Evenementen

Over het restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

Met het pontje (Veer NDSM-werf) vanaf Amsterdam Centraal

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00
- Ontbijt 09:00 - 11:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant IJ-kantine

Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Goed gegeten, maar erg trage bediening
Adriana T.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Bediening Heel vriendelijk en attent . Lekkere kaart me simpele Franse gerechten. Kwaliteit van het eten is goed. Locatie is erg mooi en kindvriendelijk. Toetjes vond ik wat minder. Brownie erg machtig en slagroom uit een spuitbus. Chocolade mouse vergeten en rood fruit zijn die besjes. Eigenlijk om terug te sturen, maar de rest was wel heel goed
Nella M.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijk eerlijk eten op een prachtige plek aan het water
Anita S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Met de AH actie gegeten, super gewoon a la carte, geen apart menu. Bediening vrienelijk, eten heerlijk, locatie geweldig. Aanrader!
Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Bij binnenkomst werden we heel vriendelijk ontvangen, en ondanks dat er iets niet goed was doorgekomen met de reservering waardoor we wellicht niet buiten konden eten loste Alex dit heel vlug en soepel voor ons op! Alsnog een fijne plek buiten, maar vooral ook de manier waarop we werden neergezet is lovenswaardig! Echte horecatopper met een fijne uitstraling en een alziend oog tot in detail! Eten en de drankjes waren van begin tot eind heerlijk, dus wij hebben kortom een fantastische ervaring genoten en een adres gevonden waar wij met veel zin terug gaan komen! ????
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Lang geleden dat ik zo slecht heb gegeten. Vooral de service was zwaar onder de maat. Geen enkele betrokkenheid of enthousiasme bij de bediening. En veel te veel details die fout gingen: eerst het bestek bij het voorgerecht vergeten, daarna verkeerde bestek gegeven, halfvolle wijnglazen van tafel halen, bestelling vergeten en tot slot was ook de risotto niet te eten. Badend in het vet. Wij komen hier niet meer terug.
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Met een groep voor een feest lekker gegeten. Bediening was zeer goed en realistisch. Wij moesten op tijd weg, keuken gaf aan hoeveel gangen we konden eten en alles was op tijd. Vroegen zelfs kwartier voor vertrek of ze de rekening vast zouden brengen. Top!
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Dit ondanks het feit dat ik maar vier kiezen beschikbaar had na een bezoek aan de tandarts. Geen probleem. We konden de tijd nemen. Mooi uitzicht op het water. We zijn er echt even uit geweest.
Hilbert K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Zaterdagavond 20 uur en veel van de kaart was niet (meer) verkrijgbaar. Briljante inkoop!
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
We zaten buiten op een vol terras met prachtig weer, dus het was hard werken voor de bediening. Hoogtepunt van de lunch was de verse jus d'orange. De pompoen en wortelsoep was waterig, compleet smakeloos en bevatte sporen van gepureerde oranje groente, maar dat was het dan ook. De caesar salade hebben we zelf nog op smaak gebracht met azijn en olie, want daar was ook niks aan. Nogal teleurstellend dus. De bediening heeft vervolgens wel de soep van de rekening gehaald, dus dat was wel vriendelijk. Leuke locatie, maar voor het eten zou ik ergens anders heen gaan!
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Prima ontvangst en vriendelijk personeel. Een (te) klein glas Chardonnay bleek 6,75 te kosten. Bagel zalm smaakte niet verkeerd, maar voor 9,50 had ik een verser broodje verwacht. Als dessert een cheesecake zonder enige opmaak die redelijk was maar niet meer dan dat. Kortom: slechte prijs/kwaliteitverhouding, overpriced restaurant.
thical T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2018
Erg vriendelijk welkom geheten. kaart met mooie gerechten. De plankenkoorts is wel een beetje doorgeslagen, wij hebben liever een mooi bord, maar voor de rest hebben we heerlijk gegeten!
Emile D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Reservering gemaakt via internet welke was bevestigd; gevraagd om tafel buiten. Na aankomst aantal minuten wachten op een medewerker om welkom te worden geheten. “Reservering op de dag zelf via internet doen we niets mee” geen tafel buiten beschikbaar en zonder excuses werd er gezegd zoek binnen maar iets uit. Algehele eerste indruk; ongeïnteresseerd. Kaart oké; keuze uit meerdere gerechten. Over het algemeen onverschillig personeel, morsige tafels. Teleurstellend voor onze buitenlandse familieleden was de schotel Hollandse hapjes (koud/warm); naast kaas en (slechts 2) bitterballen, olijven, nachos en loempia’s. Misschien een andere naam voor deze schotel bedenken? Eerder een keer diner gehad en goed gegeten en uiterst vriendelijk bedoening gehad. Vandaag voor lunch één grote misser.
joaniemalonie V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Voor mindervaliden moeilijk om 2trappen op de moeten voor een bezoek naar t toilet. Er is een lift. Die was buiten werking. Verder geweldig en goed.
Arnold M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Matige/slechte bediening verder bv de vier blaadjes kruiden op de uitsmijter moesten het doen en de reservering was helemaal niet overgenomen terwijl ik wel een bevestiging heb ontvangen.
Miranda S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Lekker eten op t terras aan t water, altijd fijn hier te zijn!
Dominique T.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Geen vegetarische maar Vegan gerechten op de kaart, dus niet de weinig craeatieve (geiten)kaasgerechten maar prachtige Vegan risotto gegeten op terras. Mijn vleesetende tafelpartner is iets minder enthousiast maar heeft ook zeker geen slechte burger gegeten. Friet was doorsnee, had beter gekund. .
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Rond 18:30 gearriveerd in het restaurant. Even een bezoek gebracht aan het toilet. Het was er heel erg vies. WC papier overal op de grond, afvalbakken propvol en geen tissues om je handen af te drogen. Dit direct doorgegeven aan het personeel. Sinds vrijdagavond waren de toiletten niet meer schoongemaakt. Rond 20:30 uur was het nog steeds een enorme bende op de toiletten. Het eten viel ook erg tegen. Geroosterde groente als voorgerecht. Een wortel, witlof en veel sla maar met heel weinig dressing, en weinig smaak. Als hoofdgerecht groene risotto. Dit gerecht was veel te nat. Nagerecht rabarber crumble. Wel veel rabarber maar met heel weinig crumble.
Wessel H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Ontspannen. Lekker eten.
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
De risotto bij de kalfswang was zeer slecht. De kalfswang zelf matig. Daarentegen was de bediening fantastisch.