Over het restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
nel T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Praktisch restaurant met een heel mooi uitzicht
wimvk .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Enthousiaste jonge bediening met de juiste mentaliteit. De hal is een hele grote ruimte - zodat men elkaar niet in de weg hoeft te zitten. De kaart is enigszins beknopt (hetgeen waarschijnlijk de serveersnelheid ten goede komt).
L.J> K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een paar maanden geleden ook in dit restaurant gegeten en gezien de goede ervaring toen, weer hier naar toegegaan. Wij hebben weer prima gegeten; bij het aperitief wordt direct een karaf water aangeboden zonder betaling. Het bediening is vriendelijk en houdt alles goed in de gaten.Dit restaurant is aan te bevelen.
Benno V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Nieuwsgierig naar en hoge verwachtingen van dit restaurant, daarom op de avond van 25-01-2017 hier gegeten met een aantal collega's.
Een diamontsteak rear gekozen gegarneerd met lof en als bijgerecht patat met majonaise.
De steak helaas moeten laten staan daar dit een verschrikkelijk slecht stukje kwaliteit vlees betrof ( de verafschuwde schoenzool ).
Daarbij was de lof zeer ( te ) bitter en de majonaise niet vers meer.
Ook jammer om te horen dat de collega's met het zelfde gerecht deze ervaring hadden.

Van de door overige collega's gekozen gerechten wel een positieve waardering.

Spijtig, daar de ambiance uniek is en de service goed.
Koffie gratis gekregen , maar helaas met hongerig gevoel en een slechte ervaring huiswaards gekeerd.
Herhaling of aanbeveling ???
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met een vriendin afgesproken we hadden een AH voucher, we konden gewoon van de kaart kiezen. We hadden een heerlijke tomaten-paprikasoep en we hadden een carpaccio en een salade het was erg lekker. De locatie is erg leuk een prachtige plek en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar
Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De naam "IJ-kantine" zegt het al. De ruimte en de aankleding is in overeenstemming met de historie van het gebouw, een leuke ervaring. Vreemd is dat je al om 17.00 uur voor het diner kunt reserveren maar dat de keuken pas om 17.30 uur open gaat. We reserveerden een vroege tijd omdat we nog wat andere activiteiten in de avond hadden die tijd gebonden waren. Gebruik gemaakt van de Iens/AH-actie. De gastvrijheid is top! Jeugdig enthousiasme springt ervan af. Kwaliteit van de gerechten zonder meer goed, ruim voldoende (soms te ruim voor senioren). Wij kozen voor de crostini's (smullen geblazen) en de Ceasarsalade, de sliptongetjes en als desserts div. ijssoorten en de crème brulée. Goede open wijnen die per glas worden geserveerd. Lekkeren espresso na afloop. In de loop van de avond werd het erg druk, maar wel gezellig! Uitstekend bereikbaar met de gratis pont vanaf C.S. en terug.
Kirsten S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Weinig vegetarische opties, wij hadden de tempéh-burger (die 3 euro duurder is dan de gewone burger..). Het waren 3 plakjes tempéh op een simpel wit stokbroodje met een heel klein beetje komkommer, ui en taugé. Verder zat er geen extra groente bij, die kan je voor 3,50 als bijgerecht bestellen. De tempéh-''burger'' was wel ok van smaak, maar erg teleurstellend voor de prijs die je er voor betaald. Bediening was wel erg aardig. En eten werd redelijk snel geserveerd.
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
zowel voorafjes (apperetiefjes) als voorgerechten beschikbaar en ruime keuze aan hoofdgerechten. Het voorafje was ruim voldoende (ook niet echt goedkoop, E7.50) en lekker 'en ook het hoofgerecht (salade met geite kaas en de diamanthaas) was lekker. De diamanthaas was net iets te doorbakken (maar dat lag wellicht ook aan mijn medium well done opdracht). En de ambiance is erg leuk, vlakbij de pont in Amsterdam Noord.
veadtencate .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Zeer kindvriendelijk. Wij waren ook met kleine kinderen. Die vermaken zich prima. Eten is goed! Je krijgt waar voor je geld.
Bianca L.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Lekker gegeten, de bediening laat wijn proeven met de hand voor het etiket, dat is jammer.
Aparte locatie, alleen nadelig dat het zo afgelegen is en je in de avond lang op de pont moet wachten. Maar dat maakt het dan ook wel weer apart.
iesvdh .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We zaten echt op de rotste plek van het restaurant, zo werd ons ook verteld door de bediening. De hele avond liepen er mensen tegen m'n stoel aan, omdat het gangpad achter mij te smal was. Ons werd aangeraden om volgende keer bij de reservering te vragen om een tafeltje bij het raam. Excuses kon er nog net vanaf. Eten was erg lekker. Taart voor dessert was op, wat ze tien minuten na de bestelling kwam vertellen.
Olivier D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat een geweldige plek. Eten heerlijk en de bedie
ning was super gastvrij en heel gezellig. Aan te raden voor iedereen! Ik kom snel weer terug!
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
Fijne avond gehad met ons jonge gezin en we waren verrast hoe kindvriendelijk het was. Boven is er een speciale ruimte waar in het weekend kinderen heerlijk kunnen knutselen. Beneden in het restaurant was er wat live muziek. Leuk! Keuken was prima maar bediening soms moeilijk te bereiken. Wel vriendelijk
Frauke P.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Met gratis pontje vanuit centraal station Amsterdam. We kwamen voor de lunch. Mochten uit de gehele kaart kiezen 3 gangen met 50% ( behalve de oesters) . Echt lekkere gerechten , de moeite waard. Mooi uitzicht op t water.
lhkf13 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Met de AH restaurantbon prima gegeten. De bediening was ook goed. De dame (jong) was heel gastvrij en nam alle tijd om ons uit te leggen wat we van hen konden verwachten.
Arbel .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Super locatie, nu voor de tweede keer bezocht met de ah rstaurantactie en ik kom er zeker weer terug,
prima prijs kwaliteit verhouding!
peter L.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vriendelijke en attente bediening. Gerechten waren smaakvol en mooi opgemaakt. Het was jammer dat ze na het opdienen bestrooid waren van een flinke hoeveelheid zout terwijl zout en peper op tafel stonden. Het kaasplateau is een aanrader.
Roy J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
De bediening is geweldig. De ruimte is groot en doet nogal koud aan jammergenoeg.
Het eten is goed, niet geweldig. We hebben hier geluncht met de AH spaarkaart.
Nannette D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De sfeer is prima. De ruimte is groot en toch heel gezellig, door de inrichting en warmte. Heerlijk gevarieerd gegeten. Voor herhaling vatbaar!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Voor mijn verjaardag met 6 vrienden bij de IJkantine gaan eten, was altijd al zo benieuwd naar deze zaak en met de AH restaurant actie ook betaalbaar. Vooraf had ik de carpaccio, die was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de diamandhaas, deze zou medium gebakken worden maar deze was iets te doorbakken naar mijn smaak. Ook het bijgeleverde bestek paste niet bij het gerecht. Als nagerecht had ik de scroppino, altijd lekker! Al met al een leuke ervaring maar zonder kortingsdeal wel wat aan prijs. Het wachten tussen de gerechten was oke, maar op drankjes moest je vrij lang wachten. Gelukkig hadden we een leuke ober, dat scheelde een stuk. Een restaurant dat zeker de moeite waard is om eens heen te gaan, al is het om de locactie.