Ich bin ein Hamburger

Lang

Jouw recensie over het restaurant Ich bin ein Hamburger

Youssef M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Leuke zaak en vooral hele lekkere burgers! Ich Bin Ein Hamburger ziet er super mooi uit, een beetje New Orleans 1950 stijl. Ook werden wij onwijs goed geholpen door de gastheer. Achteraf nog een leuk babbeltje gehad over het concept zowel over de wijnen als de burgers. Ik kom hier zeker terug. Leuke zaak net buiten het centrum.
Reinard N.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Uitstekend restaurant met een gezellige sfeer. Goede wijnkaart met ruime keuze, met natuurlijk veel mogelijkheden qua hamburgers, die van topkwaliteit zijn. We werden verder snel geholpen. We komen zeker nog eens terug hier!
Manon J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Veel te duur!!!

Deze week voor het eerst bij Ich Bin Ein Hamburger gegeten. Het begon goed: we werden vriendelijk geholpen, leuke tent met goede sfeer. Toen hebben we een voorgerecht besteld om te delen. We kregen ons voorgerecht, steak tartare. Was heel weinig, wel lekker. Het werd wat drukker en daarmee de service minder... We moesten heel lang wachten op nieuwe wijn, en hadden uiteindelijk zelfs ons hoofdgerecht eerder dan de wijn. Zelfs toen deed de ober er nog 10 minuten over om ons van drinken te voorzien, dit vind ik ronduit slecht. Hamburgers waren wel erg lekker! Maar wat ik eigenlijk het ergste vind is dat we 'maiskolf' hadden besteld bij de burgers. Die kost 3 euro (!!!), wat voor een hele maiskolf al duur is, maar er werd slechts een derde van de maiskolf geserveerd. Voor 3 euro? Dat je dit durft te serveren...

Kortom: gezellige tent, service kan beter, veel te hoog geprijsd. Wij komen niet meer terug. Heel erg zonde!
Dax B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
26 januari 2018 zijn wij hier gaan eten met 6 personen. erg hippe tent met een leuke menukaart. Aardige bediening maar zeer langzaam; zaten tweemaal geruime tijd zonder drinken. Twee van de zes personen hebben de eendenburger met vijgensaus gegeten en zijn met buikkrampen naar huis gegaan en hebben (zelfs in de zaak) alles op de toilet uit moeten spugen. Mailtje gestuurd om ze te waarschuwen over het feit dat er iets mis was met de eendenburger; 0 respons gekregen. Matige service wat mij betreft. Komen hier niet meer terug en raden het ook af voor komende bezoekers.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Eten:
Gaat wel richting het exclusieve, ook qua prijs. Het is geen retro hamburger dining hall. Je komt hier beter voor het ietsje exclusieve dan grote hamburgermenu's.

Indeling:
Grappig en verrassend. Fateuils om een drankje in te doen, tafels voor gezeldschappen en op de de balkons tweepersoons tafeltjes. Achter deze laatste kun je samen met je tafelgenoot naar andere tafels beneden spieken. Ook prettig dat je niet tegenover elkaar zit, maar vriendschappelijk half naast elkaar.
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Eten:

Indeling:
R. S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Trendy shabby chic hamburger restaurant. Echt prima burgers! Mijn vrouw had de klassieke runderburger, en ik de versie met (ganze?)lever! Erbij worden frieten en een salade geserveerd. Eén portie van elk is genoeg voor twee niet té hongerige eters.
De wijnkaart is heel erg uitgebreid. Je vraagt je af waar al die flessen liggen opgeslagen. De enige min gaat naar onze bediening. Het leek wel haar eerste dag. Heel erg aardig hoor, maar kleine foutjes...zoals eerst mij het menu aanreiken en dan pas mijn vrouw, niet vragen naar de cuisson van de burger, überhaupt vrij lang wachten op het ontvangen van de kaart..., twee keer moeten vragen om water...geen doodzondes en enigszins gecompenseerd door haar charme. We komen vast weer terug.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
wat een mooie plek en super bediening. je hebt totaal niet het idee dat je in een hamburgertent zit. echt een aanrader, ook voor groepen, feestjes ed.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
ja, eindelijk naar Ich bin ein Hamburger. Op een zondag, rustige avond, paar tafels bezet en LIVE muziek. Wat een mooie tent en wat gedurfd om deze in Zeeheldenkwartier neer te zetten. Je kan hier heerlijk borrelen, wijn, cocktails, lekker classy. Wij hebben een "regular" hamburger gegeten met 2 verschillende sauzen. Ik vond het lekker en leuk om aan een gedekte tafel een hamburger te eten.
Ik hoop echt dat deze zaak een succes gaat worden, wat een aanvulling voor de wijk en de stad.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Ich bin ein fan!
Na goede verhalen gehoord te hebben eindelijk hier gaan eten op een dinsdag in januari. Tot onze verbazing erg druk.
Goede bediening, heerlijke burgers en een uitgebreide top wijnkaart.
Shelley B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Dit restaurant ziet er zó ontzettend mooi uit! De sfeer geeft je echt die jaren 20-vibe echt super! Wij zaten boven, waardoor je een mooi uitzicht over het restaurant hebt. De burgers zijn misschien een beetje karig, groot bord met alleen een burgertje (die overigens wel heerlijk smaakt!) maar daar zou nog wel iets mee gedaan kunnen worden. Verder top! En ook super leuk dat je van te voren een schaaltje olijfjes krijgt.
Furmenator .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Dat dit niet de doorsnee hamburger zaak is wordt snel duidelijk bij de entre. Tijdens het wachten op de menukaart sloop het gevoel naar binnen dat we in het verkeerde restaurant waren gaan zitten, maar toen de kaart eenmaal open ging stonden daar gelukkig toch hamburgers!
Wat goed beseft moet worden is dat dit echter geen klassieke burgers zijn. Nee, eend, dubbel eend, en het dubieuze Foie Gras (ganzenlever), zijn verschillende hamburger smaken. Voor de klassieke beef-burger-eter is dit een teleurstelling. Gelukkig is de beef burger wel erg lekker.
Al met al een gezellig bezoek, mooie zaak, vriendelijk personeel en een misleidende restaurant naam. Hier moet je echter niet naar toe gaan als je burger wil, hier moet je heen als je de Franse keuken wil beleven, waar toevallig ook burgers op de kaart staan.
Had ik ook vermeld dat foie gras productie barbaars is? Jammer dat het op de kaart staat...
Pascal F.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Duidelijk boven de rest verheven hamburger zaak. Goede bediening en zeer smakelijke hamburgers die heel anders zijn dan verwacht. Bediening is super, maar misschien zelfs iets over the top.
Angélique W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als je binnenkomt is er een prachtige zaak mooi gedekte tafels, vriendelijke bediening en prachtige entourage. Beefburger was goed, eendeborstfilet erg goed. Wijn was prima Dessert viel tegen. Tarte tartin was eem keiharde bodem. rest was mierzoet. Jammer. Maar de reden dat we niet zo snelmeer terug komen is dat het lijkt dat de keuken het totaal niet aan lijkt te kunnen. ruim 2 uur gezeten voor een hofdgerecht en desserr
Oli7 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Romantisch plek met de vintage design. Vrindelijk dienst. Eten is mooi ingericht en lekker. De plaat heeft een prachtig terras.
Malou K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Eerlijk gezegd een beetje tegengevallen. Van een upscale burgerrestaurant verwacht je iets meer dan een simpele witte bol waarop de burger wordt geserveerd. Ook de friet was echt niets bijzonders. Serveer dan in ieder geval huisgemaakte friet of huisgemaakte saus. De smaak van de burgers zelf was opzich goed en ook het toetje was smakelijk. Houdt er rekening mee dat wanneer je boven zit, het erg warm is.
Floor A.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Heerlijk gegeten hier! Zelfs op een dinsdag zat het hier aardig vol. Vooraf de zalm en de tonijn gegeten. Heerlijk en goede porties. Konden ons uitstekend adviseren over de wijn. Daarna genoten van lekkere hamburgers. Daarna nog thee gedronken in een van de zitjes voorin de zaak. Goede service. Echt een aanwinst voor het Zeeheldenkwartier!
Suzanne E.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Gisteren heb ik hier gegeten, nadat ik al vaker langs het restaurantje was gelopen. Het pand en de inrichting zijn ronduit prachtig, echt onwijs leuk met een mooie bar. De tafels zien er super uit, mooi gedekt etc. Wat betreft het eten, heerlijke originele hamburgers, met zorg geserveerd, lekkere frietjes apart te bestellen. Vooraf cocktail gehad, ook super, de wijn is top. Kortom, erg tevreden. 2 minpunten, 1 klein de ander groot.
Klein: het restaurant heeft geen website, jammer dat je vooraf het menu niet kan checken zeker bij specifieke voedselwensen ('zouden ze ook genoeg vega opties hebben'). Tweede, grote punt van kritiek: het personeel was echt onwijs onaardig tegen elkaar. Tegen klanten was het prima, geen warme bediening maar het was goed. Maar ik hoorde ze echt onwijs onaardige dingen tegen elkaar zeggen, wat voor mij een groot stuk van de sfeer wegneemt. Wij dronken ons aperitief aan de bar en er is zoveel op het barmeisje gevit. Ik vind dat jammer en niet kunnen. Verder dus heerlijk en wat het eten betreft voor herhaling vatbaar.
Gonne S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Vandaag voor de 3e keer bij de Hamburger gegeten, dit keer buiten op het terras in het gezellige Zeeheldenkwartier ..De vegetarische Hamburger was voortreffelijk, koolsla en frietjes met een heerlijk glas bier en wijn erbij.
Inrichting is de moeite waard, prachtig. De bediening is uiterst vriendelijk en attent, weer super gegeten, een aanrader ..
Nienke112 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Dit restaurant is echt een plaatje. Zeer mooi! Apart concept ook, want het is eigenlijk 'gewoon' een hamburgertent. Maar niet zomaar 1. Als voorgerecht de steak tartaar. Heerlijk en zeer vers! Als hoofd had ik de burger van confit de canard en vijgencompte. In mijn leven niet zo'n heerlijke hamburger gegeten. Echt een aanrader