Ibu-Aidit

Meer informatie over restaurant Ibu-Aidit

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Mastercard , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Sum .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De locatie is mooi, de bossen van Oisterwijk. Het eten is echter matig, weinig uitgesproken smaken, veel van hetzelfde en niet op temperatuur. De bediening is vriendelijk en adequaat, een karafje water werd op verzoek op tafel gezet.
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Per abuis belandden we eerst in de naastgelegen brasserie omdat we meenden dat de afhaalservice van Ibu Aidit linksaf was en het restaurant rechtdoor. Dat bleek niet het geval. Vreemd genoeg zeiden ze in de brasserie ook onze reservering te kennen. Ik raakte al vrij snel in mineur omdat onze zitplaats met een armgebaar werd aangewezen en de dienstdoende receptionist ons niet even naar het tafeltje bracht. Toen we een dagmenu van € 15,00 kregen aanbevolen steeg de twijfel tot het kookpunt; hier moesten we niet zijn.

Zoveel beter ging het op de plaats waarvoor de gereserveerd hadden. Een vriendelijke mevrouw met duidelijke wortels in de gordel van smaragd ging ons voor en leidde ons naar onze tafel. De menukaart is niet groot, maar dat ik ook niet nodig als je toch al weet waarvoor je komt.
De gerechtjes zijn, hoe zal ik het zeggen, met liefde en toewijding gemaakt. Kruidig, maar niet te scherp. Voldoende, maar niet te veel. Gevarieerd, maar niet exotisch.
De bediening is allervriendelijkst en correct. De prijzen redelijk.
Leuke ambiance met originele stijlelementen. Onvermijdelijk zat er ook een wat lawaaiige groep met 15 kakelende meiden, maar die hebben net zo veel recht op een stoel als mensen die met vier of met twee zijn.
OnbekendeN .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Wat hebben wij hier verrukkelijk gegeten. Als echte Indonesië liefhebbers testen wij graag alle Indonesische restaurants uit en Ibu Aidit staat met stip bovenaan. Een heerlijk restaurant met een chique uitstraling. De bediening weet waar ze het over heeft en heeft kennis van alle gerechten die op de kaart staan. De gerechten zelf smaken zoals het in Indonesië ook smaakt. Fantastisch om in Nederland het gevoel te hebben eventjes in Indonesië te zijn. Het is dat wij niet in de buurt wonen, anders zouden we hier elke dag wel willen eten.
Claire H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wij hebben met 8 personen een rijsttafel genomen. De verschillende gerechtjes waren heerlijk. Sommige wel wat aan de pittige kant. De bediening was erg aardig. Mijn nagerecht bestond uit gefrituurd ijs. Het ijs was van zeer lage kwaliteit en het geheel was erg machtig.
Het restaurant is ruim opgezet waardoor je voldoende privacy hebt.
Wij bevelen het restaurant zeker aan.
Delionking .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Lekker gegegeten in dit mooie restaurant midden in de bossen wat wel byzonder is voor een indonesisch restaurant. Zeer lekkere rijstafel gegegeten waar de pittige gamba's toch wel heel erg bovenuit staken. Goeie huiswijnen en zeer vriendelijke bediening.
Anne-Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Een uitstekend restaurant op een schitterende locatie. Attent en vriendelijk personeel, top bediening, mooie gerechten bereid met hoogwaardige ingrediënten. Een echte aanrader. Wij komen hier zeker terug.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Het restaurant is gelegen in de bossen van Oisterwijk. Op een warme zomeravond hebben we op een prachtig terras genoten van een voortreffelijke saté-rijsttafel. Zes verschillende soorten saté in een heerlijk sausje. Zeer smakelijk! Bediening zeer vriendelijk. Duidelijke uitleg over de vele gerechtjes. Menukaart: overzichtelijk, de diverse rijsttafels toonden veel overeenkomsten, dus niet echt onderscheidend. Minpuntje in de bediening was het ontbreken van een bierviltje op de glazen tafel, waardoor de condens/vocht aan het bierglas bleef hangen en op je kleding drupte tijdens het drinken.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Een keuken waar geen rare E nummers worden gebruikt. Meestal heb ik erg veel last van mijn huid na het eten van Aziatisch eten mede door de vet-sjin die wordt gebruikt. Maar na het eten van al het lekkerst had ik nergens last van. Het was erg goed. Verse spullen, gevarieerde rijsttafel en ook keuze uit veel rijsttafels (waarbij je soms goed moet kijken waar de verschillen inzitten) Het ligt erg mooi in de bossen van Oisterwijk en de locatie zelf is ook prima. Soms wel proppen als je met z'n tweeen aan een klein tafeltje zit vanwege al warmhoudplaatjes met eten maar dat heeft ook wel weer iets knus. Ik ben blij dat ik een Aziatisch restaurant heb gevonden die eerlijk kookt. Ik kom hier terug.
Valerie0000 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Voor Moederdag gereserveerd bij dit restaurant. We kwamen het toevallig tegen toen we aan het Google waren. Het sprak ons meteen aan en we hebben gelijk gereserveerd. Maar goed ook want het zat helemaal vol. Bij binnenkomst wordt je verwelkomt door een hele leuke en spontane gastheer. Prachtig restaurant met comfortabele stoelen. Je voelt je hier meteen op je gemak. Je bestelt je drankje en krijgt er een karaf water bij! Top! Deze mag je zo vaak laten vullen als je maar wenst, wordt niet in rekening gebracht. Drie schaaltjes met allerlei soorten kroepoek volgen en daarna een heerlijke amuse. Wij namen de vegetarische rijsttafel, saté rijsttafel en twee maal de rijsttafel van €29,50. De gamba's als voorgerecht zijn subliem. Evenals de rijsttafels die volgen. Echt top! Super uitleg krijg je erbij en mocht je nog wat extra's wensen dan staat dit later ook niet op de rekening! Erg netjes. We hebben heerlijk zitten smullen van de gerechten. Daarna namen we nog een heerlijk dessert.

Wil je lekker en sfeervol Indonesisch eten? Ga dan naar dit restaurant.
De sfeer, het eten en de bediening zijn buitengewoon goed en de prijs kwaliteit is dik in orde!

Wij hebben er weer een favoriet adresje bij!

Jacques125 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Na wat lovende recencies gelezen te hebben, besloot ik tot een etentje bij de "Indonees", niet ver van het hotel waar ik een nachtje sliep. De ontvangst was hartelijk en de eigenaren hebben er een restaurant ( Brasserie de Belvertshoeve) met Frans/hollandse keuken naast, zelfde ingang. Ik had redelijk hoge verwachtingen van het gebodene en de kelner deed zijn uiterste best enkele van mijn vragen zo correct mogelijk te beantwoorden, niets dan lof daarvoor. De menukaart is zeer beperkt en wat vreemd samengesteld, d.w.z. veel gerechten zijn een samengeraapt zooitje van allerhande snufjes en combinaties. Ik koos voor alleen een hoofdgerecht, te weten Nasi Kuning á E 23.50 en ondertussen kreeg ik een amuse die mijns inziens slechts bestond uit een klein beetje Atjar Tjampoer op een schoteltje. Het zag er net zo slecht uit als het smaakte, drie keer niks... Omdat er slechts 2 andere mensen in het restaurant zaten, verscheen de hoofdgang tamelijk snel en wel als plate-service.....Op een vierkant bordje was een mozaïk van liflafjes gedrapeerd met in het midden een piramidekegel van nassi. De ober noemde wat inheemse namen waarbij hij de minuscule stukjes vlees en vis aanwees die rond de nassi waren gesitueerd. De smaak van het allegaartje was wisselend en varieerde van aanvaardbaar tot smakeloos, waarbij de vis ( fijngestampte tonijn ?) het dieptepunt vormde en nergens naar smaakte behalve naar sambal en kruiden. Kortom, ik zou graag een positiever verhaal schrijven, maar dit was géén promotie voor de Indonesische keuken en derhalve niet voor herhaling vatbaar ! Om toch positief te eindigen; er werd , naast mijn bestelde consumptie, wél gratis een karaf kraanwater op eigen initiatief geserveerd.
Ricardo V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Ibu Aidit is echt mijn lievelings restaurant, en het eten is echt fantastisch, er werken leuke en lieve mensen die je met veel liefde en plezier bedienen en die er alles aan doen om je van begin tot eind goed van dienst te zijn echt een top restaurant.
Ennojan .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Wat een heerlijke avond bij Ibu-Aidit. Rasa Senang was heel goed, maar jammer genoeg bestaat dat niet mee. Dit restaurant is meer dan een waardige vervanger. Wat een fijne sfeer, attente bediening en bovenal: wat een overheerlijk klaargemaakte gerechten. Alles authentiek met een eigen unieke smaak. Hier zullen we nog vaak terugkomen!
Frank_G .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Drie tienen klinkt overdreven, maar is het niet. Toprestaurant in alle opzichten.

Bediening: zeer goed, klantgericht, vriendelijk, correct en attent. Zoals het hoort, maar je tegenwoordig nog maar zelden meemaakt. Bij Ibu Aidit is het top. Van de Indonesische uitermate professionele en aangename gastvrouw tot en met de zeer vriendelijke jongeman aan tafel.

Décor: bijna uniek te noemen. Midden in de beroemde Oisterwijkse bossen. Zomers heerlijk op het terras. Rond de feestdagen sprookjesachtig. Restaurant is strak, maar oogt desalniettemin warm. Het is er bovendien kraakhelder en vooral het sanitair en dat laatste zegt heel veel. Ook vermeldenswaardig is dat het restaurant is voorzien van uitermate comfortabele stoelen, min of meer fauteuils. De opstelling is ruim. Je zit niet zomaar op het bord van de mensen naast je te staren. Daar moet je echt veel moeite voor doen en dat is ook al een plus.

Eten: Wij (man, vrouw, twee kinderen (16 en 20) zijn fans van de Indonesische keuken. Maar Ibu Aidit is onze favoriet. Verfijnde smaken, wat ons betreft qua pittig niveau vaak precies in de prik. Alles is uitermate goed verzorgd. Van de amuse tot en met de cappuccino aan het slot. Wij hadden vrijdagavond 30 januari een rijsttafel Pitra Rasa voor 3 en een à la carte gerecht met Gamba's voor 1. De porties waren weer enorm. De smaken hemels. De variatie ongekend. Tong- en gehemelte strelend. De kok hebben we helaas niet ontmoet, maar onze complimenten. De avond ter gelegenheid van ons 25 jarig huwelijk eerder deze week was zeer geslaagd. Eigenlijk veel teveel gegeten, maar het was al met al heerlijk ontspannend.
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Ibu-Aidit is een geweldig restaurant. Verscholen in de bossen ligt dit juweeltje, met een geweldige (bescheiden) bediening en fantastisch eten. Wij (mijn man en ik) dineerden samen met zwager en (schoon)zus. Zij waren de vrijdag ervoor ook al wezen dineren. Onze rijsttafel (saté) was heerlijk en de porties waren prima. Kortom voor herhaling vatbaar. Echt een aanrader dit restaurant.
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wij zijn liefhebbers van de Indonesische keuken, hebben in Nederland in al heel wat restaurants gegeten. We moesten naar Oisterwijk en daarom via Internet gezocht of er een Indonesisch restaurant in de buurt was. Ibu Aidit verdient het om extra in het zonnetje gezet te worden. De locatie is zeer smaakvol ingericht, het is een fris restaurant, midden in de bossen bij Oisterwijk. Wij werden heel hartelijk ontvangen. Correcte bediening die weet hoe het hoort; een hele vriendelijk dame en vriendelijke jongeman. Vooraf kregen we kroepoek en een heerlijke amuse. Bij de service inbegrepen is een karaf met gekoeld water. Wij hebben de rijsttafel Pesta besteld, heel gevarieerd en we hebben gesmuld! Koffie gedronken in the lounge met een sigaartje. Dit was de eerste keer dat wij hier gegeten hebben en zeker niet de laatste!
Kaatjeblanche .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
We zijn afgelopen december bij Ibu Aidit geweest. Het ligt gelegen in de bossen bijna helemaal tot aan het einde van de Scheibaan.
Het eten is lekker. Mijn man is enigszins gewend aan het Indonesische eten. Hij vond een paar gerechten niet zo pittig zoals het eigenlijk moet zijn. Wat ons betreft, mag het dus pittiger zijn. De gastvrouw is heel aardig en attent.
Toen we daar waren was het decor buiten echt sprookjesachtig mooi, met al die kerstverlichtingen. Ik neem aan dat in de zomer het net zo gezellig is als in de winter. Zeker de moeite waard om terug te komen in de zomer.
TimVerhoef .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Zondag 7 december gegeten bij dit Indonesische restaurant in de bossen van Oisterwijk. Wat een mooie locatie zeg! Het restaurant is zeer sfeervol en mooi ingericht. Alsof je gaat eten bij een sterrenzaak, maar dan betaalbaar.

Wij hebben gekozen voor een rijsttafel met allerlei verschillende soorten vlees en vis. Het lekkere van deze rijsttafel is dat ieder gerecht zijn eigen saus en bereidingswijze heeft gehad. Dit proef je ook terug in de smaak. Heerlijk!

Absoluut een aanrader voor iedereen die van authentiek Indonesisch houd!! Wij komen hier zeker nog een keer terug.
M_Veldeman .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Afgelopen vrijdag zijn wij voor het eerst bij Ibu Aidit geweest en wat een aanrader! We hebben de rijsttafel Pesta genomen, bestaande uit allerlei vis en vleesgerechten. Het voorgerecht van Udang (gamba) met ketjapsaus was fantastisch! We hadden geen plek meer voor een dessert maar we kregen een heerlijk stukje spekkoek bij de koffie. Het is een sfeervol ingericht restaurant en de bediening is heel vriendelijk en alert.
Ger J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Wat een genot om hier op een zomerse zaterdagavond heerlijk buiten verwend te worden met een overheerlijke indonesische rijstafel, die prima verzorgd is.
De porties zijn precies voldoende, waarbij smaak van de gerechten ietwat aan de Nederlandse smaak zijn aangepast. Mag van ons best nog wat authentieker.
Dit alles en mede omdat de bediening zo bijzonder vriendelijk en voorkomend was maakte het een feest.
Hier komen we zeker snel weer terug.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Het was al weer een hele tijd geleden dat we Indonesisch hebben gegeten en we hadden er wel weer eens zin in. Helaas geen lunch mogelijkheden dus geboekt voor het vroege diner.
Het restaurant ligt in de bossen en heeft een groot lounge terras. Binnen is het redelijk strak ingericht met zwarte vloer en lambrisering. Vierkante geschakelde tafels ingedekt met damasten loper met hieraan comfortabele grijs gestoffeerde armstoelen. Indonesische decoraties vinden we niet terug. De achtergrond muziek die voornamelijk uit gamelan bestaat, zorgt voor het Indonesische sfeertje, gezellig.

Als Aperitief een trippel bier van Koningshoeve en hierbij verschillende schaaltjes kroepoek. Kroepoek udang, kroepoek sayur en emping, helaas niet huisbereid maar wel lekker, emping is mijn favoriet.
Ik wilde graag de saté rijsttafel proberen en partner die niet zo'n vleesliefhebber is koos voor de vegetarische rijsttafel.

Als amuse een atjar Ibu Aidit, gemaakt van voornamelijk wortel, ananas en komkommer, mooi zoet zuur en licht pikant.

Als voorgerecht de gegrilde gamba’s met kop en een stukje staart op een bedje van rijst in een “mild” pikante saus. Ik had de pepertjes niet zien zitten waardoor het gerecht behoorlijk pikant werd. De saus die de hoofdlol speelt in de Indonesische gerechten was prima uitgevoerd en de gamba's verzorgde een fijne structuur.

Het hoofdgerecht bestond uit zeven verschillende satés verdeeld in vijf bakjes met ieder een eigen originele saus. Ik startte met de naar mijn mening mildere smaken. In het eerste bakje de mosselen met dun jasje van tempuradeeg en garnalen in ketjapsaus. Prima van uitvoering met een heerlijke milde smaakvolle saus.

Hierna de varkenssaté in royale portie pindasaus, goed uitgevoerd maar minder verrassend van smaak.

De saté van kruidig gehakt met wat gedroogde ui en een sambal gorengsaus was voor mij de minste.

De kipsaté had een heerlijke redelijk pikante madurasaus, genieten weer.

In het laatste bakje de lamssaté en Rundersaté in “pikante” ketjapsaus. Prima uitvoering, vooral de smaak van het lam, met een uitstekende saus.

De hoge kwaliteit van garing komt door het gebruik van de Green Egg. Hierin worden de satés op houtskool gegaard waardoor de traditionele smaak behouden blijft.

Als afsluiter een jasmijnthee met Indonesische zoetigheid.

Bediening is goed verzorgd door een jonge man. Leuk dat de chef met hele vriendelijke uitstraling nog even aan tafel kwam om te informeren hoe het was geweest.
Prijs-kwaliteitsverhouding is goed tot zeer goed. Rijsttafel saté 20,50, trippel 4,75 en thee 4,-. Een aanrader voor de liefhebbers van de Indonesische keuken.