervolle omgeving
Leonie G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Mijn moeder en ik kwamen binnen om even een drankje te doen om iets te vieren. Maar we werden zo hartelijk onthaalt met een lekker aperitief - van cider en likeur - dat we ook enthousiast werden om daar een hapje te eten.
In het IJsselhuis is duidelijk de liefde voor het vak te proeven. Er wordt gewerkt met heerlijke seizoensgerechten en de borden zien er smaakvol gedecoreerd uit. Bediening is alleraardigst en sfeer van het IJsselhuis is warm en intiem. Niks op aan te merken - ga zo door. Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Elfride V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke en betrokken bediening staan garant voor fijn avondje uit met vrienden.
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prachtig plekje, lekker buiten gezeten. super vriendelijk personeel, goed eerlijk eten, met aandacht gemaakt.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op de mooiste plek van Gouda aan de Museumhaven voor de tweede keer gelunchten opnieuw een geweldige beleving. Het decor is eenvoudig, bijna studentikoos, evenals de bediening, maar het past allemaal zo goed in de ambiance van de Museumhaven dat je het niet anders zou willen. De bediening is erop gericht om het je 100% naar de zin te maken, stoelen en tafel verplaatsen zodat je in de zon zit, meedenken met 'waar je zin in hebt' en natuurlijk overheerlijke en verrassende gerechten bereiden. Hoe een simpele tosti lekker kan zijn? Bakken in de pan, een overheerlijke kaas tussen boerenbrood, ketchup klaar!De gegrilde kip is heerlijk gemarineerd en geserveerd op een broodje met huisgemaakte limoenmayonaise, een aanrader. Deze keer de gekonfijte eend voorbij laten gaan maar die staat ons nog als de dag van gisteren bij. De rekening is trouwens on-Hollands betaalbaar voor zo'n mooie stek hier op het terras direct aan de oude sluis in de museumhaven.
Misschien morgenavond maar eens het diner proberen ookal moet de eenvoudige inrichting binnen natuurlijk wel passen bij onze stemming. Maar 15 euro voor een hoofdgerecht van deze kwaliteit is natuurlijk ook weleens leuk.