IJscuypje

31-206170039

Meer informatie over restaurant IJscuypje

Marjorie W.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Ik haal heel graag mijn ijsjes op de Heiligeweg, altijd vriendelijke en kundige bediening, op dit moment is mijn favoriet de karamel zeezout en de yoghurt kers en de hazelnoot en ach, het is altijd zo lekker, ook het sorbet ijs is een topper!
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Inmiddels is "IJscuypje" uitgegroeid tot een keten van 12 filialen maar het begon allemaal vlak bij de Albert Cuypmarkt op de Eerste van der Helststraat 27. Daar gaat deze recensie over. Ambachtelijk ijs dat men maakt met de juiste verse ingredienten. Er is hier een zeer duidelijk verschil tussen de sorbets en alle roomijs varianten. Het roomijs is aan de zware kant en daar moet je van houden. Ik doe dat. In de loop der jaren is men niet in de verleiding gekomen te marchanderen met bereiding of inkoop. Het wordt ter plekke gemaakt en dat het vers is proef je. Sterker nog: ik laat mijn keuze afhangen van de vulling van de bakken in de vitrine. De volste bakken gaan uiteraard voor. Men verkoopt een vast assortiment en een aantal specials, ongeveer 45 in totaal. Dit grote assortiment en de verse bereiding betekent natuurlijk wel dat niet alles in ieder filiaal altijd verkrijgbaar is. Van inrichting is hier nauwelijks sprake aangezien het slechts een afhaalloket is. Je kunt zeggen dat het schoon en fris oogt. Op de nabijgelegen bankjes kun je de levendigheid van de Albert Cuypmarkt aan je voorbij laten trekken. Je wordt bediend door studenten.
Kristel V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Heerlijk ijs. Ik heb de smaken chocoladekoekjes en bokkenpootjes genomen, vooral de laatste was echt heel lekker. Verder zijn de bollen echt heel groot, extra plezier dus :).
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Heerlijk ijs, steeds wisselende smaken, goede service! Genoeg vestigingen door de stad om n lekker ijsje te halen, wat ik dan ook vaak doe :)
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Fijn dat er nu ook een IJscuypje op het Mercatorplein zit. Tot dusver alle keren heerlijk ijs gehad (vooral het yoghurtijs en het chocoladekoekjes ijs waren lekker) en vriendelijk geholpen.
Thade V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Mij valt op dat beginnende yscuypjes vaak uitstekend ijs leveren. Maar na een paar maanden komt er steevast de klad in, en wordt het gewoon toeristenijs.
Ik denk dat het komt doordat het even duurt voor het personeel van een nieuw filiaal doorheeft hoe je de vitrine een wat hogere temperatuur geeft zodat het ijs makkelijker uitschept.
Dan is het gedaan met de kwaliteit en krijg je bij dat filiaal alleen nog maar slappe druipers.
Ga dus naar een pas geopende vestiging voor goed, vers, stevig ijs, is mijn advies.