Over restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

7,1
Nannette D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De sfeer is prima. De ruimte is groot en toch heel gezellig, door de inrichting en warmte. Heerlijk gevarieerd gegeten. Voor herhaling vatbaar!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Voor mijn verjaardag met 6 vrienden bij de IJkantine gaan eten, was altijd al zo benieuwd naar deze zaak en met de AH restaurant actie ook betaalbaar. Vooraf had ik de carpaccio, die was erg lekker. Als hoofdgerecht had ik de diamandhaas, deze zou medium gebakken worden maar deze was iets te doorbakken naar mijn smaak. Ook het bijgeleverde bestek paste niet bij het gerecht. Als nagerecht had ik de scroppino, altijd lekker! Al met al een leuke ervaring maar zonder kortingsdeal wel wat aan prijs. Het wachten tussen de gerechten was oke, maar op drankjes moest je vrij lang wachten. Gelukkig hadden we een leuke ober, dat scheelde een stuk. Een restaurant dat zeker de moeite waard is om eens heen te gaan, al is het om de locactie.
Ccdek .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met 6 volwassenen en 1 peuter hier gegeten. De ontvangst was erg vriendelijk, de bediening ook. Naarmate het drukker werd, duurde het langer voordat de gerechten werden opgenomen en geserveerd.
De gerechten waren prime in orde.
MarcelBuisman .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Vandaag geluncht. Mooie entourage. Minimale kaart. Eten is prima voor een prima prijs. Wijn is verschrikkelijk, Chardonnay uit de automaat, kost € 6,75 per glas. Dit gaat nergens over. Fles inkoop is € 4,=.
Deborah N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Bij een van ons was er een fout gemaakt bij het hoofdgerecht, waardoor het eten later was dan de rest. Helaas was het eten van de rest toen koud. Service was goed en het personeel zeer vriendelijk.
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zeer attente bediening en heerlijk gegeten. Enige minpuntje was de diamanthaas - die leek te taai. Andere gerechten heel lekker, zoals de bisque en de zeebaars. Ik vind de ambiance van de Ijkantine zeer aangenaam en kom zeker terug.
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Leuk restaurant met lekker eten.
Bediening vergeet af en toe het bijpassende wijntje te serveren en wat bestek neer te leggen, maar personeel is vriendelijk en de sfeer is goed.
Daniele T.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Het eten en drinken was lekker. We waren met 8 personen en ieder van ons was blij verrast. Ook de service was naar behoren en de inrichting van het restaurant was naar m'n smaak. Redelijk basic maar wel met een warm soort huiskamer gevoel.
De locatie is mooi en praktisch gelegen. Hier kom ik nog eens terug.
Kellyrool .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We moesten heel lang wachten bij binnenkomst tot dat iemand ons opmerkte. We moesten tot 2x aan toe vragen of onze drankjes bestelling wel was doorgekomen. Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes voor de bediening. Het eten is verder lekker maar niet hoogstaand. IJkantine ziet er mooi uit en is heel sfeervol. Kleine tip; misschien de muziek een klein beetje zachter. Als je met een grotere groep bent ga je steeds harder praten namelijk. Verder hebben we een leuke avond gehad.
CeesR .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Perfecte locatie met goede parkeermogelijkheid. Prettig ruim interieur. Goede bediening/service met juiste aandacht voor de gast. Goede kaart/keuken. Zeer ontspannen gedineerd.
Brordvandusseldorp .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Heerlijk gegeten , niet druk maar op een maandag avond is dit te verwachten.
Behagelijk en leuk, goede bediening, even wachten op het pontje terug naar CS was geen enkel probleem en we konden nog even nagenieten aan tafel .
ElStopp .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Niet alleen hebben we heerlijk gegeten, maar we zijn ook gastvrij en vriendelijk ontvangen. De locatie en de ambiance zijn een aanrader. We moesten op tijd klaar zijn voor een theatervoorstelling en daar hield men echt rekening mee. Voor herhaling vatbaar!
Nadime T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Ik had gereserveerd met de opmerking dat 1 persoon graag tarwe en lactose vrij wilde eten. Bij aankomst bleek de bediening op een menu kaart alles te hebben aangekruisd wat ik mocht eten en er waren zelfs eventuele anpassingen bij geschreven! Meestal voel ik me in restaurants maar lastig en moet ik steeds vragen welke ingrediënten in het eten zitten, maar nu hoefde ik me nergens druk om te maken! Wat een top service:)
Julia S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
We hebben goed gegeten ,maar de wachttijd was heel erg lang. De ontvangst te nonchalant. We hebben moeten vragen hoe lang het nog duurde voor het gerecht kwam. Een snelle lunch is niet mogelijk. Er loopt veel personeel rond die niet allemaal goed bezig zijn, maar de keuken is onderbemand. We wilden aan het raam zitten, met uitzicht over het IJ. Helaas was dat niet mogelijk want dat werd al klaar gemaakt voor het diner, om 2 uur s'middags al.
We hadden bisque d'homard. Die was niet warm genoeg, wel goede kwaliteit. Het hoofdgerecht, de tartaar of de pasta met zeevruchten was erg lekker.
Aida S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Wij komen hier al 4 jaar. Gastvrij, schoon, lekker eten en super leuk personeel. Ze houden heel goed rekening met voedsel allergieën. Hier kan ik met een gerust hart gaan eten. Gisteren vierden we ons 12 jaar samen zijn daar en m'n vriend kreeg een sterretje op z'n toetje :) super leuk!
Beer B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Amateurs in de bediening! Klungelige bediening. Geen service! Het voorgerecht was goed maar dat was dan ook het enige dat we kregen. Onze reservering was niet doorgekomen en op het hoofdgerecht moesten we ANDERHALF uur WACHTEN! en toen werd het verkeerde gerecht geserveerd. Na verschillende keren gevraagd te hebben naar onze bestelling kwam er steeds geen antwoord of liep men gewoon weg. We merkten geen gastvrijheid maar amateurs in de bediening. Advies: loop met een grote boog om dit restaurant heen!
Nadine S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We werden leuk ontvangen, de sfeer was gezellig en mooi gedekt, leuke plek bij het raam met prachtig uitzicht.
personeel was oprecht vriendelijk en de bediening netjes en qua timing goed aangevoeld.
Het eten was werkelijk heerlijk, alle gerechten met zorg bereid en zeer smakelijk!
En dat alles met de AH actie, dus voordelig gegeten.
L.J> K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Met AH actie hier gegeten.Vriendelijke bediening, konden onze vragen over de kaart goed beantwoorden. Het eten was goed en ruimschoots voldoende. Ondanks grote drukte (het restaurant zat geheel vol) voldoende aandacht voor de klant. Wij hebben, 4 pers. een prima avond gehad.
Selmadana .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Eten goed alleen erg druk en daardoor niet altijd snel bediend. Wel luidruchtig. Kwaliteit eten is goed. Wel vaak druk
Janine H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We werden direct naar onze tafel gebracht. Een heel leuk plekje bij het raam. Het eten was fantastisch en de bediening heel vriendelijk! Super gegeten, echte aanrader!