IJsselhotel

Worp 2 7419 AD Deventer Nederland Kaart

Over restaurant IJsselhotel

Prachtig uitzicht over de Ijssel

Op een prachtige locatie aan de IJssel vind je dit statige en karakteristieke hotel. Maar het zou zonde zijn als je hier alleen kon slapen, dus kun je hier ook in stijl lunchen en dineren in het historische gedeelte van het hotel. Geniet elke dag van een wisselend "menu du chef" en bestel hier een passend glas wijn bij. Je zit tenslotte op een toplocatie met gerechten op hoog gastronomisch niveau, dus daar mag op gedronken worden.

Meer informatie over restaurant IJsselhotel

Maandag t/m Zaterdag
Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg duur
Erg lang
G.l. G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
uitzicht op de ijssel en deventer is fantastisch, vooral de jongeren hadden nog beretrek na de maaltijd. Deze was niet alleen kwantitatief maar ook kwalitatief verder onder de maat. Bediening amateuristisch. Kortom niet aanbevelenswaardig.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
De ambiance (met een prachtig uitzicht over de IJssel op Deventer) sluit aan bij de culinaire traktaties, geserveerd door een kundig en zeer gastvrij personeel.
Men houdt goed rekening met allergiewensen en intolerantie, waarbij de vervangers zeker niet onderdoen voor de originele ingrediënten.
Een Bob wijnarrangement (kleinere hoeveelheden) maakt het mogelijk voor elke gast om de heerlijke gerechten te doen vergezellen van uitstekende bijpassende wijnen, waarbij de zalige dessertwijn toch steeds weer de kroon spant.
De prijs van hun mooie hotelkamers is alleszins redelijk te noemen. Een aanrader voor een ieder die een dag, of paar dagen, (culinair) van het prachtige Deventer wilt genieten!
TanteHil .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Een high tea arrangement op een overigens prachtige locatie genoten. Bediening vriendelijk maar duidelijk niet op veel drukte ingespeeld. Kwaliteit producten matig. Door het lange wachten besloten we het glaasje prosecco wat bij het arrangement inzat maar voor gezien te laten.
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Een goed restaurant waar de bereiding van de gerechten deels wel en deels niet kan bekoren. De opmaak van de gerechten was fantasievol en nodigde uit om te eten.
De amuse was goed, mooi in balans. Het voorgerecht, zelf gerookte zalm met dressing was gelardeerd met veel eigen gemaakte mayonaise die uit duidelijk meer ingrediënten bestond dan de basis. Voor mij wat aan de zoute kant. De zalm was smaakvol een de dressing sloot er goed op aan. Het hoofdgerecht, ossenhaas was niet zoals besteld rood maar medium gebakken. De dressing eromheen was smaakvol. Het nagerecht, brownie met daarop een dun laagje crème brulee en 3 bereidingen van peer met een bolletje ijs was erg goed. De wijn uit Frankrijk, shiraz-grenache, stond bij de rode stevige wijnen. Een wijn met body dus. Helaas bestond de body uit veel tannine en was de wijn duidelijk nog te jong om te kunnen overtuigen. De uitleg over wat werd geserveerd was uitgebreid en duidelijk. De hoeveelheid was genoeg maar niet overdadig.
Maduro77 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Voor de 2e keer met de Shell vouchers gedineerd en wederom uitstekend. Mooie porties, goede verdeling over de gangen, zowel qua hoeveelheid en tijd tussen de gangen. Amuse van eend, voor- en tussengerecht vis, hoofdgerecht lende, verfijnd nagerecht en gekozen voor halve glazen wijnarrangement. Voortreffelijk, hoog niveau, erg goede en leuken bediening. Komen zeker terug.
Sneezy .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heerlijk gegeten hier. Bijzonder vriendelijk welkom geheten, eerst nog even op het terras in de vroege avondzon, daarna een plaatsje in de serre met een geweldig uitzicht over de IJssel met de 'skyline' van Deventer op de achtergrond. Geleidelijk viel de duisternis in en gingen aan de overkant de lichtjes aan, prachtig. De amuse met rilette van eend was zalig en het tussengerecht met heilbot was de topper van de avond, zonder overigens de overige gerechten tekort te doen. Het mangotaartje met champagnegelei in het dessert verdient bijvoorbeeld ook een speciale melding. Wij gingen heel blij naar huis, beslist de moeite van de reis waard! (je kunt er overigens ook blijven slapen)
Theoschotman .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Bediening uitstekend! Uitgebreide uitleg! Eten top heerlijke avond! Mooi uitzicht op de stad Deventer. ....................
Wimenmarlieslucassen .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Wij vonden alle gerechten-voor, hoofd en nagerecht, prima smaken. Het waren kleine "kunststukjes" op onze warme borden.
Uitleg over de gerechten uitstekend, soms zelfs teveel informatie.
Jammer dat er bij de wijn niet gevraagd werd of wij de huiswijn wilden drinken. (hebben wij zelf niet aan gedacht, ga ervan uit dat die er wel is.
Ligging aan de IJssel is uniek.
FO F.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Voortreffelijk diner genoten op een verregende dag zodat helaas niet van het buitenterras gebruik gemaakt kon worden. Amuse [geitenkaas] niet door iedereen gewaardeerd, voorgerecht [tartaar] en hoofdgerecht [eendenborst] heerlijk; nagerecht [choco+] erg machtig; koffiedessert voortreffelijk.
Hummer01 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met zijn vieren gegeten bij het ijsselhotel. We hadden het verrassings menu van de kok. Een echte aanrader alle drie de gangen waren top de borden met zorg opgemaakt en de smaak van alle gerechten waren voor ons een dikke acht.
Gr fam Voorthuijsen
Duhok .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Prachtig locatie, goede en professionele bediening. Mooi en kunstzinnige opstelling van eten op de boorden. De smaak is goed maar niet onvergetelijk. Porties zijn ongelukkig verdeeld, namelijk dessert het grootste. Ik had graag iets meer gehad bij de overige gangen
Sojaboon1 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Prima entree, als rolstoeler goed opgevangen. Goede vriendelijke bediening, correct maar aangepast binnen de sfeer en geweldig eten.
Heel prettig vond ik de keuze tussen kraanwater of .........
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een 'culinair arrangement' bood ons gelegenheid met hotel en keuken kennis te maken. Het diner geniet je (letterlijk) in de sfeervolle serre van het hotel, met uitzicht op de IJssel. Prachtig! Zeker een 10 waard, als de fijne sfeer niet werd beinvloed door de dreunende disco van de zaal ernaast... . Verder top met prima zittende stoelen (ook wel eens fijn), de jonge bediening is alert en adviseert keurig over de gerechten en passende wijnen. Het vier gangen (meerprijs voor tussengerecht) diner van de chef was genieten. Eenden Rilette met schuim, Picallily mayonaise en wortel. Niet alleen een plaatje op het bord maar ook echt heerlijk. Het tussengerecht gestoonde Griekfilet met schuim en Cherry tomaatjes al net zo verfijnd. Het hoofdgerecht is een hamlapje, normaalgesproken niet heel bijzonder vlees, maar de Chef weet, met jus van sjalotjes en Kinoa puree, ook daar iets bijzonders van te maken. Het desert met Cheesecake, frambozenijs en witte chocola zet een uitroepteken achter een perfect diner. De drankjes zijn aan de prijzige kant maar daar is de kwaliteit ook naar. Met wat meer isolatie tussen de feestzaal en serre op naar drie 10'en !!
T10 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
De bediening was super! Het voorgerecht sprong er voor ons uit qua smaak en compositie.
We hebben een heerlijke avond gehad.
Alma K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een van de mooiste dagen van het jaar; toetje uiteindelijk weer buiten op het terras gegeten, met prachtig uitzicht op de verlichte stad. Gekozen voor menu, maar dat kon op allerlei manieren aangepast worden aan vegetarische of niet-vis-wensen. Elke gang weer verrassend lekker. Enig minpuntje was de wachttijd: Voor de jonge kinderen van ver weg op tijd aan tafel, maar rond 21:30 kwam toch het toetje pas.
Letteboer .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Dit is erg aan te bevelen als je een keer lekker wilt eten en de sfeer is goed direct aan de IJssel.
Je krijgt een duidelijke uitleg van wat je eet en drinkt en de prijs is ook goed.
Franciscusdelnoy2 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Diner was heel bijzonder met veel verschillende ingredienten en originele smaakcombinaties. Lokatie direct aan de IJssel met zicht op Deventer is fantastisch. Er was even onduidelijkheid over de rekening, omdat de prijzen van Iens afwijken van de prijzen op de menukaart.
Gideonh .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
We zijn op een rustige zondag avond komen eten. De bediening was zoals dat verwacht mag worden; prettig, professioneel en gastvrij, waaronder uitstekend advies over de bijpassende wijn. Het diner zelf was zeer smakelijk. En het uitzicht is prachtig; de skyline van Deventer.
Rtrommels .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Prettige ontvangst. Het was een rustige avond.
Heerlijke tonijn amuse, daarna verrassingsmenu. Echt een bourgondische verrassing waarvan we heerlijk hebben genoten. Voornamelijk vis, smaken, zoet, zuur goed op elkaar afgestemd afwisseling met een vleesje had gemogen.
Een mooie avond in een Ijsselachtige sfeer.
Jansengj .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Alles prima. Buiten verwachting. Attent personeel. Ondanks het slechte weer een prima uitzicht en aansprekende locatie.