Over het restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Vegetariërs lopen hier met een hele grote boog omheen. Het enige vegetarische aanbod bestond uit gegrilde groenten of een caprese salade die ook als hoofdgerecht kan worden gebruikt; hoe kun je in deze tijd? En dat nog saaier dan saai bereid, ver.schrik.ke.lijk slecht! Veel beter zal het waarschijnlijk op korte termijn ook niet worden want men leek niet bijzonder onder de indruk van ons klacht.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Niek L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Eten prima ,service prima. Aanrader.
Menno G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Menu is al jaren min of meer hetzelfde, beetje meer afwisseling en wat spannender zou van mij wel mogen. Personeel hebben we eigenlijk altijd goede ervaring mee, doen absoluut hun best en zijn vriendelijk.
Dit keer stonden de deuren naar het terras open waar precies de wind op stond en zat 2e helft van de avond iedereen binnen met een jas aan, de deuren mochten niet dicht. Wel een beetje dom.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Uniek locatie en sfeer! Eten is goed en de bediening dito. Groot voordeel is dat ze echt kindvriendelijk zijn en zelf een speelhoekje. Leuk voor een borrel, koffie maar zeker ook voor een heerlijk dinner.
Thom B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Op zich een mooie plek om te eten. De deur stond wagenwijd open en daardoor was het binnen erg koud. Meerdere gasten waaronder wij zaten met een jas aan. Uiteraard hebben we gevraagd op de deur dicht kon maar dat was ingewikkeld. Prijs-kwaliteitverhouding is matig. Weinig fantasie, kleine hoeveelheden en prijzig. Voor ons niet voor herhaling vatbaar voor diner.
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Prima gastvrouwen en gastheren. Keuze op de menukaart is ietwat beperkt als je meer van vlees houdt. Wel een echte aanrader.
Dolly7 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Laatst te gast geweest bij de IJ Kantine, heel erg fijne omgeving.
We hadden geluk en hebben heerlijk op het terras genoten van de fruit de mer. Ze waren fantastisch!!
Bediening was aandachtig en heel erg attent. Wij komen zeker terug om te genieten van het uitzicht en het heerlijke eten.
Ties M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wat een mooie locatie en wat een mooi gebouw en interieur. Maar wat een slecht eten! Wij hadden een halve salade besteld, er kwamen echter twee hele. Die werden bij navraag weer teruggenomen en vervangen door twee halve. Heel sla en veel te veel dressing, en nauwelijks bonen en nootjes... erg jammer. We bestelden voor de kinderen een bord pasta en wilden graag voor een van de kinderen wat extra pasta. Dat ging niet, we moesten een tweede portie bestellen. De service hield ook niet over, chagrijnig en we hadden niet het gevoel met alle egards behandeld te worden. Door de locatie gingen we hier relatief vaak naartoe, en het is ook ideaal voor de kinderen, met een speeltuintje. Maar de laatste keer ging echt veel te ver! We komen niet meer terug.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Gisteren gaan eten. De bediening is vriendelijk maar erg traag en niet echt professioneel. Het eten was niet bijzonder, mijn 'rijkgevulde' salade met taaie biefstuk was een teleurstelling. De vis was veel te zout met kleffe risotto erbij en de gegrilde groene kool was niet gaar. Desondanks een leuk uitzicht.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Prima verzorgd eten met zeer verse ingrediënten, heerlijk van smaak. Erg leuk dat de kok er echt iets van maakt met ook minder gebruikelijke Ingrediënten. Vriendelijk personeel, nadat we van onze voorstelling terug kwamen en in de IJ kantine nog even wat kwamen drinken, werden we begroet als oude bekenden. Er werd zelfs naar de voorstelling gevraagd.
EetRecensent .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gebakken lucht op je bord en bediening die nog veel moet leren. Ondertussen krioelt het van de niet meewerkende leidinggevenden terwijl je zit te wachten op alles met te harde achtergrondmuziek. Dit is één van die trendy fluttenten in Noord waar je niet moet zijn. Gelukkig is de pont dichtbij om snel weer het IJ over te vluchten.
MarloesEats .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gisteren gegeten in de IJkantine. Setting is leuk, met hoge ramen en goede mix van industrie en gezellig. De binnenkomt is meteen vrij rommelig bij de speelhoek en met een onbemande desk waar je vrij lang moet wachten tot je aan tafel mag. Misschien was het een momentopname, maar qua gastvrijheid was de hele avond niet echt om over naar huis te schrijven. We hadden geen enkele haast, maar moesten wel érg lang wachten op serveerster, menu, drankje, gerechten, koffie. De tafel naast ons bleef bijna een uur onafgeruimd staan nadat de buren hem verlaten hadden met nog halfvolle borden eten (niet echt gezellig uitzicht) en ook de rekening krijgen duurde eeuwen. Personeel was wisselend vriendelijk en stuurs. Maar, ondanks de tegenvallende service, hebben we wel lekker gegeten. Prima gravad lax vooraf en smakelijke zeebaars met lekkere risotto als hoofd. De steak tartare was aardig: iets te vast en te koud en zou fijn zijn als je hem zelf mag samenstellen. Nu ontbraken er componenten en was hij tikje flauw. Kortom; 3 van de 4 gerechten lekker, prima wijn per glas en leuke setting, maar je voelt je niet te gast.
Sandia K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Voorgerecht was eerder beetje taai dan krokant (KROKANTE OCTOPUS /GEFRITUURDE OCTOPUS MET CITROEN PETERSELIE MAYONAISE), het hoofdgerecht was bijzonder smakelijk (POLDERHOEN SUPRÊME /GEBAKKEN, MET BOSPADDESTOELEN, RADICCHIO, FRITES EN VEENBESSENSAUS).
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Gemiddeld een goede avond gehad maar zeker wel wat verbeterpunten.
Eén persoon van ons gezelschap vroeg om glutenvrij brood, dat was er en dat zou hij krijgen. Na meerdere keren vragen kwam het toen het andere brood op was en de boter die ze zou halen is nooit meer gekomen. Krab en kreeft was op dus deel van het seafood konden we al niet bestellen. De diamanthaas en zeebaars waren prima maar er zit echt geen enkele groente bij (zowel patat als groente los bij te bestellen). De salade chimichurri was een tegenvaller. Hij zwom in de dressing en er zat minimaal een hele pot augurken in. Desserts erg lekker. Bediening leuke meid maar erg warrig waardoor het wat knullig overkwam. Er gave bar met al die soorten drank!
nel T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Praktisch restaurant met een heel mooi uitzicht
wimvk .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Enthousiaste jonge bediening met de juiste mentaliteit. De hal is een hele grote ruimte - zodat men elkaar niet in de weg hoeft te zitten. De kaart is enigszins beknopt (hetgeen waarschijnlijk de serveersnelheid ten goede komt).
L.J> K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een paar maanden geleden ook in dit restaurant gegeten en gezien de goede ervaring toen, weer hier naar toegegaan. Wij hebben weer prima gegeten; bij het aperitief wordt direct een karaf water aangeboden zonder betaling. Het bediening is vriendelijk en houdt alles goed in de gaten.Dit restaurant is aan te bevelen.
Benno V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Nieuwsgierig naar en hoge verwachtingen van dit restaurant, daarom op de avond van 25-01-2017 hier gegeten met een aantal collega's.
Een diamontsteak rear gekozen gegarneerd met lof en als bijgerecht patat met majonaise.
De steak helaas moeten laten staan daar dit een verschrikkelijk slecht stukje kwaliteit vlees betrof ( de verafschuwde schoenzool ).
Daarbij was de lof zeer ( te ) bitter en de majonaise niet vers meer.
Ook jammer om te horen dat de collega's met het zelfde gerecht deze ervaring hadden.

Van de door overige collega's gekozen gerechten wel een positieve waardering.

Spijtig, daar de ambiance uniek is en de service goed.
Koffie gratis gekregen , maar helaas met hongerig gevoel en een slechte ervaring huiswaards gekeerd.
Herhaling of aanbeveling ???
Dorris S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Met een vriendin afgesproken we hadden een AH voucher, we konden gewoon van de kaart kiezen. We hadden een heerlijke tomaten-paprikasoep en we hadden een carpaccio en een salade het was erg lekker. De locatie is erg leuk een prachtige plek en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar