Iegewies eten & drinken

- Lunch vanaf 10:00
- Diner vanaf 17:00

Irene C. T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Omdat dit restaurant rolstoelvriendelijk was besloten wij daar een hapje te gaan eten. Kregen vrij snel wat te drinken en de kaart. We wilden geen brood met tapenade en aoli. Ik vond dat daar niet echt vriendelijk op gereageerd werd toen we het zeiden dat we dat niet hoefden. De carpaccio van mijn man was goed. De saté van kippendijtjes viel tegen. Was niet mals en zat zelfs knars in. De tomatensoep die ik zelf had was erg pittig wat vooral aan het eind niet echt lekker meer was. De hamburger met van alles erop ging wel. Broodje lichtelijk aangebrand. Dessert van mijn man was goed. Verse aardbeien met vanille ijs en slagroom. De koffie die ik had was prima. Daarna heeft mijn man nog een Irish Coffee gehad. Die was goed. Ik nog een koffie met een likeurtje. Koffie weer prima. Maar het likeurtje kreeg ik in een klein wijnglas. Het glas pikte aan de buitenkant erg van de likeur. Ik had misschien wat moeten zeggen. Maar als ik hier ergens bovenaan lees dat dat geen zin heeft ben ik blij dat ik niks gezegd heb. Zo hielden we het met z'n tweetjes gezellig.
Ivo1979 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na een prachtige stranddag de dag afgesloten bij Iegewies. Het eten stond snel op tafel en het vlees van de biefstuk was erg naar wens. De zalmfilet van mijn vrouw viel ook erg in de smaak. Het toetje was de kers op de taart. Witte chocolade parfait met een sausje van bayleys echt voortreffelijk.
Keesroor .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Geborreld en daarbij tortilla chips (nachos) besteld.
We kregen een bord met hele kleine stukjes. Het leek erop of ze er eerst met een hamer op hadden geslagen. Hebben daarover geklaagd, maar ze haalden hun schouders op en we moesten het volle pond betalen.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Gisteren gegeten bij restaurant Iegewies. We werden vriendelijk ontvangen en hadden een leuke 2 persoons tafel.

Ook de inrichting is erg sfeervol en de sfeer zelf ontspannen.

De kwaliteit van het eten is prima. Niet uitmuntend maar gezien de prijzen een goeie balans. Ook bijpassende wijnen waren geen probleem en de gastheer bediende ons prima.

Conslusie is dat het een gezellig sfeervol restaurant is met vlotte bediening en een goeie balans in prijs kwaliteit.
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
In het kader van het begin het jaarlijkse afdelingsuitje van mijn werk konden we hier 's morgens al om 08:00 uur terecht voor een heerlijke kop koffie met gebak. Normaal gaat deze tent pas een uur later open maar deze keer gingen speciaal voor ons een uur eerder open! Een zeer goede service, met lekkere koffie en heerlijk gebak.
CEM .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Viel tegen. We aten hier met een groepje (10 personen). De zaak zag er leuk en gezellig uit en (vooral de mannelijke) bediening was erg vriendelijk. Achterin was een kinderhoek met lounge gedeelte en een speelhoek, wat erg leuk was. Maar hiermee hebben we het positieve wel gehad. De voorgerechten vielen tegen, ik had zalm en dat was ook echt alleen maar zalm, niets anders, dus was met een paar happen op. Degenen die soep hadden, hadden maar een halve kom. De vissoep smaakte naar melk en de paddenstoelensoep was niet goed warm. De hoofdgerechten waren nog slechter. Ik had kabeljauw, deze was helemaal door gaar en stijf gebakken, ik kwam er met mijn mes slecht doorheen. De risotto die eronder zat was zo zout dat het eigenlijk niet eetbaar was. De kinderen hadden poffertjes, er waren welgeteld 7 poffertjes op een bordje bedolven onder 2 cm poedersuiker. Degenen die quiche hadden, hadden maar een hele kleine portie, hun bord bestond voornamelijk uit sla. Ook zat er verder niets bij, geen groente, geen bakjes sla (behalve bij de quiche dan), geen patatjes, niets. Bij het dessert ging het echter helemaal mis. Een gedeelte van ons had koffie/thee/likeur en het andere deel ijs of kaas. Het koffie/thee/likeur gedeelte had binnen 10 minuten het dessert op tafel. Ook de port voor bij de kaas werd meteen geserveerd. Maar de rest moest echter nog 5 kwartier op het dessert wachten. Tegen de tijd dat ijs en kaas op tafel kwamen, was iedereen allang al klaar, had ik mijn port al op etc. Slechte timing en 5 kwartier op een dessert wachten vond ik ook wel erg lang. Het was niet rustig, dat moet ik er wel bij zeggen, maar de tent zat ook niet helemaal vol. Ik vond het erg tegenvallen en de volgende keer dat ik in Callantsoog ben, ga ik ergens anders eten.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Gister erg lekker gegeten (& gedronken, 'Texelse Skuumkoppe van de tap') bij Iegewies samen met mijn vriendin! De broodjes, paprikasoep, vissoep en kabeljauw filet waren heerlijk en je ziet & proeft dat er aandacht aan is besteed! De service is erg vriendelijk en komt rustig over (al zijn ze ondertussen toch druk in de weer). Ook was het fijn dat er voldoende tijd tussen onze voorgerechten en hoofdgerecht in zat, zodat we de voorgerechten even konden laten zakken. Het interieur ziet er van binnen en dan buiten verzorgd uit. Ik zou hier zeker nog wel een (paar) keer willen eten & drinken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Vanmiddag om 18 uur een tafel gereserveerd, waren er al eens geweest en dat was goed bevallen vandaar. Brood met kruidenboter besteld, brood kwam met verschillende bakjes erbij maar zonder kruidenboter,Biefstuk "Diamant" besteld medium gebakken, zonder paddenstoelen maar met gebakken uien. Vraag of er patat bij kon maar de serveerster vertelde dat die er al bij zouden zitten.
Biefstuk niet medium gebakken, geen gebakken uitjes en geen patat. Patat kwam nadat ik net klaar was met eten. Dit was de laatste keer dat we daar gegeten hebben.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Voortreffelijk gegeten, Voorgerecht , Gamba's met verse dagproduckten zoals groene asperges een frisse knapperige combinatie. Alleen zou ik het geen gama's noemen maar Noorse garnalen. Jas wordt aangenomen bij binnenkomst met een vriendelijke ontvangst. hoogdgerecht een heerlijk parelhoentje, lekker goudbrruin en zeer goed van smaak.
Onze avond was weer geslaagd. Tot slot een zalig kopje koffie. Voor desert was geen ruimte meer.
Jaquelien .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wat hebben mijn man en ik genoten gisteravond. Iegewies is een sfeervol restaurant waar je heerlijk kunt eten. Het was redelijk druk, wat begrijpelijk is voor een zaterdagavond. Maar de bediening bleef rustig en beantwoorde onze vragen. Leuke vrouw! Werden vrolijk ontvangen.
Verrassingsmenu genomen en daar zeker door verrast.
Het broodje vooraf met de olie en smeersels waren been goede starter. Leuk dat alles zelfgemaakt is!
Als zul je hier vaker zien.
Nelly-b .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Iedere keer dat we hier in de buurt zijn gaan we hier eten. Wat een smaaksensaties, goed wijnadvies, en heerlijk bereidde gerechten.
Top bediening.
Rustig en smaakvol ingericht!
Een stads restaurant in een mooi dorp.
Bonds .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Gisteren wat gedronken en een broodje gegeten... bij het serveren van de drankjes viel er op het dienblad een flesje cola om... cola over tafel en ook in mijn handtas en over mijn broek... de dame zij sorry en kwam met een natte doek aan zetten om de tafel schoon te maken !!! terwijl de inhoud van mijn tas kleddernat was van de cola en ook de spullen.... verder helemaal niets meer vernomen buiten een andere collega die wij 10 minuten later maar eens gingen vragen of wij ook wat konden eten teovallig ondansk dat wij onder de cola zaten, en die zei.. "ach.. kan gebeuren he"..... wat een behandeling... heb ik het nog niet over een broodje kipfilet gehad van bijna 9 euro.... belachelijke prijzen..... nooit maar dan ook nooit meer...
Moorhead .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Vanmiddag geluncht bij Iegewies. Varkenshaassaté besteld. Forse prijs, 16,50 euro. Dan verwacht je wel wat op je bord. Kregen echter één stokje saté en een zeer klein portie frietjes. Echt een schandalig kleine hoeveelheid. Moeten we hier soms extra betalen voor de locatie? Het is toch geen Champs-Élysées?
Ik kom in ieder geval nooit meer bij Iegewies.
Colleke75 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Met het gezin mosselen gegeten. Kortom koud, wordt geserveerd op een bord ipv een pannetje . Dus al koud als het op tafel wordt geserveerd . 3 kwartier moeten wachten. We waren totaal niet in beeld bij personeel. Gastheer .... Niet gezien, vind grote gezelschappen belangrijker . 1 lieve serveerster attendeerde erop dat het portie voor onze dochter ook een half portie kon, dat dan weer wel. Toen er tijdens het afruimen vroeg of alles gesmaakt had en we zeiden dat de mosselen koud waren was de reactie "ja jammer" ...... Vond ik ook jammer ja .
Stokstaartje54 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Buiten zitten op het terras is mooi, men kan zowel in de zon als in de schaduw zitten onder grote parasols. Na een fietstocht hadden we zin in een heerlijke lunch. Wij bestelden koffie en quiche. De smaak van de quiche was goed, ook al leek die van binnen nog niet helemaal gaar. Het stuk quiche was erg klein en zeker niet genoeg voor een lunch. Het beetje sla erbij was zonder dressing en eigenlijk meer voor de decoratie. De bediening gaaf ons niet het gevoel dat "de gast koning" is en graag gezien word. Onze vragen en opmerkingen werden op een arrogante manier onderbroken en beantwoord. Hebben na deze veel te dure lunch maar een groot ijsje bij de buren gehaald. In de zomermaanden is het druk genoeg en de toeristen komen toch, maar wij zoeken de volgende keer een ander plekje.
Niek62 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Op zoek naar een restaurant dat niet te standaard is maar toch ook weer niet al te ingewikkeld doet kwamen we uit bij Iegewies. Buiten was het kil en winderig in Callantsoog, binnen in Iegewies warm en sfeervol. Hartelijke ontvangst door een gastheer die de hele avond alles goed deed, met passie voor zijn vak. Precies weten wat je nodig hebt, er op tijd zijn maar niet te aanwezig doen, goede suggesties. Een van ons had de prima keuze voor het verrassingsmenu gemaakt. Dat bleek een heerlijke gebraden kalfsmuis gevolgd door skrei (kabeljauw die van naam verandert als ie langs de fjorden zwemt) en een mooi dessert. Ook andere gerechten als sashimi, roulleau van kip, biefstuk van de diamanthaas en kabeljauw waren precies goed op smaak en goed geportioneerd. Top! We kozen voor een wijnarrangement en de gastheer toonde met heerlijke wijnen en een goede en to-the-point toelichting dat hij een vakman was. Kortom, Iegewies verrast heel positief met een leuke eigen stijl, goede prijzen en prima service.

Mook65 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Vanaf het eerste moment dat we bij Iegewies binnen stapten, was alles goed. Vriendelijke ontvangst door de gastheer, restaurant in een mooie, eigentijdse sfeer ingericht. Ook alle gerechten die vervolgens - in precies het juiste tempo, met prettige pauzes ertussen - op tafel kwamen, waren een feestje voor de smaakpapillen. We kozen voor een bijpassend wijnarrangement en kregen steeds helder, maar ook weer niet te uitvoerig, uitleg over wat ons werd uitgeschonken. Team Iegewies kookt, presenteert en serveert met aandacht en liefde voor het vak. Wat ons betreft smaakt dit naar meer. Voor een avondje Iegewies rijden wij graag nog eens naar Callantsoog.
Christel D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Wederom genoten van een fantastisch diner. Vooral de verhalen achter de pure producten en het gevoel van thuiskomen zijn voor ons de reden dat wij hier elke keer terug komen. Mooie bijpassende wijnen smakelijk vertelt door de gastheer. Bedankt Team Iegewies!
Jeffrey S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Eten, Rib-eye verpest door de kok en eendenborst was helemaal droog, volgens de ober hoort dit zo, en bereiden zij hun producten altijd zo.

Wanneer je aangeeft dat het niet is zoals je het graag had gezien, schiet de bediening enorm in de verdediging en vanaf dat moment zijn wij eigenlijk ook niet meer vriendelijk geholpen zoals je wel verwacht van de bediening. Het eten mag toch gewoon niet aan de verwachtingen voldoen? En als daarom wordt gevraagd mag je toch eerlijk antwoord geven?

Enig begrip en vriendelijkheid mist. Zonde voor zo'n tent met goede locatie en uitstraling.
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2013
We hebben heerlijk gegeten op het terras. We zaten in het zonnetje en hebben genoten van het eten en de sfeer. De Ribeye is een heuse aanrader. Wij komen hier zeker nog eens terug, als we weer in de buurt zijn.