Meer informatie over restaurant Ichi-e

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

7,2

Jouw recensie over het restaurant Ichi-e

CH W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Hier gegeten voordat we naar een show gingen dus de wachttijd moest kort zijn. Bij de ontvangst stond een lange rij maar gelukkig mochten degene die gereserveerd hadden naar voren komen. Dat scheelt! Het eten was heerlijk, we waren met zijn tweeën en hadden de bento box voor 2 genomen. Wat lastig is, is van tevoren inschatten of het wel genoeg zou zijn. Voor de zekerheid nog enkele bijgerechten besteld. De sashimi was heerlijk (weinig rijst met veel vlees). Verder zag de restaurant gezellig uit. Er was ook een lopende band met eten maar daar zaten we niet. Het enige minpuntje: wel wat aan de prijzige kant. Maar toch wel waard. Japanse pannenkoek met ijs is een aanrader.
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Lekjer gegeten bij Ichi-e voorafgaand aan een bioscoopfilm. Goed eten voor een redelijke prijs. Leuke locatie met mooi uitzicht op de Arena Boulevard. Vlotte bediening.
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Het eten was erg lekker, goede sushi en ook de warme hapjes waren prima. We waren er voorafgaand aan een concert en het stond erg snel op tafel. Tafeltjes stonden wel erg dicht bij elkaar in het benedengedeelte. We zaten zo ongeveer bij de buren aan tafel, dat vond ik jammer. Verder goede Japanner!
J. H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Zoals altijd heerlijk gegeten. Bediening is ook vriendelijk en professioneel. Qua sfeer zou het wel iets kunnen verbeteren. Misschien komt het ook doordat er een event was maar het is er luidruchtig en je zit dicht op elkaar.
Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Voor derde keer gegeten in combinatie met bezoek concert, was weer top. Buitengewoon vriendelijke bediening, top gerechten, goed uitgebalanceerd, mooie presentatie. Heel goed.
Jesica G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Geweest met vrienden en genoten van hun lekkere aardbeien cocktails. Die zijn echt een aanrader. Sushi ook lekker en vers. Zeker voor herhaling vatbaar!
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Vandaag in dit restaurant heerlijk gegeten als lunch. Het was als vanouds niet te druk, maar gezellig druk. Het enige minpuntje was dat we niet achterin bij de tafeltjes mochten zitten. Er werd schoon gemaakt. Maar er was tijdens het etentje geen mens te zien daar. Zo'n leugentje om best wil vindt ik toch minder. Wees dan liever eerlijk. De sushi is goed, verschillende varianten waren aanwezig. De yakatori kip was iets aangebrand. Verse sinaasappelsap was aanwezig en dit is altijd een plus.
Monica K.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Ik heb hier eerder gegeten en het was tot nog toe meer dan gied. Dit keer vrij laat aangekomen en aan de lopende band gezeten. Droge sushi, flauw. Slechte bediening. Duurt allemaal erg lang eer iemand komt. Erg erg duur voor de kwaliteit.
foodzfusi .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Mooie locatie naast de bijlmer station en de kantoren. Ik vind het een prima prijs/kwaliteit verhouding voor een a la carte Japanner!
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
we hebben hier bijzonder lekker en verrassend gegeten. bediening was vruendelijk en attent. door dat het zo groot is mist het sfeer en gezelligheid
Sieger Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
De sushi was geweldig en werd in een keurig tempo opgediend. We moesten nog naar een concert in de Ziggodome en daar werd perfect rekening mee gehouden. Uitleg bij het eten was goed. Voor herhaling vatbaar.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Gisteren weer even langs geweest bij een vertrouwd adres. We zijn nog nooit teleurgesteld, en gisteren ook nog niet echt, maar het begint op allerlei puntjes nu wel te slippen als ik het zo mag uitdrukken. Het positieve nieuws is dat het eten nog steeds goed is. Prawn Tempura Roll, de Temaki zowel zalm als paling, de gebakken rijst allemaal prima.
De gebakken groente kwam met een saus zoals je die in de wat mindere wokrestaurants kunt kiezen. Zodra dat opvalt is het niet meer leuk, maar op zich ook weer niet heel verschrikkelijk.
Hinderlijker is het totaal van de beleving. Allemaal kleine dingen op een rijtje, maar in totaal telt het wel op:
Als je om half zes binnenkomt en de mooie tafeltjes links achterin zijn allemaal leeg, mag je daar niet zitten. Zelfs niet na uitdrukkelijk verzoek. Allemaal besproken. Boven was nog niet open, dus daar konden we ook niet naar toe. Wij mochten kiezen uit 3 of 4 identieke tafeltjes, zo'n beetje in de ingang. Het tafeltje is piepklein, ongeveer 70 bij 70 centimeter. Daar staat al een kaarsje en een bloemetje. Fles wijn erbij plus 2 glazen en 2x water en dan wordt het al aardig vol. Oppassen geblazen dat je niks omstoot met je menukaart.
Even een heel positief punt: het water wordt tegenwoordig gratis aangeboden bij de wijn. Dat zie je niet vaak meer, en het is een prima gebaar van gastvrijheid.
De Sauvignon Blanc uit de Touraine is al jaren dezelfde en was altijd "spot-on" voor wat betreft de pairing met rauwe vis en rijst, maar het oogstjaar 2016 is duidelijk vlakker en wateriger dan wat wij eerder ervoeren. Dat had de inkoop eigenlijk direct moeten merken en een alternatief moeten regelen. Dat zou echt makkelijk moeten kunnen als je verkoopprijs EUR 28,80 per fles van 75cl is. Nu blijkbaar is nagelaten het nieuwe jaar goed door te proeven is dat naar mijn bescheiden mening een behoorlijke uitglijder.
Tja, en dan heb ik het eten en drinken wel zo'n beetje besproken.
Het restaurant zelf is nooit heel sfeervol geweest en als je daarvoor niet gevoelig bent en er zoals wij al vaak bent geweest doet dat er niet zo toe. Veel personeel, maar niet allemaal even betrokken. Sommigen wilden misschien wel, maar mochten alleen de plaats toewijzen. En weken niet af van de toewijzing, ook niet op verzoek. Ik hoop niet dat hier het vaste 1e lijns-management op de vloer stond, want dit hoort gewoon niet. Dit noem ik micro-management en personeel-onwaardig. Wij konden de plaatsvervangende schaamte van het vriendelijke en beleefde meisje duidelijk voelen. Nog genanter was dat de "besproken" tafels toen wij weggingen al die tijd leeg waren gebleven. Wij voelden ons achteraf als lokeenden die in de etalage waren gezet. En begrijp me goed -ik snap de horeca business heus wel- daar is op zich niets mis mee, maar het is wel mis als de gast echt duidelijk om een andere plaats heeft verzocht.
Als het half zes is en de 5 of 6 mooiste tafels zijn besproken moet je even goed controleren welke tijd erbij staat voordat je zo'n mooie tafel leeg laat en een verzoek van een gast niet honoreert.
De bediening aan tafel was verder niks mis mee, maar warm en betrokken is anders.
Misschien speelt het een rol dat de taken zo (onnatuurlijk?) strikt gescheiden zijn. De plaatstoewijzer mag blijkbaar niets uit zichzelf toevoegen, maar mag ook geen bestelling opnemen. De drank wordt door een ander opgenomen dan het eten, afruimen is weer een ander persoon en afrekenen is de vijfde. Tja, dan heb je geen band met de bediening, en heel merkbaar, de bediening ook niet met jou.
Ook hier toch een beetje het wokrestaurant gevoel.
Resteert dus het eten, en dat is gelukkig nog steeds goed, maar het echt briljante uit de begintijd lijkt definitief verleden tijd.
Mizuno R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Tip: Ga hier niet eten als er een evenement in de buurt is. In dat geval wordt er een "evenementen menu" aangeboden, maar die is 1. te duur en 2. heeft te weinig keuze. Het was ook nog eens druk en het personeel was alles behalve vriendelijk. Het eten zelf was goed te doen, met een leuke dessertkaart, maar ik ga er zelf niet meer eten.
Hi Mizonu R,

Hartelijk dank voor je recensie over Ichi-E hier op IENS. We nemen je feedback over onze evenementen menu en ons personeel mee bij de verbetering van ons restaurant in de toekomst. Mocht je ichi-E in de toekomst toch nog eens overwegen dan hebben wij een tip: reserveer op tijd om van de hele kaart te eten!

Nogmaals dank voor je review!

^ Team Ichi-E
Stacey H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Super lekker gegeten. Alle gerechten waren erg smaakvol. Verrassing was de aanrader sushi met mango en tempura garnalen. Echt bijzonder lekker. Dame die ons serveerde ook echt heel vriendelijk. Tussendoor kwam wel een ander grietje om te melden dat ze liever geen menukaart op de tafel wilden, maar goed... daar trekken we ons niet van aan. De prosecco is op zich ok, maar als ik het restaurant een tip zou mogen meegeven is het om op zoek te gaan naar eentje die net iets beter is. Heeft best kans van slagen:-).
Hi Nelleke B,

Ten eerste hartelijk dank voor je positieve recensie! En dank voor je feedback over de prosecco. Dit zullen we doorgeven aan de barmanager.

Zien we je snel weer terug voor de Mango Prawn Tempura? Tip: de Ichi-E special rol, staat niet op de kaart maar is ook verrassend lekker!

^Team Ichi-E

PS Volg je ons al op Social Media?
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Wij zijn echt al heel vaak bij Ichi-e geweest en iedere keer was het heel erg goed. De laatste keer had ik een afspraak met een zakenrelatie en toen was mijn vrouw (en mede vennoot) met een andere zakenrelatie naar ichi-e gegaan. Ik heb het uit de tweede hand, maar ik heb het uiteraard wel moeten betalen, maar de kwaliteit schijnt een beetje over het hoogtepunt heen te zijn. Nog wel steeds heel stevig aan de prijs. Ik zal daar binnenkort zelf weer eens naar toe gaan, want dat zou wel heel jammer zijn.
Voor nu dus een dalende lijn.
Nelleke B.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Als je geweldige sushi wilt eten, ga dan naar Ichi-E. Ichi-E is geen all you can eat sushi-tent. Ichi-E is niet de goedkoopste, wel de allerbeste. Elke sushi is een smaakexplosie in je mond!
Vraag naar de sushi specialiteit die niet op de kaart staat. WOW!

Het hoogste cijfer is hier een 10. Ik zou liever een 12 willen geven.
Hi Nelleke B,

Dank voor je online recensie hier op IENS! Een groter compliment kunnen we niet krijgen! Wij zitten met een glimlach op ons gezicht en daar doen we het voor!

Bedankt voor je bezoek en we hopen je nog eens terug te zien in ons restaurant.

Team Ichi-E

Soraja Z.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Goed restaurant, eten heerlijk en verzorgd. Personeel erg vriendelijk. Alleen jammer dat als je komt voor het 'lopende bandje' met sushi deze niet wordt bijgevuld...waardoor je wordt 'verplicht' van de kaart te eten.
Hi Soraya Z,

Bedankt voor je online recensie over Ichi-E. We zijn blij om te lezen dat onze gerechten in de smaak zijn gevallen, en nemen je feedback over sushitrein mee.

^ Team Ichi-E

PS Volg je ons al op Social Media?
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Tragisch slecht was het op de zondagavond. En we waren gewaarschuwd door de gastvrouw. We hebben alleen een evenementen menu, dus weet u het zeker? We vonden dat een gekke vraag. Het lijkt dat je klanten eerder kwijt dan rijk ben, maar kwamen er na afloop achter dat zij het beste met ons voor had.
Dat het een evenement menu was met een paar keuzes was niet zo erg, maar dat het zo slecht was klaar gemaakt echt een gotspe voor de Japanse keuken. Het lijkt me sterk dat er een echte kok te vinden is die zalm zo kapot kan koken en gortdroog maakt. Geen wonder dat het hoofdgerecht al heel rap (voor de voorgerechten uit) kwam, dit lag al even verloren in een hoek blijkbaar. Je moet dan wel heel erg hekel hebben aan koken en onbeschaamd je gasten alleen maar wil voeren met brokken eten. De salades bij de gerechten kwamen van de groenteboer en hadden als bereiding alleen een wasbeurt gehad. De ossenhaas was wel redelijk qua garing en hadden alleen een dikke saus als bereiding. Je vraagt je werkelijk af waarom men hier suggereert een koksbrigade te hebben als die het eten is wat men gaarkookt. Was het carnaval dat gewoon 10 willekeurige mensen een kokspak hebben aangetrokken?
Na een uur wachten en 4x vragen waar het voorgerecht bleef gaven we het op en vroegen we naar de rekening. Er was niemand te vinden die het beetje gek vond dat je een uur na het hoofdgerecht nog steeds je voorgerecht hebt gekregen. De bediening was de hele avond al heel druk aan het rennen, vergat dus de helft, behandelde je als één van de heel veel mensen die ze die avond moesten voorzien van gaarkeuken eten.
Gelukkig begreep het personeel onze klachten voorkomen en tja het was inderdaad slecht geweest en de service slecht. Men zou het doorgeven, maar verwachtte er ook niet veel van. Maar ja wat kon men anders doen als gastvrouw? Nou wij kunnen hier in elk geval nooit meer heen gaan en het op Iens vermelden. Wij verwachten er ook niets van.
De snackbar op het pleintje had wel een hap die ergens naar smaakte en tegen andere prijzen. Want die waren bij deze japanse vreetbunker wel op niveau.
Ik zou werkelijk niet weten waarom iemand hier vrijwillig wilt eten. Men moet zich hier diep schamen. Ook omdat het lijkt dat werkelijk niemand hier van deze toko hier iets om geeft. Eten, betalen en oprotten zou hier op de pui moeten staan.
Sep B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
We hebben onlangs met z'n tweeën bij Ichi-e gegeten en het was heerlijk. Het restaurant onderscheid zich, gelukkig, heel duidelijk van de all-you-can-eat sushirestaurants waar er eigenlijk teveel van zijn. Bij Ichi-e krijgen je namelijk wel goede service en mooie opgemaakte borden. En bovendien heerlijke, verse sushi.
De prijzen zijn ook nog heel redelijk. Echt aan te raden dus.
Hi Sep B,

Wauw, wat een positieve recensie over Ichi-E. Dat vinden we natuurlijk super leuk om te lezen, dankjewel!
We zijn blij om te lezen dat onze gerechten zo goed in de smaak zijn gevallen, en dat je tevreden bent over onze service.

Zien we je nog een keertje terug?

Team Ichi-E

Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
De sfeer, voorafgaand aan een evenement, is gezellig. Goede buz. Leuke inrichting. Het is er wel lawaaig en het schuifgeluid van de stalen stoelpoten over de harde vloer doen denken aan een schoollokaal in de jaren 60. De New style (geflambeerde) sashimi en de yaketori sate vonden we hemels lekker. (dikke 10!) De tepanyaki lamskoteletten zijn goed. De tonijn sashimi arriveerde helaas half bevroren. Niet zo'n probleem want na een kwartier liggen smaakte die prima. De prijzen van het eten zijn transparant te vinden op internet. De kosten van een prima glas Sauvignon wijn vonden we erg hoog met 5,60. Onze gastvrouw pakte ons charmant in. Prima. Wellicht door de drukte kwamen de gerechten volledig random op tafel. Bezorging van de bestelde drankjes duurde echt lang (10 minute plus). Kortom, voor een snelle lekkere new style sashimi komen we terug maar om te tafelen kijken we, met dezelfde drankprijzen, naar elders.
Beste Jeroen M, <br />
<br />
Vriendelijk bedankt voor je positieve recensie hier op Iens. We vinden het erg leuk om te lezen dat onze gerechten en service in de smaak vallen. Daarnaast nemen we je feedback over de snelheid van de bar mee. Onze gerechten worden gemaakt in vier verschillende keukens, door deze reden worden de gerechten in de drukte meestal uitgeserveerd wanneer ze klaar zijn. Wij hopen dat u al met al een fijne ervaring hebt gehad! <br />
<br />
We hopen je graag nog eens terug te zien in ons restaurant.<br />
Groet,<br />
^Team Ichi-E<br />