IJsselhuis Museumhavencafe

Schielands Hoge Zeedijk 1 2802 Gouda Nederland Kaart

Over het restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

Stad en vaart

Het Museumhavencafe zit in het voormalig schipperswachtlokaal bij de Mallegatsluis. Vanaf de terrastuin kun je alle rust uitkijken over stad en vaart. Het monument, in de vorm van een Grieks kruis, vormt een opvallend entree voor de stad Gouda. Natuurlijk kun je er in het weekend een avondje van het boerenland eten, maar zoek je een feest- of trouwlocatie, is deze plek ook lang niet mis!

Meer informatie over restaurant IJsselhuis Museumhavencafe

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag 17:00 - 22:00
- Diner vanaf 18:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00
- Diner vanaf 18:00

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heel erg lekker gegeten. Aardige bediening en een hele gezellige plek alsof je in hun huiskamer eet! Zeker nog een keer terug.
Corine V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
De kracht van deze plek zit hem volgens mij echter niet in het bovengenoemde. De van deze zaak zit hem in de exceptionele service. Het duo dat deze zaak runt, bestaande uit vader maître en zoon chef kok, verschijnen schouder aan schouder aan schouder om met ongekende passie en grote kennis van zaken te vertellen over wat er op je bord ligt of in je glas zit. Zoiets heb ik – op deze manier en in deze mate - nog niet eerder meegemaakt. Ik heb het als bijzonder fijn en op momenten als aandoenlijk ervaren.
Verhalen over – tamelijk obscuur – zelf gehaald Belgisch bier komen er met een knipoog en een glimlach uit, schilderachtige plaatjes vullen je hoofd.

Goede restaurants zijn er een Gouda meer, evenwel heb ik mij als gast welhaast nimmer zo gewaardeerd gevoeld als hier. Men is geïnteresseerd, authentiek en joviaal.
Als je een bijzondere ervaring wilt, in klein gezelschap, is er geen betere plek dan hier. Ik kan dan ook niets anders doen dan dit restaurant een oprechte en warme aanbeveling geven.
Wow, wat een mooie recensie! Het is voor ons een eer om dit te kunnen doen, het plekje is zo gaaf dat we veel willen geven. We kunnen hier een beetje anders zijn dan in standaard horeca toko's, fijn dat jullie dat waarderen! Dat Belgische bier is zeker de moeite waard, de lambikbrouwerijen zijn voor ons een inspiratiebron. Deze brouwers zijn stuk voor stuk gepassioneerd en gek om een authentiek en bijzonder lekkere drank te maken.
Bettekind S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Aandacht voor de gasten, voor het voedsel, de kwaliteit en de duurzaamheid, dat tekent restaurant IJsselhuis!
Dit alles door mensen die plezier uitstralen en met enthousiasme en passie hun werk doen; van bediening tot kok, die ook nog even zelf langskomt om een en ander toe te lichten. Een aanwinst voor Gouda!
Ook zo prettig; de beschikbare ruimte is beperkt en desondanks niet volgestouwd met tafels om nog meer gasten te bedienen.
Wat een mooie woorden. Lekker, tof en duurzaamheid gaan wat ons betreft hand in hand. Feestje maken!
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Leuke avond met groepje collega's met acht personen. Originele kaart met actuele gerechten en lokale producten. Prima ook voor vegetariërs of gewoon liefhebbers van groenten. Persoonlijke bediening, informeel, leuk!
Redelijke wijn gedronken, mogelijkheden zijn voldoende, niet alles geprobeerd. Best veel keuze uit speciaal bier van vooral 'eigen' bodem.
Dag Maarten,
Hartelijk dank voor de mooie recensie. Hier doen we het voor op deze mooie plek, lekker eten en verrassende dranken op een unieke stek. Tot een volgende keer!
Groet,
Herman
Ingeborg V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Verassende combi's in de menu's, met zorg bereid. Produkten uit de omgeving. Leuke plek! Max 20 personen die er kunnen eten.
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
We hebben met z'n zessen een hele leuke avond gehad, met fantastisch lekker eten in een knusse omgeving. Bediening sloot helemaal aan bij onze wensen. Ik kan het iedereen aanraden. Top!
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Hadden een heel gezellige avond. Goede uitleg, kok aan tafel en snelle persoonlijke bediening in sfeervolle omgeving
Leonie G.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Mijn moeder en ik kwamen binnen om even een drankje te doen om iets te vieren. Maar we werden zo hartelijk onthaalt met een lekker aperitief - van cider en likeur - dat we ook enthousiast werden om daar een hapje te eten.
In het IJsselhuis is duidelijk de liefde voor het vak te proeven. Er wordt gewerkt met heerlijke seizoensgerechten en de borden zien er smaakvol gedecoreerd uit. Bediening is alleraardigst en sfeer van het IJsselhuis is warm en intiem. Niks op aan te merken - ga zo door. Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Elfride V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke en betrokken bediening staan garant voor fijn avondje uit met vrienden.
Geertje D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prachtig plekje, lekker buiten gezeten. super vriendelijk personeel, goed eerlijk eten, met aandacht gemaakt.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op de mooiste plek van Gouda aan de Museumhaven voor de tweede keer gelunchten opnieuw een geweldige beleving. Het decor is eenvoudig, bijna studentikoos, evenals de bediening, maar het past allemaal zo goed in de ambiance van de Museumhaven dat je het niet anders zou willen. De bediening is erop gericht om het je 100% naar de zin te maken, stoelen en tafel verplaatsen zodat je in de zon zit, meedenken met 'waar je zin in hebt' en natuurlijk overheerlijke en verrassende gerechten bereiden. Hoe een simpele tosti lekker kan zijn? Bakken in de pan, een overheerlijke kaas tussen boerenbrood, ketchup klaar!De gegrilde kip is heerlijk gemarineerd en geserveerd op een broodje met huisgemaakte limoenmayonaise, een aanrader. Deze keer de gekonfijte eend voorbij laten gaan maar die staat ons nog als de dag van gisteren bij. De rekening is trouwens on-Hollands betaalbaar voor zo'n mooie stek hier op het terras direct aan de oude sluis in de museumhaven.
Misschien morgenavond maar eens het diner proberen ookal moet de eenvoudige inrichting binnen natuurlijk wel passen bij onze stemming. Maar 15 euro voor een hoofdgerecht van deze kwaliteit is natuurlijk ook weleens leuk.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Verrassend 3-gangen keuzemenu met de salade met gerookte ganzenborst als hoogtepunt. Zeer attente bediening en de kok gaf bij elke gang uitleg over de gerechten.
mariarosendal .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Heerlijk eten, geweldige setting in voormalig schipperswachtlokaal naast sluis (klein, knus), vriendelijke bediening. Kok komt gerechten zelf brengen en toelichten. Neem de tijd, want er is maar 1 kok en 1 bedienend persoon en het eten laat wel even op zich wachten...
goudames .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Sfeervol (bij de oude sluis en haven), knus restaurantje, met een toegewijde kok, aardige bediening en heerlijk eten. Een aanrader voor mensen uit Gouda en bezoekers!
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Persoonlijke bediening. Omdat we vrij lang moesten wachten op ons hoofdgerecht werd ons een soepje aangeboden.
Gerechten waren smaakvol en goed op elkaar afgestemd. Sfeervolle ruimte.
Golda S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wij werden op dit knusse warme plekje hartelijk verwelkomt door de enthousiaste gastheer!
Het huis aperitief leek ons lekker, Likeur Inspiration met NL appel Cider fris en fruitig en het zag er feestelijk uit, daarbij werd tafelwater geschonken en vers brood aan ons uitgeserveerd met kruiden boter,wat een fijn begin van de avond om op zo'n ontspannen manier verzorgd te worden!
Het menu werd rustig aan tafel toegelicht. mijn vriendin at 31 dagen veganistische hier werd zonder enig probleem rekening mee gehouden.
De menu kaart was klein maar met veelzijdige ingrediënten en streek producten.
Wat heb ik gegeten?
Salade met Gans ingelegde pompoen en toast- gans was sappig, wortel heerlijk fris,pompoen paste perfect bij de gans en de salade was vers en zo op smaak gebracht dat het lekker was bij de rest van het eten.
Soep van Pastinaak met pecannoten zacht en lekker met de nootjes!
Zachte witvis met asperges roseval aardappeltjes ingelegde roze biet wat leuk apart werd uitgeserveerd aan tafel en pompoen crème.
Als dessert kruidkoek gemaakt met meel van de molen de Rode Leeuw daarbij dadels sinaasappel chocola en een dessert wijn.
Elk bordje was met liefde opgemaakt en zag er kleurrijk uit en werd aan tafel uitgelicht.
Wij hadden hierbij bijpassende wijnen gevraagd, deze werden netjes voor het eten ingeschonken en paste ook goed bij de gerechten.
Tussendoor werd er netjes gevraagd of alles naar wens was.
De bediening was persoonlijk en betrokken waardoor wij het het haast niet kunnen voorstellen dat je hier de deur uit loopt met een ontevreden gevoel.
Door dat dit team passie uitstraalt opmerkelijk liefde voor het horeca vak heeft en dit ook uitstraalt hebben zij deze drie cijfers dik verdiend!

s.meertens .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Leuke en gezellige plek om te eten (of te drinken) naast de sluis. Prima bediening. Menu kon aangepast worden aan mijn wensen. Uitleg over de gerechten van de chef zelf. Zeker voor herhaling vatbaar!
Sandra Meertens
Sanne E.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Super leuke en persoonlijke service!! Mooie locatie voor een borrel en een hapje..
Aanrader!! Topterras voor als het lekker weer is!
R.A. N.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
In het Museumhavencafe werden wij opweg naar het Filmhuis welkom geheten door gastheer/kok Herman. Gegeven de tijd beperkten we onze keuze tot het hoofdgerecht: een vegatarisch en een kalfssuccade. Beide gerechten waren voorzien van een smakelijk en passend garnituur. Kraanwater en brood waren impliciet beschikbaar. De locatie oogt klein maar fijn en authentiek. Een locatiekeuze die inhoudelijk een aanbeveling waardig is.
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ontvangst is uitmuntend. Vrouwelijk personeel luisterde nauwlettend en geeft goed advies. Ze kan de juiste soort bier voor je inschenken door goed te luisteren naar de wensen van de klant. Complimenten aan de kok. Sate hapje was exclusief. Niet doorsnee maar heerlijk op zijn hollands. Goed klaar gemaakt met de juiste kruiden. Geserveerd met een heerlijk sausje. Voor bij een receptie past dit heel goed. Het enige wat ons niet duidelijk is waarom er 1 euro meer gerekend wordt door de oude mannelijk bediende. Door ons alertheid heeft hij het gecorrigeerd zonder enige uitleg.