Ibericus

Meer informatie over restaurant Ibericus

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Freekjanssen .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Vorige week hier voor de lunch naar binnen gelopen. Wauw! Ik heb nog nooit zoveel iberico hammen bij elkaar gezien. We zijn gegaan voor verschillende soorten ham, patatas Bravas en croquetjes. De ham was heerlijk, de patatas Bravas waren overgoten met een heerlijke pittige saus alleen de croquetjes waren wat flauw, maar nog steeds prima te doen. Ook het cristalino brood ingesmeerd met tomaat was heerlijk en warm! Lekker glas droge witten wijn erbij en wat water. Je kan met lekker weer ook buiten zitten. Aanrader!
Claudio123 C.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Vorige week ben ik hier wezen lunchen. Heel mooi restaurant/lunchroom, het is heel mooi om de verse producten die worden gebruikt voor je gerecht te zien. Het is jammer dat er maar één persoon in de zaal liep, ik weet zeker dat de service beter was geweest als er iemand extra in de zaal liep. De ober die wel aanwezig was deed echt zijn en legde keurig uit wat alles precies was. De specialiteit van rauwe Spaanse ham was goed. Maar de portie zijn wel aan de kleine kant voor wat je betaald.
Roose .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag liepen wij hier langs. Keken en liepen naar binnen, even waanden wij ons weer in een Spaans tapasrestaurant. Inclusief Spaans personeel (met een sprankje Nederlands (lerende vertelde de medewerker)). De inrichting is Spaans, eenvoudig maar netjes en zeer schoon. Wat ik opvallend vond dat er in de gaten werd gehouden of er nieuwe gasten op het terras plaats namen, door even naar buiten te gaan (1 man die het terras bediende, bravo) Het ruikt zalig en de hammen zijn aantrekkelijk opgesteld.

Wij bestelden 3 Iberiche hammen uit 3 streken met brood (Spaanse manier klaargemaakt), 4 croquetjes met Iberisch ham en ren rustiek stokbroodje. Eigenlijk is het lekker om verschillende hapjes te bestellen zoals in Spanje. Verwacht ook geen Nederlandse stokbroodje, het is Spaans. Wat het doet is de kwaliteit van het Iberisch varken. In de zaak laten ze ook een film zien hoe het varken leeft en uiteindelijk klaargemaakt wordt tot aan je bord (geen slachttaferelen).

1 ding nog, normaal gesproken ben ik allergisch voor varkensvlees. Van dit varken heb ik nog geen jeukend bultje gekregen.
Ik zeg daarom ga eens langs en proef.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Onlangs op een zonnige maandagmiddag met een zakenrelatie hier de lunch gedaan want; het was nieuw (dat wil zeggen het Haagse filiaal), het zag er leuk en interessant uit en ze hadden er een terras met, zo bleek later, zeer matig zittende stoelen.

We werden door de mannelijke terrasmedewerker snel gespot en besloten direct te bestellen, de kaart is overzichtelijk, een pluspunt.

Een tosti met serra en een rustiek broodje met Iberico ham.
Het bestelde stond tezamen met een goede koffie en cappuccino behoorlijk snel op tafel.
De producten zijn vers, voldoende/goed van smaak maar man o man, wat een eenvoudige opmaak en beknepen porties!

De terrasmedewerkers converseren enkel in het Engels en dat was voor een enkeling op het terras wat lastig.
Ook een opmerkelijk verschil van serviceverlening tussen de mannelijke terrasmedewerker en zijn vrouwelijke collega's.
De eerste deed het absoluut goed maar de dames waren koud en kil, zelfs een glimlach leek moeite te kosten.

Wellicht voor sommigen een aanwinst in Den Haag, gezien het geheel zijn wij voorlopig niet onder de indruk.