IJgenweis eten & drinken

Meer informatie over restaurant IJgenweis eten & drinken

Maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 10:00 - 22:00

• Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Met mijn dochter lunch genomen alleen was mijn tostie wel heel erg donker en hard. Nadat ik het had vermeld vertelde ze dat het zo hoorde. Ik heb met mijn mes de harde stukken eraf gehaald en hield wel een hele kleine tostie over. Ik bestel dus geen tostie meer als ik er weer naar toe ga.
Fjwesten .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het menu genomen, mosterdsoep was erg romig zonder de smaak van de mosterd. Jammer. Het brood was op de bon. Wel, een naar verhouding, groot bakje kruidenboter. De gegrilde haasbiefstuk was matig van smaak, de jus moest het doen. Paar stukjes aardappel met een paar stukjes groente op je bord. Een vleesmes voor het snijden van je biefstuk zou geen overbodige luxe zijn. Geen extra groenten e/o aardappel op tafel. Het "grand"dessert was prima. Dit is m.i. meer een lunch restaurant. Wel een aardige vriendelijke bediening.
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Tijdens het lopen met de honden hebben wij hier heerlijk uit de wind in de zon gelunched en wat gedronken. Wij werden redelijk snel geholpen maar daarna de bediening niet echt veel meer gezien. Verder heerlijk gegeten top gezeten voor een redelijke prijs. Wij komen hier zeker terug.
Otto S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Voor een gewoon lekker menu tegen een schappelijke prijs kun je hier prima vertoeven met vrienden na een lange werkdag. Je kijkt leuk de keuken in waar je de kok geconcentreerd en ontspannen ziet werken. De bediening is van "doe maar gewoon..." De inrichting is eigentijds en ruim opgezet met heerlijke stoelen/banken, dat kom je niet vaak tegen...
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Als cadeautje van m'n lieve zusje zijn we hier wezen lunchen. Eerst bestelde we beide een heerlijke pompoensoep waarna we over gingen op een broodje carpaccio en een broodje zalm. Het smaakte erg lekker en vers. Hierna hebben we nog even nagezeten met een jus d'orange en een verse muntthee. Het personeel kwam rustig en verzorgd over. De decoratie ziet er ook prima uit zo aan het water.
Michellevw .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Terras maakt een nogal rommelige indruk terwijl het niet druk was. Overal niet opgeruimde tafeltjes, servetjes op de grond, etc.

Duurt even voordat de bediening bestelling komt opnemen. We vragen eerst maar om een doekje omdat de tafels vies zijn. Ik vraag om Coca Cola Zero maar ze zegt dat ze dat niet hebben. Dat is vreemd omdat het hele terras is voorzien van Coca Cola Zero parasols. De serveerster zegt dat ze daar door gesponsord worden maar het nooit geleverd krijgen.

De menukaart is een A3blad. Er zijn 5 hoofdgerechten. We kiezen iets simpels: De runderhamburger. Die hamburger is wat prijzig (EUR 16,50) dus de verwachtingen zijn hoog. Het duurt meer dan een half uur voordat de hamburgers er zijn. De borden zien er verzorgd uit met salade en wat friet. De smaak is goed. Er ontbreekt mayonaise of een andere saus bij de friet.

We vragen de bediening om mayonaise en ketchup. Dat gaat ze halen maar het duurt vervolgens bijna 10 minuten voordat ze er mee terug komt. Een klein kartonnen bakje met een beetje saus erin. Eten is dan inmiddels op. De laatste patat toch met de sauzen nog kunnen eten.

Als we de rekening vragen, blijkt dat ze voor elke mayonaise en elke ketchup een euro heeft aangeslagen. We willen nog vragen of dat gebruikelijk is maar hebben het er maar bij laten zitten.

BM350 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Geen zin om te koken en IJgenweis zit om de hoek, maar toch nog niet eerder geweest.
Bediening was zeer vriendelijk, maar wel erg lang wachten op de kaart en op het eten, terwijl er maar 3 tafels bezet waren.
€ 24.95 voor een 3-gangendiner in een Fair Trade restaurant is gewoon een scherpe prijs. De kaart was zeer uitgebreid zodat je echt kan kiezen qua zowel voor-, hoofd- als nagerecht.
Er worden goede ingredienten gebruikt dat proef je wel, maar dan moet de kok er ook wel goed mee doen.
Voorgerecht was niks op aan te merken. Hoofdgerecht was een mixed grillspies, met salade en gebakken aardappelen.
Het vlees was zonder uitzondering kompleet droog en taai gebraden (had het achteraf gezien terug moeten sturen), de salade leek zo uit het zakje geschud, incl een paar verlepte en gele blaadjes.
Nagerecht van Panacotta met Kaneelijs was ook niks op aan te merken, gewoon erg lekker.
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Het eten was lekker, ik had de superfoodsalade als hoofdgerecht. Vooraf de carpaccio en als nagerecht de kastanjeparfait. Het nagerecht had de minste smaak. Het voorgerecht was erg goed en de salade was verrassend lekker. Degene die ons bediende was erg vriendelijk, dat heb im wel eens anders meegemaakt hier. Dus deze keer prima!
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Het restaurant ligt midden in een recreatiegebied en bij mooi weer is dat geweldig. Wel jammer dat het hele terras in de avond uit de zon ligt. Eten is van een zee middelmatige kwaliteit. Afgelopen vrijdag een maaltijdsalad met thaise bief gegeten voor 12,50 euro. Salade was klein, biefstuk was ijskoud en het bijgeleverde broodje ook erg klein. Voor een lunch net aan genoeg maar wel prijzig. Bediening is niet oplettend en attent. Misschien meer inzetten op een zeer goede kwaliteit van eten en bediening voor de gevraagde prijzen en dat het dan wat drukker wordt met publiek uit de streek. Het toeristenseizoen duurt tenslotte maar een kort tijdje.
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Al meerdere keren geweest. Fijn dat dit leuke adres er is bij het Streekbos. In de zomer kan je heerlijk op het terras aan het water zitten. Geschikt voor elk moment van de dag. Binnen ook lekker ruim. Leuke kaart, ook originele vega borrelhapjes bv. Lekkere koffie. Als lunch prima broodje op, vriendelijk geprijsd.heerlijke maaltijdsalade met jonge spinazie en geitenkaas die dan wel weer vrij prijzig is. Kortom, fijne plek om dichtbij huis na een wandeling lekker wat te gebruiken. Bediening mag wat alerter zijn.