IJsselhotel

Worp 2 7419 AD Deventer Nederland Kaart

Over het restaurant IJsselhotel

Prachtig uitzicht over de Ijssel

Op een prachtige locatie aan de IJssel vind je dit statige en karakteristieke hotel. Maar het zou zonde zijn als je hier alleen kon slapen, dus kun je hier ook in stijl lunchen en dineren in het historische gedeelte van het hotel. Geniet elke dag van een wisselend "menu du chef" en bestel hier een passend glas wijn bij. Je zit tenslotte op een toplocatie met gerechten op hoog gastronomisch niveau, dus daar mag op gedronken worden.

Meer informatie over restaurant IJsselhotel

Maandag t/m Zaterdag
Zondag

Jouw recensie over het restaurant IJsselhotel

Pim A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Na een eerdere aangename eetervaring hier weer eens gegeten. Maar dat viel tegen, vooral wat de bediening betreft. Na 25 minuten wachten zelf maar eens om de menukaart gevraagd. Terwijl het niet erg druk was. Stom genoeg besloten we ondanks dit lange wachten om toch maar het 5-gangenmenu te bestellen. En daar werden we flink voor gestraft. Pas 45 minuten na onze bestelling arriveerde het eerste gerecht. Nog eens 3 kwartiel later gang 2. Maar het tempo versnelde want slechts een half uur later kwam gang 3 al op tafel. Helaas was het geserveerde mootje heilbot erg droog. Zonde van deze anders zo delicate vis die werd begeleid door een miniem partikeltje truffelaardappel. Dat was wel erg minimalistisch. Blijkbaar had de brigade het tempo er nu goed in want al een half uur later arriveerde de volgende gang en 3 uur na het eerste gerecht sloten we af met het dessert. Gelukkig werd de wachttijd ingevuld door een zeer ontevreden klant verderop die het bedienend personeel lesjes gaf in goed gastheer/ gastvrouwschap. We hadden de indruk dat dit een soort mysterieguest van Sandton zelf was want de bediening liep het vuur uit de sloffen voor hem en kreeg steeds flink onder uit de zak over de diverse zaken die mis gingen (en dat waren er nogal wat) en professionele aanwijzingen hoe dit te verbeteren. Wel vermakelijk om te zien en hopelijk leidt dit tot verbetering. Wij gaan er in ieder geval voorlopig niet meer eten. Het eten was matig, niet erg verrassend en minder dan de vorige keer dat we hier aten. Maar vooral dat lange wachten in combinatie met de geringe aandacht van de bediening (we moesten doorlopend ook zelf de aandacht trekken als we bijvoorbeeld wat wilden drinken) deed afbreuk aan ons avondje uit. Daarnaast waren de tafels en vloer nogal groezelig. Bij de melding bij het personeel dat het toiletpapier op was werd er geantwoord: "ik kom er niet zo vaak". Hmmm. En last but not least: er werd geen kraanwater geschonken maar een soort wonderwater met op de fles de volgende aanbeveling: "Diep gezuiverd water door natuurlijke filtering en ultraviolet licht; zonodig verrijkt met mineralen en direct gebotteld om een optimale smaak te garanderen. O-Original water, de zuiverste tafelgenoot die u kunt vinden". Abracadabra die nergens op slaat. Gewoon grondwater die gelukkig is gezuiverd en als je mazzel hebt zijn er blijkbaar mineralen aan toegevoegd. En maar goed dat het water meteen in de fles is gedaan voordat het kon bederven..... Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar die ultravioletlichtwaterzuiveringsinstallatie.
A.korporaal1 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Ik heb meerdere malen heel lekker bij het IJsselhotel gedineerd of geluncht maar gisteravond was het ronduit slecht. Er is een nieuwe opzet van de kaart. Wij kozen beiden alleen een hoofdgerecht ad 27 euro. We kregen een zeer kleine hoeveelheid. De frieten, die we apart moesten bestellen, moesten de maag vullen. Ik kreeg een ander hoofdgerecht voorgeschoteld dan ik besteld had dus dat maakte dat mijn vriendin ook nog 15 minuten moest wachten voordat zij aan haar hoofdgerecht kon beginnen. Niet fijn. Het gratis kopje koffie was een klein doekje voor het bloeden. Mijn maaltijd die wat later gebracht werd was lauw en de ramp was compleet toen ik 's avonds om 22.00 heftige maagkrampen kreeg. Heel vervelend en teleurstellend. De plek is prachtig en ik heb er enkele keren heerlijk gegeten maar ik ga er voorlopig niet meer eten.
kuifje2012 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We hadden een lunch via Groupon. Een mix van vlees en vis. De hoeveelheid vis en vlees was prima. Het was jammer dat er slechts twee kleine broodjes bij lagen om het lekkers op te doen. Een paar extra broodjes of bijv. stengels of toastjes, zou goed passen.
De bediening was prima. Vriendelijk en gastvrij.
De vlees en vis gerechten waren wisselend van smaak. De ronde vormpjes van vogelpáte waren heerlijk. Zo ook een tapenade van vlees. De verse tonijn was lekker en ook de huisgemaakte piccalilly was verrassend lekker.
De oesters vonden wij niet lekker, maar daar moet je van houden. Zo ook de eendenpaté vinden wij niet lekker, maar ook een kwestie van smaak.
Het is een aanrader om op deze manier allerlei kleine culinaire hapjes te proeven.
En het was prachtig weer en zittend op het terras met uitzicht op Deventer is mooi!
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Genoten van het Dickens arrangement. Terrine van eendenborst als voorgerecht was heerlijk. Het hoofdgerecht was een mooi stuk kalfsvlees met paddenstoelen. Alles prima op smaak en professioneel geserveerd door de correcte bediening. Verrassend lekker nagerecht maakte het diner kompleet. Rode huiswijn, Chiraz, heerlijk maar stevig aan de prijs. Al met al een prima ervaring. Het hotel en ontbijt was van hetzelfde niveau.
Irmaaalbers A.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Vandaag met een grouponbon voor een luxe lunch naar het Ijsselhotel geweest. Op het mooie terras genoten van een heerlijke lunch. Mooi opgediend, perfecte smaken. Prima personeel. Zeker een aanrader.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Vanuit het centrum van Deventer maakten we een verregende oversteek met het pontje. De ontvangst was erg hartelijk, men ging ons direct voor naar het restaurant. Dat geeft een welkom gevoel. De bediening is zeer vriendelijk, maar doet zo haar best dat het soms wat geforceerd is. Niet nodig! De lunch was heerlijk. Perfecte salade en vis. Wat ik zeer kan waarderen: fijne, royale stoelen in de serre!
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Een aantal jaren geleden hier in het hotel geweest en gedineerd. Nu waren we weer in de nabijheid van Deventer. Het is erg culinair geworden. Hier geen gewone liflafjes, maar aparte gerechten en combinaties. Mijn vrouw had een tartaartje als voorgerecht en grietfilet als hoofdgerecht. Ik nam het driegangenmenu voor 38 euro. Het was genieten en heerlijk eten, maar het kost ook wat. Prettige bediening en een schitterend uitzicht over de IJssel. Er is ook een wij arrangement, maar daar kon ik als bob geen gebruik van maken. Overigens kregen we een vegetarische amuse als start en daarna een broodmandje .
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Op oudejaarsavond met z'n vieren heerlijk gegeten van het 8 gangen diner. Goed verzorgd, uitstekende bediening en prettige sfeer. Een mooie ambiance. Dit was voor de tweede keer. Deze keer vond ik beter.
Gerard G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
uitzicht op de ijssel en deventer is fantastisch, vooral de jongeren hadden nog beretrek na de maaltijd. Deze was niet alleen kwantitatief maar ook kwalitatief verder onder de maat. Bediening amateuristisch. Kortom niet aanbevelenswaardig.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De ambiance (met een prachtig uitzicht over de IJssel op Deventer) sluit aan bij de culinaire traktaties, geserveerd door een kundig en zeer gastvrij personeel.
Men houdt goed rekening met allergiewensen en intolerantie, waarbij de vervangers zeker niet onderdoen voor de originele ingrediënten.
Een Bob wijnarrangement (kleinere hoeveelheden) maakt het mogelijk voor elke gast om de heerlijke gerechten te doen vergezellen van uitstekende bijpassende wijnen, waarbij de zalige dessertwijn toch steeds weer de kroon spant.
De prijs van hun mooie hotelkamers is alleszins redelijk te noemen. Een aanrader voor een ieder die een dag, of paar dagen, (culinair) van het prachtige Deventer wilt genieten!
TanteHil .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een high tea arrangement op een overigens prachtige locatie genoten. Bediening vriendelijk maar duidelijk niet op veel drukte ingespeeld. Kwaliteit producten matig. Door het lange wachten besloten we het glaasje prosecco wat bij het arrangement inzat maar voor gezien te laten.
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Een goed restaurant waar de bereiding van de gerechten deels wel en deels niet kan bekoren. De opmaak van de gerechten was fantasievol en nodigde uit om te eten.
De amuse was goed, mooi in balans. Het voorgerecht, zelf gerookte zalm met dressing was gelardeerd met veel eigen gemaakte mayonaise die uit duidelijk meer ingrediënten bestond dan de basis. Voor mij wat aan de zoute kant. De zalm was smaakvol een de dressing sloot er goed op aan. Het hoofdgerecht, ossenhaas was niet zoals besteld rood maar medium gebakken. De dressing eromheen was smaakvol. Het nagerecht, brownie met daarop een dun laagje crème brulee en 3 bereidingen van peer met een bolletje ijs was erg goed. De wijn uit Frankrijk, shiraz-grenache, stond bij de rode stevige wijnen. Een wijn met body dus. Helaas bestond de body uit veel tannine en was de wijn duidelijk nog te jong om te kunnen overtuigen. De uitleg over wat werd geserveerd was uitgebreid en duidelijk. De hoeveelheid was genoeg maar niet overdadig.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Voor de 2e keer met de Shell vouchers gedineerd en wederom uitstekend. Mooie porties, goede verdeling over de gangen, zowel qua hoeveelheid en tijd tussen de gangen. Amuse van eend, voor- en tussengerecht vis, hoofdgerecht lende, verfijnd nagerecht en gekozen voor halve glazen wijnarrangement. Voortreffelijk, hoog niveau, erg goede en leuken bediening. Komen zeker terug.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk gegeten hier. Bijzonder vriendelijk welkom geheten, eerst nog even op het terras in de vroege avondzon, daarna een plaatsje in de serre met een geweldig uitzicht over de IJssel met de 'skyline' van Deventer op de achtergrond. Geleidelijk viel de duisternis in en gingen aan de overkant de lichtjes aan, prachtig. De amuse met rilette van eend was zalig en het tussengerecht met heilbot was de topper van de avond, zonder overigens de overige gerechten tekort te doen. Het mangotaartje met champagnegelei in het dessert verdient bijvoorbeeld ook een speciale melding. Wij gingen heel blij naar huis, beslist de moeite van de reis waard! (je kunt er overigens ook blijven slapen)
theoschotman .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bediening uitstekend! Uitgebreide uitleg! Eten top heerlijke avond! Mooi uitzicht op de stad Deventer. ....................
Marlies L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij vonden alle gerechten-voor, hoofd en nagerecht, prima smaken. Het waren kleine "kunststukjes" op onze warme borden.
Uitleg over de gerechten uitstekend, soms zelfs teveel informatie.
Jammer dat er bij de wijn niet gevraagd werd of wij de huiswijn wilden drinken. (hebben wij zelf niet aan gedacht, ga ervan uit dat die er wel is.
Ligging aan de IJssel is uniek.
Fre O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voortreffelijk diner genoten op een verregende dag zodat helaas niet van het buitenterras gebruik gemaakt kon worden. Amuse [geitenkaas] niet door iedereen gewaardeerd, voorgerecht [tartaar] en hoofdgerecht [eendenborst] heerlijk; nagerecht [choco+] erg machtig; koffiedessert voortreffelijk.
Hummer01 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met zijn vieren gegeten bij het ijsselhotel. We hadden het verrassings menu van de kok. Een echte aanrader alle drie de gangen waren top de borden met zorg opgemaakt en de smaak van alle gerechten waren voor ons een dikke acht.
Gr fam Voorthuijsen
duhok .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Prachtig locatie, goede en professionele bediening. Mooi en kunstzinnige opstelling van eten op de boorden. De smaak is goed maar niet onvergetelijk. Porties zijn ongelukkig verdeeld, namelijk dessert het grootste. Ik had graag iets meer gehad bij de overige gangen
sojaboon1 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Prima entree, als rolstoeler goed opgevangen. Goede vriendelijke bediening, correct maar aangepast binnen de sfeer en geweldig eten.
Heel prettig vond ik de keuze tussen kraanwater of .........