IJmuidens Haventje

Halkade 29 1976 DC IJmuiden Nederland Kaart

Over restaurant IJmuidens Haventje

Je bent in thuishaven

Deze gastrobar is een ontmoetingsplek, een plek om te ontspannen. Het IJmuidens Haventje heeft zodoende een lokaal karakter waarbij persoonlijke service een duidelijk stokpaardje is. Kies uit één van de vis- of vleesspecialiteiten of stil grote trek met onbeperkt sliptong of spareribs. En als verrassing wordt hier ook heerlijke Spaanse tapas en paella geserveerd!

Meer informatie over restaurant IJmuidens Haventje

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
6,3
6,9
6,4
Duur
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Een eenvoudig restaurant en erg gezellig, hele goede bediening, als je van te voren dingen afspreekt, wordt het goed geregeld, niets anders dan lof voor dit restaurant.
Joop H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Kim T.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Hai door een fout was onze recentie niet geplaatst.....

Op 14 oktober 2016 was mijn mannetje jarig en zijn wij gezellig gaan eten in ijmuidens haventje ..

De bediening was vriendelijk en gastvrij...

Het was een gezellig knus restaurantje met een romantische sfeer door het dimlicht en kaarsjes...

Wij hadden onbeperkt mixedgrill , en door mijn ervaring met vele restaurants was het topvlees , het smaakte heerlijk .
Wij genoten echt van de vlees hoe heerlijk mals het was.

Wij denken door de locatie van ijmuidens haventje dat het overvol zou zijn geweest als het in Amsterdam zou zijn.

Wij denken ook hoe wij hier slechte recensies hebben gelezen dat het ook eraan ligt hoe klanten overkomen naar het personeel toe ..

Wij denken als je al met een chagrijnige uitstraling binnen zou komen actie reactie vaak de manier erop...maar ieders zijn ervaring.., want bedienster zei dat wij ook vriendelijk overkwamen en met vriendelijke uitstraling. Dus kan je hetzelfde terug verwachten

Maar wij hebben een gezellig avondje gehad met de mixedgrill wat van kwaliteit was.

Met vriendelijke groet ,

Kim en Ivanildo
Janenivyprovily .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Doe het jezelf niet aan - belachelijk.

Als over deze plek goede recensies zijn, zijn ze nep. Slecht eten, slechte hygiëne en onwaarschijnlijk slechte bediening met een onbeschaamde rot attitude. We hadden al wat kunnen vermoeden want we waren de enige klanten. Maar omdat het woensdagavond is geef je het dan toch een kans. Ondanks de penetrante onprettige geur waar je je doorheen moet bijten. Ik zeg maar een ding: Airwick is je vriend.

Bij binnenkomst werd door de blik van de serveerster al duidelijk dat ze eigenlijk niet op klandizie zat te wachten. Maar ach dan zit je al aan tafel en misschien dat het tij nog keert. Nee hoor. De chagrijnige bediening baalde overduidelijk niet alleen van onze aanwezigheid maar ook van onze vraag om koffie. Toen we ook nog om zoetjes vroegen was het hek helemaal van de dam (we kregen 1 zakje voor twee personen). Toen we vroegen om nog wat zoetjes kregen we de opmerking dat die dingen toch zoeter waren dan suiker? We kregen er met moeite nog 2 los dus we hebben er toch maar suiker bij gegooid.

Bij het woord gastrobar denk je aan lekker eten en in IJmuiden bestel je vis, dus het werd de dagelijks verse kibbelingschotel met friet en salade. Niet dus. Schotel? De kibbeling smaakte prima, de eerste drie happen althans want toen was het piepkleine plastic bakje overduidelijk NIET verse (en totaal niet lekkere) saus op. Als je 14,95 betaalt voor een kibbeling ‘schotel’ mag je toch naast gewoon serviesgoed ook de beloofde garnituur verwachten? Misschien ook iets van ravigotte saus bijvoorbeeld ipv wat waarschijnlijk euroshopper knoflooksaus was. Even voor de duidelijkheid: een enkel plakje komkommer en een enkel flintertje tomaat onder een stuk ijsbergsla zonder dressing kun je niet classificeren als 'salade'. Maar er kwam na die drie happen nog wel een andere onverwachte side-dish bij hoor. Mevrouw ‘ik-wil-naar-huis-dus-ik-glimlach-niet’ kwam namelijk ook nog even vragen of we toch niet nu nóg meer koffie wilden. Als in: ik ga het apparaat schoonmaken dus jullie kunnen na je eten meteen naar huis. Ik denk dat ze hoopte om thuis nog GTST te kunnen kijken of gewoon hoopte dat de tent weer vroeg leeg zou zijn.

We hebben nog heel eventjes beteuterd doorgegeten en twee van ons waren al klaar maar ik zelf nog niet. De signalen die ze tot nu toe had gegeven vond ze zelf waarschijnlijk nog te subtiel dus ze ging rigoureuzer te werk. Ze kwam naar de tafel en begon de borden op te ruimen! Terwijl ze naar mijn bord greep waar nog duidelijk eten op lag, en bestek in gebruik, vroeg ze ‘oh of was je eigenlijk wel al klaar??’. Het was iedereen overduidelijk dat dit niet het geval was, maar ik hoefde uiteraard geen hap meer. Het zal niet als een verrassing komen dat er niet gevraagd werd of we nog koffie, of iets van de dessertkaart wilden. Ons op dat punt ook niet. Zelfs de vlieg op mijn koffiekopje keek niet op of om.

Wat een verschrikkelijke ervaring en wat grof dat je mensen zo durft te behandelen. Wat grof dat je dit eten serieus durft te serveren voor die prijs. Misschien hebben jullie deze serveerster als afschrikmethode neergezet voor de onbevredigende smaakervaring?

Geachte Mevrouw ‘ik-heb-er-geen-zin-an’: zoek ander werk.
Aan de eigenaar van deze tent (gastrobar ga ik het écht niet noemen): zoek andere medewerkers. Met de nadruk op WERKers. Ik kom zelf uit de horeca en slechter dan dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zoek dan in ieder geval een kok die weet wat ‘salade’ betekent en even een sausje kan blenderen bij de vis. Met een kaart waar de meeste gerechten richting de 20 euro kosten, is dit heus geen overbodige luxe.

Als je levensmoe bent en door een snurkoperatie je geurzin bent verloren dan is dit absoluut de tent voor jou. Maar als je een goede portie vis wil met saus zonder wegpestgarnituren ga dan naar elke willekeurige visboer of zelfs de snackbar en niet naar dit desolate veel te dure treurnishok.
Corrie P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met de AH restaurant actie hier gegeten. Op de site staat altijd aangegeven of je bij €. €€. €€€. €€€€ Of €€€€€
Restaurants eet. Je weet dat je met €€€ voor ong. 29.50 een heerlijk goed verzorgd 3 gangen diner krijgt.
Giesteren bij IJmuidens haventje. €, dus niet zo duur!!!!!!!!
Wij konden Kiezen uit een paar opties voorgerecht, hoofdgerecht en dessert.

Voorgerecht: gerookte zalm op een bedje van sla. Bestond uit fijngesneden ijsbergsla, beetje wortel en plakje tomaat en daarop wat plakjes zalm. Gegarneerd met sliertjes mayonaise. Eenvoudig en erg simpel.

Hoofdgerecht: op de huid gebakken wilde zeebaars. Wij maakte meteen al een opmerking omdat het weer een bord met ijsbergsla was met plakje tomaat en wat wortel en daar tussen in lagen bij mij 3 en bij mijn man 2 hele kleine stukjes vis. Ter grote van een kwart slip tongetje. Wij hebben ook nog nooit zo'n klein zeebaarsje gezien.
Schaaltje patat met mayonaise er bij.

Dessert: keuze 3 x ijs. Wij kozen voor sinaasappel en citroenijs. Sinaasappel gevuld met ijs. En citroen gevuld met ijs. Beetje slagroom er bij. We moesten nog even wachten met eten want het was nog te hard. Kwam zo kant en klaar uit de vriezer.

Wij hadden er iets meer van verwacht.
Maar dan afrekenen. Ik moest € 36 betalen voor 1 diner want het 2e was gratis van AH. En dan was de wijn niet meegerekend. Absurde prijs. Niet in verhouding met de andere restaurants die wij via de AH actie bezocht hebben. Hier had niet € mogen staan maar €€€€. En dan hadden wij hier niet geboekt. Wij voelen ons echt belazerd.

NIET AAN TE RADEN DIT RESTAURANT.
Wij Haden ook kunnen kiezen voor onbeperkt spare ribs eten maar daarvoor gaan je niet bij een visrestaurant eten.
Acgvanhaeringen .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Een lunch met de AH bon. Bij ontvangst werden we (in een bijna leeg restaurant) genegeerd. Terwijl duidelijk was dat mijn gezelschap een handicap heeft en met een kruk loopt. Ik had vantevoren gebeld over het menu en er is ons toegezegd dat de prijs voor het lunchend hetzelfde zou zijn als hun eigen lunchend. De serveerster was niet op de hoogte van het AH menu. De keuze voor de lunch was erg beperkt. 2 soepjes en 2 hoofdgerechten. De vissoep was flauw, waterig gebonden. We hebben hier absurd lang op moeten wachten. De kok was er nog niet. De hoeveelheid was buiten proportie. De hamburger bij het hoofdgerecht was niet lekker, smaakloos en er zat een heel blad ijsbergsla op, met harde nerf er nog aan. De sla op het bord bestond uit kontjes van de tomaten met wat sla en paprika, alles zonder smaak.De gefrituurde lekkerbek was ok. De portie frites was klein maar door de soep was dit voor ons nu voldoende. Voor deze tweegangenlunch moest ik, zonder drankjes, €20,50 betalen. Dat betekend dat de oorspronkelijke prijs €41,00 moet zijn. Voor een lunch die de gemiddelde snackbar beter zou maken is dit belachelijk duur. Bij klachten over de kwaliteit en prijs werd er heel beschuldigend en ingewikkeld gedaan. Voor ons nooit meer IJmuidens haventje.
Free L.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het eten ging wel,alleen het toetje vonden we het lekkers..Wij vonden de prijs ivm het eten wel duur..Wij moesten 43 Euro betalen met aftrek van de Iens kaarten. .Wij hebben ergens anders wel lekkerder gegeten voor 20 Euro. .Wij gaan daar niet meer heen met de kaarten.
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Leuk, eten is prima, alleen een beetje te duur voor wat je krijgt, maar wel gezellig! Ik zou het niet afschrijven, zeker met een AH kaart gewoon doen.
Carin D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben er gegeten met de ah restaurant acties. Konden kiezen uit 2 verschillende voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 2 nagerechten. Het was erg lekker en ruim voldoende. De bediening was heel goed. Vriendelijke dames. Gaan er zeker nog een keer heen.
Engeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mijn man en ik hebben hier afgelopen vrijdag onbeperkt sliptong gegeten, wij waren enthousiast lekkere vis en heel leuk personeel, wij komen hier zeker terug.
Damir P.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het was niet veel soeps. Ten eerste is de locatie gelegen op een industrieterrein met links ervan een Shell benzinestation en ernaast allemaal hangers. Dat kon er nog wel mee door.
Maar de service was ronduit matig. Geen flexibiliteit, je had maar een beperkt aantal opties en waarvan er bijna geen vis opties waren bij een vis restaurant, kan toch niet?
De optie die je had was een 3gangen menu van circa €20,- inclusief korting dus normaal €40,-??!! Het was misschien 15 euro zonder korting waard.

Al om al voelden we ons opgelicht.
Cora M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
reservering was hun niet bekend via iens hoewel ik de mail van jullie mee had!ivm met kleinkindje had ik om 18.00 uur de tafel besteld werd 18.45 voordat wij iets te eten kregen!
de sliptong was mager slecht schoon gemaakt!Veel beter gewend!!
niet voor herhaling vatbaar en de patat was ook niet smaakvol grote dikke frieten en zeker niet krokant!
Beste Cora, het is wel zo eerlijk om het hele verhaal te vertellen, toch? Dit is wederom weer zo'n recensie waar gasten ons in een kwaad daglicht stellen terwijl het toch anders ligt. U had gereserveerd voor onbeperkt spare-ribs en wilde toch graag de onbeperkt sliptong. Wij laten elke dag verse tong leveren en kopen in op de reserveringen, dat u even wat langer moest wachten was omdat wij voor speciaal voor u onze voorraad hebben gecheckt en uiteindelijk hebben toegezegd dat u sliptong kon eten. U hebt ook via een andere weg dan social deal gereserveerd en daar werd extra voor gerekend. Daar kunnen wij ook niks aan doen. Om ons nu slechte feedback te geven terwijl u had aangeven dat alles naar wens was verlopen is een beetje teleurstellend naar de hard werkende dames toe.
Groet, IJmuidens Haventje

Reactie van proever:

ik had geen spare-ribs besteld omdat geen van ons dat lust en zeker een kindje van 3 jaar niet!Onze naam stond wel op de lijst naast de kassa maar de medewerkster wist niets van de reservering.
uw verhaal klopt niet ,maar voor ons was dit eens maar nooit meer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ben met een goede vriendin wezen eten. Met onze social dealbon konden wij, zoals telefonisch was afgesproken, onbeperkt sliptong eten voor 14.95. Bij aankomst bleek dat dat veranderd was in 19.95??? Ook de serveerster vond het vreemd, maar het was nu eenmaal zo. De tong was echt niet te eten. Buiten dat er bijna geen vlees (vis) aanzat, was deze ook nog eens gefrituurd. Het enige wat je proefde was frituurvet. Toen ik er iets van zei, werd mij verteld dat ik de enige was. 2 minuten later waren de mensen naast mij er ook klaar mee. Wat zij zeiden was: dit is niet te eten. Bij het afrekenen zei de serveerster: ik begrijp wat je bedoelt, het ziet er echt niet lekker uit. Verder geen verontschuldiging, geen drankje van de zaak, helemaal niets. Kortom ga hier echt niet eten, zonde van je geld.

Beste Henk, heel mooi geschreven "spook" recensie. Alleen heeft u niet bij ons gegeten. Want uw naam is niet bij ons bekend en uw onderbouwing klopt niet. ;) mvg, IJmuidens Haventje.
Jacqueline P.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
gezellig restaurant. Lekker eten. Helaas door de drukte leek het wat chaotisch, maar we kregen ons eten netjes op tijd en smaakvol
Cmsb .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We zagen zoveel vervelende berichten langskomen op de site van Iens, dat we echt dachten hoe kan dit nu! We hebben hier meer gegeten, ook met onze oude moeder en tante van 100 jaar!! We werden echt in de watten gelegd en niets was te veel. Waar komen toch die nare meldingen vandan. Ook j.j. zaterdag weer genoten van de mixed grill. TOP.
Velly .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Beste Gastrobar het Haventje,
Onder het motto 'verspilling wordt niet gewaardeerd' je gasten verplichten om naast onbeperkt spareribs/sliptong ook onbeperkt friet te eten is absurd en een belediging voor de klant. De mogelijkheid om de verplichte friet bij elke ronde af te kopen voelt zeer onsympathiek aan. Is eigenlijk een beetje chantage/oplichting.

Ik ken geen enkel ander restaurant met zo'n bizarre interpretatie van 'verspilling'

Deze regel geld (hoop ik) alleen voor de goedkopere online-deals. Maar maak die dan gewoon ietsje duurder! Dit is echt niet ok.

Wel positief: bediening is heel vlot en vriendelijk en het eten uitstekend.
Goedemiddag,

Verspilling word inderdaad niet gewaardeerd.
Wij geven onze gasten de mogelijkheid om er zelf voor te kiezen om er patat bij te nemen of niet. Als gasten geen patat willen betalen ze inderdaad bij, maar niet voor elke ronde. Dit is eenmalig.
Tevens hebben wij onze eigen acties via Facebook. Deze zijn zonder patat.

Bedankt voor de positieve feedback.

Groetjes Ijmuidens haventje
Vanderputte1 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Vandaag met een groep van 8 gegeten met een coupon voor spare ribs en tapas. Spare ribs zijn echt top! En de tapas waren ook voortreffelijk. Bediening was erg vriendelijk en snel. De halve liters bier zijn erg goed geprijsd 4,00 euro! Aanrader dus.
Silviadelange .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
We hebben met de groupon actie "onbeperkt tong" met friet en salade lekker gegeten.
Erg aardige bediening, en er werd regelmatig gevraagd of alles goed was en of we nog een portie extra willen. We hebben het naar het zin gehad en complimenten voor de goede aanbieding.
We komen graag nog een keer terug, want om ons heen zagen de andere gerechten er ook aantrekkelijk uit.
Wendy B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteren hier gegeten met de Groupon tapas aanbieding. Dit viel erg tegen! Zowel het eten als de bediening/service. Als vooraf stokbrood met tapenade en aioli in plastic weggooi bakjes. De 6 tapas moesten we in 1 keer bestellen, weg tapas idee.. 2 van de 6 tapas laten staan deze waren echt niet lekker zoals de kip pasteitjes erg droog en melig en de gamba kroketjes smaakten naar niets, ook niet als een normaal kroketje! Toen we dit hadden gemeld zou t aan de fabrikant gemeld worden... niet aan de kok dus? Verder werd er niets mee gedaan. We hebben 1 drankje gedaan verder was er namelijk weinig mogelijkheid om te kunnen bestellen met 1 dame in de bediening... toen we het toetje kregen was de tafel nog niet afgeruimd met afrekenen stond het er nog allemaal. Het toetje dame blanche, al mag je hetgeen wat we kregen niet zo noemen. Geen warme chocoladesaus maar mierzoete chocoladesaus uit een flesje! Drama! Waarschijnlijk is het beter als je hier vis eet! (Behalve dan de "gamba" kroketjes).
Itsalljessica .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Leuke plek in de haven van IJmuiden. Lekkere no-nonsense gerechten met dagverse vis. Hier al meermaals gegeten, de laatste keer onbeperkt scholfilet, aanrader!