Iegewies eten & drinken

- Diner vanaf 17:00

Jouw recensie over het restaurant Iegewies eten & drinken

Jeffrey W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Met 4 personen hier gegeten. Vonden het allemaal al wat lang duren voordat ze voor de drankjes kwamen en de tafel kwamen leeghalen. Toen de kaart gekregen en we waren er al redelijk snel uit. Voorgerechten waren lekker maar duurde wat langer voordat mijn vader en broertje hun soep hadden omdat deze gevallen was.(hoop dat de gastheer zich niet ernstig verbrand heeft) hiervoor verder wel excuses aangeboden. Toen duurde het al voordat de borden weer uitgehaald waren. Maar wel weer redelijk snel het hoofdgerecht gekregen. De rest vond het wel lekker behalve ik had de rundersteak die ik medium rare had bestelt, was welldone. 2e keer weer welldone heb hem toen maar opgegeten omdat ik niet weer wou wachten en gewoon honger had. Werd ook pas bij het laatste stukje gevraagt of het goed was. Heb dit toen gezegt en dat ze tussenduur waren gekomen met een steak die wel medium rare leek maar dus voor een andere tafel bleek. Toen werdt eerst gezegt dat het door het licht buiten zo grauw leek. Heb toen gezegt dat ze hier zijn geweest met eentje die gewoon mooi rood was. En dat het daardoor dus niet kan komen. Toen werd gezegt dat het gewoon medium was zoals ook is doorgegeven.( wat al niet klopte). Maar heb het er verder bij gelaten wou mijn enigste vakantie weekend niet laten verpesten door in discussie tegaan met iemand die toch te stijfkoppig is.
Zou door deze ervaring hier niet weer komen eten/drinken. Gaan wel naar 1 van de leuke strandtentjes!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
We namen lunchproeverij. Samengevat: alles zeer zout. Kwaliteit van de produkten is matig. Wel veel soorten. Prijs/kwaliteit is niet goed: te duur voor de kwaliteit. Bediening was aardig.
Irene C. T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Omdat dit restaurant rolstoelvriendelijk was besloten wij daar een hapje te gaan eten. Kregen vrij snel wat te drinken en de kaart. We wilden geen brood met tapenade en aoli. Ik vond dat daar niet echt vriendelijk op gereageerd werd toen we het zeiden dat we dat niet hoefden. De carpaccio van mijn man was goed. De saté van kippendijtjes viel tegen. Was niet mals en zat zelfs knars in. De tomatensoep die ik zelf had was erg pittig wat vooral aan het eind niet echt lekker meer was. De hamburger met van alles erop ging wel. Broodje lichtelijk aangebrand. Dessert van mijn man was goed. Verse aardbeien met vanille ijs en slagroom. De koffie die ik had was prima. Daarna heeft mijn man nog een Irish Coffee gehad. Die was goed. Ik nog een koffie met een likeurtje. Koffie weer prima. Maar het likeurtje kreeg ik in een klein wijnglas. Het glas pikte aan de buitenkant erg van de likeur. Ik had misschien wat moeten zeggen. Maar als ik hier ergens bovenaan lees dat dat geen zin heeft ben ik blij dat ik niks gezegd heb. Zo hielden we het met z'n tweetjes gezellig.
Ivo1979 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na een prachtige stranddag de dag afgesloten bij Iegewies. Het eten stond snel op tafel en het vlees van de biefstuk was erg naar wens. De zalmfilet van mijn vrouw viel ook erg in de smaak. Het toetje was de kers op de taart. Witte chocolade parfait met een sausje van bayleys echt voortreffelijk.
keesroor .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Geborreld en daarbij tortilla chips (nachos) besteld.
We kregen een bord met hele kleine stukjes. Het leek erop of ze er eerst met een hamer op hadden geslagen. Hebben daarover geklaagd, maar ze haalden hun schouders op en we moesten het volle pond betalen.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisteren gegeten bij restaurant Iegewies. We werden vriendelijk ontvangen en hadden een leuke 2 persoons tafel.

Ook de inrichting is erg sfeervol en de sfeer zelf ontspannen.

De kwaliteit van het eten is prima. Niet uitmuntend maar gezien de prijzen een goeie balans. Ook bijpassende wijnen waren geen probleem en de gastheer bediende ons prima.

Conslusie is dat het een gezellig sfeervol restaurant is met vlotte bediening en een goeie balans in prijs kwaliteit.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
In het kader van het begin het jaarlijkse afdelingsuitje van mijn werk konden we hier 's morgens al om 08:00 uur terecht voor een heerlijke kop koffie met gebak. Normaal gaat deze tent pas een uur later open maar deze keer gingen speciaal voor ons een uur eerder open! Een zeer goede service, met lekkere koffie en heerlijk gebak.
Carola M.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Viel tegen. We aten hier met een groepje (10 personen). De zaak zag er leuk en gezellig uit en (vooral de mannelijke) bediening was erg vriendelijk. Achterin was een kinderhoek met lounge gedeelte en een speelhoek, wat erg leuk was. Maar hiermee hebben we het positieve wel gehad. De voorgerechten vielen tegen, ik had zalm en dat was ook echt alleen maar zalm, niets anders, dus was met een paar happen op. Degenen die soep hadden, hadden maar een halve kom. De vissoep smaakte naar melk en de paddenstoelensoep was niet goed warm. De hoofdgerechten waren nog slechter. Ik had kabeljauw, deze was helemaal door gaar en stijf gebakken, ik kwam er met mijn mes slecht doorheen. De risotto die eronder zat was zo zout dat het eigenlijk niet eetbaar was. De kinderen hadden poffertjes, er waren welgeteld 7 poffertjes op een bordje bedolven onder 2 cm poedersuiker. Degenen die quiche hadden, hadden maar een hele kleine portie, hun bord bestond voornamelijk uit sla. Ook zat er verder niets bij, geen groente, geen bakjes sla (behalve bij de quiche dan), geen patatjes, niets. Bij het dessert ging het echter helemaal mis. Een gedeelte van ons had koffie/thee/likeur en het andere deel ijs of kaas. Het koffie/thee/likeur gedeelte had binnen 10 minuten het dessert op tafel. Ook de port voor bij de kaas werd meteen geserveerd. Maar de rest moest echter nog 5 kwartier op het dessert wachten. Tegen de tijd dat ijs en kaas op tafel kwamen, was iedereen allang al klaar, had ik mijn port al op etc. Slechte timing en 5 kwartier op een dessert wachten vond ik ook wel erg lang. Het was niet rustig, dat moet ik er wel bij zeggen, maar de tent zat ook niet helemaal vol. Ik vond het erg tegenvallen en de volgende keer dat ik in Callantsoog ben, ga ik ergens anders eten.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gister erg lekker gegeten (& gedronken, 'Texelse Skuumkoppe van de tap') bij Iegewies samen met mijn vriendin! De broodjes, paprikasoep, vissoep en kabeljauw filet waren heerlijk en je ziet & proeft dat er aandacht aan is besteed! De service is erg vriendelijk en komt rustig over (al zijn ze ondertussen toch druk in de weer). Ook was het fijn dat er voldoende tijd tussen onze voorgerechten en hoofdgerecht in zat, zodat we de voorgerechten even konden laten zakken. Het interieur ziet er van binnen en dan buiten verzorgd uit. Ik zou hier zeker nog wel een (paar) keer willen eten & drinken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vanmiddag om 18 uur een tafel gereserveerd, waren er al eens geweest en dat was goed bevallen vandaar. Brood met kruidenboter besteld, brood kwam met verschillende bakjes erbij maar zonder kruidenboter,Biefstuk "Diamant" besteld medium gebakken, zonder paddenstoelen maar met gebakken uien. Vraag of er patat bij kon maar de serveerster vertelde dat die er al bij zouden zitten.
Biefstuk niet medium gebakken, geen gebakken uitjes en geen patat. Patat kwam nadat ik net klaar was met eten. Dit was de laatste keer dat we daar gegeten hebben.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Voortreffelijk gegeten, Voorgerecht , Gamba's met verse dagproduckten zoals groene asperges een frisse knapperige combinatie. Alleen zou ik het geen gama's noemen maar Noorse garnalen. Jas wordt aangenomen bij binnenkomst met een vriendelijke ontvangst. hoogdgerecht een heerlijk parelhoentje, lekker goudbrruin en zeer goed van smaak.
Onze avond was weer geslaagd. Tot slot een zalig kopje koffie. Voor desert was geen ruimte meer.
petronel B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Iedere keer dat we hier in de buurt zijn gaan we hier eten. Wat een smaaksensaties, goed wijnadvies, en heerlijk bereidde gerechten.
Top bediening.
Rustig en smaakvol ingericht!
Een stads restaurant in een mooi dorp.
Moorhead .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vanmiddag geluncht bij Iegewies. Varkenshaassaté besteld. Forse prijs, 16,50 euro. Dan verwacht je wel wat op je bord. Kregen echter één stokje saté en een zeer klein portie frietjes. Echt een schandalig kleine hoeveelheid. Moeten we hier soms extra betalen voor de locatie? Het is toch geen Champs-Élysées?
Ik kom in ieder geval nooit meer bij Iegewies.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
We hebben heerlijk gegeten op het terras. We zaten in het zonnetje en hebben genoten van het eten en de sfeer. De Ribeye is een heuse aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug, als we weer in de buurt zijn.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
Leuk aangekleed restaurant en zeer vakkundige bediening. Goede uitleg van eten en bijpassende wijnen gekregen. En bovenal heerlijk gegeten voor een goede prijs! 3 gangen verrassingsmenu zalmtartaartje vooraf, een zeer mals en mooi rood biefstuk van een Zwitsers rund en heerlijk kaasplankje als dessert (je kon ook zoet toetje kiezen). De café brulée achteraf vond ik wel erg zoet ;)
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Vakantieveiling is een leuk ding om restaurants te verkennen en dit keer was het in Iegewies. Het was een uur rijden voor ons en we hoopten dus dat het niet voor niets was. Het uur rijden was zeker de moeite waard want we gingen met een goed gevoel en voldaan naar huis. Ze doen zeker moeite om je iets goeds voor te schotelen ook al kom je met een bon van Vakantieveiling. Bij het voorgerecht kregen we de indruk dat we niet alles moesten opeten vanwege de hoeveelheid en zeker toen we het hoofdgrecht langs zagen gaan voor de tafel naast ons. Het voorgerecht, een heerlijke pompoensoep met ham en wat groente smaakte voortreffelijk en kan het niet laten om alles op te eten. Het vlees van het hoofdgrecht was zo mals en smakelijk dat daar ook niets van overbleef. Als tussengerecht een kaasplankje met mooie kazen en het nagerecht van heerlijke zoetigheid overleefde het ook niet. Kan zeggen dat het een smakelijke avond was en dat het uur rijden terug naar huis ook best mee viel en dat het zeker de moeite waard was. De bediening was heel vriendelijk en bij ieder gerecht en wijn een goede uitleg, het was jammer dat er niet echt veel gasten waren maar dat komt natuurlijk ook dat Callantsoog het meer moet hebben van de zomergasten. Wij hebben een fijne avond gehad en heerlijk gegeten.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Voor het eerst naar Callantsoog en Iegewies geprobeerd met een vv-voucher.
Van binnen zag 't interieur er strak en stijlvol uit; zeer smaakvol en duidelijk, dat er veel moeite in is gestoken.

Restaurant was niet vol (2 tafels), meeste mensen zaten buiten op terras drankje te drinken.
Om 19:30 uur binnen, brood besteld om 19:40, maar kwam pas rond 20:00 uur; naar ons gevoel iets te lang. Vervolgens was t nog behoorlijk lang wachten op het verrassingsvoorgerecht, terwijl een tafel 'gewone' gasten, die 15 min na ons binnenkwamen hun gerechten sneller kregen.
Voordeel van de twijfel, omdat deze gasten standaardgerechten hadden (mossels etc) en wij een verrassingsmenu, die qua voorbereiding wellicht wat meer tijd nodig hadden.

En ja, toen het voorgerecht kwam, was dit zeker zo. gazpacho van komkommer met een met komkommer ingerolde fetakaas en gefrituurde tomaatjes.
Heel smakelijk.
En ook het hoofdgerecht (zalmforel) was mooi opgemaakt met lekker mals gebakken groene groenten.
Het toetje (zoete proeverij) was ook zeer lekker.

Bediening zeer vriendelijk, die ons welkom deden voelen.
Kortom, we hadden een topavondje.

We gaan zeker zsm een lang (strand)weekendje doen in het nostalgisch ogende Callantsoog met zijn knusse centrumpje en een goed restaurant (Iegewies).
Dan komen we er zeker als 'gewone' gasten eten.
Rogier1972 V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2012
Het lijkt mij een uitdaging: een eettent/restaurant in een badplaats en dan toch kwaliteit leveren. Iegewies slaagt er meer dan prima in. Echt goed eten. Niet heel goedkoop. Ook heerlijke wijn.

Een paar jaar geleden hadden wij er ook al eens gegeten. Toen viel vooral de trage bediening op. Aan het begin dreigde hetzelfde euvel. We maakten het ook misschien wel lastig door eerst een drankje en stokbroodje op het terras te willen. Dat duurde erg lang. Ik telde twee personeelsleden op een zomerse vrijdagavond. Niet heel veel. En dan hadden wij nog het geluk dat het erg rustig was.

We waren om 18.30 uur aanwezig en om 20.00 uur kregen wij uiteindelijk het voorgerecht. En we hadden in de tussentijd niets geks gedaan. Daarna liep het goed door, maar de koffie om 22 uur hebben we moeten laten schieten ivm oppas thuis.

Het eten was prima. Ik koos voor het verrassingsmenu en dat was echt heel goed. Ik houd niet zo van stevige vetrandjes aan het vlees, maar de ober had uitgelegd dat dat echt voor de smaak beter was, dus dat de kok het daarom had laten zitten. De gortrisotto (?) met venkel was verder erg lekker.

Ander voorvalletje vind ik nog wel het vermelden waard. Ik was toevallig getuige van een klant die een aandenken van de tafel mee wilde nemen, zonder te betalen. Toen ik dat meldde werd ik daar wel voor bedankt, maar met een duim en een knikje. Een gratis drankje was toch wel op zijn plaats geweest. Maar misschien wilde de ober ons gratis koffie geven en daar konden we niet op wachten...
GJ D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Iegewies moet met zomerweer concurreren met enkele goede strandtenten. Ik moet zeggen dat mijn keuze niet nogmaals op Iegewies valt.
Het eten is van redelijk goede kwaliteit, de service is vriendelijk. Het decor is strak en modern. Wel waren we de enige in het restaurant op deze zomerse dag. Ik vind de prijs/kwaliteit niet in verhouding, want voor minder euro's eet je aan het strand beter. Maar dat maakt Iegewijs zeker niet slecht. Een prima optie wanneer een strandtent niet je ding is.