Over het restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Met het pontje (Veer NDSM-werf) vanaf Amsterdam Centraal

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant IJ-kantine

Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Lekker eten op t terras aan t water, altijd fijn hier te zijn!
Dominique T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Geen vegetarische maar Vegan gerechten op de kaart, dus niet de weinig craeatieve (geiten)kaasgerechten maar prachtige Vegan risotto gegeten op terras. Mijn vleesetende tafelpartner is iets minder enthousiast maar heeft ook zeker geen slechte burger gegeten. Friet was doorsnee, had beter gekund. .
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Rond 18:30 gearriveerd in het restaurant. Even een bezoek gebracht aan het toilet. Het was er heel erg vies. WC papier overal op de grond, afvalbakken propvol en geen tissues om je handen af te drogen. Dit direct doorgegeven aan het personeel. Sinds vrijdagavond waren de toiletten niet meer schoongemaakt. Rond 20:30 uur was het nog steeds een enorme bende op de toiletten. Het eten viel ook erg tegen. Geroosterde groente als voorgerecht. Een wortel, witlof en veel sla maar met heel weinig dressing, en weinig smaak. Als hoofdgerecht groene risotto. Dit gerecht was veel te nat. Nagerecht rabarber crumble. Wel veel rabarber maar met heel weinig crumble.
Wessel H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Ontspannen. Lekker eten.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De risotto bij de kalfswang was zeer slecht. De kalfswang zelf matig. Daarentegen was de bediening fantastisch.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Na mijn optreden in de IJkantine weer eens blijven eten. Zie ik opeens een nieuwe entrecote op de kaart! Die moest geproefd. De entrecote zag er niet alleen heel erg lekker uit... ik heb erg lekker gegeten! Laat die nog maar even op de kaart staan!
Nicole L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
Prima prijs/kwaliteit, vriendelijke en professionele bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Een aantal gerechten waren helaas niet geheel gaar, maar na deze feedback werden deze gerechten van de nota gehaald. Heel netjes uiteraard maar hoop dat er verbetering komt aangezien het een topplek is met een gave uitstraling.
Shabnam S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Vanavond heerlijk gegeten bij IJ-kantine. Mooi gebalanceerde menukaart. Erg vriendelijk personeel. Ik ga zeker terug!
Angelita H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Het eten is altijd heerlijk en de bediening beleefd en vriendelijk. Ik kom gauw graag nog een keer!
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijke avond! Goede bediening en eten, we gaan zeker nog eens terug!
Ronald A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Aandachtspunt : dit is blijkbaar een restaurant waar, in ieder geval op de zaterdagmiddag en -avond relatief veel kinderen rondlopen, letterlijk, en veel geluid maken. Zorg dat bezoekers die reserveren weten wanneer dit meestal is. Zorg verder dat de ouders de kinderen een beetje in toom houden, dat mag je verwachten.

Wij zijn die avond op een andere plek gaan zitten en dat regelde het restaurant prima hoor.
Noor H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Goed eten, bediening aardig maar niet altijd even alert.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Mooie ambiance, vriendelijke bediening. Sommige gerechten mogen wat verfijnder.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Op de nieuwe kaart staat sinds kort kalfswang. Langzaam gegaard, boterzacht, lekker ruim met diverse smakelijke paddestoelen. Blij mee!
yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
sfeervol en fijne bediening
Marit T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gezellig gegeten gister, zeer attent bedient en dat komt niet vaak voor in Amsterdam. Eten mooi verzorgd, alles lekker, behalve de paella, want die was flauw. Een groot minpunt was de rioollucht die in het restaurant hing. Dit heb ik daar niet eerder geroken. Het was net te doen, want toen we ons eten hadden gekregen roken we het niet echt meer. Pluspunt ook absoluut de kinderhoek en de mogelijkheid dat de kinderen makkelijk van tafel konden gaan. Onze kinderen zijn er eigenlijk al te oud voor, maar gingen toch in de kinderhoek zitten. Toch ook helemaal geen last gehad van de andere aanwezige kinderen. Al met al toch een hele fijne avond.
Beste Marit, dank u wel voor uw positieve beoordeling en de tijd die u hiervoor genomen heeft. Leuk dat alles zo goed is bevallen en dat ook de kinderen het naar hun zin hebben gehad. Wat betreft de stankoverlast, daar zijn we inderdaad van op de hoogte en hard bezig om dit op te lossen. Helaas heeft u het tijdens uw bezoek nog wel moeten ondervinden, waarvoor onze excuses! Desondanks hopen wij u ook (zonder nare luchtjes) weer een volgende keer bij de IJ-kantine te mogen ontvangen. Fijn weekend! Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Cornelis B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg wisselende kwaliteit van de gerechten
Beste Rob, dank u wel voor de beoordeling en fijn dat u hiervoor de tijd heeft genomen. Wat jammer om te horen dat u de kwaliteit van de gerechten wisselend vond. Kunt u misschien een toelichting geven welke gerechten u niet goed vond en welke juist wel? Wij vragen dit, zodat wij er in de toekomst wel de kwaliteit van kunnen maken die u van ons gewend bent. U mag dit e-mailen naar info@ijkantine.nl. Voor nu, wens ik u een heel fijn weekend. Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker gegeten. Eten kwam vlot. We waren met 5 personen en allemaal prima tevreden. Alleen een dessert was niet zo lekker en dat werd niet in rekening gebracht.
Beste Patricia, dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Wat leuk om te horen dat uw bezoek aan ons restaurant u zo goed is bevallen. Fijn dat u heeft aangegeven dat u het dessert niet zo lekker vond en de bediening dit goed met u heeft op kunnen lossen. We hopen u uiteraard graag weer een volgende keer bij restaurant café de IJ-kantine terug te zien. Voor nu een heel fijn weekend gewenst! Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Tafel gereserveerd, maar dan wel het slechtste tafeltje in de zaak. Jammer! En dan die ontvangst, die moet echt beter!
Beste Rob, dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Vervelend om te horen dat de ervaring bij de IJ-kantine u niet goed is bevallen. U geeft aan een 'slecht' tafeltje te hebben toegewezen gekregen. Kunt u misschien toelichten wat u hier slecht aan vond? Wat betreft de service en het ontvangst, daar zijn we hard mee bezig. Helaas heeft het bij u niet goed uitgepakt. We gaan het zeker meenemen in de komende team-meeting. Desondanks hopen we u nog eens te mogen ontvangen voor een herkansing. Hartelijke groet, team IJ-kantine