Over restaurant IJ-kantine

Industrieel design, klassieke culinaire klasse

Een vrolijk en eigentijds restaurant gelegen aan het IJ. Hier geniet je van een ambachtelijk bereide lunch of diner terwijl de schepen af en aan varen. Klassieke gerechten worden hier door de chef met veel passie op tafel getoverd en door het industriële decor waan je je in een andere wereld. Neem vanaf het Centraal Station het pontje en laat de wind door je haren waaien voordat je aanschuift voor de vele culinaire traktaties die de IJ-kantine rijk is.

Meer informatie over restaurant IJ-kantine

• Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Ingrid T. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Ondanks grote drukte en onderbezetting werden we zeer gastvrij geholpen. Personeel liep zich de benen uit t lijf. Jammer dat er op terras niet meer parasols waren.
Annelies V. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Gisteren lunch gereserveerd op deze mooie plek. Helaas viel bediening, keuze en eten erg tegen. Serveerster ongeinteresseerd en nors. Helft van kaart was niet beschikbaar. Mensen na ons werd zelfs verteld dat t eten op was...
Salade matig, carpaccio veel te dik gesneden. Lang wachten en drankjes kwamen niet door. Jammer. Wij komen niet terug..
Verakarlas . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Het was een prachtige avond en we hebben dan ook heerlijk buiten kunnen eten. Vriendelijke ontvangst en een aardige bediening. De garnalensoep was voortreffelijk, de pasta met zeevruchten goed, de sliptong heerlijk alleen waren de frites wat aan de koude kant. Verder prima!
Lavanvliet . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De IJ kantine is een erg leuke plek voor een lunch of borrel. Helaas was het een beetje regenachtig waardoor we binnen moesten zitten, maar ik kan me voorstellen dat het terras met zonnig weer erg lekker is. Binnen is het ook prima te doen. De inrichting is simpel, maar leuk gedaan. Achter de grote ramen kan het wel erg warm woren ben ik bang.
De service was uitstekend. Het eten was erg smakelijk en de bediening vriendelijk en behulpzaam. Nadat we hadden gewezen op een fout op de rekening (de helft stond er niet op) kregen we een drankje van het huis en werden andere drankjes van de rekening gehaald. Met de AH actie was de keuze ook ruim voldoende. Bovendien was er live muziek, niet te hard wel leuk.
Kortom: aanrader en ik ga zeker nog eens terug.
Warner K. Fijnproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De vrije keuze uit het menu (behoudens de zeevruchten schotels) van voorgerecht en hoofdgerecht bood ruim voldoende mogelijkheden. Zowel het voor- als hoofdgerecht was smakelijk en mooi verzorgd. We werden heel vriendelijk bediend door attente medewerkers.
Alleen was het heel lawaaiig door veel jonge gezinnen met schreeuwende kinderen. Wij gaan daar niet meer op zondag eten.
Mevanderwees . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Ik ging met mijn kinderen uitsmijters eten. Ik had gereserveerd en toen we binnenkwamen zei ik dat ik gereserveerd had en bonnen had. Dat was prima, werden heel hartelijk ontvangen. Kregen een fijne plek buiten op het terras. Mijn zoon stootte zijn cola om, hier werd super op gereageerd, bediening kwam schoonmaken en kletste er gezellig over dat hij dat vroeger ook altijd deed, andere serveerster kwam een nieuwe cola brengen. En heerlijke uitsmijters! Toen ik de rekening vroeg en zei dat ik bonnen had keek de serveerster bedenkelijk. Of ik gereserveerd had (ja) of ik het genoemd had (ja). Blijkbaar had haar collega mij uit moeten leggen dat er voorwaarden aan zitten om de bonnen te gebruiken. Want dat kon bij 2 gangen lunch en eigenlijk niet bij uitsmijters. Ze ging het overleggen en ik kon de bonnen wel inleveren, wat heel fijn was. Dit ene minpuntje was wel jammer want dat er dan verschillende voorwaarden zijn is verwarrend. Een lunch is een lunch zou ik denken.
Aossewaarde1956 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Nou, ik wist al wat de entourage was, omdat mij man 4 jaar geleden zijn 40 jarig jubileum receptie v. Cofeley bij
jullie gehouden heeft. Het liep toen ook goed. Deze keer met de AH actie waren jullie het enige restaurant in A'dam Noord dat deel nam, dus was mijn keus snel gemaakt. Mijn menu was: crostinis
>lekker, sliptong>prima, appeltaart met ijs en slagroom> mmmheerlijk.
1 - puntje de bereikbaarheid vd toiletten als je iets minder goed loopt.
Moerasbloem . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Ik had een heerlijk broodje met rosbief op een Italiaanse bol, en als dessert de beste picanto carambole taart die ik ooit gegegeten heb en als patissier mag ik dat zeggen, wij vroegen of we een seintje konden krijgen als er een plekje buiten vrij Was en dit Was de mazzel voor ons binnen 10 minuten Was er toch plaats. Heerlijk gegeten, bij binnenkomst. Kwam er niet direct iemand naar ons toe en wij wisten niet meteen waar wij konden gaan zitten.
Anne-Sven . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het was oke om bij de Ij-kantine te eten. Weet niet of het voor herhaling vatbaar is. Leuke locatie. Eten was oke, alleen de rundercarpaccio was te dik gesneden, kwam er moeilijk doorheen met het mes. Desserts een beetje magertjes. Maar de hamburger en zeebaars waren erg lekker.
Ms72g . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De locatie is top en dat was het voorgerecht ook. Het hoofdgerecht kwam echter erg laat, net als het wijntje van m'n vriendin. M'n hoofdgerecht was ook lauw en niet well done, waar ik wel om gevraagd had. Ik had alleen door het lange wachten geen zin meer om het terug te laten brengen.
C.koster11 . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Ontzetten vriendelijke bediening (niets was teveel)
Lekker voorgerecht (salade met geitenkaas) Hoofdgerecht super (slibtong)
Voor herhaling vatbaar!!!
R.pereira.do.tanque . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wel deze keer zijn wij voor de Diamanthaas gegaan. Heerlijk stuk vlees. Waarom het nu tot de vergeten vleessoort behoort weet ik niet, maar ik zal het nooit vergeten. De decor is iets minder maar dat hoort bij de voorgeschiedenia van het gebouw. Personeel is aardig, maar mag iets vaker komen vragen of er nog wat drinken geserveerd kan worden.. Verder ben ik zeer tevreden en ben van plan weer gauw langs te gaan.
Sheherazade . Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij komen geregeld in de IJkantine voor een borrel of lunch, soms met de kinderen. Locatie en inrichting zijn fijn en het eten prima. Alleen is de bediening hier zo slecht, zelf meerdere keren vragen om iets te mogen bestellen en niet meedenken. Zelfs de manager begrijpt niks van gastvrijheid. Misschien voelen ze de noodzaak niet omdat 'het toch wel vol zit'? Erg jammer, want de rest is top.
Hans T. Fijnproever (5 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Met mooi weer even een biertje en een borrelhapje. Zelden een gelegenheid gezien met zoveel rondhangend personeel. Tafels vol met restanten van vorige bezoekers. Personeel staat erbij en kijkt ernaar. Wc gewoon smerig. En de borrelhapjes lijken op een bord gekwakt. Zonde van zo'n mooie locatie.
A.vredenvoogd . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijke plek aan het water op het terras van de IJ-kantine. Wij kwamen voor de lunch pas na 14.00 uur aanzetten en dit was prima. Een soort stilte voor de vrijdagavond storm. Allebei een maaltijdsalade genomen om mee te beginnen en daarna de home-hamburger met frietjes. Prima en we hadden sterk het gevoel in de watten te worden gelegd door het bedienend personeel. Ijswater werd gewoon gegeven zonder morren en va vijf uur kwam er een muziekbandje bij waardoor wij nog langer bleven genieten van dit vakantie gevoel om de hoek.
Keijser.astrid . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De slakken en spiering als voorgerecht waren prima Het hoofdgerecht , de eendenborstfilet was echt te zout, heel jammer. Het nagerecht met rabarber vond ik matig De bediening was vriendelijk maar we moesten veel te lang wachten , ze konden de drukte duidelijk niet aan . De locatie is geweldig, heerlijk voor een zomeravond!
Paul_Hoornweg . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Samen met mijn partner hebben we heerlijk genoten op het terras van de IJ-Kantine. Het eten (vis van de dag) was lekker en niet zout. Goed speciaal bier van de tap en prettige en persoonlijke bediening. Ook heel erg makkelijk te bereiken met de pont. Echt een plek waar we vaker heengaan. Een aanrader!
Popgirl . Gastronoom (28 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een prachtige zwoele zomeravond is de entourage op het terras van de IJkantine fantastisch. We aten er met 8 personen via de AH resto actie. Minpuntje was het feit dat er voor onze tafel geen parasol meer beschikbaar was en het erg warm was met voor de helft van de gasten zon recht in het gezicht. Toen het donker werd waren er geen kaarsen of waxinelichtjes waardoor we nauwelijks zagen wat we aten.
Groot voordeel: het was mogelijk à la carte te eten, waarbij de drie gangen simpelweg in prijs werden gehalveerd op de rekening.
De bediening was aanvankelijk belabberd. Kwestie van logistiek. Pas na driemaal vragen kwamen de flessen door, waarbij de rode wijn niet was wat we hadden gevraagd. Duurde eindeloos. Later werd dat een stuk beter.
Het voorgerecht van carpaccio van mu was inventief en heerlijk en ook de zeebaars daarna mocht er zijn. Over het eten dan ook absoluut geen klachten.
Als de minpunten worden weggewerkt wordt dit een ideale bestemming op een zomeravond.