Ich bin ein Hamburger

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 00:00
Zondag Gesloten
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
wat een mooie plek en super bediening. je hebt totaal niet het idee dat je in een hamburgertent zit. echt een aanrader, ook voor groepen, feestjes ed.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
ja, eindelijk naar Ich bin ein Hamburger. Op een zondag, rustige avond, paar tafels bezet en LIVE muziek. Wat een mooie tent en wat gedurfd om deze in Zeeheldenkwartier neer te zetten. Je kan hier heerlijk borrelen, wijn, cocktails, lekker classy. Wij hebben een "regular" hamburger gegeten met 2 verschillende sauzen. Ik vond het lekker en leuk om aan een gedekte tafel een hamburger te eten.
Ik hoop echt dat deze zaak een succes gaat worden, wat een aanvulling voor de wijk en de stad.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Ich bin ein fan!
Na goede verhalen gehoord te hebben eindelijk hier gaan eten op een dinsdag in januari. Tot onze verbazing erg druk.
Goede bediening, heerlijke burgers en een uitgebreide top wijnkaart.
Shelley B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Dit restaurant ziet er zó ontzettend mooi uit! De sfeer geeft je echt die jaren 20-vibe echt super! Wij zaten boven, waardoor je een mooi uitzicht over het restaurant hebt. De burgers zijn misschien een beetje karig, groot bord met alleen een burgertje (die overigens wel heerlijk smaakt!) maar daar zou nog wel iets mee gedaan kunnen worden. Verder top! En ook super leuk dat je van te voren een schaaltje olijfjes krijgt.
Furmenator .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Dat dit niet de doorsnee hamburger zaak is wordt snel duidelijk bij de entre. Tijdens het wachten op de menukaart sloop het gevoel naar binnen dat we in het verkeerde restaurant waren gaan zitten, maar toen de kaart eenmaal open ging stonden daar gelukkig toch hamburgers!
Wat goed beseft moet worden is dat dit echter geen klassieke burgers zijn. Nee, eend, dubbel eend, en het dubieuze Foie Gras (ganzenlever), zijn verschillende hamburger smaken. Voor de klassieke beef-burger-eter is dit een teleurstelling. Gelukkig is de beef burger wel erg lekker.
Al met al een gezellig bezoek, mooie zaak, vriendelijk personeel en een misleidende restaurant naam. Hier moet je echter niet naar toe gaan als je burger wil, hier moet je heen als je de Franse keuken wil beleven, waar toevallig ook burgers op de kaart staan.
Had ik ook vermeld dat foie gras productie barbaars is? Jammer dat het op de kaart staat...
Pascal F.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Duidelijk boven de rest verheven hamburger zaak. Goede bediening en zeer smakelijke hamburgers die heel anders zijn dan verwacht. Bediening is super, maar misschien zelfs iets over the top.
Angélique W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als je binnenkomt is er een prachtige zaak mooi gedekte tafels, vriendelijke bediening en prachtige entourage. Beefburger was goed, eendeborstfilet erg goed. Wijn was prima Dessert viel tegen. Tarte tartin was eem keiharde bodem. rest was mierzoet. Jammer. Maar de reden dat we niet zo snelmeer terug komen is dat het lijkt dat de keuken het totaal niet aan lijkt te kunnen. ruim 2 uur gezeten voor een hofdgerecht en desserr
Oli7 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Romantisch plek met de vintage design. Vrindelijk dienst. Eten is mooi ingericht en lekker. De plaat heeft een prachtig terras.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Eerlijk gezegd een beetje tegengevallen. Van een upscale burgerrestaurant verwacht je iets meer dan een simpele witte bol waarop de burger wordt geserveerd. Ook de friet was echt niets bijzonders. Serveer dan in ieder geval huisgemaakte friet of huisgemaakte saus. De smaak van de burgers zelf was opzich goed en ook het toetje was smakelijk. Houdt er rekening mee dat wanneer je boven zit, het erg warm is.
Floor A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Heerlijk gegeten hier! Zelfs op een dinsdag zat het hier aardig vol. Vooraf de zalm en de tonijn gegeten. Heerlijk en goede porties. Konden ons uitstekend adviseren over de wijn. Daarna genoten van lekkere hamburgers. Daarna nog thee gedronken in een van de zitjes voorin de zaak. Goede service. Echt een aanwinst voor het Zeeheldenkwartier!
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteren heb ik hier gegeten, nadat ik al vaker langs het restaurantje was gelopen. Het pand en de inrichting zijn ronduit prachtig, echt onwijs leuk met een mooie bar. De tafels zien er super uit, mooi gedekt etc. Wat betreft het eten, heerlijke originele hamburgers, met zorg geserveerd, lekkere frietjes apart te bestellen. Vooraf cocktail gehad, ook super, de wijn is top. Kortom, erg tevreden. 2 minpunten, 1 klein de ander groot.
Klein: het restaurant heeft geen website, jammer dat je vooraf het menu niet kan checken zeker bij specifieke voedselwensen ('zouden ze ook genoeg vega opties hebben'). Tweede, grote punt van kritiek: het personeel was echt onwijs onaardig tegen elkaar. Tegen klanten was het prima, geen warme bediening maar het was goed. Maar ik hoorde ze echt onwijs onaardige dingen tegen elkaar zeggen, wat voor mij een groot stuk van de sfeer wegneemt. Wij dronken ons aperitief aan de bar en er is zoveel op het barmeisje gevit. Ik vind dat jammer en niet kunnen. Verder dus heerlijk en wat het eten betreft voor herhaling vatbaar.
Gonne S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag voor de 3e keer bij de Hamburger gegeten, dit keer buiten op het terras in het gezellige Zeeheldenkwartier ..De vegetarische Hamburger was voortreffelijk, koolsla en frietjes met een heerlijk glas bier en wijn erbij.
Inrichting is de moeite waard, prachtig. De bediening is uiterst vriendelijk en attent, weer super gegeten, een aanrader ..
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Dit restaurant is echt een plaatje. Zeer mooi! Apart concept ook, want het is eigenlijk 'gewoon' een hamburgertent. Maar niet zomaar 1. Als voorgerecht de steak tartaar. Heerlijk en zeer vers! Als hoofd had ik de burger van confit de canard en vijgencompte. In mijn leven niet zo'n heerlijke hamburger gegeten. Echt een aanrader
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
goede 'hamburgers', meer Parijs-achtige brasserie/bistrot keuken, dat is dus een pré!, wijnkaart samengesteld door kenners!, ambiance: goede mix van 'vieille école' en hip, schapenleren fauteuils in de lounge, daar achter een restaurant met verdieping, mooie balustrades (zeldzaam mooie tegels in de retirade), gerechten en wijnen: voortreffelijk klein gehouden kaart met voor elk wat wils, de 'gimmick' is de hamburger-methode, maar die is goud waard, wijnkaart van zeldzame klasse, bediening: top! prijs/kwaliteit: helemaal goed! Allez-y tous!
Arne S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Prachtige zaak in het Zeeheldenkwartier. Druk en gezellig. En het personeel loopt de benen uit zijn lijf. Dat doet niets af aan de service. Goed en scherp. Maar een echte bedrijfsleider die als gastheer fungeerdt, moet toch echt meer zichtbaar zijn. Als je kwaliteit wilt uitstralen, en blijven handhaven, moet er in deze prachtige ambiance een Arend op het nest zijn. De menukaart is trendy en in theorie werkelijk om van te smullen. In de praktijk smaakt het ook goed. Met een paar kleine kanttekeningen. De presentatie en dat sommige burgers iets warmer konden. Pas in de drukke fase vd avond, op alle borden, op de Cuisson chef! Bij niets aangegeven liever medium dan tegen welldone aan bij een enkele burger. Maar....het vlees is van topkwaliteit!
De avond zat vol sfeer en geen lange wachttijden. Chapeau. De wijnkaart is zeer breed vertegenwoordigt. Maar sommige wijnen hebben op de wijnkaart niets in deze zaak te zoeken. Die zijn we vaker tegen gekomen en horen bij andere gerechten thuis. Wat mooi is dat je gerust een wijn mag proberen, en kijken hoever je komt. Dat betekent meegaan met je tijd. Dat we terugkomen is een feit! MAAR maak nou eens na al die maanden de website af!
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Het is duidelijk dat hier een goede sommelier de scepter zwaait, getuige de uitstekende en uitgebreide wijnkaart. Helaas steekt het menu hier erg flets bij af.
De vijf stukjes kalfszwezerik zaten helaas in een jasje van paneer (niet doen) en werden geserveerd met vier dunne schijfjes appel, vier blaadjes spinazie en vier verlepte blaadjes Romeinse sla voornamelijk bestaande uit nerf. Totaal geen moeite gedaan om een en ander wat op te leuken qua presentatie of smaak. Toen ik de ober meldde het geheel toch wel armetierig te vinden kon hij niet anders dan dit beamen. Maar daar bleef het bij. Geen scheldkanonnades in de keuken, niemand werd ontslagen, geen koffietje voor de teleurstelling, zelfs geen excuses werden gemaakt voor de troosteloze vertoning op mijn bord.
De hamburger (Black Angus) smaakte goed, al had het wel iets minder doorbakken mogen zijn. Maar ook hier weer het euvel van de ontbrekende moeite/liefde qua presentatie en smaakafwerking.
Een keurig ‘restaurant’ met veel zorg voor tafellinnen, bestek en de glazen, een mooie verzameling wijnen, maar het eten is gebakken lucht.
Lise25 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Prachtig ingerichte zaak, zeer sfeervol, verwacht je niet van de buitenkant.
Prijs kwaliteit verhouding matig, uiteindelijk betaal je veel geld voor een gewone hamburger en moet je de salade en friet er nog apart bijkopen.
Daarnaast weinig aandacht voor het milieu, flessenwater, kabeljauwburgers en eendenlever op het menu.
M G.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Zomaar is binnen gestapt en wat was dat een prima keuze!
De Chef Special was top! Dat was de lamsburger. De wijn was ook prima. Bediening en ambiance is echt verrassend goed. Super leuk zaak die er prachtig uit ziet. Tot snel!
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
De naam van dit restaurant lijkt op die van de hippere hamburgerzaken in de Hamburger-avenue in Rotterdam. Die tenten daar serveren een snelle, maar goede gourmetburger.

Echter, Ich Bin Ein Hamburger heeft een ander concept. Dit is weldegelijk een echt restaurant voor een echt avondje uit. De menukaart is een grappige combinatie van superklassiek en heel erg hip.

Maar goed, het gaat natuurlijk niet om de kaart of het concept, maar om de kwaliteit. De kwaliteit van de burgers: FANTASTISCH! De wijn? Goede prijs-kwaliteit. Service: Top.

Conclusie: Verborgen parel.
Ichigo1 .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Vorige week heb ik hier samen met mijn man gegeten. En hebben echt genoten. Heb nog even getwijfeld om vis te bestellen maar toch maar voor de hamburger gegaan en het was echt heerlijk. Mijn man zijn chef's special hamburger was ook heerlijk. De bediening was zeer vriendelijk en ondanks dat zij steeds de trap op moeten waren ze heel snel . De sfeer is echt heel leuk. Prachtige ambiance. De wijnen waren ook goed uitgezocht en smaakte heerlijk. De prijs kwaliteit is goed. Mooie verlichting en de inrichting zo klassiek en sfeervol. Echt een hidden gem van Den Haag. Enige jamme is dat zij ganzenlever serveren. Dat vind ik in deze tijd niet meer kunnen. Echt jammer. Maar verder alles echt heel erg goed . Komen zeker terug.