Iety

Middellandstraat 27 2e 3021 BL Rotterdam Nederland Kaart
31-620414760

Over restaurant Iety

Iety is veel meer dan de plek waar je smult van bijzondere lunchgerechten en biologische wijnen. Het is ook een plek waar ruimte is voor creativiteit. Je kunt hier iedere zes weken een nieuwe expositie bewonderen, maar kom gerust eerder als je trek hebt in gezellige ontmoetingen. Bij Iety komen alle gasten namelijk graag terug, al is het maar om op een van de Lazy Sundays te genieten van de live muziek.

Meer informatie over restaurant Iety

Maandag t/m zondag 10:00 - 20:00

Duur
Erg lang
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Sorry maar ik kan me absoluut niet vinden in de vorige recensies. Decor misschien in orde. Aardige leestafel en meubilair. Buiten staat een bord dat er o.a. pasta van de dag en nog meer is. Lokkertje staat er nog boven. Aangekomen in het restaurant kijkt het meisje nogal verbaasd als wij naar de pasta vragen. Staat nota bene ook op het gedrukte menu. Even in de keuken vragen, zei ze. Na ruim 5 minuten en een hoop gebabbel vanuit de keuken kwam ze terug; "Eigenlijk hebben we het niet maar we kunnen wel iets maken voor u met tomaat, basilicum en kaas. Hoe origineel. Ik bestelde om safe te zijn maar de sate. Nou die hadden ze wel. Op de kaart stond dat hij pittig zou zijn. Daarna begon het lange wachten. Er waren om precies te zijn nog 3 andere mensen in de zaak waarvan 1 koffie dronk en de andere twee net een ontbijt hadden gehad. We waren dus de enige waarvoor ze iets moesten maken. Veel gebabbel en gelach van de twee studentikoze, onzekere meisjes. Zo af en toe viel er iets kapot en stond een kraan minuten lang open. Veel gepiep van een magnetron. Intussen had ik de zaterdagbijlage van de Trouw en de Volkskrant doorgenomen. Nog geen eten. Ik kreeg nu serieus een hongerklop. Mijn vrouw zweeg wijs. Nog meer bakvisachtig gegiechel uit de keuken. We waren nog steeds de enige bestellende klanten. Affijn, net voordat ik flauwviel kwam er na 3 kwartier iets te eten op tafel. Mijn sate was een soort soep waar niet geheel gare en zeer flauw smakende stukjes kip in dreven. De saus had een ondefinieerbare kleur en smaak. Nog geen pinda gezien. Er waren wat stukjes kroepoek in gedoopt die de enige associatie met sate opriepen. Dan lagen er naast het bord nog wat aangebakken stukjes gistbrood. Om de honger te stillen waarschijnlijk. Mijn vrouw kreeg een pennegerechtje waarvan de tomatensaus overduidelijk uit een potje van de Dirk van den Broek kwam. Het was zo'n typische studentenkamerpasta waarvan je uit beleefdheid jegens je medestudent niet zegt dat er eigenlijk kraak nog smaak aan zit. Al met al: wat een ongelofelijk pretentieus tentje met onprofessionele bediening en slecht eten. En om dat eten zou het uiteindelijk moeten gaan in een lunchrestaurant. Misschien was de eigenaar een weekendje weg en had ze tegen haar nichtjes gezegd: "Doe maar wat, jullie zijn zulke lieve en creatieve meisjes". Mij zie je er in elk geval nooit meer terug.
Michels R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
wat een gezellig en mooie lunchroom, met fotografie aan de muur, een goed terras op een super locatie. dit keer speelde bandje bij het terras, bleek om de twee weken live muziek bij Iety. Beiden een tosti gegeten, 1 met ansjovis, de ander met geitenkaas. allebei erg lekker. de huiswijn is ook super voor een prettige prijs.
Eindelijk weer een leuke ontmoetings plek in de buurt met vriendelijk personeel
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben met twee volwassenen en twee kleine kinderen heerlijk en ontspannen gezeten en gegeten. Voor de kindjes was een speelbak met een allegaartje van speelgoed aanwezig. We hadden de kipsalade die verrukkelijk was en de paprika sandwich die ook lekker maar wat aan de zure kant was.

Iets raad ik van harte aan als je rustig iets wilt drinken of eten.
Alice F.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wat een prachtige zaak, een aanwinst voor Rotterdam. Het uitzicht is fenomenaal (Heemraadssingel) en binnen hangt er (wisselend) mooie kunst aan de muur. De inrichting is art deco en retro. Je kunt er terecht voor een lekker kopje koffie, maar ook voor een goed glas wijn met een daghap. Het lekkers bij de koffie (zoetigheden) zijn wisselend en worden ook door ambachtelijke taartenbakkers uit de wijk gemaakt. Een echte aanrader!
Linger .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Wat een mooie zaak! Goede kunst aan de muur en een heerlijk zonnig terras. Ik heb de tosti met geitenkaas en vijgen gegeten. Erg lekker! Ook de koffie is zeer goed. Ellen is een heel hartelijke gastvrouw waardoor ik me thuis voelde. Zeker een aanrader!
Jlpo .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een charmante zaak! Super mooi ingericht en een fijne sfeer. Leuke kaart ook. En ook niet verkeerd: een lekker zonnig terras.
Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Iety is een fijne nieuwe plek op de Middellandstraat met een prachtig terras. Nadat Ellen, de eigenares eerst vol aandacht dit prachtige hoekpamdje een heel eigen sfeer heeft gegeven, geeft ze nu alle aandacht aan haar klanten. Je kunt er ontspannen een heerlijk verzorgde (werk)lunch hebben.
Marjamol .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk terras, zonnig en op een mooi punt. Eenvoudige, maar goede pasta van de dag voor 8,50! Opvallend lekkere wijn erbij. Ook heel prettig om rustig te werken, kranten te lezen.
FemmyE .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Ik heb 2x bij Iety gegeten. Salade met kalkoen en broodje ragout van Ellen. Beide heerlijk! Uitstekende bediening in een gezellige ambiance.
Ingridvanegmond .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Prachtig mooi nieuw lunchtentje en koffiezaak. Heel sfeervol ingericht met donkere houten vloer, mooie meubels (met stoelen die goed zitten). Veel bloemen, kranten en wat kinderspeelgoed, prachtige kunst en gelegenheid om buiten te zitten. De mango cheesecake was super lekker en de bediening heel gastvrij.