Over het restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Met het pontje (Veer NDSM-werf) vanaf Amsterdam Centraal

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant IJ-kantine

Shabnam S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Vanavond heerlijk gegeten bij IJ-kantine. Mooi gebalanceerde menukaart. Erg vriendelijk personeel. Ik ga zeker terug!
Angelita H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Het eten is altijd heerlijk en de bediening beleefd en vriendelijk. Ik kom gauw graag nog een keer!
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijke avond! Goede bediening en eten, we gaan zeker nog eens terug!
Ronald A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Aandachtspunt : dit is blijkbaar een restaurant waar, in ieder geval op de zaterdagmiddag en -avond relatief veel kinderen rondlopen, letterlijk, en veel geluid maken. Zorg dat bezoekers die reserveren weten wanneer dit meestal is. Zorg verder dat de ouders de kinderen een beetje in toom houden, dat mag je verwachten.

Wij zijn die avond op een andere plek gaan zitten en dat regelde het restaurant prima hoor.
Noor H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Goed eten, bediening aardig maar niet altijd even alert.
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Mooie ambiance, vriendelijke bediening. Sommige gerechten mogen wat verfijnder.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Op de nieuwe kaart staat sinds kort kalfswang. Langzaam gegaard, boterzacht, lekker ruim met diverse smakelijke paddestoelen. Blij mee!
yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
sfeervol en fijne bediening
Marit T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Gezellig gegeten gister, zeer attent bedient en dat komt niet vaak voor in Amsterdam. Eten mooi verzorgd, alles lekker, behalve de paella, want die was flauw. Een groot minpunt was de rioollucht die in het restaurant hing. Dit heb ik daar niet eerder geroken. Het was net te doen, want toen we ons eten hadden gekregen roken we het niet echt meer. Pluspunt ook absoluut de kinderhoek en de mogelijkheid dat de kinderen makkelijk van tafel konden gaan. Onze kinderen zijn er eigenlijk al te oud voor, maar gingen toch in de kinderhoek zitten. Toch ook helemaal geen last gehad van de andere aanwezige kinderen. Al met al toch een hele fijne avond.
Beste Marit, dank u wel voor uw positieve beoordeling en de tijd die u hiervoor genomen heeft. Leuk dat alles zo goed is bevallen en dat ook de kinderen het naar hun zin hebben gehad. Wat betreft de stankoverlast, daar zijn we inderdaad van op de hoogte en hard bezig om dit op te lossen. Helaas heeft u het tijdens uw bezoek nog wel moeten ondervinden, waarvoor onze excuses! Desondanks hopen wij u ook (zonder nare luchtjes) weer een volgende keer bij de IJ-kantine te mogen ontvangen. Fijn weekend! Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Cornelis B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Erg wisselende kwaliteit van de gerechten
Beste Rob, dank u wel voor de beoordeling en fijn dat u hiervoor de tijd heeft genomen. Wat jammer om te horen dat u de kwaliteit van de gerechten wisselend vond. Kunt u misschien een toelichting geven welke gerechten u niet goed vond en welke juist wel? Wij vragen dit, zodat wij er in de toekomst wel de kwaliteit van kunnen maken die u van ons gewend bent. U mag dit e-mailen naar info@ijkantine.nl. Voor nu, wens ik u een heel fijn weekend. Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Lekker gegeten. Eten kwam vlot. We waren met 5 personen en allemaal prima tevreden. Alleen een dessert was niet zo lekker en dat werd niet in rekening gebracht.
Beste Patricia, dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Wat leuk om te horen dat uw bezoek aan ons restaurant u zo goed is bevallen. Fijn dat u heeft aangegeven dat u het dessert niet zo lekker vond en de bediening dit goed met u heeft op kunnen lossen. We hopen u uiteraard graag weer een volgende keer bij restaurant café de IJ-kantine terug te zien. Voor nu een heel fijn weekend gewenst! Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Tafel gereserveerd, maar dan wel het slechtste tafeltje in de zaak. Jammer! En dan die ontvangst, die moet echt beter!
Beste Rob, dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling achter te laten. Vervelend om te horen dat de ervaring bij de IJ-kantine u niet goed is bevallen. U geeft aan een 'slecht' tafeltje te hebben toegewezen gekregen. Kunt u misschien toelichten wat u hier slecht aan vond? Wat betreft de service en het ontvangst, daar zijn we hard mee bezig. Helaas heeft het bij u niet goed uitgepakt. We gaan het zeker meenemen in de komende team-meeting. Desondanks hopen we u nog eens te mogen ontvangen voor een herkansing. Hartelijke groet, team IJ-kantine
Pascale V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
We zijn met een gezelschap van 6 personen waarvan eentje die een streng dieet volgt... en dan komt de chef-kok Vincent aan tafel en overlegt wat hij allemaal à la carte kan klaarmaken... Hoe leuk is dat ? Als je daarbovenop nog bediend wordt door een leuke meid (Nikki) en lekker eten op tafel krijgt en onze pup een frisse kom met water, heb je toch een geslaagde avond ?
Beste Pascale, dank u wel dat u de tijd neemt om een review achter te laten. Wat een lof! Leuk om te horen dat uw bezoek bij restaurant café de IJ-kantine in de smaak viel. Fijn dat u zo positief bent over de chef en de bediening. We zullen deze positiviteit ook zeker delen met het team! Uiteraard verwelkomen we u ook graag weer een volgende keer bij de IJ-kantine. Hartelijke groet, team IJ-kantine.
Susan R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
wij wilde vandaag ontbijten. met ons zoontje van twee met een lege maag de auto in en helaas ook weer terug, ze hebben hier blijkbaar een kok die komt wanneer hij zin heeft en vanmorgen was hij er niet . helaas een eerste slechte ervaring met dit restaurant dus. een kok is wel vrij essentieel...
Beste Susan, wat ontzettend vervelend om te horen dat de ochtend bij de IJ-kantine niet is verlopen zoals u dat had verwacht. Dat u bij ons wilde ontbijten en er dan geen kok aanwezig is, dat kan natuurlijk niet! We zijn daarom direct met degene in gesprek gegaan en hebben dit goed besproken om dit in de toekomst te voorkomen. Laten we vooropstellen, als er iets is dat wij niet willen dan is het een gast te moeten teleurstellen. Daarom onze welgemeende excuses! We hopen u desondanks toch nog eens bij de IJ-kantine te mogen verwelkomen. Hartelijke groet, team IJ-kantine
chris J.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Erg fijne avond gehad
Enzo V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Heerlijke King Crab gegeten! De kreeft Thermidor was een beetje aan de kleine kant maar wel lekker.
Walter K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Zeer prettige ontvangst, mooie plek bij zonsondergang met uitzicht op het IJ, vlotte en klantgerichte bediening en ook nog heel lekker eten. Wat wil je nog meer op een mooie zomeravond. Elke keer weer fijn om er te zijn.
Sergio W.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
bier zonde koolzuur.
kreeft te klein voor het prijs.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Vegetariërs lopen hier met een hele grote boog omheen. Het enige vegetarische aanbod bestond uit gegrilde groenten of een caprese salade die ook als hoofdgerecht kan worden gebruikt; hoe kun je in deze tijd? En dat nog saaier dan saai bereid, ver.schrik.ke.lijk slecht! Veel beter zal het waarschijnlijk op korte termijn ook niet worden want men leek niet bijzonder onder de indruk van ons klacht.
Niek L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Eten prima ,service prima. Aanrader.