Ichizai Fusion Kitchen Restaurant

7,2
6,9
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Gingen hier samen eten op valentijnsdag. Week van tevoren gereserveerd. Kregen een slechte plek vlakbij de uitgang waar het erg druk en onrustig was.
Toen we binnenkwamen werd ons niets uitgelegd. Na 10-15 minuten zelf maar iemand aangesproken.

Het eten duurde ontzettend lang om te krijgen. Voordat we ons eerste eten hadden waren we meer dan een half uur verder. Zoals je weet krijg je bij sushi kleine hapjes. Maar het duurde en duurde. Niets kwam tegelijk dus je zat bijna nooit tegelijk te eten wat erg vervelend was.
We kregen ook een verkeerde bestelling en de druppel die de emmer deed overlopen was toen we opnieuw 15-20minuten moesten wachten op een klein gerecht. Na 2 uur gezeten te hebben waren we niet eens vol, we hadden maar een paar gerechtjes gehad... (en we kregen maar 2 en een half uur).
Daarbij was de gastheer niet erg aardig. Gaf ons eten zonder iets te zeggen (liep langs legde het neer en was weg. Geen alstublieft, is alles naar wens? Niets).

We spraken de gastheer aan en die vertelde dat het erg druk was en dat er verschillende soorten eten moeten klaar worden gemaakt(dat is geen excuus lijkt me, je wilt toch dat het druk is in je restaurant?)
Hij gaf aan er wat aan te doen.

In het laatste halfuur van onze tijd ging eindelijk het gas erop en waren we aan het eten zoals je verwachtte.

Het eten in het restaurant is wel erg lekker. Daarvoor een plus.

Helaas al met al een bittere nasmaak aan deze valentijnsdag overgehouden.
Wij komen niet terug bij dit restaurant.
Selamet .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Om maar met een nadeel te beginnen: door het voortdurend bestellen krijg je een onrustig geheel omdat de bediening continu op en neer aan het racen is. Het klinkt wat hol en dus van een rustig gesprek is geen sprake. Aan de andere kant weet je dat dit effect nu eenmaal bij de formule hoort. In de zomer heb je hier buiten geen last van! De sushi, misosoep, gestoomde hapjes en de garnaal in tempura zijn echt lekker. Er is keuze volop, ook voor de niet 'sushi' liefhebber. De bediening is wat afstandelijk, maar de keuken maakt lekkere dingen. Prijs/kwaliteit/service is in goede verhouding
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Bij dit restaurant kan je ook sushi afhalen. Je kiest gerechten van de kaart en alles wordt vers voor je gemaakt en netjes ingepakt. De sushi is zeer vers en van erg goede kwaliteit. De ambiance van het restaurant is wat minder sfeervol en erg groot, daarom heeft mijn voorkeur afhalen.
Lisabaldewijns .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Voor het eerst bij Ichizai wezen eten. Handig zijn de gratis parkeerplaaten die voor het restaurant liggen. Inrichting vind ik supermooi, lekker strak en modern. Er loopt veel personeel, maar soms wordt er een gerecht neergezet wat we niet besteld hadden. Het eten smaakt lekker. Je kunt heel veel verschillende soorten gerechten bestellen, niet alleen sushi. Dit is handig voor de mensen die niet zo gek zijn op vis, want allerlei soorten vleesgerechten zijn ook te bestellen. Wat je niet op krijgt, moet je voor betalen, dus hou er met bestellen rekening mee dat je niet teveel bestelt. Wat mij betreft een aanrader. Wij gaan er nog zeker een keer naar toe.
Jaap-1980 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Na afloop van een gezellige dag in de buurt van Waalwijk te hebben gehad, zijn we met een groep van 6 personen gaan eten bij Ichizai. Hiervoor hadden wij nog nooit van het restaurant gehoord en ook niet de recencies op Iens gelezen(hadden we het maar gedaan).

Aan het begin van de avond werden we aan een ronde tafel gezet, te midden van een andere ronde tafel(met luidruchtig kind) en een grotere groep (+/- 15 personen).

Het eten was niet afdoende voor hetgeen wat het moest zijn. De spareribs waren koud en bedekt met een saus die er niet toe deed. De Yakatori was vet en de kippespies was net zo erbarmelijk met sompig vlees. Hier hebben we driemaal toe melding van gemaakt bij diverse bedienende personeelsleden. Op een bepaald moment kregen we niet de gerechten die we hadden besteld of juist wel gerechten die we juist niet hadden besteld.

Als klap op de vuurpijl kwam een dame van het bedienend personeel ons een tweetal cola brengen. 1 cola werd op de tafel gezet en de andere cola schoof, door toedoen van de serveerster, zo van haar dienblad. Helaas was ik degene die de cola en het glas moest ontwijken maar helaas wel het grootste deel van de cola op mijn broek en jas kreeg. Dit soort dingen kunnen gebeuren mits het bedienend personeel dan ook op een nette manier excuses maakt en niet tussen neus en lippen "Sorry hoor" zegt. Er werd snel schoongemaakt met een mop en een veger en blik, maar helaas bleef er teveel glas op de grond liggen, tussen onze spullen en schoenen. Slordig tot en met!

Bij het afrekenen werd netjes (dat dan weer wel) gevraagd of alles naar het zin was geweest. Hierop hebben we bovenstaande benoemd en gezegd dat het helaas niet de gewenste afsluiting voor ons was geweest van een mooie dag. De jongeman van de bediening luisterde ons aan en gaf aan niet te kunnen beslissen over de rekening en kon hij geen excuses maken.

Hieropvolgend kwam er een soort van manager aan, die ons vroeg wat er aan de hand was. Wij hebben keurig netjes verteld wat er die avond was gepasseerd. Hierop volgde geen tegemoetkoming qua rekening alsmede ook geen excuses. Maar liep hij terug naar de kassa

De manager van deze manager kwam naar onze tafel en vroeg ons wat er aan de hand was. Wij beten op onze lip en deden ons verhaal. Wederom geen tegemoetkoming in de rekening maar wel de mogelijkheid qua kosten van de stomerij en eventueel een gratis drankje. Dit alles wilden we niet. We wilden naar huis. Wederom geen excuses van de manager van de manager. Ook deze keerde terug naar de kassa.

Het slotstuk van deze avond was voor de vrouwelijke variant van de managers. Ook deze kwam bij de tafel en moesten we aan hen (WEER) uitleggen wat er aan de hand was. Hiermee was de maat vol. Wederom geen tegemoetkoming, wederom geen excuses, wederom geen antwoord.

We hebben afgerekend en duidelijk gemaakt hier nooit meer terug te komen. Nooit meer naar Waalwijk. Nooit meer naar Ichizai ! Zes personen hebben € 207,00 afgerekend in totaal, maar stappen met een heel slecht gevoel in de auto. Puik gedaan hoor Ichizai......
Laurabekkers .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Heel erg mooi aangekleed restaurant. Heel modern! Wat ik fijn vond is dat ze ook ronde tafels hebben, zodat je (als je met een klein groepje bent) even ver van iedereen zit. Bediening is op zich prima.

Eten is ook goed, al is het soms vervelend dat niet alles in de goede volgorde wordt geserveerd ivm bereidingstijd. Zo kwam het voor dat we eerst ijs kregen en daarna nog een stukje vlees.

Wij zaten niet in de ruimte waar de keuken ook is gelukkig, want daar hing een hele baklucht. Ze mogen wel een betere afzuiginstallatie aanschaffen. Gelukkig zaten we in een ruimte apart.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Eten was prima. Helaas hadden we extra gezelschap, er besloten een aantal mieren aan te schuiven. Vreemd was het feit dat de bediening wist dat bij onze tafel al eerder mieren gezien waren. De bediening wees ons een andere tafel. Doordat ze het eten, wat al op tafel stond, oververhuisden naar onze tafel, zagen we dat er een aantal mieren mee verhuis waren. Een meisje uit de bediening kwam vriendelijk haar excuses aanbieden. Helaas geen verdere compensatie gehad. Aangezien hygiëne een van de belangrijkste punten van een restaurants is, balen we van deze situatie.
Marcel_en_Nelleke .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
positieve zaken:
- als het rustig in de zaak is: erg lekkere sushi en andere koude/warme gerechten.
- Mooie combi van sushi en fushion met andere werelddelen/gerechten, erg veel keuze.
- mooie aankleding
- bediening mooi aangekleed.
- all you can eat principe (bestel wel gewoon veel verschillende rechten want de gerechten komen (uiteraard) niet allemaal tegelijk op tafel gezien het verschil in bereidingstijd)
- behoorlijk attente bediening als het nog vrij rustig is. (ruimen goed lege schalen/bordjes op, checken voor drinken en checken of we nog iets tekort komen, ophalen van bestellijst etc)

negatieve zaken:
- te veel tafels voor wat de keuken aankan. Graag minder tafels zodat de keuken en bediening de drukte kan bijhouden
- in de grote zaal staan de tafels voor 2 personen te vlak bij elkaar. Haal er 1 a 2 weg zodat je wat minder bij elkaar op schoot zit
- als het 'volle' bak is, hangt er een blauwe walm vlak bij de keukens. Vanaf je tafel ruik je het niet, maar het ziet er niet uit
- als het druk is, lopen de wachttijden ERG op, en worden er vaker gerechten erg laat of gewoon niet geleverd. Ook worden de gerechten dan wat minder van kwaliteit (door de snelheid)

We blijven hier terug komen maar gaan wel vroeg op de avond, zodat het nog rustig is en de gerechten ook voldoende snel komen en ook met zorg klaar gemaakt zijn. Als het drukker wordt, wordt het echt een slag minder wat kwaliteit en wachten op gerechten betreft.
Hun zaak in Kaatsheuvel is/was eigenlijk gewoon een stapje beter wat kwaliteit en snelheid betreft. Helaas is daar de keuze wat minder en zijn ze nu aan het verbouwen. (veel klanten uit kaatsheuvel zijn nu naar waalwijk overgestapt)
Adriaaan .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Alle gerechten zijn klein, vers en smaken uitstekend. Het zijn 4 rondes van 5 gerechten en je moet echt moeite doen om 20 gerechten op te krijgen. Je moet systeem even snappen, maar daarna lukt het wel. Bediening in het algemeen vlot. Sfeer is die van een grote zaal met veel tafels, dat maakt het minder intiem restaurant. Open keuken is leuk, maar je hebt wel de kooklucht in de zaal.
Veel vleesgerechten krijgen dezelfde jus mee, dat mag meer variëren.
Al met al een leuke en lekkere ervaring.
Noralie .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Gisteravond zijn we voor het eerst bij Ichizai gaan eten. Het restaurant is netjes ingericht, er zijn verschillende ruimtes die elk een ander decor hebben.
Zoals in veel sushi restaurants wordt gewerkt met een kaart waar je pp vijf gerechtjes aan kunt kruisen, het aantal rondes is onbeperkt. De "no waste of food" policy vind ik goed. Bestel je teveel (wat je heus wel in kan schatten) dan betaal je extra voor elk weggegooid gerecht.
Het eten was van zeer goede kwaliteit. Vers, goed van smaak, zeer divers qua keuze. Twee gerechtjes van de specials kaart genomen waar je wat voor bij betaalt, maar zeker de moeite waard.
Enige minpuntjes: minstens zes keer kwamen serveersters eten brengen wat niet door ons was besteld. Telkens de turflijst erbij moeten pakken om te 'bewijzen' dat we het ècht niet besteld hadden. Bediening verliep sowieso rommelig. Drie keer moeten vragen waar de koffie blijft, is te veel. Op organisatorisch gebied is er veel te winnen.
Ook is de akoestiek dusdanig dat de geluiden van de andere bezoekers versterkt ipv gedempt worden. Ik kon mijn man amper verstaan door de kakofonie aan geluiden. Wat andere indeling van tafels en wat afscherming ertussen (kamerscherm, plantenbakken, etc) zou een hoop schelen.