Iets Anders

Donderdag t/m Zaterdag

• MasterCard , Pin , Visa card
laurajansen .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Vandaag was niet enkel het zonnetje wat onze dag maakte want in dit restaurant werden wij erg blij!
Heerlijke gerechten uit de streek op de kaart waaruit veel keus.
Wij kozen voor de oesters en gegrilde kreeft.
Sublieme bereiding.
Erg vriendelijk en meedenkende bediening en keuken!
Kortom, fijne sfeer en een aanrader voor de fijnproever.
W S.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Een weekeind weg in Zeeland, dus kozen we voor een knus restaurant met een mooie kaart met uiteraard visgerechten. We vielen met onze neus in de boter. Eerst amuse met verse tapanade en een heerlijk broodje. Voorgerechten: Verse oesters, salade met holl garnalen en kroket, gerookte zalm. Alles heerlijk en mooi geserveerd. Het oog wil ook wat. Tussendoor even een klein hapje en dan op naar het hoofdgerecht met zeetong, 3 sliptongen en voor de liefhebber spareribs. Geserveerd met salade en fantastisch lekkere frites. Bij het keuze menu nog een heerlijk dessert. Alles met een glimlach en vriendelijk geserveerd. Een goede keuze en goed bevallen zo'n eerste bezoek aan dit restaurant. Een klein minpuntje. Als je met 3 personen gaat dineren, met een volledig menu, en er wordt een extra broodje bestelt of extra (heerlijke) frites past het niet deze extra's in rekening te brengen.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten, prettige bediening, goed geprijsd. Frites van aardappelen in de schil, een prima amuse, kortom echt een aanrader!
hans.fontijn .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Elk gerecht is een smaakexplosie en ook tussendoor wordt er iets geserveerd. De bediening is heerlijk relaxed, vrolijk en dienstverlenend. We hebben op het terras gegeten en daar kijk je 's avonds uit op de verlichte kerk. Aangezien wij een beetje licht wilde eten is er speciaal een salade voor ons gemaakt....heerlijk!
Voor mindervaliden: naar het iets verhoogde terras is een oprit gemaakt. Mochten we naar binnen willen, dan hadden ze een oprijplank.
Kortom, wil je smaakvol en gezellig willen eten is dit een aanrader! ... vandaar mijn 3 tienen.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Bediening vriendelijk en correct. Wij hebben heerlijk op het terras kunnen eten. Wij vonden het eten (amuse, kreeftensoep, aspergegerecht) veel te zout. Mixed grill was te ver doorbakken, maar smaak was nog goed. Dikke plus is dat er geen haast werd gemaakt.
Koffie en thee prima verzorgd met boontjes, chocolade, koekjes etc.
Prijs-kwaliteit niet helemaal in balans.
Wout E.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Vanavond met z'n drieën gegeten, bij binnenkomst hartelijk ontvangen, gezellig restaurant mede door hout en steenstrip decor.
Zacht muziekje op de achtergrond en volop keuze op de aangeboden kaarten!!
Allereerst een amuse creatie van weet ik veel wat het ook al weer was maar zalug!!
Hierna 1 maal zeetong en 2 maal spareribs besteld... zooo heerlijk!! Dikke aanrader!!
Leuk personeel/eigenaren die graag bij gelegenheid een praatje met je maken!

Tot slot een goede smakelijke dame blanche en een bakse koffie toe...ik zeg tot de volgende keer! Creatie of maaltijd...dit was een heerlijke maaltijd die mooi gecreëerd was!

Ttessy1983 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
We hebben, geheel onverwacht, vanavond onze tweede kerstdag doorgebracht in Iets Anders. Gelukkig voor ons had iemand anders afgezegd en hebben we heerlijk genoten van goede smaken, lekkere wijn en bovenal voortreffelijke service die je tegenwoordig weinig meer ziet. Het kerstmenu was qua prijs - kwaliteit verhouding zeer goed maar het aller belangrijkste; wat hebben we heerlijk gegeten! De tonijnsashimi met mojito oester was echt zalig! Prettige sfeer en persoonlijke aandacht van het personeel. Een ware belevenis. Dankjewel voor deze fijne avond.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Goed gegeten zeer vriendelijk personeel, honden welkom. Nog een mooi lied ten gehore gebracht door de serveerster, schattig ze zong heel mooi. Gratis amuse ook een broodje met smeersels, na een lekker hoofdgerecht een heel groot en prachtig opgemaakt dessert.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Gerechten zijn goed van smaak. Prijs in verhouding met wat je krijgt beneden peil. Salade geitenkaas als hoofdgerecht bestond uit zes plakjes geitenkaas op wat stukjes komkommer.... En dat is dan 16 euro! Mayonaise... Weer een euro. Alles wordt extra aangeslagen. Voor ons niet meer.
beneker .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Overheerlijke tomatensoep, hoofdgerechten lekker. Tweemaal onverwacht een lekkere amuse. En een prima droge witte huiswijn voor een schappelijke prijs.
Bewust wordt je verleid tot extra bestellingen. Wit u nog een broodje? 75 ct/stuk, zo blijkt te later op de rekening. Ook wordt gevraagd of je een bakje sla bij het eten wilt. Maar bij het gerecht zit al groente.
Mayonaise? Ja natuurlijk. ... 1 euro.
Jammer deze verkooptruuks.
Conclusie:
Lekker gegeten, goed bediend, maar helaas met een nasmaak. Jammer.
Gert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Vorig jaar deden mijn vrouw en ik Kortgene aan en schoven aan bij
"Iets Anders". Het bleek zo bijzonder, dat ik daarover een stukje heb geschreven voor o.a. Tripadvisor. Dit jaar maar weer eens gekeken of zij de kwaliteit hebben kunnen handhaven.....

Een prettige verrassing bij het plaatsnemen op het terras. De eigenaresse wist ons 1 malige bezoek van vorig jaar juni nog precies te herinneren en noemde zelfs de plaats waar wij zaten. Als dat geen aandacht voor je clientèle is ! Ook het voor- en hoofdgerecht waren weer van hoog niveau met tussendoor amuses van het huis. Dat waren zeer prettige ontdekkingen.

Advies: Hou vast dat niveau; komen we het volgende jaren WEER controleren !!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Tijdens onze vakantie in Zeeland hebben we heerlijk gegeten in dit fijne restaurant. Om te beginnen maak ik eerst mijn complimenten over de heldinnen van de bediening. Met souplesse, passie en vakkundigheid wordt door twee personen iedereen bediend en geadviseerd, en dat terwijl de hele hut vol zit! Goed bezig dames!
Van de buitenkant oogt dit restaurant eenvoudig, meer als een kroeg. Van binnen echter oogt het sfeervol, modern en gezellig. Het eten is van fantastische kwaliteit en de gastvrouwen zorgen er voor dat we ons heerlijk thuis voelen. Echt zo'n restaurant waar je rustig alles van de menukaart kan bestellen, het smaakt toch fantastisch.
Wanneer ik weer in Zeeland ben kom ik zeker weten hier weer eten!
Celco .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Hier gegeten met een Social deal voor een 3-gangen kreeftenmenu (moeder) en een 3-gangen menu, waarbij ik voor spareribs had gekozen. Het smaakte allemaal voortreffelijk. Moeder had nog nooit zo'n lekkere kreeft gegeten en de houtskool gegrilde spareribs waren ook om je vingers bij af te likken. We kregen niet alles op en de resterende spareribs en de heerlijke huisgemaakte frietjes werden ingepakt om thuis nog eens van na te genieten.
De bediening was goed en gezellig met een persoonlijke touch. We waren de laatste gasten en hebben na afloop nog even fotootjes gemaakt van de hele crew, en gechat. Decor is gezellig, eetcafe-stijl met huiskamer gevoel.
Dit restaurant is beslist een aanrader!
abrand .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Wat een feest om hier te mogen eten, alle gerechten waren fantastisch, superlatieven schieten tekort.
Vandaag een 3 gangen verrassingsmenu van de chef, wij kozen beiden voor vis, iets waar we geen spijt van hebben gehad. Vooraf een heerlijke vissoep nadat we een lekker amuse hadden gekregen, daarna een smaakverfrissing van bietjes met cassis, wat een lekkere combinatie.
Als hoofdgerecht een heerlijke in boter gebakken tarbot met een torentje van bietjespuree met andijvie en aardappelgratin, daarbij nog warme groenten met o.a. lamsoor. Als bijgerechten verse huisgemaakte frites met huisgemaakte mayonaise en remoulade en een frisse salade. Als desert een grand desert met ijs en vers fruit.
Wij komen hier zeker terug.
Groet uit Middelburg!
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Omdat dit restaurant hoog gewaardeerd wordt op Iens, togen wij verwachtingsvol naar Kortgene naar dit restaurant. Het viel heel erg tegen. De zwezerik was zwartgeblakerd en niet te eten. De frieten waren donkerbruin verbrand, de gekookte groenten waren slap en overgaar. Nadat we vroegen om een andere zwezerik en normale goudbruine frites, kregen we een ongare zwezerik, die in verbrande boter was gebakken. Het was niet te eten. De frites waren dit keer bleek van kleur en slap, niet krokant. Ook de zeetong was gebakken in verbrande boter en miste daardoor een fluweelzachte smaak, smaakte verbrand en scherp. Dit kostte in totaal 57,50 excl de drankjes. Wij vragen ons af of deze kok überhaupt wel kan koken! Nog geschokt van deze ervaring schrijf ik dit op. Nog nooit zoiets meegemaakt! Echt een schande!
Beste Angela.
jammer dat u het zo ervaren heeft en jammer dat u er niet bij verteld dat u uw bord samen met uw echtgenoot helemaal leeg heeft gegeten. zelfs het bakje friet was voor de helft leeg.
Wanneer ik in een restaurant iets krijg waar ik het niet mee eens ben dan laat ik het staan en eet het niet op.
Als chef van dit restaurant moet ik u toch vertellen dat u met uw reactie alle onderstaande recensenten uitmaakt voor leugenaar. Verder vind ik het niet de moeite waard om op uw reactie in te gaan u heeft immers gewoon uw bord leeg gegegeten.

hopende u voldoende geïnformeerd te hebben

met vriendelijke groet de chef die niet kan koken

Reactie van proever:

Met uw reactie laat u zien dat u niet in staat bent op uw eigen werk te kunnen reflecteren. Wij hadden enorm spijt dat we ( mijn zusje en ik) ons bord hadden leeggegeten. Daarom hebben wij voor uw slecht gekookte eten ook betaald. Voor uw reactie moet u zich schamen, terwijl we aan de bediening al hadden laten weten hoe erg we de door u bereide gerechten vonden, hetgeen ook door de bediening is erkend. Het bordje onder de zwezerik vertoonde zwart vocht. Dat vond de bediening ook smerig! U vindt blijkbaar dat de klant verantwoordelijk is door niet voor de tweede keer eten terug te sturen. U hoort een klant geen verbrand eten voor te zetten!

anf 2e reactie van restaurant:

Mevrouw u heeft op alle punten helemaal gelijk ! Wanneer u uw rekening nummer geeft zal ik persoonlijk het bedrag dat u bij ons uitgeven heb terug storten, hopende dat ik u hiermee voldoende tegemoet gekomen ben.
met vriendelijke groet

leon hengsdijk
Ruurd W.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Op do 19/2/15 heerlijk gegeten met vrienden. Gezellig druk. We kenden Ietsje Anders al, maar ook met Social Deal verrassen ze! Boeten niets in op kwaliteit en gemeende gastvrijheid. Onze vrienden flabbergasted door de deal met zo'n prijs/kwaliteit. Natuurlijk een smaakvolle amuse. Super carpaccio met Ribeye en mooi gevulde vissoep. Smaakverfrissende cassis tussendoor.Fraai rund duo en tongetje in boter. Dessert verfrissend fruit. Houden zo. Wij komen vast weer!
Tjeerd B.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2015
Voordeel: op maandag open. Veel rest. Zijn gesloten. Gastvrouw Ineke : hartelijk, overleggend . Kok Leon: goed smaakgevoel, creatief, heerlijk eten, les van michelinchef gehad. Dagmenu is aanrader. Amuse en smaakverfrisser van de zaak. Inrichting zaak: stijlvol, jong, sfeervol. Enthousiast stel wat passie heeft voor hun werk. Ondanks dat wij de enige gasten waren werd er alle tijd voor ons genomen en werden we beslist niet weggekeken . Onverwacht kregen we een prachtig gesprek waarin we elkaar herkenden. Heel bijzonder.
Echte aanrader.
Tjeerd en Els.
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
2e keer in dit heerlijke restaurant. Weer heerlijke bediening, lekkere gerechten. Leuke amuses. Zelf ben ik krab/kreeftfan en dan haal je hier je hart echt op. Het smaakte verrukkelijk. Mijn partner had de zeetong, wat was die smaakvol, echt verrukkelijk. Wederom een topavond gehad. Volgende keer nemen we een kamer ergens in de buurt en gaan we eens lekker uitgebreid voor een wining and dining!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Mmmmm, heerlijk gegeten bj iets anders in kortgene. De krab en kreeft waren zacht en heeeeerlijk, garnalen met een grillsmaak. Genoten van het diner!
Helga T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Hartelijk welkom geheten door de eigenaresse en dit hartelijke bleef niet bij het welkom, dit was tijdens de hele avond. Een heerlijk voorgerecht van sashimi tonijn, echt zalig. Hierna gekozen voor een plateau van kreeft, krab, Hollandse garnalen, gamba's en schelpen. Het was heerlijk, het was een 10 kunnen zijn als de gamba's net iets eerder van het vuur waren gehaald. Maar de rest van het plateau was meer dan verrukkelijk. Omdat ik mezelf niet wilde overeten, koos ik ervoor om de Hollandse garnalen grotendeels te laten staan. Hierop werd meteen voorgesteld om ze voor me in te pakken en mee te nemen. We waren de laatste in het restaurant maar werden er zeker niet uitgekeken. Al met al een topavond en we zullen zeker terug komen als we weer in de buurt zijn.